1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 вересня 1998 р. N 1369
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1469 від 27.09.2000 )
Про проведення торгів (тендерів) у будівництві
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 2087 від 28.12.98 N 2113 від 22.11.99 )
З метою вдосконалення організаційного механізму та процедур проведення торгів (тендерів) у будівництві Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про проведення торгів (тендерів) у будівництві (додається).
2. Встановити, що підрядні контракти на будівництво нових об'єктів та споруд, розширення, реконструкцію, технічне переозброєння діючих підприємств, капітальний ремонт об'єктів і споруд, реставрацію пам'яток архітектури та містобудування (далі - будівництво), що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, державних позабюджетних фондів, коштів підприємств і організацій, понад 50 відсотків статутного фонду яких належить державі, а також іноземних кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету Міністрів України, укладаються тільки за результатами торгів (тендерів), які проводяться згідно з цим Положенням.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 2087 від 28.12.98 )
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям здійснювати розміщення замовлень на підрядні роботи згідно із затвердженим Положенням та проводити їх реєстрацію і щорічно інформувати Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики і Міністерство економіки про торги (тендери), які передбачається провести, та про їх результати.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 2087 від 28.12.98 )
4. Міністерству економіки, Державному комітетові будівництва, архітектури та житлової політики. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі, Державному комітетові з питань розвитку підприємництва, Міністерству юстиції у місячний термін подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін і доповнень до постанов Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 р. N 694 "Про організацію та проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)" та від 24 вересня 1997 р. N 1058 "Про створення єдиної системи закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів державного бюджету та іноземних кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету Міністрів України" відповідно до цієї постанови.
5. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 9 січня 1996 р. N 25 "Про проведення конкурсів (тендерів) у будівництві".
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 24
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 вересня 1998 р. N 1369
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення торгів (тендерів) у будівництві
Загальні питання
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення торгів (тендерів) в Україні на виконання робіт і послуг вітчизняними та іноземними підприємствами і організаціями усіх форм власності під час будівництва нових об'єктів та споруд виробничого і невиробничого призначення, розширення, реконструкції, технічного переозброєння діючих підприємств, реставрації пам'яток архітектури і містобудування та капітального ремонту об'єктів і споруд (далі - будівництво).
2. Терміни та поняття, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у такому значенні:
акцепт - письмове повідомлення замовником переможця торгів (тендерів), яке засвідчує прийняття його тендерної пропозиції і згоду на її оплату;
альтернативна пропозиція - пропозиція, яка може бути подана додатково у складі тендерної пропозиції (оферти), якщо це передбачено умовами торгів (тендерів), і має відмінності від пропозиції, розробленої відповідно до тендерної документації;
відкриття торгів (тендерів) - дата, час та місце розкриття тендерних пропозицій;
закриття торгів (тендерів) - дата підписання договору (контракту) на виконання замовлення між замовником і переможцем торгів (тендерів), а у разі відхилення замовником усіх тендерних пропозицій - дата затвердження замовником відповідного протоколу тендерного комітету;
замовлення - роботи та послуги, виконання яких передбачається під час будівництва;
замовник - підприємство, установа чи організація всіх форм власності, які проводять торги (тендери) та укладають контракт з переможцем;
запрошення до торгів (тендерів) - об'ява або лист до підрядників із запрошенням взяти участь у торгах (тендерах);
конкурентні переговори - спосіб розміщення замовлення на будівництво, який застосовується замовником у разі, коли після проведених торгів (тендерів) замовлення залишилося не розміщеним;
організатор - юридична особа, якій замовник може доручити на договорних засадах організацію, підготовку та проведення торгів (тендерів);
підрядник - юридична особа, в тому числі іноземна, яка спроможна виконати замовлення, передбачене умовами торгів (тендерів);
генеральний підрядник - переможець торгу (тендеру), на якого покладено згідно з контрактом відповідальність за виконання замовлення і який для цього може залучати на договірних засадах інших підрядників (субпідрядників);
попередня кваліфікація підрядників - визначення їх можливостей виконати замовлення та доцільності запрошення їх до участі у торгах (тендерах);
претендент - підрядник, який офіційно подав заяву про бажання взяти участь у торгах (тендерах) з виконання замовлення;
тендерна документація - підготовлений замовником комплект документів, необхідних для підготовки тендерних пропозицій у визначений строк, що включає інформацію про умови і процедуру проведення торгів (тендерів);
тендерне забезпечення - надана претендентом замовнику гарантія виконання зобов'язань, що виникають у зв'язку з поданням ним тендерної пропозиції, яка може бути подана у вигляді векселя банку, державних облігацій, банківської гарантії, гарантійного листа або чека з написом про прийняття його до платежу прийнятним для замовника банком, що підлягає оплаті за розпорядженням замовника;
тендерна пропозиція (оферта) - поданий претендентом комплект документів, розроблених відповідно до тендерної документації, що містить пропозиції та умови, на яких претендент згоден виконати замовлення;
тендерний комітет (тендерна комісія) - постійний або тимчасовий орган, який формується замовником для підготовки та проведення торгів (тендерів);
торги (тендери) - форма розміщення замовлення на будівництво, яка передбачає визначення підрядника шляхом конкурсного відбору кращої тендерної пропозиції (оферти) за критеріями, що встановлюються замовником;
ціна тендерної пропозиції (оферти) - ціна, розрахована претендентом, за яку він згодний виконати замовлення.
3. Тендерні процедури, передбачені цим Положенням, не застосовуються у разі, коли:
замовлення не могло бути передбачене заздалегідь і потребує негайного виконання;
замовлення становить державну таємницю або пов'язане з інтересами національної оборони і національної безпеки;
об'єкти будуються господарським способом;
міжнародним договором України встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Положенням;
будівництво здійснюється за угодами щодо іноземних кредитів, які надаються під гарантії Кабінету Міністрів України міжнародними фінансовими організаціями, іноземними фінансово-кредитними установами, що вимагають застосування спеціальних тендерних процедур;
очікувана (розрахункова) вартість будівництва менше 200 тис. гривень;
інше передбачено актами законодавства.
4. Рішення про проведення торгів (тендерів) приймається замовником за наявності достатніх інвестицій для здійснення будівництва або документально підтверджених фінансових гарантій щодо своєчасного одержання необхідних для виконання замовлення коштів.
5. Замовлення на будівництво може розміщуватися шляхом проведення торгів (тендерів) на виконання проекту в цілому, а за значного обсягу робіт - на спорудження комплексів, виконання черг, етапів будівництва, визначених проектною документацією.
Не дозволяється поділ замовлення на частини з метою штучного зменшення вартості замовлення і уникнення проведення торгів (тендерів).
6. Проведення торгів (тендерів) організує замовник, який не повинен вчиняти дискримінаційних дій щодо підрядників і претендентів.
7. До участі у торгах (тендерах) не допускаються підрядники або їх участь у торгах (тендерах) може бути припинена у разі, коли вони:
визнані банкрутами або стосовно них порушено справу про банкрутство;
перебувають в стадії ліквідації;
припинили свою господарську діяльність;
не мають ліцензії на виконання відповідних робіт в Україні;
подали необ'єктивну інформацію про свою професійну готовність виконати замовлення, а також щодо наявності виробничих потужностей, фінансової надійності.
Способи проведення торгів (тендерів)
8. У разі очікуваної (розрахункової) вартості будівництва, що дорівнює або перевищує 200 тис.гривень, торги (тендери) можуть бути:
відкритими, коли всі заінтересовані підрядники мають право подавати тендерні пропозиції;
відкритими з попередньою кваліфікацією, коли тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті претенденти, які за результатами попередньої кваліфікацій допущені до участі у торгах (тендерах);
закритими, коли тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті підрядники, які одержали від замовника запрошення до торгів (тендерів).
9. Основним видом проведення торгів (тендерів) є відкритий спосіб.
10. Відкриті торги (тендери) з попередньою кваліфікацією претендентів проводяться у разі, коли кількість претендентів перевищує шість осіб або коли це передбачено умовами торгів (тендерів).
11. Закриті торги (тендери) проводяться у разі, коли:
кількість підрядників, здатних виконати контракт, обмежено;
витрати на проведення відкритих торгів (тендерів) будуть невиправдано великими порівняно з вартістю замовлення;
проведення відкритих торгів (тендерів) недоцільне через інші причини (таємність, терміновість робіт тощо).
У зазначених випадках замовник запрошує до участі у торгах (тендерах) таку кількість підрядників, яка б забезпечила збереження конкуренції, але не менш як 3 підрядники.
Рішення щодо проведення закритих торгів (тендерів) приймається замовником за погодженням з органом, який забезпечує фінансування замовлення.
Організаційна робота замовника
12. Підготовку і проведення торгів (тендерів) забезпечує замовник або за його дорученням організатор, які формують тендерний комітет (тимчасовий або такий, що діє на постійній основі), до складу якого входять представники замовника, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад, проектних і громадських організацій тощо.
Склад тендерного комітету затверджується замовником. Головою тендерного комітету є керівник підприємства, установи організації-замовника торгів (тендерів) або інша посадова особа, яка ним призначається.
13. Замовник або організатор здійснюють:
публікацію оголошення про проведення торгів (тендерів) або надсилання запрошень підрядникам;
прийняття і реєстрацію заявок підрядників на участь у торгах (тендерах);
розроблення документації щодо попередньої кваліфікації претендентів та надсилання її претендентам;
підготовку тендерної документації та надсилання її претендентам;
організацію відвідування претендентами будівельного майданчика;
надання роз'яснень на запитання претендентів з приводу уточнення інформації, що міститься у тендерній документації;
внесення доповнень і змін до тендерної документації та інформування про них усіх претендентів.
14. На тендерний комітет покладається:
проведення попередньої кваліфікації претендентів;
приймання, реєстрація та зберігання тендерних пропозицій (оферт) претендентів;
розкриття тендерних пропозицій (оферт) та їх оголошення;
уточнення з претендентами, у разі потреби, окремих питань щодо тендерних пропозицій;
оцінка тендерних пропозицій (оферт) і прийняття рішень за результатами оцінки;
визначення переможця торгів (тендерів);
документальне оформлення інформації щодо процедури і результатів проведення торгів (тендерів), підготовка звіту про проведення торгів (тендерів).
15. Рішення тендерного комітету приймаються на закритих засіданнях у присутності не менше двох третин його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів голос голови тендерного комітету є вирішальним.
Рішення тендерного комітету оформлюються протоколом, який підписується всіма членами тендерного комітету, що взяли участь у голосуванні.
16. Замовник контролює хід роботи, пов'язаної з проведенням торгів (тендерів), вирішує найважливіші питання, що виникають у її процесі, затверджує протоколи засідань тендерного комітету, тендерну документацію, результати торгів (тендерів), розглядає скарги від претендентів, остаточно узгоджує умови контракту з переможцем торгів (тендерів) та підписує з ним контракт.
Замовник може на будь-якій стадії проведення торгів (тендерів) до укладення контракту, якщо це було передбачено тендерною документацією, припинити торги (тендери), сповістивши про це у триденний термін усіх претендентів з обгрунтуванням свого рішення. Замовник не несе при цьому відповідальності перед претендентами за таке рішення.
Оголошення про торги (тендери)
17. Оголошення про відкриті торги (тендери) та запрошення підрядників до участі у закритих торгах (тендерах) або конкурентних переговорах дається замовником або організатором за умови готовності тендерної документації.
18. Оголошення про відкриті торги (тендери) обов'язково публікується замовником у інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" та у разі потреби в інших друкованих засобах масової інформації, в тому числі в іноземній пресі, зокрема в технічних журналах, які поширюються за міжнародними каталогами. У разі потреби замовник може зробити оголошення про їх проведення по радіо чи телебаченню.
( Абзац перший пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 2113 від 22.11.99 )
Оголошення про торги (тендери) підлягають обов'язковій публікації в офіційних міжнародних виданнях, якщо очікувана вартість замовлення перевищує 1 млн.доларів США.
Запрошення до участі в закритих торгах (тендерах) та конкурентних переговорах надсилаються підрядникам, які спроможні виконати замовлення. Участь у таких торгах та переговорах без запрошень неможлива.
Замовник не пізніше трьох днів після публікації оголошень про торги (тендери) або відправлення запрошень підрядникам до участі у закритих торгах (тендерах) та конкурентних переговорах надсилає їх копії органу, який забезпечує фінансування замовлення.
19. Публікація оголошення про відкриті торги (тендери) або відправлення запрошень підрядникам до участі в закритих торгах (тендерах) повинні здійснюватися за 1-6 місяців до закінчення строку подання і реєстрації тендерних пропозицій залежно від складності замовлення і часу, необхідного для попередньої кваліфікації претендентів і підготовки тендерних пропозицій.
У разі потреби замовником може бути прийнято рішення щодо інших строків подання та реєстрації тендерних пропозицій.
20. Оголошення про відкриті торги (тендери) або запрошення до закритих торгів (тендерів) і конкурентних переговорів повинно містити інформацію про:
назву, адресу, телефони замовника або організатора і тендерного комітету;
назву і опис замовлення;
джерело фінансування замовлення;
спосіб проведення торгів (тендерів);
бажаний або граничний строк виконання замовлення;
адресу, строки, умови та інші відомості щодо отримання тендерних документів;
строки і місце подання документів для попередньої кваліфікації претендентів;
можливість уточнення інформації, необхідної для підготовки документів з метою проведення попередньої кваліфікації претендентів;
строки, адресу і спосіб подання тендерних пропозицій (оферт);
мову, якою повинні складатися документи тендерної пропозиції.
У разі потреби обсяг зазначеної інформації може бути розширено.
Попередня кваліфікація претендентів
21. Тендерний комітет у разі проведення відкритих торгів (тендерів) з попередньою кваліфікацією претендентів визначає склад інформації, яку повинні надати претенденти, готує і передає їм відповідні форми.
Претенденти передають до тендерного комітету у визначені ним терміни заповнені форми, інші документи для аналізу і оцінки, а також офіційне повідомлення про намір взяти участь у торгах (тендерах).
Тендерний комітет аналізує одержану інформацію і визначає на її підставі технічну, організаційну і фінансову спроможність кожного із претендентів виконати замовлення, приймає відповідні рішення щодо результатів їх попередньої кваліфікації, забезпечує документальне оформлення цієї процедури.
22. Інформація, яка подається претендентами для попередньої кваліфікаційної оцінки, повинна містити:
копії документів, що засвідчують юридичний статус, місце реєстрації організації, копію ліцензії;
довідку про щорічні обсяги виконаних будівельно-монтажних робіт за останні три роки у вартісному відображенні;
довідку про досвід виконання за останні три роки аналогічних замовлень з зазначенням замовників, для яких вони виконувались, та їх реквізитів;
перелік основних будівельних матеріалів, які передбачається використати для виконання замовлення з зазначенням їх виробника;
відомості про кваліфікацію та досвід спеціалістів, які братимуть участь у виконанні замовлення;
звіт про фінансово-майновий стан, фінансові результати та баланс підприємства (претендента);
відомості про арбітражні справи за останні три роки;
пропозиції щодо залучення субпідрядників.
У разі потреби від підрядників може вимагатися інша інформація, за винятком такої, що становить комерційну таємницю.
23. Під час проведення кваліфікаційної оцінки претендентів необхідно враховувати їх відповідність таким мінімальним вимогам:
середньорічний обсяг робіт, які вони виконували раніше, має бути не меншим ніж передбачуваний замовленням;
мати досвід роботи генерального підрядника не менш як на двох об'єктах, подібних за характером і складністю до передбаченого замовленням;
мати у своєму володінні або гарантувати можливість придбання чи використання (купівля, оренда, лізинг тощо) необхідних для виконання робіт машин і механізмів;
володіти достатніми для виконання замовлення оборотними коштами або мати документально підтверджені гарантії банку про можливість одержання кредиту.
24. Якщо передбачається, що тендерну пропозицію подаватиме об'єднання кількох юридичне самостійних підрядних організацій, кожний учасник об'єднання подає інформацію, зазначену у пункті 22.
При цьому учасники надсилають замовникові спільного листа, в якому інформують, що підписана ними тендерна пропозиція матиме чинність для кожного з них і кожен з них самостійно і всі разом відповідатимуть за виконання контракту згідно з його умовами, а також визначають відповідального учасника, який представлятиме всіх учасників об'єднання і забезпечуватиме виконання умов контракту, включаючи розрахунки.
25. Сума показників усіх учасників об'єднання повинна відповідати мінімальним кваліфікаційним вимогам, передбаченим у абзацах другому, четвертому і п'ятому пункту 23, показники кожного із них - вимогам, передбаченим в абзацах другому та п'ятому пункту 23, не менш як на 25 відсотків, а відповідального учасника - не менш як на 40 відсотків. У разі невідповідності об'єднання цим вимогам воно не може брати участі у торгах (тендерах).
26. Після проведення попередньої кваліфікації складається список претендентів, які можуть узяти участь у тендері. Їх кількість доцільно обмежити шістьма учасниками. Список затверджується замовником і кожному з претендентів, що залишилися у списку, надсилається офіційне запрошення взяти участь у тендері.
27. Претендентам, які не пройшли попередньої кваліфікації, повідомляється про це письмово з відповідним обгрунтуванням протягом трьох днів після прийняття рішення. Вони можуть ознайомитись із офіційним звітом про проведення попередньої кваліфікації, але не мають права вимагати від замовника доказів або пояснень щодо мотивів прийняття рішення.
Тендерна документація
28. Тендерна документація повинна бути однаковою для всіх претендентів, а також недискримінаційною, однозначною для розуміння, містити вичерпну інформацію, необхідну для розроблення тендерних пропозицій, і не створювати ризику для підрядників за обставин та подій, які вони не можуть передбачити під час визначення ціни і на які не мають впливу.
Замовник повинен подати претендентам тендерну документацію згідно з процедурами і вимогами, зазначеними у оголошенні про відкриті торги (тендери) або у запрошенні до участі у закритих торгах (тендерах) і конкурентних переговорах.
У процесі підготовки тендерних документів тендерний комітет не має права звертатися за порадою до організацій, які можуть мати комерційний інтерес до замовлення, і приймати їх поради, якщо це перешкоджає конкуренції між претендентами.
29. Тендерна документація затверджується замовником та включає такі документи:
інструкцію для претендентів;
форму контракту;
форму тендерної пропозиції (оферти);
форми кваліфікаційної оцінки претендентів;
проектну документацію;
перелік робіт;
інформацію щодо способу надання тендерного забезпечення.
Замовник у разі потреби може змінювати склад тендерної документації.
30. Інструкція для претендентів повинна містити необхідну інформацію щодо розроблення, оформлення та подання тендерної пропозиції (оферти), а також щодо умов та порядку проведення торгів (тендерів). Орієнтовний перелік питань, що включається до інструкції, наведено у додатку 1 до цього Положення.
31. Форма контракту повинна містити умови виконання замовлення, визначені замовником у тендерній документації з урахуванням норм законодавства. Умови контракту повинні враховувати особливості замовлення, встановлювати однакову відповідальність за виконання сторонами своїх зобов'язань.
32. До складу проектної документації входять креслення, схеми, графіки, розрахунки, специфікації, технічні умови, а у разі потреби також інформація про стандарти, випробування, сертифікати тощо залежно від особливостей замовлення.
33. Перелік робіт, які передбачається виконати згідно з замовленням, повинен містити данні щодо їх обсягу у натуральному вимірі. У складі тендерної документації перелік робіт може подаватися у формі локальних та об'єктних кошторисів з розрахунком базисної ціни.
34. До закінчення терміну подання тендерної пропозиції замовник має право вносити зміни до тендерної документації. Усі зміни передаються кожному претенденту, які повинні підтверджувати їх одержання письмово або телеграфом.
35. Передача претендентам тендерної документації здійснюється за відповідну плату, яка включає витрати, безпосередньо пов'язані з її друкуванням та відправкою претендентам. Витрати замовника, пов'язані з розробленням тендерної документації, в зазначену плату не включаються.
Передача тендерної документації здійснюється одночасно усім претендентам тим способом, який було визначено в оголошенні про відкриті торги (тендери) або у запрошенні до участі у закритих торгах (тендерах).
Претендент одержує у трьох примірниках форму тендерної пропозиції (оферти) і форми кваліфікаційної оцінки претендента. Два примірника зазначених форм претендент після заповнення надсилає тендерному комітету у складі тендерної пропозиції. Інші документи, зазначені у пункті 29, претендент одержує в одному примірнику.
36. Претендент після одержання тендерної документації перевіряє наявність усіх документів за списком. Будь-які невідповідності й помилки у складі та змісті тендерної документації негайно з'ясовуються з тендерним комітетом і ним усуваються.
Один примірник тендерної документації зберігається кожним претендентом протягом усього терміну підготовки та проведення торгів (тендерів). Замовник і переможець торгів (тендерів) зберігають примірник тендерної документації, а також іншу документацію, що стосується проведення торгів (тендерів), протягом трьох років після завершення будівництва.
Будь-яка інформація щодо тендерної документації, яка надається замовником будь-якому з претендентів, повинна бути доведена одночасно до всіх інших претендентів.
37. Претендент, який вимагатиме роз'яснень щодо тендерної документації, має право звернутися до замовника письмово або телеграфом за адресою, зазначеною у запрошенні до участі в торгах (тендерах). Замовник зобов'язаний дати претенденту роз'яснення в письмовій формі або телеграфом не пізніш як за 21 календарний день до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Копії цього роз'яснення надсилаються усім претендентам, що одержали тендерну документацію, з викладенням змісту запиту, але без зазначення його джерела.
Тендерна документація може роз'яснюватися також шляхом проведення конференції, яку організовує замовник торгів (тендерів). Він повинен скласти протокол цієї конференції та надіслати його всім претендентам, незалежно від їх присутності на конференції.
Підготовка тендерної пропозиції (оферти)
38. Тендерна пропозиція (оферта) повинна відповідати вимогам, визначеним у тендерній документації. Кожен претендент може подати тільки одну тендерну пропозицію. Тендерна пропозиція надається мовою, визначеною замовником у оголошенні та інструкції для претендентів.
39. Тендерна пропозиція, що подається претендентом, повинна містити:
два примірника заповненої форми тендерної пропозиції (оферти) згідно з додатком 2 до цього Положення;
тендерне забезпечення;
два примірника заповнених форм кваліфікаційної оцінки;
перелік робіт з розрахунком їх вартості;
альтернативні пропозиції (якщо такі передбачені);
інші матеріали (пояснювальна записка, графіки виконання робіт тощо), якщо їх подання було передбачене інструкцією для претендентів.
40. Замовник повинен продовжити строк подання тендерної пропозиції у разі:
коли замовником знесено істотні зміни до тендерної документації, що передбачено пунктом 34 цього Положення;
несвоєчасного подання замовником роз'яснень змісту тендерних документів з урахуванням терміну, визначеного пунктом 37 цього Положення.
Рішення щодо продовження строку подання тендерних пропозицій приймається замовником до закінчення раніше встановленого у тендерній документації строку. Новий строк повинен бути достатнім для того, щоб претенденти могли врахувати внесені замовником зміни, доповнення, роз'яснення та якісно підготувати і своєчасно подати свої тендерні пропозиції.
Про прийняте рішення щодо продовження строку подання тендерних пропозицій, зміни місця і процедури їх розкриття тощо, замовник повідомляє кожного з претендентів протягом 3 днів.
41. Якщо до замовника звернулися один або більше претендентів з проханням переглянути строк подання тендерних пропозицій, які вони не можуть подати вчасно через незалежні від них обставини, замовник має право, але не зобов'язаний, продовжити термін подання тендерних пропозицій,
42. Для кращого ознайомлення з умовами виконання робіт претендент у разі потреби може відвідувати будівельний майданчик і вивчати його особливості. Відвідування організовується замовником одночасно для всіх бажаючих претендентів, з роз'ясненням питань, що виникають.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції (оферти)
43. У розрахунку ціни, за яку претендент згоден виконати замовлення, враховуються всі види робіт згідно з переліком, у тому числі ті, які доручаються для виконання субпідрядникам. Претендент для кожного виду робіт визначає розцінку та його загальну вартість.
Не врахована претендентом вартість окремих видів робіт не оплачується замовником окремо, а затрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції.
44. До загальної ціни тендерної пропозиції включаються всі витрати претендента, у тому числі прямі та накладні витрати, прибуток, що його планує одержати претендент, а також витрати на оплату робіт, що передаються для виконання субпідрядникам.
Тендерне забезпечення
45. Тендерне забезпечення надається претендентом тендерному комітету і підтверджує серйозність його намірів взяти участь у торгах (тендерах).
Розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником у обсязі не більше одного відсотка очікуваної (розрахункової) ціни замовлення.
Замовник має право прийняти рішення про проведення торгів (тендерів) без надання претендентами тендерного забезпечення.
Замовник має зазначити у тендерній документації спосіб надання тендерного забезпечення (у вигляді завіреного чека, векселя, гарантії банку, державних облігацій тощо). Надання тендерного забезпечення у іншій формі або іншою організацією претендент повинен погоджувати з замовником до подання своєї тендерної пропозиції.

................
Перейти до повного тексту