- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 грудня 2011 р. N 1368
Київ
Про затвердження Технічного регламенту щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів
( Установити, що на період реалізації експериментального проекту
до
продукції не застосовуються положення
Технічного регламенту, затвердженого цією Постановою, згідно
з Постановою КМ
N 271 від 08.03.2024 )
1. Затвердити Технічний регламент щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів і план заходів з його застосування, що додаються.
2. Міністерству аграрної політики та продовольства забезпечити застосування затвердженого цією постановою Технічного регламенту та здійснення контролю за виконанням плану заходів з його застосування.
3. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня опублікування.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 грудня 2011 р. N 1368
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів
( Щодо набрання чинності Технічним регламентом та змін до нього див. розділ III Закону
N 3164-IV від 01.12.2005 )
Загальна частина
1. Цей Технічний регламент визначає вимоги до складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх розташування.
3. Дія цього Технічного регламенту поширюється на складові частини і характеристики сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, які обладнані пневматичними шинами, мають не менш як дві осі і максимальна проектна швидкість яких становить не менш як 6 кілометрів на годину (далі - трактори), а саме:
технічно допустиму максимальну масу трактора з вантажем;
форму та розміри місця для встановлення номерного знака і способу його розташування на тракторі;
баки для рідкого палива;
баластний вантаж;
пристрій звукової сигналізації;
рівень зовнішнього шуму та систему випуску відпрацьованих газів (глушника).
4. Дотримання вимог цього Технічного регламенту обов'язкове для:
суб'єктів господарювання всіх форм власності, які виробляють та/або вводять в обіг трактори (далі - суб'єкти господарювання);
органу затвердження типу тракторів і технічних служб, що визначають відповідність тракторів вимогам цього Технічного регламенту;
центральних органів виконавчої влади, на які покладені функції з технічного регулювання у сфері його застосування;
органу, що здійснює державний ринковий нагляд за сільськогосподарськими та лісогосподарськими тракторами.
Вимоги до технічно допустимої максимальної маси трактора з вантажем
5. Технічно допустима максимальна маса трактора з вантажем, встановлена виробником, і технічно допустиме максимальне навантаження на вісь (залежно від категорії транспортного засобу) не повинні перевищувати значень, наведених у таблиці. При цьому технічно допустима максимальна маса повинна бути такою, щоб за результатами випробувань характеристики гальм та рульового керування трактора відповідали встановленим до них вимогам.
------------------------------------------------------------------
| Категорія | Кількість | Технічно | Технічно допустиме |
|транспортного| осей | допустима |максимальне навантаження|
| засобу | |максимальна | на вісь, тонн |
| | | маса, тонн |------------------------|
| | | |ведуча вісь| неведуча |
| | | | | вісь |
|-------------+------------+------------+-----------+------------|
|Т1, Т2, Т4.1 | 2 | 18 (з | 11,5 | 10 |
| | | баластним | | |
| | | вантажем) | | |
| |------------+------------+-----------+------------|
| | 3 | 24 (з | 11,5 | 10 |
| | | баластним | | |
| | | вантажем) | | |
|-------------+------------+------------+------------------------|
|Т3 | 2, 3 | 0,6 (без | не встановлюється |
| | | баластного | |
| | | вантажу) | |
|-------------+------------+------------+------------------------|
|Т4.3 | 2, 3, 4 | 10 (з | не встановлюється |
| | | баластним | |
| | | вантажем) | |
------------------------------------------------------------------
6. Незалежно від рівня завантаженості трактора навантаження (розподіл маси) на передню вісь колісного трактора під час руху по дорозі повинне становити не менш як 20 відсотків маси трактора без вантажу.
Вимоги до форми і розмірів місця для встановлення номерного знака і способу його розташування на тракторі
7. Місце для встановлення номерного знака повинне мати рівну поверхню, форму та розміри згідно з вимогами ДСТУ 4278:2004 "Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні вимоги. Правила застосування", ДСТУ 3650:2004 "Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови" або поверхню прямокутної форми з такими мінімальними розмірами:
завдовжки - 255 або 520 міліметрів;
завширшки - 165 або 120 міліметрів.
8. Номерний знак установлюється з дотриманням таких вимог:
1) середина номерного знака не повинна бути зміщена праворуч відносно поздовжньої площини симетрії трактора. При цьому лівий край номерного знака не повинен бути зміщений лівіше від вертикальної площини, що паралельна поздовжній площині симетрії трактора і проходить через точку лівого краю трактора, в якій його поперечний розріз найширший;
2) номерний знак розташовується перпендикулярно або майже перпендикулярно поздовжній площині симетрії трактора;
3) номерний знак розташовується вертикально з відхиленням не більш як на 5 градусів. З урахуванням конструкції трактора номерний знак може бути нахилений відносно вертикальної площини:
під кутом не більш як 30 градусів, якщо поверхня з номерним знаком нахилена вперед, за умови, що відстань від поверхні землі до верхнього краю номерного знака не перевищує 1,2 метра;
під кутом не більш як 15 градусів, якщо поверхня з номерним знаком нахилена назад, за умови, що відстань від поверхні землі до верхнього краю номерного знака перевищує 1,2 метра;
4) нижній край номерного знака розташовується над поверхнею землі на висоті не менш як 0,3 метра, а верхній край номерного знака - на висоті не більш як 4 метри;
5) вимірювання відстані від поверхні землі до номерного знака згідно з підпунктами 3 і 4 цього пункту проводиться за відсутності в тракторі вантажу.
Вимоги до баків для рідкого палива
9. Баки для рідкого палива повинні бути стійкими до корозії та герметичними. Герметичність повинна забезпечуватися у разі застосування тиску (під час перевірок, які проводить суб'єкт господарювання), що вдвічі перевищує робочий тиск, але за значенням не менш як 30 кПа (0,3 бара).
Надлишковий тиск або тиск, що перевищує значення робочого тиску, повинен автоматично компенсуватися з використанням відповідних пристроїв (сапунів, запобіжних клапанів тощо). Конструкція сапунів повинна бути пожежобезпечною.
Паливо не повинне витікати через кришку паливного бака або через пристрої, призначені для компенсування надлишкового тиску, навіть якщо бак перебуває у перевернутому стані (при цьому крапання допускається).
10. Баки для рідкого палива встановлюються в положенні, що забезпечує їх захист у разі удару трактора. Поблизу баків конструкція трактора не повинна мати виступів і гострих країв.
Паливопроводи та заправна горловина бака для рідкого палива повинні бути розташовані за межами кабіни трактора.
Вимоги до баластних вантажів
11. Для забезпечення відповідності вимогам до технічно допустимого максимального навантаження на осі трактор оснащується баластним вантажем.
Баластний вантаж маркується виробником із зазначенням маси у кілограмах з точністю до +- 5 відсотків.
Для забезпечення доступу до баластного вантажу, який часто знімається (встановлюється), відстань між вантажем та елементами конструкції трактора повинна становити не менш як 25 міліметрів.
Баластний вантаж закріплюється на тракторі у такий спосіб, щоб запобігти його самовільному від'єднанню від трактора, зокрема у разі його перекидання.
Вимоги до пристроїв звукової сигналізації
12. На тракторі встановлюються пристрої звукової сигналізації, які відповідають вимогам ДСТУ UN/ECE R 28-00:2004 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження звукових сигнальних приладів і автомобілів стосовно їхньої звукової сигналізації" або Правилам ЄЕК ООН N 28-00:1972 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження звукових сигнальних приладів і автомобілів стосовно їхньої звукової сигналізації".
13. Максимальний рівень звукового тиску, що спричиняє встановлений на тракторі пристрій звукової сигналізації, повинен становити від 93 до 112 децибелів.
14. Вимірювання рівня звукового тиску, що спричиняє встановлений на тракторі пристрій звукової сигналізації, проводиться за допомогою шумомірів, вимоги до яких наведено в ГОСТ 17187-81 "Шумоміри. Загальні технічні вимоги і методи випробувань", у децибелах за шкалою А у точці, розташованій на відстані 7 метрів уперед від трактора та на висоті від 0,5 до 1,5 метра над поверхнею землі.
Вимірювання проводиться на відкритому рівному місці з вимкненим двигуном трактора. Для живлення пристрою використовується струм напругою, що відповідає вимогам ДСТУ UN/ECE R 28-00:2004 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження звукових сигнальних приладів і автомобілів стосовно їхньої звукової сигналізації".
Вимоги до рівня зовнішнього шуму та системи випуску відпрацьованих газів (глушника)
15. Рівень створюваного трактором зовнішнього шуму не повинен перевищувати для тракторів, маса яких без вантажу становить:
більш як 1,5 тонни - 89 децибелів;
не більше як 1,5 тонни - 85 децибелів.
16. Вимірювання рівня створюваного трактором зовнішнього шуму проводиться за допомогою шумомірів, вимоги до яких наведено в ГОСТ 17187-81 "Шумоміри. Загальні технічні вимоги і методи випробувань", у децибелах за шкалою А на тракторі без вантажу на відкритому місці. Рівень шуму, створюваного внаслідок наявності вітру або інших джерел шуму навколишнього середовища, повинен бути щонайменше на 10 децибелів нижчий за рівень шуму, створюваного трактором.
Випробування проводяться на майданчику радіусом 50 метрів з практично горизонтальною центральною частиною радіусом не менш як 20 метрів або на горизонтальній ділянці, яка складається з дороги із твердим покриттям та практично горизонтальною поверхнею, у відкритому достатньо тихому місці.
Покриття майданчика або ділянки, на яких проводяться випробування, повинне бути таким, щоб шини трактора під час його руху не створювали надмірного шуму у разі вимірювання рівня шуму трактора, що рухається.
Вимірювання рівня створюваного трактором зовнішнього шуму проводиться за сухої з невеликим вітром або безвітряної погоди. Біля трактора та мікрофона шумоміра може перебувати лише оператор, що проводить вимірювання.
17. Вимірювання рівня зовнішнього шуму трактора під час його руху проводяться не менш як два рази з кожного боку трактора.
Мікрофон шумоміра під час вимірювання розташовується на відстані 1,2 метра від поверхні землі та 7,5 метра від центральної осі СС' трактора, яка вимірюється вздовж лінії РР', перпендикулярної лінії СС' (
додаток 1) .
................Перейти до повного тексту