- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 грудня 2020 р. № 1359
Київ
Деякі питання організації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 грудня 2020 р. № 1359
ПОРЯДОК
роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
1. Цей Порядок встановлює вимоги до роботи центральних оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі - оперативно-диспетчерська служба).
2. До мережі центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі - центр) входять:
1) оперативно-диспетчерська служба;
2) станція;
3) підстанція;
4) пункт постійного базування;
5) пункт тимчасового базування.
Мережа центру планується залежно від потреб регіону.
3. Центр функціонує за принципом екстериторіальності відповідно до
Закону України "Про екстрену медичну допомогу".
4. Основними завданнями оперативно-диспетчерської служби центру є:
1) здійснення заходів щодо:
оперативного і гарантованого отримання та опрацювання викликів екстреної медичної допомоги (далі - виклик), визначення місцезнаходження особи, яка здійснює виклик;
визначення місцезнаходження найближчої вільної бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі - бригада) для передачі інформації та спрямування її на обслуговування виклику, моніторинг її дій під час виконання виклику;
супроводу виконання виклику бригадою в частині вибору і корегування маршруту та оперативної передачі інформації про дорожній рух у разі необхідності;
супроводу дій бригади в частині оперативного отримання даних про пацієнта, консультативної та довідкової інформації на догоспітальному етапі надання допомоги пацієнту;
визначення закладу охорони здоров’я для госпіталізації пацієнта, взаємодії бригад та закладу охорони здоров’я для його госпіталізації та оперативної передачі до такого закладу інформації про стан пацієнта;
обміну інформацією з дотриманням вимог
Закону України "Про захист персональних даних", у тому числі щодо її захисту, включаючи дані, отримані під час надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини, між усіма суб’єктами, які задіяні в опрацюванні екстрених викликів;
2) забезпечення надання консультативної медичної допомоги із застосуванням телемедицини та інтерпретації показників стану здоров’я людини, що перебуває у невідкладному стані, отриманих за допомогою телеметрії;
3) формування банку інформаційних і статистичних даних щодо процесу надання екстреної медичної допомоги та мережі екстреної медичної допомоги;
4) проведення постійного моніторингу якості прийому викликів та надання екстреної медичної допомоги;
5) оперативне реагування та здійснення контролю стану функціонування усіх складових екстреної медичної допомоги.
6. У структурі мережі центру перебуває одна постійно діюча центральна оперативно-диспетчерська служба, в межах якої приймаються усі виклики з території обслуговування центру.
Автоматизовані робочі місця диспетчерів прийому викликів та диспетчерів напрямків розміщуються у будівлі оперативно-диспетчерської служби.
7. Центр може мати резервну оперативно-диспетчерську службу для прийому викликів з території обслуговування центру в разі порушення стабільного функціонування основної оперативно-диспетчерської служби. Резервна оперативно-диспетчерська служба не бере участі у прийомі викликів під час стабільної роботи основної оперативно-диспетчерської служби.
8. У разі порушення стабільного функціонування оперативно-диспетчерської служби для забезпечення безперервної роботи центру вживаються необхідні заходи з відновлення роботи центру в режимі відсутності телефонного зв’язку, електропостачання, роботи автоматизованих робочих місць, тощо.
План дій з описом заходів та алгоритмів роботи, що застосовуються під час надзвичайних ситуацій, розробляється та затверджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
9. Для забезпечення надійності роботи центру, його відповідності актуальним вимогам нормативно-правових актів та сучасним технологічним стандартам проводиться постійне оновлення всього обладнання, зокрема засобів телемедицини, та підтримка програмного забезпечення оперативно-диспетчерської служби.
10. Для забезпечення високої якості роботи, здійснення контролю за дотриманням стандартів роботи оперативно-диспетчерської служби та моніторингу якості надання екстреної медичної допомоги оперативно-диспетчерські служби використовують електронні медичні інформаційні системи, які відповідають вимогам ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) "Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ" та підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я відповідно до
Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 "Деякі питання електронної системи охорони здоров’я" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604), зокрема в частині функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, та передають оперативну інформацію в режимі он-лайн та інформацію про наявні ресурси мережі екстреної медичної допомоги до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
11. Дії суб’єктів, що беруть участь в операційних процесах під час роботи оперативно-диспетчерської служби, включно з адміністративними працівниками оперативно-диспетчерської служби, всіма членами бригад, передаються до електронної системи охорони здоров’я.
12. Виклик, що надійшов із території обслуговування центру та був прийнятий оперативно-диспетчерською службою, може переадресовуватися до будь-якої іншої оперативно-диспетчерської служби. Передача виклику здійснюється засобами електронної системи охорони здоров’я за наявності відповідної технічної можливості, а в разі відсутності технічної можливості - диспетчер прийому виклику, який прийняв виклик, переадресовує виклик самостійно через будь-які доступні засоби зв’язку з урахуванням необхідності дотримання нормативів прибуття бригади до місця події.
13. З метою здійснення внутрішнього контролю роботи оперативно-диспетчерської служби відповідальними особами центру проводиться аналіз аудіозаписів викликів та інформації щодо виїздів бригад.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 листопада 2012 р. № 1118
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 28 грудня 2020 р. № 1359)
ПОРЯДОК
інформування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги про виклик екстреної медичної допомоги та їх направлення на місце події
................Перейти до повного тексту