- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 грудня 2023 р. № 1351 Київ |
Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо ведення державних реєстрів отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до актів Кабінету Міністрів України щодо ведення державних реєстрів отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги, зміни, що додаються.
2. Протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою:
1) Міністерству соціальної політики, державному підприємству "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України" (за згодою) забезпечити міграцію відомостей:
із Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, станом на 1 січня 2023 р. до Реєстру осіб, які мають право на пільги;
із Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій станом на 1 січня 2023 р. до Реєстру отримувачів житлових субсидій;
2) Пенсійному фонду України забезпечити:
технічне доопрацювання веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України та його мобільного додатка;
внесення до Реєстру осіб, які мають право на пільги, та Реєстру отримувачів житлових субсидій відомостей починаючи з 1 грудня 2022 року.
3. Міністерству соціальної політики надати Національній соціальній сервісній службі та її територіальним органам доступ до Реєстру осіб, які мають право на пільги, та Реєстру отримувачів житлових субсидій, що є підсистемами Єдиного соціального реєстру.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 грудня 2023 р. № 1351
ЗМІНИ,
що вносяться до актів Кабінету Міністрів України щодо ведення державних реєстрів отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги
1. У
Положенні про порядок призначення житлових субсидій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (ЗП України, 1996 р., № 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2000 р., № 5, ст. 178; 2019 р., № 69, ст. 2390; 2020 р., № 3, ст. 161; 2022 р., № 80, ст. 4826; 2023 р., № 60, ст. 3388):
1) в абзаці двадцять другому пункту 9 слова "Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій" замінити словами "Реєстру отримувачів житлових субсидій, що є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру";
2) в абзаці другому пункту 13 слова "Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги" замінити словами "Реєстру осіб, які мають право на пільги, що є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру";
3) в абзаці дев’ятому пункту 50-1 слова "Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги" замінити словами "Реєстру осіб, які мають право на пільги, що є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру".
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р.
№ 117 "Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" (Офіційний вісник України, 2003 р., № 5, ст. 177; 2006 р., № 8, ст. 439; 2014 р., № 74, ст. 2097; 2017 р., № 15, ст. 429; 2019 р., № 36, ст. 1263; 2020 р., № 43, ст. 1389; 2022 р., № 80, ст. 4826; 2023 р., № 11, ст. 720):
1) у постанові:
назву постанови викласти в такій редакції:
"Про Реєстр осіб, які мають право на пільги ";
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Запровадити Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.";
доповнити постанову пунктом 1-1 такого змісту:
"1-1.Із дотриманням вимог положень
статті 27 Закону України "Про публічні електронні реєстри" перетворити Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, на Реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр).
Звернення, документи Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, підлягають архівуванню та зберіганню відповідно до законодавства у сфері архівної справи та діловодства.
Програмно-апаратні засоби, включаючи засоби технічного і криптографічного захисту інформації, що не застосовуються для ведення Реєстру, підлягають виведенню із експлуатації та потребують прийняття рішення щодо їх подальшого використання чи списання.";
у пункті 2 слова "Єдиний державний автоматизований реєстр" замінити словом "Реєстр";
абзац перший пункту 3 викласти в такій редакції:
"3. Міністерству соціальної політики та Пенсійному фонду України:";
доповнити постанову пунктом 3-1такого змісту:
"3-1. Міністерству соціальної політики надати Національній соціальній сервісній службі та її територіальним органам доступ до Реєстру.";
доповнити постанову пунктом 5 такого змісту:
"5. Міністерству соціальної політики в десятиденний строк після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1351 "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо ведення державних реєстрів отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги" забезпечити оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті інформації про перетворення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.";
у назві Положення слова "Єдиний державний автоматизований реєстр" замінити словом "Реєстр";
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних і надання реєстрової інформації про фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до законів України, отримують пільги, передбачені для педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості (далі - пільговики). Реєстр є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру як складової частини Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - Єдина система).
Виключні майнові права інтелектуальної власності на Реєстр, програмно-технічні засоби та програмне забезпечення належать державі в особі держателя Реєстру. Відчуження, передача чи інше використання, ніж визначено цим Положенням, Реєстру, його структурних складових і виключних майнових прав інтелектуальної власності забороняються.
Держателем Реєстру є Мінсоцполітики.
Створення та ведення Реєстру, його програмно-технічних засобів фінансується за рахунок коштів державного бюджету, міжнародних організацій, донорських установ та інших джерел, не заборонених законодавством.
Адміністратором Реєстру є державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України", яке забезпечує формування, технологічний супровід, підтримку та розроблення програмного забезпечення для функціонування Реєстру, оперативне керування ним, пошук і відбір даних для підготовки аналітичних звітів.
Громадяни України, які перебувають у трудових відносинах із органами Пенсійного фонду України, здійснюють наповнення Реєстру та інші повноваження публічного реєстратора, передбачені
Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Положенням.
Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчі органи з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад та у випадках, передбачених цим Положенням, органи Пенсійного фонду України (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) забезпечують у межах повноважень формування реєстрових даних Реєстру та здійснюють інші повноваження створювачів із урахуванням вимог, передбачених
Законом України "Про публічні електронні реєстри" та цим Положенням.
Реєстр ведеться із використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.
За підключення та доступ до Реєстру, внесення до нього відомостей і користування ним плата не стягується.
Датою початку функціонування Реєстру є дата його введення в дослідну та/або промислову експлуатацію.";
пункт 2 викласти в такій редакції:
"До Реєстру вноситься така інформація:
про пільговиків - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (далі - реєстраційний номер облікової картки платника податків), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), стать, адреса задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) або адреса фактичного місця проживання, адреса надання пільги, реквізити паспорта громадянина України (далі - паспорт), документа, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, особу, яку визнано в Україні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, свідоцтва про народження та документа, що підтверджує право на пільги, дати взяття та зняття з обліку, причина зняття з обліку, територія територіальної громади, в межах якої розташоване житлове приміщення, що є фактичним місцем проживання пільговика, за адресою якого він перебуває на обліку, номер картки пільговика, а також категорія пільговика та пільги;
про членів сім’ї чи опікуна пільговика, на яких поширюється пільга, - ступінь родинного зв’язку чи наявність статусу опікуна, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта, або відсутності у дітей), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), стать, найменування документа, що посвідчує особу (за наявності), дати початку та закінчення поширення пільги на членів сім’ї чи опікуна пільговика, причина припинення надання пільги;
відомості про нарахування пільги (вид і сума).
Інформація про осіб, які мають право на пільги відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", вноситься до Реєстру диференційовано з урахуванням належності особи до визначеної підкатегорії.
У разі втрати в установленому порядку права на пільги особами, зазначеними в цьому пункті, відповідна інформація вноситься до Реєстру за поданням органу, уповноваженого на встановлення та позбавлення відповідного статусу, за формою згідно з додатком 1.
Програмне забезпечення Реєстру має забезпечувати окреме зберігання даних про метадані документів і відомостей, що внесені до Реєстру, з метою підтвердження їх походження, цілісності та достовірності.";
у пункті 3:
абзац перший викласти в такій редакції:
"3. Органи Пенсійного фонду України:";
доповнити пункт після абзацу третього новим абзацом такого змісту:
"забезпечують протягом робочого дня наповнення Реєстру отриманими відомостями про пільговиків шляхом електронної інформаційної взаємодії;".
У зв’язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати відповідно абзацами п’ятим - дев’ятим;
в абзаці восьмому слова і цифри "виконують передбачені цим пунктом функції до 30 листопада 2022 р. включно, органи Пенсійного фонду України - з 1 грудня 2022 року" замінити словами "вносять до Реєстру інформацію про заміну (продовження строку дії) посвідчень, види та розмір пільг, наданих за рахунок місцевого бюджету";
у пункті 4:
в абзаці першому слова "Уповноважені органи" замінити словами "Органи Пенсійного фонду України";
абзац шостий викласти в такій редакції:
"надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим, посадовим особам місцевого самоврядування, іншим суб’єктам, які відповідно до закону уповноважені виконувати функції публічної адміністрації, суб’єктам господарювання, які надають послуги, для виконання державних і місцевих програм із додаткової підтримки осіб, які мають право на пільги, надання державної допомоги.";
абзац восьмий викласти в такій редакції:
"Розголошення отриманої органами Пенсійного фонду України та іншими суб’єктами, зазначеними в абзаці шостому цього пункту, інформації про пільговика без його згоди забороняється, крім випадків, передбачених законом.";
доповнити пункт абзацами такого змісту:
"З метою розподілу гуманітарної допомоги, виконання підпункту 1 пункту "а" частини першої
статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та інших владних повноважень посадові особи виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (далі - виконавчий орган), посадові особи місцевого самоврядування та центрів надання адміністративних послуг формують в Єдиній системі витяг із Реєстру за формою згідно з додатком 2 із застосуванням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, і статистичний звіт про кількість осіб за категоріями пільговиків, які мають зареєстроване/задеклароване місце проживання (перебування) в адміністративно-територіальній одиниці, що обслуговується відповідною посадовою особою виконавчого органу, органу місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг, із можливістю їх подальшого друку. За заявою суб’єкта звернення витяг із Реєстру в електронній формі в день звернення надається в паперовій формі із обов’язковим проставленням підпису посадової особи, яка сформувала документ, печатки відповідного виконавчого органу, органу місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг - до забезпечення технічної можливості використання на ньому унікального електронного ідентифікатора (QR-коду, штрих-коду, цифрового коду) (далі - електронний ідентифікатор).
Пільговику не може бути невмотивовано відмовлено в наданні витягу із Реєстру.
За наявності технічної можливості витяг із Реєстру формується на запит пільговика із накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема із використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), та/або засобами соціального веб-порталу Мінсоцполітики, та/або засобами веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, його мобільного додатка, зокрема із використанням електронного ідентифікатора.
У разі формування витягу із Реєстру із використанням на ньому електронного ідентифікатора вміст інформації в тексті витягу із Реєстру та в роздрукованих із електронного ідентифікатора даних має бути ідентичним. Інформація, що міститься в електронному ідентифікаторі, сканується залежно від технічної можливості за допомогою камери пристрою та за наявності технічної можливості - мобільного додатка Порталу Дія (Дія), мобільного додатка веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України чи спеціалізованого обладнання Пенсійного фонду України або універсального сканера електронного ідентифікатора.
Плата за надання витягу із Реєстру не стягується.
На період воєнного стану за рішенням володільця (розпорядника) інформації можливе обмеження доступу посадових осіб виконавчих органів, органів місцевого самоврядування, центрів надання адміністративних послуг до відомостей із персональних облікових карток таких категорій пільговиків: учасник війни; учасник бойових дій; постраждалий учасник Революції Гідності; особа з інвалідністю внаслідок війни; член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни; член сім’ї загиблого (померлого) Захисника і Захисниці України; особа, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною; батьки померлої особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною; вдова (вдівець) особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною; військовослужбовець Служби безпеки на пенсії; ветеран військової служби; вдова (вдівець) військовослужбовця, який загинув (помер) або пропав безвісти під час проходження військової служби, його (її) діти; батьки військовослужбовця, який загинув (помер) або пропав безвісти під час проходження військової служби; особа з інвалідністю внаслідок військової служби; особа, звільнена з військової служби, яка стала особою з інвалідністю під час проходження військової служби.";
у пункті 5:
в абзаці першому слова і цифру "подає заяву про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, за формою згідно з додатком 2" замінити словами і цифрою "подає органам Пенсійного фонду України заяву про внесення відомостей до Реєстру за формою згідно з додатком 3";
абзаци другий і третій виключити;
в абзаці п’ятому слова "посадовою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади" замінити словами "за зверненням пільговика посадовою особою виконавчого органу";
в абзаці дев’ятому слова "уповноваженим органам" замінити словами "органам Пенсійного фонду України";
абзац десятий викласти в такій редакції:
"Заява із необхідними документами та/або відомостями подається посадовій особі виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка передає їх протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідному органу Пенсійного фонду України в електронній формі засобами Єдиної системи.";
в абзаці одинадцятому слова "уповноваженого органу особисто, поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи" замінити словами "органу Пенсійного фонду України особисто, із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через Єдину систему, інтегровані з нею інформаційні системи)";
абзац тринадцятий після слів "не рідше ніж один раз на два тижні" доповнити словами "органам Пенсійного фонду України";
абзаци чотирнадцятий і п’ятнадцятий виключити;
абзац шістнадцятий викласти в такій редакції:
"У разі коли пільговик із поважних причин (військова служба, хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до органу Пенсійного фонду України, посадової особи виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, така посадова особа вживає заходів до включення інформації про пільговика до Реєстру, зокрема за зверненням дієздатного повнолітнього члена сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, із поданням останнім документів, які свідчать про неможливість пільговика самостійно звернутися та підтверджують родинний зв’язок із ним.";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"Електронна інформаційна взаємодія Реєстру з інформаційно-комунікаційними системами державної форми власності здійснюється безперервно із використанням функціоналу Єдиної системи та/або системи електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів із одночасним накопиченням необхідних даних у Реєстрі.";
пункти 7-9 викласти в такій редакції:
"7. У разі зміни зареєстрованого/задекларованого чи фактичного місця проживання пільговик або його законний представник повинен письмово повідомити про це органу Пенсійного фонду України.
Орган Пенсійного фонду України вносить відповідні зміни до Реєстру.
8. У разі зміни будь-яких відомостей, зазначених у пункті 2 цього Положення, що потребує коригування включеної до Реєстру інформації про пільговика, він або його законний представник, дієздатний повнолітній член сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, повідомляє про це протягом 30 календарних днів органу Пенсійного фонду України.
Пільговик має право на:
отримання інформації про наявність запису в Реєстрі стосовно нього, порушення цілісності реєстрової інформації, а також про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього, яка зберігається в Реєстрі, із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної системи засобами мобільного зв’язку чи в інший спосіб на запит особи;
пред’явлення вмотивованої вимоги щодо зміни чи виправлення інформації про нього;
забезпечення захисту своїх прав у разі, коли його запит або вимогу про виправлення персональних даних не задоволено.
Строки зберігання інформації в Реєстрі визначаються законодавством. Інформація автоматично знищується після завершення строків її зберігання, якщо інше не передбачено законодавством.";
доповнити
Положення пунктом 10 такого змісту:
Вимоги до системи управління ризиками Реєстру визначаються
Законом України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Держатель та адміністратор Реєстру забезпечують здійснення комплексу програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, які містяться в Реєстрі, від несанкціонованого доступу, а також інформують суб’єктів інформаційної взаємодії та пільговиків про порушення цілісності реєстрової інформації, її несанкціоновану обробку в порядку, визначеному держателем Реєстру.";
додаток 2 до Положення викласти в такій редакції:
"Додаток 2
до Положення
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 22 грудня 2023 р. № 1351)
ВИТЯГ
із Реєстру осіб, які мають право на пільги ";
доповнити
Положення додатком 3 такого змісту:
"Додаток 3
до Положення
ЗАЯВА
про внесення відомостей до Реєстру осіб, які мають право на пільги ".
3. В абзаці другому пункту 3 Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов’язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 р. № 936 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 38, ст. 2372), слова "Єдиним автоматизованим реєстром осіб, які мають право на пільги" замінити словами "Реєстром осіб, які мають право на пільги".
................Перейти до повного тексту