1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 грудня 2023 р. № 1347
Київ
Деякі питання здійснення спеціального використання водних біоресурсів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 765 від 28.06.2024 № 1256 від 01.11.2024 № 1281 від 05.11.2024 )
Відповідно до частин третьої, дев’ятої та десятої статті 24, частини третьої статті 27, частини другої статті 28 та частин третьої і сьомої статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок здійснення спеціального використання водних біоресурсів;
Типовий договір на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах);
Типовий договір на право здійснення дослідного вилову у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах).
2. Установити, що:
датою запуску компонентів Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства, що забезпечує укладення договору на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), видачу, відмову у видачі, переоформлення, анулювання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову), ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності, оформлення квитанції обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів та маркування знарядь лову засобами Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства, є дата повідомлення на офіційному веб-сайті Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм про початок їх роботи;
журнал обліку прийнятих водних біоресурсів та журнал обліку вилучених водних біоресурсів передаються суб’єктами рибного господарства до територіального органу Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, який реалізує свої повноваження на території відповідної адміністративної територіальної одиниці, в межах якої здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів, протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
2-1. Державному агентству з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм забезпечити:
1) протягом трьох місяців - внесення інформації (відомостей), що міститься в журналі обліку прийнятих водних біоресурсів та журналі обліку вилучених водних біоресурсів, внесеної до них з 1 січня 2024 р., до компонента Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства - журнал обліку рибогосподарської діяльності;
2) протягом місяця - внесення інформації (відомостей) про видані після 1 січня 2024 р. дозволи на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову) відповідно до Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів, затвердженого цією постановою, до компонента Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства - дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову);
3) протягом місяця - внесення інформації (відомостей) про укладені після 1 січня 2024 р. договори на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) відповідно до Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів, затвердженого цією постановою, до компонента Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства - договір на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах).
( Постанову доповнено пунктом 2-1 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
2-2. Установити, що на період воєнного стану та протягом двох років з дня його припинення або скасування не застосовуються:
1) вимоги щодо внесення до журналу обліку рибогосподарської діяльності інформації, визначеної абзацами п’ятим - восьмим підпункту 5 пункту 31-1 Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів, затвердженого цією постановою;
2) вимоги щодо опису бирки та способу маркування бирками, визначені абзацом четвертим підпунктів 1 і 5 пункту 3 додатка 2 до Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів, затвердженого цією постановою.
( Постанову доповнено пунктом 2-2 згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 грудня 2023 р. № 1347
ПОРЯДОК
здійснення спеціального використання водних біоресурсів
( У тексті Порядку слова "потужності двигуна (кВт/кінських сил)" замінено словами "потужності двигуна (кВт)" згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм:
встановлення лімітів спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та континентальному шельфі України (далі - рибогосподарські водні об’єкти (їх частини) для здійснення промислового рибальства та дослідного вилову та їх затвердження;
розподілу лімітів спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) для здійснення промислового рибальства та дослідного вилову на квоти добування (вилову);
спеціального використання водних біоресурсів, які перебувають в умовах природної волі (крім видів, занесених до Червоної книги України), у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах);
реалізації процедури продажу на аукціоні шляхом проведення електронних торгів права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), що укладаються для реалізації квот добування (вилову);
видачі, відмови у видачі, переоформлення, анулювання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову) (далі - дозвіл);
справляння плати за спеціальне використання водних біоресурсів.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) аукціон - спосіб відчуження лота, за яким переможцем стає учасник аукціону, який в ході електронних торгів в електронній торговій системі запропонував найвищу ціну реалізації лота;
2) бирка - уніфікований засіб маркування знарядь лову з ідентифікаційним номером, штрих-кодом і QR-кодом, що забезпечує їх облік та ідентифікацію;
( Підпункт 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
3) відповідальна особа за добування (вилов) водних біоресурсів - призначений суб’єктом рибного господарства, що здійснює спеціальне використання водних біоресурсів, працівник, відповідальний за добування (вилов) водних біоресурсів та внесення інформації до журналу обліку рибогосподарської діяльності;
( Підпункт 3 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
3-1) відповідальна особа за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності - призначений суб’єктом рибного господарства, що здійснює спеціальне використання водних біоресурсів, працівник, відповідальний за внесення інформації до журналу обліку рибогосподарської діяльності;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
3-2) відповідальна особа за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті - призначений суб’єктом рибного господарства, що забезпечує облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті, працівник, відповідальний за приймання та облік водних біоресурсів, а також внесення інформації до журналу обліку рибогосподарської діяльності;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 3-2 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
4) гарантійний внесок - сума коштів у розмірі, визначеному відповідно до цього Порядку, що вноситься заявником шляхом перерахування коштів на банківський рахунок оператора електронного майданчика для забезпечення виконання зобов’язання щодо участі в аукціоні та набуття статусу учасника аукціону;
5) електронний майданчик - підключений до центральної бази даних апаратно-програмний комплекс, що функціонує в Інтернеті та забезпечує заявникам, учасникам аукціону і організатору аукціону можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією про процедури проведення аукціону;
6) журнал обліку рибогосподарської діяльності - компонент Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства (далі - Система), що забезпечує ведення обліку рибогосподарської діяльності та оформлення квитанції обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів;
( Підпункт 6 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 ) ( Підпункт 7 пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
8) закрита цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником аукціону до проведення аукціону та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заявок на участь в аукціоні;
9) заявник - суб’єкт господарювання, який має намір взяти участь в аукціоні;
10) знаряддя лову - пристосування, за допомогою якого здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів. Залежно від способу застосування знаряддя лову поділяються на: активні - неводи, трали, драги, плавні сітки тощо та пасивні - ставні сітки, неводи, ятери тощо;
11) лот - право на укладення договору на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), що виставляється на аукціон та формується за результатами розподілу лімітів для здійснення промислового рибальства на квоти добування (вилову) засобами компонента Системи - договір на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах);
( Підпункт 11 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
11-1) маркування - встановлення суб’єктом рибного господарства бирок на знаряддя лову;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 11-1 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
12) мінімальний крок аукціону - мінімальна надбавка у розмірі одного відсотка стартової ціни лота, на яку в ході аукціону може здійснюватися підвищення закритої цінової пропозиції/цінової пропозиції;
13) навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) - кількість, типи, розміри, технічні характеристики знарядь лову, а також кількість та характеристики риболовних суден, зареєстрованих в Судновій книзі України або Державному судновому реєстрі України, допустимих до застосування під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів з урахуванням допустимої до застосування ними кількості знарядь лову, визначених правилами промислового рибальства;
14) науково-промислова рада - консультативно-дорадчий орган Держрибагентства з розгляду та розв’язання питань, пов’язаних з використанням рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), охороною, відтворенням водних біоресурсів та раціональним їх використанням; розробленням наукових рекомендацій щодо розвитку рибогосподарської галузі, пропозицій щодо розроблення напрямів розвитку спеціального використання таких біоресурсів;
15) обсяг спеціального використання водних біоресурсів - обсяг добування (вилову) користувачами водних біоресурсів конкретних видів водних біоресурсів за певний проміжок часу, визначений у договорі на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) та договорі на право здійснення дослідного вилову у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах);
16) оголошення про проведення аукціону (далі - оголошення) - відомості та інформація, що містять дані про аукціон, які опубліковуються в електронній торговій системі та на веб-сайтах операторів електронних майданчиків;
17) оператор електронного майданчика (далі - оператор) - юридична особа, що має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору про використання електронної торгової системи, укладеного з адміністратором електронної торгової системи;
18) особистий кабінет - складова частина електронної торгової системи, що надається оператором, яка дає змогу Держрибагентству, заявнику та учаснику аукціону провадити діяльність в електронній торговій системі відповідно до цього Порядку;
19) попередня згода на очікування - надане оператору запевнення учасника аукціону в тому, що в разі внесення таким учасником другої за розміром закритої цінової пропозиції/цінової пропозиції він погоджується на очікування результатів аукціону та на отримання його гарантійного внеску відповідно до цього Порядку;
20) посвідчення рибалки - документ, виданий користувачем водних біоресурсів рибалці;
21) регулювання спеціального використання водних біоресурсів - визначення районів, строків промислу, типів і параметрів знарядь лову, способів добування (вилову) водних біоресурсів, порядку та умов установлення обмежень щодо добування (вилову) водних біоресурсів з рибогосподарських водних об’єктів (їх частин);
22) реєстраційний внесок - сума коштів у розмірі, передбаченому цим Порядком, що вноситься заявником як плата за реєстрацію заявки на участь в аукціоні на банківський рахунок оператора;
23) рибалка - особа, визначена користувачем водних біоресурсів, що безпосередньо здійснює добування (вилов) водних біоресурсів з рибогосподарського водного об’єкта (його частини), з якою користувач водних біоресурсів уклав трудовий або цивільно-правовий договір;
24) співвиконавець - користувач водних біоресурсів, силами, знаряддями лову та риболовними суднами якого здійснюється дослідний вилов за договором субпідряду для здійснення дослідного вилову;
25) стартова ціна лота - вартість лота, відображена в оголошенні, яка визначається відповідно до цього Порядку;
26) учасник аукціону (далі - учасник) - заявник, який виявив намір взяти участь в аукціоні, уклав договір з оператором, сплатив реєстраційний внесок та гарантійний внесок, пройшов процедуру реєстрації для участі в аукціоні, отримав відповідне підтвердження про реєстрацію та індивідуальний код учасника;
27) ціна реалізації лота - фактична сума коштів, за яку продано лот на аукціоні;
28) цінова пропозиція - запропонована учасником сума коштів, за яку учасник має намір придбати лот, що декларується учасником та подається в електронній торговій системі в ході проведення аукціону шляхом оновлення такої цінової пропозиції;
29) центральна база даних - сукупність технічних та програмних засобів у складі інтерфейсів програмування додатків, модулів аукціонів, допоміжних програмних сервісів та баз даних, що забезпечують можливість проведення аукціону в електронній формі та гарантують рівний доступ до інформації учасникам такого аукціону. Поточна версія програмного коду всіх складових центральної бази даних є відкритою та загальнодоступною.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг", "Про адміністративну процедуру" та в нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до зазначених законів.
( Абзац пункту 2 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
Встановлення лімітів спеціального використання водних біоресурсів
3. Ліміти спеціального використання водних біоресурсів (далі - ліміти) поділяються на:
1) ліміти для здійснення промислового рибальства;
2) ліміти для здійснення дослідного вилову.
4. Встановлення лімітів здійснюється щороку на наступний календарний рік стосовно кожного виду водних біоресурсів у відповідних рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах).
Встановлення лімітів здійснюється в натуральних величинах.
5. У разі коли спеціальне використання водних біоресурсів передбачає добування (вилов) кількох їх споріднених видів, встановлення лімітів може здійснюватися стосовно відповідної групи видів таких ресурсів.
Якщо певний вид водних біоресурсів мігрує в межах кількох рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), встановлення лімітів здійснюється для сукупності таких об’єктів (їх частин).
6. Встановлення лімітів здійснюється на підставі науково-біологічних обґрунтувань, розроблених науковими установами, що належать до сфери управління Держрибагентства, науковими установами, що належать до сфери управління Національної академії наук або Національної академії аграрних наук, на замовлення Держрибагентства на конкурсних засадах відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору наукових, науково-технічних робіт, що плануються до виконання за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 вересня 2018 р. № 739 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 74, ст. 2481).
7. Ліміти, а також рибогосподарські водні об’єкти (їх частини), у яких водні біоресурси можуть добуватися (виловлюватися), затверджуються Мінагрополітики.
8. Науково-біологічне обґрунтування щодо встановлення лімітів подається щороку до 15 серпня на розгляд Держрибагентства та повинне містити:
1) щодо встановлення лімітів для здійснення промислового рибальства:
перелік методик, використаних під час проведення оцінки запасів водних біоресурсів;
перелік видів водних біоресурсів, стосовно яких встановлюються ліміти, із зазначенням рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), у яких такі водні біоресурси можуть добуватися (виловлюватися);
результати оцінки впливу біотичних, абіотичних та антропогенних чинників на біологічний стан водних біоресурсів;
обсяг добування (вилову) водних біоресурсів за попередні п’ять років у відповідному рибогосподарському водному об’єкті (його частині);
дані про стан запасів водних біоресурсів, обсяг встановлених на їх основі лімітів;
пропозиції стосовно здійснення рибницьких, меліоративних та інших заходів щодо поліпшення середовища перебування водних біоресурсів, відновлення чисельності та оптимізації видового складу;
дані про навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину);
2) щодо встановлення лімітів для здійснення дослідного вилову:
обсяги добування (вилову) водних біоресурсів для здійснення дослідного вилову за видами такого вилову;
перелік видів водних біоресурсів, стосовно яких встановлюються ліміти, із зазначенням рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), у яких такі водні біоресурси планується добувати (виловлювати).
Для підготовки науково-біологічного обґрунтування в частині встановлення лімітів для здійснення дослідного вилову наукові установи подають Держрибагентству до 1 серпня заяву про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову та наукове обґрунтування визначення видів та обсягів водних біоресурсів, які необхідні для здійснення дослідного вилову (далі - наукове обґрунтування обсягів).
У заяві зазначається:
повне і скорочене найменування наукової установи, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, контактний номер телефону;
назва рибогосподарського водного об’єкта (його частини), в якому планується здійснювати спеціальне використання водних біоресурсів для дослідного вилову;
перелік видів та обґрунтовані обсяги добування (вилову) водних біоресурсів, спеціальне використання яких планується здійснювати для дослідного вилову.
Наукове обґрунтування обсягів повинне містити інформацію про:
завдання, для виконання яких здійснюватиметься дослідний вилов;
вид дослідного вилову;
розрахунок необхідних обсягів добування (вилову) водних біоресурсів для здійснення дослідного вилову;
назви, характеристики знарядь лову, риболовні судна та їх кількість для здійснення дослідного вилову.
Держрибагентство здійснює розгляд заяв про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову та наукових обґрунтувань обсягів та задовольняє або відмовляє в їх задоволенні.
Підставами для відмови у задоволенні заяви про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову або наукового обґрунтування обсягів є:
подання неповного пакета документів;
несвоєчасне їх подання.
У разі задоволення заяви про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову та наукового обґрунтування обсягів Держрибагентство надсилає їх науковій установі, яка здійснює розроблення науково-біологічних обґрунтувань щодо встановлення лімітів для здійснення дослідного вилову.
Обсяг лімітів для здійснення дослідного вилову не може перевищувати 5 відсотків загального обсягу встановлених лімітів.
У разі зазначення в заявах про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову обґрунтованих обсягів добування (вилову) водних біоресурсів, які перевищують 5 відсотків загально встановлених лімітів, такі обсяги зменшуються пропорційно обґрунтованим обсягам добування (вилову) водних біоресурсів, що зазначені в кожній поданій заяві, але не більше 5 відсотків загально встановлених лімітів.
9. Держрибагентство узагальнює наукові обґрунтування обсягів і подає їх разом з проектом лімітів до 15 вересня поточного року на розгляд Мінагрополітики, яке затверджує ліміти протягом 15 календарних днів з дня надходження зазначених матеріалів.
Розподіл лімітів на квоти добування (вилову)
10. Спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється користувачами водних біоресурсів на підставі договору на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (далі - договір на право здійснення промислу) та/або договору на право здійснення дослідного вилову у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (далі - договір на право здійснення дослідного вилову), які укладаються для реалізації права суб’єктів рибного господарства на здійснення промислового рибальства та/або дослідного вилову, дозволу (для здійснення промислового рибальства або дослідного вилову).
11. Розподіл лімітів на квоти добування (вилову), а також встановлення навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) здійснюється Держрибагентством.
12. Розподіл лімітів для здійснення дослідного вилову на квоти добування (вилову), а також встановлення навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) здійснюється Держрибагентством на підставі поданих суб’єктом рибного господарства заяв про здійснення спеціального використання водних біоресурсів для дослідного вилову під час встановлення лімітів.
Квоти добування (вилову) включаються до проекту договору на право здійснення промислу.
Розподіл лімітів для здійснення промислового рибальства на квоти добування (вилову) здійснюється з урахуванням співвідношення середньостатистичного обсягу добутих (виловлених) водних біоресурсів користувачами водних біоресурсів у попередньому календарному році на відповідному рибогосподарському водному об’єкті (його частині) кількості таких користувачів водних біоресурсів та допустимого обсягу спеціального використання водних біоресурсів на відповідний календарний рік, визначеного відповідно до науково-біологічного обґрунтування щодо встановлення лімітів, а також співвідношення такого обсягу та навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину). Кількість користувачів водних біоресурсів під час розподілу лімітів для здійснення промислового рибальства на квоти добування (вилову) встановлюється Держрибагентством з урахуванням статистичних даних щодо добування (вилову), наявних у Держрибагентства за кожним рибогосподарським водним об’єктом (його частиною) окремо, але не більше коефіцієнта 1,4 кількості користувачів водних біоресурсів, які здійснювали спеціальне використання водних біоресурсів у попередньому календарному році.
13. Розподіл квот добування (вилову), а також встановлення навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) здійснюється шляхом включення їх до проектів договорів на право здійснення промислу та проектів договорів на право здійснення дослідного вилову.
Проекту договору на право здійснення промислу присвоюється реєстраційний номер, що відповідає номеру лота, сформованого засобами компонента Системи - договір на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (далі - компонент Системи - договір на право здійснення промислу).
( Пункт 13 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
14. Проекти договорів на право здійснення промислу реалізуються на аукціоні.
15. Проекти договорів на право здійснення дослідного вилову укладаються Держрибагентством протягом 30 календарних днів з дня затвердження Мінагрополітики квот добування (вилову).
16. Договір на право здійснення дослідного вилову укладається на строк, що не перевищує один календарний рік, але не довше ніж до 31 грудня року, в якому здійснюватиметься спеціальне використання водних біоресурсів відповідно до умов такого договору.
( Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
17. У разі розірвання договору на право здійснення промислу або договору на право здійснення дослідного вилову з підстави, коли суб’єкт рибного господарства не розпочав спеціальне використання водних біоресурсів, включених до договору на право здійснення промислу або договору на право здійснення дослідного вилову, протягом трьох місяців з дня набрання чинності таким договором перерозподіл видів та/або обсягів водних біоресурсів, навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину), які були включені до такого договору та не використані суб’єктом рибного господарства під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів, здійснюється за процедурою, визначеною пунктами 11-14 цього Порядку.
У разі розірвання договору на право здійснення промислу суб’єкт рибного господарства зобов’язаний здійснити оплату ціни реалізації лота в повному обсязі протягом десяти робочих днів з дня розірвання договору на право здійснення промислу.
18. Вимагати від суб’єктів рибного господарства подання інших документів, не передбачених цим Порядком, забороняється.
Обмеження щодо навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) під час спеціального використання водних біоресурсів
19. З метою регулювання спеціального використання водних біоресурсів, збереження водних біоресурсів та забезпечення їх раціонального використання, попередження негативного впливу промислового рибальства на умови навколишнього природного середовища у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) можуть встановлюватися обмеження щодо навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) під час спеціального використання водних біоресурсів.
Обмеження щодо навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) під час спеціального використання водних біоресурсів встановлюються з урахуванням рішень науково-промислової ради Держрибагентства, прийнятих на підставі науково-біологічних обґрунтувань, поданих науковими установами, що належать до сфер управління Держрибагентства, Національної академії аграрних наук або Національної академії наук.
Обмеження щодо навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) під час спеціального використання водних біоресурсів встановлюються відповідно до законодавства у правилах рибальства та/або режимах промислу, що затверджуються Мінагрополітики для кожного рибогосподарського водного об’єкта (його частини).
Спеціальне використання водних біоресурсів
20. Для отримання дозволу (для здійснення промислового рибальства або дослідного вилову) та здійснення спеціального використання водних біоресурсів суб’єкт рибного господарства щороку зобов’язаний задекларувати право на промислове рибальство та/або дослідний вилов.
21. Спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється з дотриманням правил рибальства та режимів промислу.
Під час здійснення промислового рибальства забороняється:
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
використання риболовних суден, включених до іншого діючого дозволу (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову);
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
використання риболовних суден понад установлену договором на право здійснення промислу або договором на право здійснення дослідного вилову допустиму кількість риболовних суден;
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
використання знарядь лову під час здійснення промислового рибальства, які не відповідають правилам рибальства та режиму промислу.
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
У разі відсутності відповідального за добування (вилов) водних біоресурсів добування (вилов) водних біоресурсів забороняється.
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
22. У разі коли спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється у рибогосподарському водному об’єкті (його частині), що розміщений у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, користувачі водних біоресурсів повинні здійснювати спеціальне використання таких біоресурсів з дотриманням вимог режимів територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
23. У разі коли суб’єкт рибного господарства, який планує здійснювати спеціальне використання водних біоресурсів для дослідного вилову, не може власними силами здійснити добування (вилов) водних біоресурсів, допускається залучення до таких заходів співвиконавців.
24. Спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється за умови наявності в Системі інформації (відомостей) про виданий дозвіл та укладений договір на право здійснення промислу, внесення відповідно до вимог цього Порядку інформації (відомостей) у журнал обліку рибогосподарської діяльності та за наявності на безпосередньому місці добування (вилову):
документів, що посвідчують особу, а також за наявності посвідчень рибалки (крім членів екіпажів суден, зареєстрованих у Державному судновому реєстрі України);
договору на право здійснення дослідного вилову, в тому числі договору про спільне виконання робіт з дослідного вилову в рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) у разі його укладення, або копій таких договорів (у разі здійснення дослідного вилову).
( Пункт 24 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
25. Знаряддя лову, що використовуються суб’єктом рибного господарства на підставі дозволу, підлягають маркуванню.
Забороняється здійснювати спеціальне використання водних біоресурсів із використанням знарядь лову, які не марковані відповідно до вимог цього Порядку.
До компонента Системи - маркування знарядь лову (далі - компонент Системи - маркування) вноситься інформація про:
ідентифікаційний номер бирки;
результати розподілу ідентифікаційних номерів бирок та передачі бирок Держрибагентством територіальним органам Держрибагентства (ідентифікаційні номери бирок, номер та дата наказу про розподіл ідентифікаційних номерів бирок, номер та дата акта приймання-передачі бирок для маркування знарядь лову);
результати розподілу ідентифікаційних номерів бирок та передачі бирок територіальними органами Держрибагентства суб’єктам рибного господарства (ідентифікаційні номери бирок, номер та дата наказу про розподіл ідентифікаційних номерів бирок, номер та дата акта приймання-передачі бирок).
Розподіл ідентифікаційних номерів бирок здійснюється в автоматичному режимі з використанням засобів компонента Системи - маркування.
( Пункт 25 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
26. Опис бирки та способи маркування бирками наведено у додатку 2. Зразок бирки визначається Держрибагентством.
( Пункт 26 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
27. Держрибагентство щороку розподіляє ідентифікаційні номери бирок між територіальними органами Держрибагентства у кількісному співвідношенні відповідно до навантаження на рибогосподарські водні об’єкти (їх частини), встановлені на відповідний рік, інформація про які вноситься до компонента Системи - маркування.
Розподіл ідентифікаційних номерів бирок між суб’єктами рибного господарства здійснюється Держрибагентством із використанням засобів компонента Системи - маркування відповідно до поданої заяви на одержання дозволу з урахуванням інформації (відомостей), зазначеної в уточнюючій декларації на промислове рибальство за кожним укладеним договором на право здійснення промислу або в декларації на дослідний вилов, та/або уточнюючій декларації на дослідний вилов за кожним укладеним договором на право здійснення дослідного вилову.
Передача бирок суб’єктові рибного господарства здійснюється територіальним органом Держрибагентства безоплатно не пізніше двох робочих днів після одержання ним дозволу (зокрема переоформленого дозволу на підставі зміни інформації (відомостей) про ідентифікаційні номери бирок для маркування знарядь лову) на підставі акта приймання-передачі, складеного в електронній формі засобами компонента
Системи - маркування.
В акті приймання-передачі зазначається інформація (відомості) про:
дату та місце його складення;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та посаду особи територіального органу Держрибагентства, що передає бирки;
отримувача бирки (для юридичної особи: повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті) та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі наявності);
ідентифікаційний номер бирки для кожного знаряддя лову із зазначенням його назви та у разі наявності параметрів (довжина (метрів), висота (метрів), крок вічка (міліметрів);
загальну кількість переданих бирок;
дату та номер дозволу, на підставі якого видаються бирки.
На акт приймання-передачі накладаються електронні підписи посадової особи територіального органу Держрибагентства та суб’єкта рибного господарства, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Суб’єкт рибного господарства може отримати акт приймання-передачі у паперовій формі, роздрукований з використанням засобів компонента Системи - маркування (за наявності технічної можливості), який має однакову юридичну силу з таким актом приймання-передачі в електронній формі.
( Пункт 27 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
28. Право на використання бирок суб’єктами рибного господарства виникає з дати підписання акта приймання-передачі посадовою особою територіального органу Держрибагентства та суб’єктом рибного господарства і діє до 31 грудня року, в якому отримані бирки.
Суб’єкти рибного господарства втрачають право на використання бирок з дня:
припинення договору на право здійснення промислу або договору на право здійснення дослідного вилову;
анулювання дозволу;
повідомлення про втрату або пошкодження бирки;
повідомлення про втрату знаряддя лову, яке марковане биркою.
Держрибагентство протягом 24 годин з дня припинення договору або анулювання дозволу, або отримання повідомлення про втрату або пошкодження бирки, втрати знаряддя лову, яке марковане биркою, вносить інформацію до компонента Системи - маркування про скасування дії відповідної бирки.
У разі заміни втраченої або пошкодженої бирки територіальний орган Держрибагентства видає нову бирку суб’єкту рибного господарства протягом 24 годин з дня переоформлення дозволу (для здійснення промислового рибальства) відповідно до вимог цього Порядку.
( Абзац восьмий пункту 28 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 ) ( Пункт 28 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
29. Бирка може бути замінена у разі:
втрати або пошкодження бирки;
втрати знаряддя лову, яке марковане биркою.
Для заміни бирки суб’єкт рибного господарства подає заяву про переоформлення дозволу відповідно до цього Порядку.
У разі втрати бирки або знаряддя лову, яке марковане биркою, відповідальна особа за добування (вилов) водних біоресурсів здійснює заходи для його пошуку.
Про втрату або пошкодження бирки, втрату або пошкодження знаряддя лову, яке марковане биркою, суб’єкт рибного господарства або відповідальна особа за добування (вилов) водних біоресурсів протягом 24 годин з моменту настання таких обставин повідомляє Держрибагентство (крім випадків, коли суб’єкт рибного господарства не використовуватиме такі бирки або знаряддя лову у своїй діяльності) з використанням компонента Системи - маркування із зазначенням інформації (відомостей) про:
( Абзац шостий пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
суб’єкта рибного господарства (для юридичної особи: повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); адреса для листування, адреса електронної пошти, номер телефону);
дату та номер дозволу, який містить ідентифікаційний номер втраченої або пошкодженої бирки, втраченого або пошкодженого знаряддя лову;
ідентифікаційний номер бирки, яка підлягає заміні;
кожне риболовне судно, зареєстроване (власне) або тимчасово зареєстроване (орендоване (зафрахтоване) у Державному судновому реєстрі України або у Судновій книзі України (із зазначенням відомостей щодо потужності двигуна (кВт), назви/бортового реєстраційного номера; ідентифікаційного номера ІМО (у разі присвоєння), яким дозволено здійснювати промислове рибальство; міжнародного радіопозивного (за наявності); місця базування риболовного судна/назви порту (у разі коли бирку або знаряддя лову, марковане биркою, втрачено під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів з використанням риболовних суден);
дату та час втрати або пошкодження бирки, втрати або пошкодження знаряддя лову, яке марковане биркою;
місце втрати бирки або знаряддя лову, яке марковане биркою (назва рибогосподарського водного об’єкта та орієнтовні точки координат або адреса (за наявності);
опис вжитих заходів до пошуку втраченої бирки або знаряддя лову, яке марковане биркою, або опис обставин, за яких було пошкоджено бирку.
На повідомлення накладається електронний підпис суб’єкта рибного господарства або відповідальної особи за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальної особи за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
( Пункт 29 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
30. Журнал обліку рибогосподарської діяльності ведеться:
суб’єктом рибного господарства, що провадить рибогосподарську діяльність, пов’язану із спеціальним використанням водних біоресурсів, за кожним одержаним ним дозволом (для здійснення промислового рибальства, дослідного вилову) та відповідальною особою за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальною особою за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності;
суб’єктом рибного господарства, що провадить рибогосподарську діяльність, пов’язану із забезпеченням обліку водних біоресурсів на рибоприймальному пункті, та призначеною ним відповідальною особою за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті.
До журналу обліку рибогосподарської діяльності інформація (відомості) вноситься римськими та арабськими цифрами, українською мовою, за винятком даних, що потребують використання літер латинської абетки та спеціальних символів (стосовно зазначення назви виду водних біоресурсів, назви та реєстраційного (ідентифікаційного) номера риболовного судна тощо).
( Пункт 30 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
31. Суб’єкт рибного господарства, що здійснює спеціальне використання водних біоресурсів, вносить до журналу обліку рибогосподарської діяльності інформацію про:
1) суб’єкта рибного господарства, що здійснює спеціальне використання водних біоресурсів (для юридичної особи: повне найменування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
2) співвиконавця у разі здійснення дослідного вилову (за наявності): (для юридичної особи: повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
3) відповідальну особу за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальну особу за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті) із зазначенням назви/бортового реєстраційного номера, ідентифікаційного номера ІМО (у разі присвоєння), міжнародного радіопозивного (за наявності) риболовного судна, що використовується такою особою для здійснення спеціального використання водних біоресурсів відповідно до одержаного дозволу із зазначенням його дати видачі та номера.
( Пункт 31 в редакції Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
31-1. Відповідальна особа за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальна особа за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності вносить до журналу обліку рибогосподарської діяльності інформацію про:
1) назву рибогосподарського водного об’єкта (його частини), на якому провадиться рибогосподарська діяльність;
2) номер та дату видачі дозволу;
3) вид спеціального використання водних біоресурсів (промислове рибальство або дослідний вилов);
4) риболовне судно та знаряддя лову, що використовується під час провадження рибогосподарської діяльності:
зареєстроване (власне) або тимчасово зареєстроване (орендоване (зафрахтоване) у Державному судновому реєстрі України або у Судновій книзі України (із зазначенням відомостей щодо потужності двигуна (кВт), назви/бортового реєстраційного номера; ідентифікаційного номера ІМО (у разі присвоєння), яким дозволено здійснювати промислове рибальство; міжнародний радіопозивний (за наявності);
найменування та параметри (довжина (метрів), висота (метрів), крок вічка (міліметрів) (за наявності) знаряддя лову та ідентифікаційні номери бирок (інформація (відомості) вноситься перед початком здійснення спеціального використання водних біоресурсів);
5) дії з риболовним судном та знаряддями лову:
дату, час та місце (адреса місця базування риболовного судна) виходу риболовного судна на рибогосподарський водний об’єкт з метою здійснення спеціального використання водних біоресурсів;
початок пошуку в рибогосподарському водному об’єкті (його частині) водних біоресурсів (інформація (відомості) вносяться перед початком здійснення такої дії);
закінчення пошуку в рибогосподарському водному об’єкті (його частині) водних біоресурсів (інформація (відомості) вносяться у момент завершення такої дії);
дату, час та координати місця початку застосування активного знаряддя лову та ідентифікаційний номер бирки (інформація (відомості) вносяться перед початком здійснення такої дії);
дату, час та координати місця постановки пасивного знаряддя лову та ідентифікаційний номер бирки (інформація (відомості) вносяться перед початком здійснення такої дії);
дату, час та координати місця перевірки знаряддя лову (інформація (відомості) вносяться перед початком здійснення такої дії);
дату, час та координати місця вибірки активного знаряддя лову або зняття пасивного знаряддя лову;
виявлення прилову молоді водних біоресурсів понад установлену норму;
наявність добутих (виловлених) водних біоресурсів, які занесені до Червоної книги України (назва водних біоресурсів);
дату та час початку руху риболовного судна для вивантаження добутих (виловлених) водних біоресурсів на рибоприймальний пункт;
дату та час повернення риболовного судна до місця вивантаження (берега);
дату та час повернення риболовного судна до місця базування з відміткою про відсутність добутих (виловлених) водних біоресурсів;
6) дії на рибоприймальному пункті (облік добутих (виловлених) водних біоресурсів):
дату, час та місце вивантаження добутих (виловлених) водних біоресурсів на рибоприймальному пункті водних біоресурсів (реєстраційний номер експлуатаційного дозволу або особистий реєстраційний номер потужності оператора ринку, місце розташування потужності або місце обліку водних біоресурсів (місце розташування) у разі здійснення дослідного вилову за умови, коли на рибогосподарському водному об’єкті відсутній рибоприймальний пункт);
назву виду добутих (виловлених) водних біоресурсів та їх обсяг добування (вилову) (кілограмів);
назву виду водних біоресурсів - прилову молоді водних біоресурсів понад установлену норму та їх обсяг добування (вилову) (кілограмів);
відповідальну особу за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальну особу за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), що передала водні біоресурси відповідальній особі на рибоприймальному пункті.
Інформація (відомості), зазначена в абзацах третьому - п’ятому підпункту 6 цього пункту, вноситься до журналу обліку рибогосподарської діяльності не пізніше двох годин з моменту внесення до журналу обліку рибогосподарської діяльності інформації (відомостей), визначеної в абзаці другому підпункту 6 цього пункту із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
( Порядок доповнено пунктом 31-1 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
31-2. Суб’єкт рибного господарства, що забезпечує ведення обліку водних біоресурсів на рибоприймальному пункті, до журналу обліку рибогосподарської діяльності вносить інформацію про:
1) суб’єкта рибного господарства, що забезпечує ведення обліку водних біоресурсів на рибоприймальному пункті (для юридичної особи: повне найменування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
2) рибоприймальний пункт:
у разі наявності експлуатаційного дозволу - реєстраційний номер експлуатаційного дозволу, адреса потужності, яка перебуває в управлінні оператора ринку;
у разі наявності відомостей про потужності операторів ринку, які не потребують отримання експлуатаційного дозволу, - особистий реєстраційний номер потужності в Державному реєстрі потужностей операторів ринку, адреса потужності;
3) відповідальну особу за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті).
( Порядок доповнено пунктом 31-2 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
31-3. Відповідальна особа за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті вносить до журналу обліку рибогосподарської діяльності інформацію про:
1) назву виду добутих (виловлених) водних біоресурсів та їх обсяг добування (вилову) (кілограмів), прийнятих від відповідальної особи за добування (вилов) водних біоресурсів на рибоприймальний пункт;
2) назву виду водних біоресурсів - прилову молоді водних біоресурсів понад установлену норму та їх обсяг добування (вилову) (кілограмів), прийнятих від відповідальної особи за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальної особи за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності на рибоприймальний пункт;
3) відповідальну особу за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальну особу за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), що передала водні біоресурси відповідальній особі за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті;
4) відповідальну особу за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті), що прийняла добуті (виловлені) водні біоресурси, від відповідальної особи за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальної особи за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності.
Зазначена в цьому пункті інформація (відомості) вноситься до журналу обліку рибогосподарської діяльності не пізніше двох годин з моменту вивантаження добутих (виловлених) водних біоресурсів на рибоприймальний пункт із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
( Порядок доповнено пунктом 31-3 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
31-4. Підтвердженням факту обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів та приймання-передачі водних біоресурсів до рибоприймального пункту є формування засобами компонента Системи - журнал обліку рибогосподарської діяльності квитанції обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів, до якої вноситься інформація (відомості) про:
1) номер та дату оформлення квитанції;
2) суб’єкта рибного господарства (для юридичної особи: повне найменування, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для фізичної особи - підприємця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті);
3) рибоприймальний пункт (у разі наявності експлуатаційного дозволу - реєстраційний номер експлуатаційного дозволу; в разі наявності відомостей про потужності операторів ринку, які не потребують отримання експлуатаційного дозволу, - особистий реєстраційний номер потужності в Державному реєстрі потужностей операторів ринку);
4) відповідальну особу за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальну особу за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті);
5) відповідальну особу за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті);
6) назву рибогосподарського водного об’єкта (його частини);
7) назву виду добутих (виловлених) водних біоресурсів;
8) обсяги добутих (виловлених) водних біоресурсів (кілограмів).
Інформація (відомості) про оформлену квитанцію обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів (дата та номер оформлення) відображається в журналі обліку рибогосподарської діяльності.
На квитанцію обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів накладається електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідальної особи за приймання та облік водних біоресурсів на рибоприймальному пункті, відповідальної особи за добування (вилов) водних біоресурсів або відповідальної особи за ведення журналу обліку рибогосподарської діяльності.
( Порядок доповнено пунктом 31-4 згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
32. У разі використання окремих зразків водних біоресурсів для проведення біологічних аналізів та інших досліджень такі зразки підлягають знищенню та списанню згідно з актом, що оформлюється у довільній формі.
Акт складається комісією з трьох осіб. До складу такої комісії входять представники користувача водних біоресурсів та співвиконавця (у разі наявності).
( Розділ "Звіт про обсяги добування (вилову) водних біоресурсів" виключено на підставі Постанови КМ № 765 від 28.06.2024 )
Проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право здійснення промислу шляхом електронних торгів
35. Порядок функціонування електронної торгової системи для підготовки та проведення аукціонів визначається адміністратором електронної торгової системи у Регламенті роботи електронної торгової системи.
Адміністратором електронної торгової системи (далі - адміністратор) є акціонерне товариство "ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ", відповідальне за забезпечення функціонування електронної торгової системи.
Електронна торгова система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, необхідними для проведення аукціону, за допомогою інформаційних, інформаційно-комунікаційних систем та електронних комунікацій.
36. Організатором аукціону (далі - організатор) є Держрибагентство.
Оператор забезпечує організатору, заявнику та учасникам технічну можливість доступу до електронної торгової системи.
37. Сформовані відповідно до наказу організатора проекти договорів на право здійснення промислу, право на які буде набуто з дня їх укладення, включаються до лота.
38. Організатор самостійно та безоплатно через електронний майданчик, що підключений до центральної бази даних, оприлюднює в електронній торговій системі оголошення не пізніше ніж за сім робочих днів до дати проведення аукціону.
39. В оголошенні визначаються умови продажу лота, що повинні містити інформацію про:
організатора;
дату аукціону, кінцевий строк прийняття заяв про участь в аукціоні з урахуванням особливостей, передбачених Регламентом роботи електронної торгової системи;
лот, зокрема види та обсяги водних біоресурсів, щодо яких здійснюватиметься спеціальне використання відповідно до розподілених квот добування (вилову), які включені до договору на право здійснення промислу, навантаження на рибогосподарський водний об’єкт (його частину) під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів;
стартову ціну лота;
мінімальний крок аукціону;
розмір гарантійного внеску та реєстраційного внеску;
реквізити рахунків, найменування територіального органу Казначейства, його місцезнаходження та номери рахунків у національній валюті, відкритих для проведення розрахунків переможцями за придбаний лот;
вимоги організатора до заявника;
іншу додаткову інформацію, визначену організатором або особливостями роботи електронної торгової системи, визначеними Регламентом роботи електронної торгової системи.
Одне оголошення містить інформацію тільки про один лот.
40. Заявник повинен відповідати таким вимогам:
задекларувати право на промислове рибальство відповідно до статті 27-1 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів";
не мати заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
не перебувати у процесі банкрутства (неплатоспроможності) або у процесі припинення;
не мати станом на день подання заявки несплачених штрафних санкцій або невідшкодованої шкоди, завданої рибному господарству за попередній календарний рік відповідно до рішення суду, яке набрало законної сили;
до заявника не були застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції".
Не можуть бути учасниками аукціону:
громадяни Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах;
суб’єкти рибного господарства, які володіють правом на спеціальне використання більш як 14 відсотків встановленого обсягу лімітів для здійснення промислового рибальства у відповідному рибогосподарському водному об’єкті (його частині) з урахуванням пов’язаних з ним осіб у значенні, наведеному в підпункті 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України;
юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства Російської Федерації;
юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах, або юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації.
41. Стартова ціна лота складається із суми цін кожного виду водних біоресурсів та обсягів спеціального використання водних біоресурсів, включених до лота, вартість яких обчислюється за такою формулою:
СЦ = Рп х К,
де СЦ - стартова ціна лота;
Рп - розмір плати за спеціальне використання виду водного біоресурсу, включеного до квоти, встановлений згідно з додатком 1;
К - квота добування (вилову), затверджена Мінагрополітики.
42. Гарантійний внесок встановлюється організатором у розмірі 20 відсотків стартової ціни лота, але не менше розміру шести мінімальних заробітних плат, встановленого законодавством на день оприлюднення оголошення.
43. Реєстраційний внесок за участь в аукціоні визначається у такому розмірі:
у разі коли стартова ціна лота становить менше ніж 20 тис. гривень, - один неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
у разі коли стартова ціна лота становить від 20 тис. гривень до 49,99 тис. гривень, - сім неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
у разі коли стартова ціна лота становить від 50 тис. гривень до 199,99 тис. гривень, - 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
у разі коли стартова ціна лота становить від 200 тис. гривень до 1000 тис. гривень включно, - 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
у разі коли стартова ціна лота становить більше ніж 1000 тис. гривень, - 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Поданий учасником реєстраційний внесок не повертається, крім випадків відміни аукціону відповідно до цього Порядку.
44. Після оприлюднення оголошення заявники сплачують гарантійний внесок, реєстраційний внесок на банківський рахунок оператора та подають заявку про участь в аукціоні через свій особистий кабінет в електронній торговій системі для реєстрації як учасника.
Заявка про участь в аукціоні повинна містити закриту цінову пропозицію, яка не може бути меншою за стартову ціну лота. Заявка подається заявником через особистий кабінет в електронній формі разом з такими документами:
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - резидентів;
документ про реєстрацію у державі місцезнаходження заявника (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений державною мовою, - для юридичних осіб - нерезидентів;
документи, що підтверджують сплату гарантійного внеску та реєстраційного внеску;
довідка довільної форми про відкриття банківського рахунка;
довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
У разі відсутності в документах інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи заявник - юридична особа також подає за підписом керівника юридичної особи інформацію про кінцевого бенефіціарного власника або про відсутність кінцевого бенефіціарного власника з обґрунтуванням причини його відсутності у випадках, коли юридична особа відповідно до законодавства може не мати кінцевого бенефіціарного власника;
довідка у довільній формі із зазначенням інформації про прийняття та/або неприйняття участі в аукціоні декількох юридичних та/або фізичних осіб, в яких одна і та сама фізична особа здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу юридичних осіб та/або є кінцевим бенефіціарним власником (контролером) таких юридичних осіб;
( Пункт 44 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
документи, що підтверджують повноваження особи на підписання договору (для юридичних осіб);
( Пункт 44 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
довідка довільної форми із зазначенням контактної інформації про заявника (номер мобільного телефону, електронна адреса) та повідомлення про ознайомлення і відповідність вимогам пункту 40 цього Порядку.
Анулювання закритої цінової пропозиції здійснюється виключно учасником, який її подав, в його особистому кабінеті в електронній торговій системі до моменту закінчення кінцевого строку прийняття заявок про участь в аукціоні або в разі непідтвердження учасником своєї закритої цінової пропозиції (у разі внесення організатором змін до оголошення).
Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для участі в аукціоні, несе заявник.
45. Подання заявки про участь в аукціоні свідчить про згоду заявника з умовами проведення аукціону.
Оператор проводить перевірку відповідності ідентифікаційної інформації, наданої заявником: для юридичних осіб - ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, найменування, місцезнаходження, контактна інформація; для фізичних осіб - підприємців - реєстраційний номер облікової картки платника податків (для осіб, які відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті, - копія паспорта з відміткою), прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), зареєстроване/задеклароване місце проживання (перебування), контактна інформація (номер мобільного телефону, електронну адресу); для юридичних осіб - нерезидентів - дані документа, що підтверджують реєстрацію осіб у державі їх місцезнаходження (витягу із торговельного, банківського або судового реєстру тощо).
( Абзац другий пункту 45 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 765 від 28.06.2024 )
Невідповідність ідентифікаційної інформації, наданої заявником в його документах, даним, які зазначаються ним у заявці про участь в аукціоні, є підставою для відмови заявникові у доступі до участі в аукціоні.
Проведення аукціону
46. Аукціон проводиться в електронній торговій системі та полягає у здійсненні повторювального процесу підвищення цін у три раунди в режимі реального часу. Аукціон починається автоматично в день та час, які визначені в оголошенні в електронній торговій системі.
У кожному раунді учасники протягом трьох хвилин у порядку від менших до більших цінових пропозицій, а в разі їх збігу - від тих, що подані пізніше, до тих, що подані раніше, мають право підвищити свою цінову пропозицію в порядку, передбаченому цим пунктом. У разі відсутності цінової пропозиції від учасника протягом трьох хвилин цінова пропозиція такого учасника у поточному раунді вважається такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції для другого та третього раундів.
Учасник має право протягом одного раунду аукціону один раз підвищити свою цінову пропозицію не менше ніж на розмір мінімального кроку аукціону (зробити крок аукціону).
Після завершення раунду електронна торгова система робить паузу на три хвилини і оголошує наступний раунд.
Протягом кожного раунду аукціону всім учасникам забезпечується рівний доступ до аукціону, зокрема до інформації про місця розташування їх цінових пропозицій в електронній торговій системі від найнижчої до найвищої у кожному раунді аукціону та інформації про кількість учасників у такому раунді аукціону без зазначення їх найменувань.
Протокол електронного аукціону (далі - протокол аукціону) формується та оприлюднюється в електронній торговій системі автоматично в день завершення аукціону.
47. Аукціон може бути відмінений організатором:
до дати його проведення на підставі рішення організатора з підстав, наведених в абзаці четвертому цього пункту;
до дня завершення строку, встановленого для оприлюднення організатором протоколу аукціону в разі виникнення технічного збою, підтвердженого адміністратором.
Адміністратор повідомляє про технічний збій шляхом публікації відповідного повідомлення на власному офіційному веб-сайті, а оператори інформують організатора та учасників аукціонів відповідно до опублікованого адміністратором повідомлення. Якщо технічний збій призводить до необхідності відміни аукціону, адміністратор надає організатору підтвердження того, що відбувся технічний збій, протягом одного робочого дня з дати його виникнення.
Рішення організатора про відміну аукціону оприлюднюється в електронній торговій системі не пізніше робочого дня, наступного за днем його прийняття, та обов’язково повинне містити підстави та обґрунтування його прийняття.
У разі відміни електронного аукціону його статус змінюється в електронній торговій системі на статус "аукціон відмінено" із збереженням усієї інформації, раніше введеної учасником або організатором.
Результати проведення аукціону
48. Переможцем аукціону вважається учасник, який подав найвищу цінову пропозицію за виставлений лот, а в разі відмови такого учасника від підписання протоколу аукціону чи договору на право здійснення промислу за результатами його проведення або в разі дискваліфікації такого учасника відповідно до цього Порядку - учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією. У разі коли учасники подали пропозиції з однаковим розміром ціни, переможцем аукціону вважається учасник, який подав свою пропозицію раніше, ніж інші учасники з аналогічним розміром ціни, за умови, що такими учасниками був зроблений щонайменше один крок аукціону або було подано закриту цінову пропозицію, яка перевищує стартову ціну лота не менше ніж на один мінімальний крок аукціону, а також за умови відсутності звернення від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті (далі - переможець).
49. Переможець зобов’язаний:
підписати протокол аукціону шляхом накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, та надіслати такий протокол оператору, через електронний майданчик якого ним було подано цінову пропозицію;
укласти договір на право здійснення промислу з організатором протягом 20 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу аукціону;
провести повний розрахунок з оператором у випадку, передбаченому пунктом 53 цього Порядку;
сплатити ціну реалізації лота, яка складається із стартової ціни лота та коштів, одержаних від зростання стартової ціни лота на аукціоні.
( Абзац п'ятий пункту 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
Стартова ціна лота сплачується переможцем відповідно до законодавства у розмірі не менше:
( Абзац шостий пункту 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
25 відсотків - протягом десяти робочих днів з дня укладення договору на право здійснення промислу, але в будь-якому разі до дня отримання дозволу (для здійснення промислового рибальства);
25 відсотків - до 1 липня року, на який укладено договір на право здійснення промислу;
50 відсотків - до 1 жовтня року, на який укладено договір на право здійснення промислу.
У разі укладення договору після 1 липня стартова ціна лота сплачується переможцем у розмірі не менше:
( Абзац десятий пункту 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1281 від 05.11.2024 )
50 відсотків - протягом десяти робочих днів з дня укладання договору на право здійснення промислу, але в будь-якому разі до дня отримання дозволу (для здійснення промислового рибальства);
50 відсотків - до 1 жовтня року, на який укладено договір на право здійснення промислу.
У разі укладення договору на право здійснення промислу після 1 жовтня стартова ціна лота сплачується переможцем в розмірі 100 відсотків протягом десяти робочих днів з дня укладення договору на право здійснення промислу, але в будь-якому разі до дня отримання дозволу (для здійснення промислового рибальства) та не пізніше 31 грудня року, в якому укладено такий договір.

................
Перейти до повного тексту