1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 грудня 2021 р. № 1340
Київ
Деякі питання здійснення заходів, передбачених пунктом 27 статті 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік"
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України та пункту 27 статті 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, що підлягає урегулюванню згідно із Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення", що додаються.
2. Внести до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 87, ст. 2482; 2016 р., № 4, ст. 244), зміну, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 37


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 грудня 2021 р. № 1340
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, що підлягає урегулюванню згідно із Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення"
( Див. текст ) ( Див. текст )
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, що підлягає урегулюванню згідно із Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" (далі - субвенція), а саме погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, та залишилася непогашеною станом на 1 червня 2021 р. (далі - заборгованість з різниці в тарифах).
Субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам для погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок та в межах коштів спеціального фонду державного бюджету за цільовим призначенням, джерелом формування яких є надходження, визначені пунктами 13 і 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", згідно з розподілом, наведеним у додатку 1.
Головним розпорядником субвенції є Мінрегіон.
2. Перерахування субвенції здійснюється на суму заборгованості з різниці в тарифах, що утворилася станом на 1 червня 2021 р. і не погашена на дату укладення договору про організацію взаєморозрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах (далі - договір про організацію взаєморозрахунків), обсяг якої розраховано теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями, підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення, що здійснюють виробництво, транспортування та постачання теплової енергії та надання відповідних комунальних послуг населенню, організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів (далі - суб’єкти господарювання) відповідно до Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 977 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 76, ст. 4794), та підтверджено рішенням територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах з урахуванням довідок органів Держаудитслужби (у разі здійснення заходів державного фінансового контролю щодо відповідного суб’єкта господарювання у 2021 році).
У разі коли заходи державного фінансового контролю щодо суб’єкта господарювання у 2021 році не здійснювалися, відповідні довідки для перерахування субвенції не вимагаються.
3. Підставою для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах є договір про організацію взаєморозрахунків, який укладається суб’єктами господарювання та іншими учасниками розрахунків з погашення заборгованості (далі - учасники розрахунків) за наявності в учасників розрахунків кредиторської та/або дебіторської заборгованості (без урахування пені, штрафних і фінансових санкцій).
Примірний договір про організацію взаєморозрахунків наведений у додатку 2.
Кількість сторін зазначеного договору є необмеженою та визначається такою кількістю учасників розрахунків, виконання договору якими забезпечить погашення заборгованості з різниці в тарифах і надходження до державного бюджету коштів у повному обсязі.
Учасниками розрахунків є:
структурні підрозділи з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій, Донецької та Луганської обласних військово-цивільних адміністрацій;
виконавчі органи з питань фінансів сільських, селищних, міських рад (далі - місцеві фінансові органи);
суб’єкти господарювання та їх правонаступники;
НАК "Нафтогаз України", її дочірні підприємства (дочірня компанія "Газ України", АТ "Укргазвидобування", АТ "Укртрансгаз");
оператори газорозподільних систем;
ТОВ "Оператор газотранспортної системи України";
оператори системи розподілу;
електропостачальники;
державне підприємство "Енергоринок";
ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго";
виробники електричної енергії.
Учасниками розрахунків можуть бути суб’єкти господарювання незалежно від форми власності.
4. Суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання насамперед проводяться взаєморозрахунки з погашення заборгованості за природний газ, використаний для виробництва теплової та/або електричної енергії, перед НАК "Нафтогаз України" та її дочірньою компанією "Газ України", крім випадків, коли у таких суб’єктів господарювання наявна заборгованість за теплову енергію, отриману для її подальшого постачання споживачам, перед теплогенеруючими організаціями, які мають заборгованість перед НАК "Нафтогаз України" за природний газ, використаний для виробництва теплової та/або електричної енергії.
За наявності у суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання заборгованості за теплову енергію, отриману для її подальшого постачання споживачам, перед теплогенеруючими організаціями, які мають заборгованість перед НАК "Нафтогаз України" та її дочірньою компанією "Газ України" за природний газ, використаний для виробництва теплової та/або електричної енергії, в договорі про організацію взаєморозрахунків обов’язково передбачаються умови щодо пріоритетного погашення заборгованості за теплову енергію перед такими теплогенеруючими організаціями з подальшим погашенням заборгованості теплогенеруючої організації перед НАК "Нафтогаз України".
Взаєморозрахунки можуть бути проведені між суб’єктами господарювання.
5. Учасники розрахунків підписують договори про організацію взаєморозрахунків або повертають їх суб’єкту господарювання разом із вмотивованою письмовою відмовою в їх підписанні у строк, що не перевищує трьох робочих днів з моменту подання таких договорів.
6. Суб’єкти господарювання та інші учасники розрахунків разом із договором про організацію взаєморозрахунків подають до місцевого фінансового органу:
1) копію протоколу засідання територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах;
2) розрахунки обсягу заборгованості з різниці в тарифах, оформлені відповідно до додатків 1-3 до Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 977;
3) акти звіряння заборгованості, складені учасниками розрахунків, із зазначенням суми заборгованості, яка обліковується на останній день місяця, що передує місяцю підписання договору про організацію взаєморозрахунків (у разі необхідності в акті зазначається сума заборгованості, не погашена на дату укладення відповідними учасниками розрахунків договору про організацію взаєморозрахунків);
4) довідку, видану територіальним органом ДПС, про розмір податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на додану вартість, що сплачується підприємствами електроенергетичної галузі, підприємствами, що провадять діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, надають послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, станом на 1 грудня 2021 р., що залишився несплаченим/непогашеним станом на дату формування цієї довідки (у разі проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок надходжень, визначених пунктом 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік") (далі - довідка про розмір податкового боргу).
7. Для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок надходжень, визначених пунктом 13 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", АТ "Укргазвидобування" подає Мінрегіону довідку про обсяг грошових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування природного газу (у тому числі розстрочених та/або відстрочених грошових зобов’язань), що підлягатимуть перерахуванню до спеціального фонду державного бюджету на виконання пункту 13 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік".
8. Місцеві фінансові органи на підставі отриманих відповідно до пункту 6 цих Порядку та умов документів формують реєстри договорів, які не пізніше наступного робочого дня за днем їх отримання надсилаються структурним підрозділам з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій, Донецької та Луганської обласних військово-цивільних адміністрацій разом з копіями договорів про організацію взаєморозрахунків та у разі проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок надходжень, визначених пунктом 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", копіями довідок про розмір податкового боргу.
Одночасно місцеві фінансові органи надсилають органам Казначейства, в яких відкриті рахунки учасників розрахунків, договори про організацію взаєморозрахунків.
9. Структурні підрозділи з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій, Донецької та Луганської обласних військово-цивільних адміністрацій на підставі отриманих від місцевих фінансових органів документів формують зведений реєстр договорів та разом з копіями договорів про організацію взаєморозрахунків та копіями довідок про розмір податкового боргу (за наявності) подають їх до Мінрегіону не пізніше наступного робочого дня за днем їх отримання.
10. Мінрегіон узагальнює подані відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов документи, формує узагальнений реєстр договорів про організацію взаєморозрахунків і їх учасників та подає його разом з розподілом коштів субвенції у розрізі місцевих бюджетів Казначейству для фінансування.
Копія узагальненого реєстру договорів про організацію взаєморозрахунків надсилається Мінрегіоном до Мінекономіки.
Узагальнений реєстр договорів про організацію взаєморозрахунків і їх учасників та розподіл коштів субвенції у розрізі місцевих бюджетів подається Мінрегіоном до Казначейства невідкладно по мірі надходження до Мінрегіону зведених реєстрів, але не пізніше 28 грудня 2021 року.
Реєстр, зведений реєстр та узагальнений реєстр формуються згідно з примірною формою, наведеною у:
додатку 3 - у разі проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок надходжень, визначених пунктом 13 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік";
додатку 4 - у разі проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах за рахунок надходжень, визначених пунктом 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік".
У разі виявлення неточностей або невідповідностей у зведених реєстрах Мінрегіон не пізніше наступного робочого дня за днем їх отримання повертає структурним підрозділам з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій, Донецької та Луганської обласних військово-цивільних адміністрацій такі реєстри для доопрацювання.

................
Перейти до повного тексту