1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 лютого 2021 р. № 134
Київ
Деякі питання залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
Відповідно до частини другої статті 19 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності, що додається.
2. Установити, що конкурси з відбору радників, щодо яких інформаційне повідомлення про проведення конкурсу з відбору радника опубліковано до набрання чинності цією постановою, завершуються відповідно до Порядку залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 878 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 97, ст. 3156).
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Фонду державного майна поінформувати Кабінет Міністрів України про затвердження переліку кваліфікованих учасників відбору, до якого включено більше однієї особи, у десятиденний строк після його затвердження.
5. Ця постанова набирає чинності з дня затвердження Фондом державного майна переліку, зазначеного в пункті 4 цієї постанови, крім пунктів 1—32 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності з дня опублікування цієї постанови.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 25
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 лютого 2021 р. № 134
ПОРЯДОК
залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм залучення та критерії конкурсного відбору радників у процесі приватизації об’єктів великої приватизації для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу таких об’єктів.
Залучення радників до підготовки та продажу об’єктів великої приватизації, що перебувають у комунальній власності, може здійснюватися на методологічних засадах, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) договір про надання послуг радника — документ, яким визначаються зобов’язання сторін щодо підготовки, організації та проведення продажу об’єкта приватизації, порядок та строки оплати послуг радника, що укладений у письмовій формі між Фондом державного майна (далі — Фонд) та переможцем конкурсу з відбору радника, а в разі, коли послуги радника фінансуються міжнародною організацією, — між Фондом, переможцем конкурсу з відбору радника і такою міжнародною організацією;
2) конкурс з відбору радника (далі — конкурс) — визначення на конкурсних засадах радника для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу об’єкта державної власності;
3) конкурсна комісія — постійно діючий допоміжний орган, утворений Фондом для організації та проведення конкурсів;
4) перелік кваліфікованих учасників відбору (далі — перелік) — затверджений Фондом список учасників відбору, які пройшли відбір та отримали право брати участь у другому та третьому етапах конкурсу;
5) підприємство — єдиний майновий комплекс державного підприємства або пакет акцій (часток) суб’єкта господарювання, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
6) учасник конкурсу — особа, яка бере участь у будь-якому етапі конкурсу.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про приватизацію державного і комунального майна".
3. Радники залучаються з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності, прозорості та незалежності членів конкурсної комісії.
Радниками не можуть бути особи, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна".
4. Основними завданнями радників є:
збір інформації та проведення аналізу економічних, технічних та фінансових показників діяльності підприємства;
забезпечення приведення основних показників бухгалтерської звітності підприємства у відповідність із стандартами бухгалтерського обліку;
забезпечення проведення аудиту;
підготовка фінансової моделі та визначення інвестиційної привабливості підприємства, можливих шляхів її підвищення, шляхів реструктуризації кредиторської заборгованості, рекомендацій щодо встановлення основних цін і тарифів на продукцію та послуги, маркетингової політики, інших заходів;
визначення стартової ціни та підготовка інформаційного пакета щодо об’єкта приватизації;
підготовка документації про підприємство згідно з вимогами законодавства про захист економічної конкуренції та про екологічний аудит;
здійснення заходів щодо пошуку потенційного інвестора.
Договором про надання послуг радника можуть встановлюватися додаткові завдання радника.
5. Оплата послуг радників здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим відповідно до частини третьої статті 19 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародних організацій.
У разі оплати послуг радника за рахунок коштів державного бюджету така оплата здійснюється в межах бюджетних призначень, передбачених державним бюджетом на здійснення заходів, пов’язаних з проведенням приватизації державного майна. За умови повного виконання радником умов договору про надання послуг радника частина розміру винагороди радника у фіксованому розмірі становить не більше 0,5 відсотка вартості активів підприємства у розмірі частин, що належать державі згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік, у разі продажу об’єкта приватизації розмір змінної частини винагороди раднику становить не більше 2 відсотків вартості проданого об’єкта приватизації.
6. Ініціатором та організатором проведення конкурсу (етапу конкурсу) є Фонд.
7. Конкурс проводиться трьома етапами.
На першому етапі конкурсу (далі — відбір) визначаються учасники відбору, які відповідають встановленим пунктом 21 цього Порядку критеріям відбору для включення учасників до переліку (далі — критерії відбору) та приймається рішення про включення учасників до переліку.
На другому етапі конкурсу визначаються учасники конкурсу з числа включених до переліку, підтвердні документи яких відповідають вимогам цього Порядку, для їх допуску до третього етапу конкурсу.
На третьому етапі конкурсу визначається учасник конкурсу, який набрав найбільшу кількість балів та став переможцем конкурсу.
8. Конкурс проводиться конкурсною комісією, до складу якої входять три представники Фонду та по одному представнику Мінекономіки та Мінфіну.
Мінекономіки та Мінфін у десятиденний строк з дня одержання інформації Фонду щодо утворення конкурсної комісії делегують до її складу своїх представників.
Склад конкурсної комісії та зміни до нього затверджуються Фондом.
До роботи конкурсної комісії Фондом можуть залучатися представники інших центральних органів виконавчої влади, представники підприємства, консультанти, фахівці та експерти з правом дорадчого голосу.
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності конкурсної комісії здійснюється Фондом.
Засідання конкурсної комісії можуть проводитися в офлайн- або онлайн-режимі.
Порядок роботи конкурсної комісії встановлюється Фондом.
9. До компетенції конкурсної комісії, зокрема, належать такі питання:
затвердження інформаційного повідомлення про проведення відбору та про проведення другого і третього етапів конкурсу;
встановлення максимальних строків підготовки радником об’єкта приватизації до продажу;
визначення додаткових завдань радника з огляду на особливості об’єкта приватизації, крім завдань, визначених пунктом 4 цього Порядку;
розгляд документації відбору та визначення учасників відбору, які відповідають критеріям відбору;
прийняття рішення про включення або відмову у включенні учасника відбору до переліку, виключення учасника відбору з переліку;
розгляд конкурсної документації;
визначення учасників другого етапу конкурсу, які допускаються до третього етапу конкурсу;
проведення оцінки конкурсних пропозицій відповідно до критеріїв, визначених пунктом 39 цього Порядку;
визначення найкращої конкурсної пропозиції і розподіл місць серед учасників третього етапу конкурсу;
визначення переможця конкурсу;
затвердження проекту договору про надання послуг радника;
ведення протоколів засідань конкурсної комісії;
визнання етапу конкурсу таким, що не відбувся.
10. Під час організації та проведення конкурсу конкурсна комісія не має права:
вчиняти дії, які обмежують або можуть обмежити права учасників конкурсу, обмежити конкуренцію між учасниками конкурсу;
надавати переваги окремим учасникам конкурсу щодо участі, у тому числі шляхом надання доступу до конфіденційної інформації, пов’язаної з організацією та проведенням конкурсу, або надання інформації у більших обсягах, ніж зазначено в інформаційному повідомленні про проведення відповідного етапу конкурсу;
проводити відповідний етап конкурсу до та/або без оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення.
Проведення відбору
11. Відбір може бути плановим або додатковим.
Плановий відбір проводиться не рідше одного разу на два роки.
Додатковий відбір проводиться між плановими відборами у разі необхідності додаткового добору радників, зокрема у зв’язку із збільшенням кількості підприємств у процесі приватизації об’єктів великої приватизації та в інших випадках, визначених Фондом.
12. У разі прийняття Фондом рішення про необхідність проведення відбору конкурсна комісія проводить засідання, на якому розглядаються питання щодо:
визначення дати, часу і місця проведення відбору;
встановлення строку і порядку подання документації відбору;
визначення вимог до документації відбору;
затвердження інформаційного повідомлення про проведення відбору.
Протокол засідання конкурсної комісії протягом трьох робочих днів подається Фонду разом із затвердженим інформаційним повідомленням про проведення відбору. Фонд забезпечує публікацію зазначеного інформаційного повідомлення у газеті "Відомості приватизації" та розміщує його на офіційному веб-сайті Фонду не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення відбору. Додатково інформаційне повідомлення може бути оприлюднено в засобах масової інформації у зазначений строк.
13. В інформаційному повідомленні про проведення відбору зазначаються:
підстава для проведення відбору;
строк і порядок подання документації відбору;
склад документації відбору;
адреса електронної пошти для отримання кореспонденції;
дата, час і місце проведення відбору;
номери телефонів для довідок.
14. Учасники відбору подають Фонду таку документацію відбору:
заяву про участь у відборі за встановленою Фондом формою;
підтвердні документи відбору.
Складені іноземною мовою документи повинні бути перекладені та у передбачених законодавством випадках легалізовані в установленому законом порядку.
Підтвердні документи відбору подаються в запечатаному непрозорому конверті з написом "Підтвердні документи відбору". На конверті зазначається повне найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) учасника відбору та номери контактних телефонів.
Підтвердні документи складаються у порядку черговості, визначеному в інформаційному повідомленні про відбір. До підтвердних документів додається їх опис із зазначенням назви документа, кількості сторінок та критерію відбору, відповідність якому підтверджує зазначений підтвердний документ.
15. Підтвердними документами відбору є:
засвідчена в установленому порядку у належний спосіб копія документа про підтвердження повноважень особи, яка підписала заяву про участь у відборі (у разі підписання заяви уповноваженим представником);
документи, що підтверджують відповідність учасника відбору критеріям відбору;
витяг з торговельного, банківського, судового реєстру або інший офіційний документ, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, в якій зареєстровано головний офіс такої юридичної особи, та містить інформацію про місцезнаходження такої особи, склад учасників (акціонерів), керівника (для юридичних осіб — нерезидентів);
інформація про кінцевих бенефіціарних власників. Якщо учасник не має кінцевих бенефіціарних власників, зазначається інформація про відсутність і про причину такої відсутності;
інші документи, перелік яких наведено в інформаційному повідомленні про проведення відбору.
16. Документація відбору подається до Фонду не пізніше ніж за десять робочих днів до дати проведення відбору.
Фонд передає документацію відбору, отриману від учасників відбору, до конкурсної комісії.
17. Конкурсна комісія розглядає документацію відбору, визначає відповідність учасників відбору критеріям та приймає рішення про включення учасника відбору до переліку або про відмову у включенні учасника до переліку.
18. Під час розгляду документації відбору конкурсна комісія:
встановлює наявність документів, передбачених інформаційним повідомленням про проведення відбору, що фіксується у протоколі розкриття документації відбору, який підписується присутніми членами конкурсної комісії та є додатком до протоколу засідання конкурсної комісії;
перевіряє відповідність наданих учасниками відбору документів вимогам, встановленим в інформаційному повідомленні про проведення відбору.
19. У разі коли документація відбору подана не в повному обсязі або не відповідає вимогам, встановленим в інформаційному повідомленні про проведення відбору, конкурсна комісія приймає рішення про відмову у включенні учасника відбору до переліку.
20. Конкурсна комісія має право звернутися до учасників відбору за роз’ясненнями щодо поданих ними документів або із запитом про надання додаткових документів. У такому разі розгляд документації відбору відкладається до наступного засідання конкурсної комісії, яке проводиться протягом наступних десяти робочих днів.
Учасник відбору надає роз’яснення або запитувані документи протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідного звернення.
У разі ненадання роз’яснень та додаткових документів у встановлений строк розгляд документації відбору здійснюється на підставі раніше поданої інформації та документів.
21. Критеріями відбору для включення учасників відбору до переліку є:
1) загальні критерії:
наявність в учасника відбору — нерезидента представництва в Україні та/або можливості залучення інших консультантів, які мають представництво в Україні;
учасник відбору не є пов’язаною особою з іншими учасниками відбору та/або з членом (членами) конкурсної комісії;
учасник відбору не є резидентом держави, віднесеної Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;
відомості про керівника учасника відбору не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
учасник відбору протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;
учасник відбору не є резидентом держави, включеної FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, а також 50 і більше відсотків статутного капіталу учасника не належать прямо або опосередковано таким особам;
учасник відбору не є особою, визначеною частиною другою статті 8 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна";
2) глобальний досвід:
учасник відбору входить до ТОП-50 фінансових консультантів в Європі за кількістю або обсягом правочинів із злиття та поглинання згідно з рейтингом Refinitiv за попередній календарний рік; або
дохід від надання послуг учасника відбору за попередній повний календарний рік згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності становив не менше 100 млн. гривень (або еквівалент в іноземній валюті за курсом Національного банку станом на дату подання документації відбору); штатна чисельність працівників учасника відбору становить не менше ніж 10 осіб; за останні три роки учасник відбору брав участь в проектах щодо надання послуг з реструктуризації грошових зобов’язань, договорів купівлі-продажу суб’єктів господарювання (їх часток) для щонайменше трьох суб’єктів господарювання з балансовою вартістю активів кожного не менше 250 млн. гривень (або еквівалент в іноземній валюті за курсом Національного банку станом на дату подання документації відбору) за останній звітний рік до укладення договору. До відповідних суб’єктів господарювання не повинно бути встановлено НКЦПФР ознак фіктивності емітентів цінних паперів.
Підтвердження відповідності учасника відбору критеріям щодо наявності глобального досвіду може бути надане особою, пов’язаною з учасником відбору;
3) досвід та кваліфікація працівників учасника відбору:
штатна чисельність працівників учасника відбору з досвідом реалізації проектів з консультування щодо договорів купівлі-продажу суб’єктів господарювання або майна та/або комплексної перевірки фінансово-господарської діяльності, та/або реструктуризації заборгованості, та/або оцінки станом на дату опублікування інформаційного повідомлення про відбір — не менше двох працівників;
штатна чисельність працівників учасника відбору, які будуть залучені до виконання договору про надання послуг радника, з досвідом у сфері корпоративних фінансів щонайменше п’ять років — не менше трьох працівників.
22. Для визначення відповідності учасників відбору критеріям відбору конкурсна комісія може взяти до уваги, крім підтвердних документів відбору, інші документи, надані учасником відбору, а також публічно доступну інформацію щодо учасника відбору, в тому числі рейтингові таблиці інвестиційних радників у міжнародних аналітичних агентствах, прес-релізи, аналітичні звіти.
23. У разі коли жодною особою не подано документації відбору, конкурсна комісія визнає відбір таким, що не відбувся.
24. Загальний строк розгляду конкурсною комісією документації відбору та визначення відповідності учасників відбору критеріям відбору не може перевищувати 20 робочих днів з дня початку розгляду документації відбору на засіданні конкурсної комісії. Даний строк може перевищувати 20 днів у разі запиту інформації відповідно до пункту 20 цього Порядку.
25. Перелік та зміни до нього затверджуються Фондом на підставі рішення конкурсної комісії.
26. У разі зміни найменування та/або місцезнаходження учасника відбору, включеного до переліку, такий учасник протягом десяти календарних днів з дня настання відповідних змін подає Фонду відповідне письмове повідомлення разом з копіями документів, що підтверджують такі зміни.
Фонд протягом наступних десяти календарних днів з дня отримання зазначеного повідомлення вносить зміни до переліку (без прийняття відповідного рішення конкурсною комісією).
27. За результатами проведення чергового планового відбору Фондом затверджується новий перелік, а перелік, затверджений за результатами попереднього планового відбору, визнається таким, що втратив чинність.
28. За результатами додаткового відбору Фондом вносяться зміни до переліку.
29. Протягом наступних трьох робочих днів з дня затвердження переліку (внесення змін до нього) Фонд розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати відбору, яка повинна містити найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) учасника відбору, включеного до переліку, реквізити наказу Фонду про затвердження переліку (внесення змін до нього).
30. Підставами для виключення учасника відбору з переліку є:
виявлення невідповідності учасника відбору, включеного до переліку, критеріям відбору;
невиконання переможцем конкурсу зобов’язань, визначених у договорі про надання послуг радника;
відмова переможця конкурсу від укладення договору про надання послуг радника;
подання особою, включеною до переліку, заяви про виключення з переліку.
31. Фонд у разі отримання інформації про виникнення підстав, визначених пунктом 30 цього Порядку, подає її на розгляд конкурсної комісії.

................
Перейти до повного тексту