- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 грудня 2021 р. № 1324 Київ |
Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 82 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 грудня 2021 р. № 1324
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
( У тексті Порядку та умов слово "Мінрегіон" у всіх відмінках замінено словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ
№ 411 від 28.04.2023 )
( У тексті Порядку слово "Мінінфраструктури" замінено словом "Мінрозвитку" згідно з Постановою КМ
№ 269 від 07.03.2025 )
Джерелом формування субвенції є кошти позики Європейського інвестиційного банку, залучені Україною відповідно до
Фінансової угоди.
2. Головним розпорядником субвенції є Мінрозвитку.
Розпорядники/одержувачі субвенції за місцевими бюджетами (кінцеві бенефіціари) визначаються рішенням відповідної місцевої ради, відповідної військової адміністрації про такий бюджет згідно із законодавством.
3. Субвенція надається для забезпечення здійснення заходів щодо відновлення соціальної та житлової інфраструктури на територіях, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі (підконтрольна Україні територія), метою яких є подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації.
4. Субвенція спрямовується бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, на території яких реалізуються проекти у рамках Програми з відновлення України за напрямами, визначеними у
Фінансовій угоді. За рахунок субвенції також допускається виготовлення або коригування проектної документації.
5. Використання субвенції здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми з відновлення України (далі - Програма), а також відповідно до угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до
Фінансової угоди.
Субвенція не може бути спрямована для сплати податку на додану вартість, штрафних санкцій та/або пені, що нараховується за порушення умов договорів, на витрати, пов’язані з перерахуванням та конвертацією коштів за рахунком для одержання коштів та проектними рахунками, та на оплату професійних послуг, пов’язаних із виконанням
Фінансової угоди.
Не допускається будь-яке подвійне фінансування одних і тих же компонентів проектів, у тому числі за рахунок коштів, наданих Європейським інвестиційним банком, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів.
6. Умовами надання субвенції є:
3) комунальна форма власності об’єкта, на фінансування якого залучається субвенція;
4) співфінансування за рахунок місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, на покриття витрат на сплату податків і зборів (у тому числі податку на додану вартість), комісії за конвертацію валюти, страхування, авторський нагляд тощо;
5) календарний план реалізації проектів має становити від одного до трьох років;
6) спроможність територіальних громад та утворених нею органів місцевого самоврядування, на фінансування об’єктів яких залучається субвенція, повинна забезпечувати подальше власне фінансування та їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством;
8) об’єкти, зокрема житлового фонду, що фінансуються за рахунок субвенції, залишаються у комунальній власності (спільній власності) відповідних територіальних громад та використовуються за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення впровадження проекту;
9) за рахунок субвенції заборонено купівлю або приватизацію землі, будівель, приміщень;
10) під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та на всіх етапах реалізації проектів обов’язково повинно бути враховано громадські інтереси ключових заінтересованих сторін в місцевій громаді (вразливі групи населення; громадські організації; медичні, освітні, соціальні служби).
7. Оголошення про проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінрозвитку, в якому зазначаються:
1) перелік документів, що додаються до заяви про участь у відборі;
2) строк проведення відбору;
3) адреса електронної пошти, час і строк подання заяв про участь у відборі;
4) контактні особи та номер телефону для отримання додаткової інформації;
5) умови фінансування.
Пропозиції щодо проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, подаються органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади/виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад.
Строк подання пропозицій щодо участі у відборі становить 30-60 календарних днів з дати оприлюднення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті Мінрозвитку.
Додаткові відбори (у разі необхідності) здійснюються у тому ж порядку.
8. Для відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку утворює експертну робочу групу з питань ініціювання, підготовки, супроводження та реалізації спільних з Європейським інвестиційним банком проектів в рамках Програми з відновлення України (далі - експертна робоча група), до складу якої входять представники Мінрозвитку, Мінфіну та інших відповідних заінтересованих сторін.
Положення про експертну робочу групу та її склад затверджуються наказом Мінрозвитку.
Формою роботи експертної робочої групи є засідання.
Засідання експертної робочої групи проводиться не пізніше ніж через 45 календарних днів після закінчення строку подання заяв про участь у відборі.
Засідання експертної робочої групи є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина її членів.
Рішення експертної робочої групи вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів експертної робочої групи. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Члени експертної робочої групи зобов’язані дотримуватися вимог, передбачених частиною другою
статті 35-1 Закону України "Про запобігання корупції".
9. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку подає їх на схвалення Європейському інвестиційному банку відповідно до процедур, визначених
Фінансовою угодою.
10. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку з урахуванням рекомендацій, наданих експертною робочою групою, подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами в межах обсягу субвенції згідно з додатком 1.
Переліки проектів, які фінансуються за рахунок субвенції, формуються та затверджуються головним розпорядником субвенції в межах розподілу субвенції між місцевими бюджетами.
11. Кредитні кошти, перераховані з проектного рахунка, вважаються субвенцією, що надана з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у день перерахування коштів у національній валюті або у сумі гривневого еквіваленту перерахованих валютних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх перерахування.
12. Заявки на перерахування коштів з рахунка для одержання коштів підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції. Заявки на перерахування коштів з проектного рахунка підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції, розпорядника субвенції за місцевим бюджетом та одержувачами (замовниками).
13. Кредитні кошти Європейського інвестиційного банку в рамках Програми перераховуються Європейським інвестиційним банком за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень
Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми, на рахунок Мінфіну в АТ "Державний експортно-імпортний банк України", відкритий для виконання Програми. Для цілей Програми Мінфін відкриває в АТ "Державний експортно-імпортний банк України" для кожного кінцевого бенефіціара проектні рахунки, на які перераховуються кошти для відповідних проектів з рахунка, відкритого для виконання Програми.
Субвенція надається місцевим бюджетам, розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами шляхом перерахування коштів із проектного рахунка постачальникам товарів (виконавцям робіт або послуг) за договорами, укладеними розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у рамках проектів, на виконання грошових зобов’язань зазначених розпорядників щодо оплати поставлених товарів/виконаних, робіт та послуг за такими договорами з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.
14. Головний розпорядник субвенції з метою відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції подає Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком 2.
Для відображення головним розпорядником субвенції, розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції головний розпорядник субвенції подає розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами копію зведеного розпорядження за формою згідно з додатком 2.
15. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок бюджетних коштів об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до законодавства.
16. Затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи здійснюється відповідно до законодавства.
17. Казначейство:
забезпечує відображення його органами в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції за відповідними кодами бюджетної класифікації у розрізі доходів, видатків та кредитування бюджетів у національній валюті або у відповідному гривневому еквіваленті євро;
інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та Мінрозвитку про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів, що фінансуються за її рахунок.
18. Мінрозвитку інформує щомісяця до 25 числа наступного періоду Мінфін про використання субвенції.
19. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 20 числа головному розпорядникові субвенції звіт про її використання.
20. У разі недотримання кінцевим бенефіціаром умов
Фінансової угоди, угоди про передачу коштів позики і цих Порядку та умов відповідна місцева рада чи військова адміністрація повертає суму коштів, спрямовану на фінансування проекту, відповідно до законодавства та укладених договорів.
21. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Додаток 1
до Порядку та умов
РОЗПОДІЛ
у 2025 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
Код місцевого бюджету |
Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці |
Обсяг субвенції, тис. гривень |
|
Вінницька область |
|
0254200000 |
Бюджет Жмеринської міської територіальної громади |
1 267,643 |
0256600000 |
Бюджет Стрижавської селищної територіальної громади |
81 096,893 |
0256900000 |
Бюджет Уланівської сільської територіальної громади |
815,491 |
Разом |
|
83 180,027 |
|
Дніпропетровська область |
|
0410000000 |
Обласний бюджет Дніпропетровської області |
160 000 |
0451500000 |
Бюджет Слобожанської селищної територіальної громади |
127 952,685 |
0454200000 |
Бюджет Троїцької сільської територіальної громади |
999,244 |
0456800000 |
Бюджет Підгородненської міської територіальної громади |
65 100,484 |
0457100000 |
Бюджет Кам’янської міської територіальної громади |
317 331,071 |
0457600000 |
Бюджет Дніпровської міської територіальної громади |
51 077,006 |
0458400000 |
Бюджет Павлоградської міської територіальної громади |
16 000 |
Разом |
|
738 460,49 |
|
Житомирська область |
|
0610000000 |
Обласний бюджет Житомирської області |
204 335,174 |
0655200000 |
Бюджет Житомирської міської територіальної громади |
73 541,826 |
0655800000 |
Бюджет Бердичівської міської територіальної громади |
18 131,922 |
0656300000 |
Бюджет Коростенської міської територіальної громади |
13 379,365 |
0656400000 |
Бюджет Малинської міської територіальної громади |
11 451,507 |
Разом |
|
320 839,794 |
|
Київська область |
|
1010000000 |
Обласний бюджет Київської області |
383 077,718 |
1050500000 |
Бюджет Дівичківської сільської територіальної громади |
28 669,496 |
1050800000 |
Бюджет Тетіївської міської територіальної громади |
5 000 |
1050900000 |
Бюджет Студениківської сільської територіальної громади |
20 000 |
1051300000 |
Бюджет Миронівської міської територіальної громади |
12 311,603 |
1051500000 |
Бюджет Бучанської міської територіальної громади |
101 777,185 |
1051700000 |
Бюджет Обухівської міської територіальної громади |
23 324,942 |
1052600000 |
Бюджет Білогородської сільської територіальної громади |
96 254,269 |
1052700000 |
Бюджет Білоцерківської міської територіальної громади |
60 000 |
1052800000 |
Бюджет Бориспільської міської територіальної громади |
29 780,01 |
1053000000 |
Бюджет Боярської міської територіальної громади |
28 021,316 |
1053100000 |
Бюджет Броварської міської територіальної громади |
54 608,702 |
1053200000 |
Бюджет Васильківської міської територіальної громади |
144 986,625 |
1053400000 |
Бюджет Вишневої міської територіальної громади |
216 222,079 |
1053700000 |
Бюджет Гатненської сільської територіальної громади |
139 905,052 |
1054100000 |
Бюджет Димерської селищної територіальної громади |
30 000 |
1054200000 |
Бюджет Дмитрівської сільської територіальної громади |
30 000 |
1054600000 |
Бюджет Ірпінської міської територіальної громади |
50 000 |
1054800000 |
Бюджет Калинівської селищної територіальної громади |
32 805,761 |
1055200000 |
Бюджет Макарівської селищної територіальної громади |
61 357,504 |
1055500000 |
Бюджет Переяславської міської територіальної громади |
15 352,738 |
1055100000 |
Бюджет Коцюбинської селищної територіальної громади |
20 000 |
1056400000 |
Бюджет Таращанської міської територіальної громади |
40 000 |
1056600000 |
Бюджет Фастівської міської територіальної громади |
100 029,657 |
1056900000 |
Бюджет Яготинської міської територіальної громади |
50 000 |
Разом |
|
1 773 484,657 |
|
Кіровоградська область |
|
1150300000 |
Бюджет Новоукраїнської міської територіальної громади |
51 887,825 |
1150900000 |
Бюджет Катеринівської сільської територіальної громади |
17 240,749 |
1152810000 |
Бюджет Кропивницької міської територіальної громади |
13 479,338 |
1154100000 |
Бюджет Новомиргородської міської територіальної громади |
24 737,71 |
1154300000 |
Бюджет Олександрійської міської територіальної громади |
82 134,991 |
Разом |
|
189 480,613 |
|
Миколаївська область |
|
1455700000 |
Бюджет Южноукраїнської міської територіальної громади |
16 602,483 |
Разом |
|
16 602,483 |
|
Одеська область |
|
1510000000 |
Обласний бюджет Одеської області |
145 000 |
1551400000 |
Бюджет Березівської міської територіальної громади |
45 000 |
1552500000 |
Бюджет Таїровської селищної територіальної громади |
6 645,873 |
1553900000 |
Бюджет Арцизької міської територіальної громади |
110 000 |
1555000000 |
Бюджет Доброславської селищної територіальної громади |
50 000 |
1556400000 |
Бюджет Одеської міської територіальної громади |
358 328,957 |
1557000000 |
Бюджет Раухівської селищної територіальної громади |
38 275,102 |
1557600000 |
Бюджет Сергіївської селищної територіальної громади |
5 117,726 |
1559000000 |
Бюджет Чорноморської селищної територіальної громади |
43 824,878 |
Разом |
|
802 192,536 |
|
Полтавська область |
|
1610000000 |
Обласний бюджет Полтавської області |
367 900,118 |
1652400000 |
Бюджет Лохвицької міської територіальної громади |
63 108,478 |
1654000000 |
Бюджет Терешківської сільської територіальної громади |
17 633,293 |
1654100000 |
Бюджет Коломацької сільської територіальної громади |
9 375,526 |
1655000000 |
Бюджет Зіньківської міської територіальної громади |
28 732,412 |
1656300000 |
Бюджет Котелевської селищної територіальної громади |
14 372,665 |
1656400000 |
Бюджет Кременчуцької міської територіальної громади |
38 687,914 |
1656500000 |
Бюджет Лубенської міської територіальної громади |
37 710,271 |
1656800000 |
Бюджет Миргородської міської територіальної громади |
57 500 |
Разом |
|
635 020,677 |
|
Сумська область |
|
1853400000 |
Бюджет Конотопської міської територіальної громади |
53 750,575 |
1854500000 |
Бюджет Роменської міської територіальної громади |
38 127,5 |
Разом |
|
91 878,075 |
|
Харківська область |
|
2051700000 |
Бюджет Лозівської міської територіальної громади |
35 624,605 |
2052800000 |
Бюджет Близнюківської селищної територіальної громади |
37 112,611 |
2053800000 |
Бюджет Зміївської міської територіальної громади |
8 315,626 |
Разом |
|
81 052,842 |
|
Черкаська область |
|
2310000000 |
Обласний бюджет Черкаської області |
110 063,12 |
2352000000 |
Бюджет Паланської сільської територіальної громади |
17 651,777 |
Разом |
|
127 714,897 |
|
Чернігівська область |
|
2551200000 |
Бюджет Коропської селищної територіальної громади |
63 265,427 |
2552000000 |
Бюджет Новобасанської сільської територіальної громади |
28 633,67 |
2552100000 |
Бюджет Бобровицької міської територіальної громади |
10 939,569 |
2554000000 |
Бюджет Борзнянської міської територіальної громади |
20 000 |
2555000000 |
Бюджет Талалаївської сільської територіальної громади |
7 254,243 |
2555900000 |
Бюджет Чернігівської міської територіальної громади |
10 000 |
Разом |
|
140 092,909 |
|
Усього |
5 000 000 |
................Перейти до повного тексту