1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 грудня 2021 р. № 1324
Київ
Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 811 від 19.07.2022 № 411 від 28.04.2023 № 324 від 22.03.2024 № 269 від 07.03.2025 )
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 82


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 грудня 2021 р. № 1324
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
( У тексті Порядку та умов слово "Мінрегіон" у всіх відмінках замінено словом "Мінінфраструктури" згідно з Постановою КМ № 411 від 28.04.2023 ) ( У тексті Порядку слово "Мінінфраструктури" замінено словом "Мінрозвитку" згідно з Постановою КМ № 269 від 07.03.2025 )
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України (далі - субвенція), що фінансуються відповідно до Фінансової угоди "Програма з відновлення України" між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX (далі - Фінансова угода).
Джерелом формування субвенції є кошти позики Європейського інвестиційного банку, залучені Україною відповідно до Фінансової угоди.
2. Головним розпорядником субвенції є Мінрозвитку.
Розпорядники/одержувачі субвенції за місцевими бюджетами (кінцеві бенефіціари) визначаються рішенням відповідної місцевої ради, відповідної військової адміністрації про такий бюджет згідно із законодавством.
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 324 від 22.03.2024 )
3. Субвенція надається для забезпечення здійснення заходів щодо відновлення соціальної та житлової інфраструктури на територіях, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі (підконтрольна Україні територія), метою яких є подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації.
( Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
4. Субвенція спрямовується бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, на території яких реалізуються проекти у рамках Програми з відновлення України за напрямами, визначеними у Фінансовій угоді. За рахунок субвенції також допускається виготовлення або коригування проектної документації.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 811 від 19.07.2022 )
5. Використання субвенції здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми з відновлення України (далі - Програма), а також відповідно до угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди.
Субвенція не може бути спрямована для сплати податку на додану вартість, штрафних санкцій та/або пені, що нараховується за порушення умов договорів, на витрати, пов’язані з перерахуванням та конвертацією коштів за рахунком для одержання коштів та проектними рахунками, та на оплату професійних послуг, пов’язаних із виконанням Фінансової угоди.
Не допускається будь-яке подвійне фінансування одних і тих же компонентів проектів, у тому числі за рахунок коштів, наданих Європейським інвестиційним банком, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів.
6. Умовами надання субвенції є:
( Підпункт 1 пункту 6 виключено на підставі Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 ) ( Підпункт 2 пункту 6 виключено на підставі Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
3) комунальна форма власності об’єкта, на фінансування якого залучається субвенція;
4) співфінансування за рахунок місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, на покриття витрат на сплату податків і зборів (у тому числі податку на додану вартість), комісії за конвертацію валюти, страхування, авторський нагляд тощо;
5) календарний план реалізації проектів має становити від одного до трьох років;
6) спроможність територіальних громад та утворених нею органів місцевого самоврядування, на фінансування об’єктів яких залучається субвенція, повинна забезпечувати подальше власне фінансування та їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством;
( Підпункт 7 пункту 6 виключено на підставі Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
8) об’єкти, зокрема житлового фонду, що фінансуються за рахунок субвенції, залишаються у комунальній власності (спільній власності) відповідних територіальних громад та використовуються за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення впровадження проекту;
9) за рахунок субвенції заборонено купівлю або приватизацію землі, будівель, приміщень;
10) під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та на всіх етапах реалізації проектів обов’язково повинно бути враховано громадські інтереси ключових заінтересованих сторін в місцевій громаді (вразливі групи населення; громадські організації; медичні, освітні, соціальні служби).
( Підпункт 11 пункту 6 виключено на підставі Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
7. Оголошення про проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінрозвитку, в якому зазначаються:
1) перелік документів, що додаються до заяви про участь у відборі;
2) строк проведення відбору;
3) адреса електронної пошти, час і строк подання заяв про участь у відборі;
4) контактні особи та номер телефону для отримання додаткової інформації;
5) умови фінансування.
Пропозиції щодо проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, подаються органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади/виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад.
Строк подання пропозицій щодо участі у відборі становить 30-60 календарних днів з дати оприлюднення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті Мінрозвитку.
Додаткові відбори (у разі необхідності) здійснюються у тому ж порядку.
8. Для відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку утворює експертну робочу групу з питань ініціювання, підготовки, супроводження та реалізації спільних з Європейським інвестиційним банком проектів в рамках Програми з відновлення України (далі - експертна робоча група), до складу якої входять представники Мінрозвитку, Мінфіну та інших відповідних заінтересованих сторін.
( Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 269 від 07.03.2025 )
Положення про експертну робочу групу та її склад затверджуються наказом Мінрозвитку.
Формою роботи експертної робочої групи є засідання.
Засідання експертної робочої групи проводиться не пізніше ніж через 45 календарних днів після закінчення строку подання заяв про участь у відборі.
Засідання експертної робочої групи є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина її членів.
Рішення експертної робочої групи вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів експертної робочої групи. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Члени експертної робочої групи зобов’язані дотримуватися вимог, передбачених частиною другою статті 35-1 Закону України "Про запобігання корупції".
9. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку подає їх на схвалення Європейському інвестиційному банку відповідно до процедур, визначених Фінансовою угодою.
10. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку з урахуванням рекомендацій, наданих експертною робочою групою, подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами в межах обсягу субвенції згідно з додатком 1.
( Абзац перший пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 269 від 07.03.2025 )
Переліки проектів, які фінансуються за рахунок субвенції, формуються та затверджуються головним розпорядником субвенції в межах розподілу субвенції між місцевими бюджетами.
11. Кредитні кошти, перераховані з проектного рахунка, вважаються субвенцією, що надана з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у день перерахування коштів у національній валюті або у сумі гривневого еквіваленту перерахованих валютних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх перерахування.
12. Заявки на перерахування коштів з рахунка для одержання коштів підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції. Заявки на перерахування коштів з проектного рахунка підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції, розпорядника субвенції за місцевим бюджетом та одержувачами (замовниками).
13. Кредитні кошти Європейського інвестиційного банку в рамках Програми перераховуються Європейським інвестиційним банком за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми, на рахунок Мінфіну в АТ "Державний експортно-імпортний банк України", відкритий для виконання Програми. Для цілей Програми Мінфін відкриває в АТ "Державний експортно-імпортний банк України" для кожного кінцевого бенефіціара проектні рахунки, на які перераховуються кошти для відповідних проектів з рахунка, відкритого для виконання Програми.
Субвенція надається місцевим бюджетам, розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами шляхом перерахування коштів із проектного рахунка постачальникам товарів (виконавцям робіт або послуг) за договорами, укладеними розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у рамках проектів, на виконання грошових зобов’язань зазначених розпорядників щодо оплати поставлених товарів/виконаних, робіт та послуг за такими договорами з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.
14. Головний розпорядник субвенції з метою відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції подає Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком 2.
Для відображення головним розпорядником субвенції, розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції головний розпорядник субвенції подає розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами копію зведеного розпорядження за формою згідно з додатком 2.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 269 від 07.03.2025 )
15. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок бюджетних коштів об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до законодавства.
( Пункт 15 в редакції Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
16. Затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи здійснюється відповідно до законодавства.
( Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
17. Казначейство:
забезпечує відображення його органами в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції за відповідними кодами бюджетної класифікації у розрізі доходів, видатків та кредитування бюджетів у національній валюті або у відповідному гривневому еквіваленті євро;
інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та Мінрозвитку про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів, що фінансуються за її рахунок.
18. Мінрозвитку інформує щомісяця до 25 числа наступного періоду Мінфін про використання субвенції.
( Пункт 18 в редакції Постанови КМ № 811 від 19.07.2022 )
19. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 20 числа головному розпорядникові субвенції звіт про її використання.
20. У разі недотримання кінцевим бенефіціаром умов Фінансової угоди, угоди про передачу коштів позики і цих Порядку та умов відповідна місцева рада чи військова адміністрація повертає суму коштів, спрямовану на фінансування проекту, відповідно до законодавства та укладених договорів.
( Пункт 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 324 від 22.03.2024 )
21. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Додаток 1
до Порядку та умов
РОЗПОДІЛ
у 2025 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України
( Див. текст )
Код місцевого бюджету Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці Обсяг субвенції, тис. гривень
Вінницька область
0254200000 Бюджет Жмеринської міської територіальної громади 1 267,643
0256600000 Бюджет Стрижавської селищної територіальної громади 81 096,893
0256900000 Бюджет Уланівської сільської територіальної громади 815,491
Разом 83 180,027
Дніпропетровська область
0410000000 Обласний бюджет Дніпропетровської області 160 000
0451500000 Бюджет Слобожанської селищної територіальної громади 127 952,685
0454200000 Бюджет Троїцької сільської територіальної громади 999,244
0456800000 Бюджет Підгородненської міської територіальної громади 65 100,484
0457100000 Бюджет Кам’янської міської територіальної громади 317 331,071
0457600000 Бюджет Дніпровської міської територіальної громади 51 077,006
0458400000 Бюджет Павлоградської міської територіальної громади 16 000
Разом 738 460,49
Житомирська область
0610000000 Обласний бюджет Житомирської області 204 335,174
0655200000 Бюджет Житомирської міської територіальної громади 73 541,826
0655800000 Бюджет Бердичівської міської територіальної громади 18 131,922
0656300000 Бюджет Коростенської міської територіальної громади 13 379,365
0656400000 Бюджет Малинської міської територіальної громади 11 451,507
Разом 320 839,794
Київська область
1010000000 Обласний бюджет Київської області 383 077,718
1050500000 Бюджет Дівичківської сільської територіальної громади 28 669,496
1050800000 Бюджет Тетіївської міської територіальної громади 5 000
1050900000 Бюджет Студениківської сільської територіальної громади 20 000
1051300000 Бюджет Миронівської міської територіальної громади 12 311,603
1051500000 Бюджет Бучанської міської територіальної громади 101 777,185
1051700000 Бюджет Обухівської міської територіальної громади 23 324,942
1052600000 Бюджет Білогородської сільської територіальної громади 96 254,269
1052700000 Бюджет Білоцерківської міської територіальної громади 60 000
1052800000 Бюджет Бориспільської міської територіальної громади 29 780,01
1053000000 Бюджет Боярської міської територіальної громади 28 021,316
1053100000 Бюджет Броварської міської територіальної громади 54 608,702
1053200000 Бюджет Васильківської міської територіальної громади 144 986,625
1053400000 Бюджет Вишневої міської територіальної громади 216 222,079
1053700000 Бюджет Гатненської сільської територіальної громади 139 905,052
1054100000 Бюджет Димерської селищної територіальної громади 30 000
1054200000 Бюджет Дмитрівської сільської територіальної громади 30 000
1054600000 Бюджет Ірпінської міської територіальної громади 50 000
1054800000 Бюджет Калинівської селищної територіальної громади 32 805,761
1055200000 Бюджет Макарівської селищної територіальної громади 61 357,504
1055500000 Бюджет Переяславської міської територіальної громади 15 352,738
1055100000 Бюджет Коцюбинської селищної територіальної громади 20 000
1056400000 Бюджет Таращанської міської територіальної громади 40 000
1056600000 Бюджет Фастівської міської територіальної громади 100 029,657
1056900000 Бюджет Яготинської міської територіальної громади 50 000
Разом 1 773 484,657
Кіровоградська область
1150300000 Бюджет Новоукраїнської міської територіальної громади 51 887,825
1150900000 Бюджет Катеринівської сільської територіальної громади 17 240,749
1152810000 Бюджет Кропивницької міської територіальної громади 13 479,338
1154100000 Бюджет Новомиргородської міської територіальної громади 24 737,71
1154300000 Бюджет Олександрійської міської територіальної громади 82 134,991
Разом 189 480,613
Миколаївська область
1455700000 Бюджет Южноукраїнської міської територіальної громади 16 602,483
Разом 16 602,483
Одеська область
1510000000 Обласний бюджет Одеської області 145 000
1551400000 Бюджет Березівської міської територіальної громади 45 000
1552500000 Бюджет Таїровської селищної територіальної громади 6 645,873
1553900000 Бюджет Арцизької міської територіальної громади 110 000
1555000000 Бюджет Доброславської селищної територіальної громади 50 000
1556400000 Бюджет Одеської міської територіальної громади 358 328,957
1557000000 Бюджет Раухівської селищної територіальної громади 38 275,102
1557600000 Бюджет Сергіївської селищної територіальної громади 5 117,726
1559000000 Бюджет Чорноморської селищної територіальної громади 43 824,878
Разом 802 192,536
Полтавська область
1610000000 Обласний бюджет Полтавської області 367 900,118
1652400000 Бюджет Лохвицької міської територіальної громади 63 108,478
1654000000 Бюджет Терешківської сільської територіальної громади 17 633,293
1654100000 Бюджет Коломацької сільської територіальної громади 9 375,526
1655000000 Бюджет Зіньківської міської територіальної громади 28 732,412
1656300000 Бюджет Котелевської селищної територіальної громади 14 372,665
1656400000 Бюджет Кременчуцької міської територіальної громади 38 687,914
1656500000 Бюджет Лубенської міської територіальної громади 37 710,271
1656800000 Бюджет Миргородської міської територіальної громади 57 500
Разом 635 020,677
Сумська область
1853400000 Бюджет Конотопської міської територіальної громади 53 750,575
1854500000 Бюджет Роменської міської територіальної громади 38 127,5
Разом 91 878,075
Харківська область
2051700000 Бюджет Лозівської міської територіальної громади 35 624,605
2052800000 Бюджет Близнюківської селищної територіальної громади 37 112,611
2053800000 Бюджет Зміївської міської територіальної громади 8 315,626
Разом 81 052,842
Черкаська область
2310000000 Обласний бюджет Черкаської області 110 063,12
2352000000 Бюджет Паланської сільської територіальної громади 17 651,777
Разом 127 714,897
Чернігівська область
2551200000 Бюджет Коропської селищної територіальної громади 63 265,427
2552000000 Бюджет Новобасанської сільської територіальної громади 28 633,67
2552100000 Бюджет Бобровицької міської територіальної громади 10 939,569
2554000000 Бюджет Борзнянської міської територіальної громади 20 000
2555000000 Бюджет Талалаївської сільської територіальної громади 7 254,243
2555900000 Бюджет Чернігівської міської територіальної громади 10 000
Разом 140 092,909
Усього 5 000 000

................
Перейти до повного тексту