- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 грудня 2021 р. № 1321
Київ
Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 грудня 2021 р. № 1321
ПОРЯДОК
організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти
1. Цей Порядок визначає організаційні засади інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами за очною, заочною та дуальною формою здобуття освіти в закладах фахової передвищої освіти (далі - закладах освіти).
2. Особи з особливими освітніми потребами вільні у виборі закладу освіти, спеціальності та освітньо-професійної програми з урахуванням потреб та можливостей таких осіб. Заклади освіти створюють необхідні умови для здобуття такими особами якісної фахової передвищої освіти.
3. Особи з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, мають право на:
1) повагу до людської гідності, захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм дискримінації за ознакою наявності особливих освітніх потреб, стану здоров’я чи інвалідності або будь-якою іншою ознакою;
2) отримання якісних освітніх послуг, які враховують особливі освітні потреби та забезпечують максимально можливу індивідуалізацію освітнього процесу;
3) формування та реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії (за наявності) та індивідуального навчального плану (за потреби);
4) участь у формуванні індивідуального навчального плану (за потреби), вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньо-професійною програмою та навчальним планом, в обсязі, що становить не менше 10 відсотків загальної кількості кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, передбачених для освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти;
5) справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання, яке передбачає забезпечення розумного пристосування під час оцінювання, у тому числі збільшення часу на оцінювання, використання доступних форматів, у тому числі абетки та шрифту Брайля, залучення перекладачів жестової мови (за потреби) тощо;
6) безоплатне забезпечення інформацією для навчання в доступних форматах із використанням технологій, що враховують обмеження життєдіяльності, зумовлені станом здоров’я;
7) забезпечення доступності територій, будівель, споруд і приміщень гуртожитків для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на строк здобуття освіти в порядку, встановленому законодавством;
8) спеціальний навчально-реабілітаційний супровід та вільний доступ до інфраструктури закладу освіти;
9) самостійне (у разі навчання за власні кошти) чи за згодою відповідної фізичної або юридичної особи (у разі навчання за кошти фізичних або юридичних осіб) збільшення тривалості виконання освітньо-професійної програми за погодженням із закладом освіти, що має бути відображено в договорі про надання освітніх послуг;
10) створення умов для залучення до всіх заходів закладу освіти, участь у заходах з освітньої, дослідницької, науково-дослідної, спортивної, мистецької, громадської діяльності, що здійснюються в Україні та за кордоном, в установленому законодавством порядку із забезпеченням розумного пристосування та з урахуванням особливих освітніх потреб;
11) забезпечення розумного пристосування (у разі потреби);
12) забезпечення інших необхідних умов для навчання.
Особи з особливими освітніми потребами мають інші права, гарантовані законодавством, зокрема
Законом України "Про фахову передвищу освіту".
В результаті облаштування територій, будівель, споруд і приміщень, у тому числі гуртожитків, особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення повинно бути забезпечено умови для вільного пересування та безперешкодного доступу.
4. Заклади освіти з метою забезпечення реалізації права на фахову передвищу освіту осіб з особливими освітніми потребами створюють необхідні умови для здобуття такими особами якісної фахової передвищої освіти шляхом:
створення інклюзивного освітнього середовища, орієнтованого на задоволення потреб та інтересів осіб з особливими освітніми потребами, зокрема надання можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, організаційного та інформаційного забезпечення закладів освіти;
безоплатного забезпечення інформацією для навчання в доступних форматах із використанням технологій, що враховують обмеження життєдіяльності, зумовлені станом здоров’я;
забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітньо-професійну програму, у тому числі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р.
№ 1289 "Про затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 2, ст. 85), та згідно з переліками, затвердженими МОН;
забезпечення доступу до мережі Інтернет, системи баз даних у закладах освіти з урахуванням розумного пристосування, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.
5. Засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
................Перейти до повного тексту