1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 серпня 2002 р. N 1315
Київ
Про затвердження Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1773 від 22.12.2006 N 344 від 29.03.2024 )
Відповідно до статті 12 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, що додається.
2. Включити до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій моделі реєстраторів розрахункових операцій та їх модифікації, які було включено до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем.
3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1997 р. N 913 "Про Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем" (Офіційний вісник України, 1997 р., число 35, с. 50).
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 серпня 2002 р. N 1315
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 22 грудня 2006 р. N 1773 ( 1773-2006-п )
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Загальна частина
1. Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі - Державний реєстр) - перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва (далі - моделі), які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
2. До Державного реєстру вносяться такі дані про моделі:
назва;
версія внутрішнього програмного забезпечення;
найменування та місцезнаходження заявника і виробника;
строк первинної реєстрації в органах державної податкової служби;
дата та номер рішення про включення до Державного реєстру;
сфера застосування.
Державний реєстр складається з двох частин, які містять:
перша - перелік моделей, дозволених до первинної реєстрації в органах державної податкової служби;
друга - перелік моделей, строк первинної реєстрації (дії сертифікатів відповідності) яких закінчився. Такі моделі повторно включаються до першої частини Державного реєстру в порядку, встановленому для первинної реєстрації моделі.
3. Державний реєстр ведеться з метою:
застосування в Україні реєстраторів розрахункових операцій, що випускаються серійно, відповідають установленим вимогам і пройшли державну сертифікацію;
виведення з експлуатації реєстраторів розрахункових операцій, що не відповідають вимогам нормативних документів.
4. У цьому Положенні терміни "фіскальні функції", "розрахункова операція", "реєстратор розрахункових операцій", "розрахунковий документ", "виробник", "постачальник", "автомат з продажу товарів (послуг)" вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а інші терміни - у такому значенні:
1) носій програмної пам'яті реєстратора розрахункових операцій - компакт-диск з можливістю одноразового запису, що містить зразок внутрішнього програмного забезпечення реєстратора в машинних кодах;
2) строк первинної реєстрації моделі - граничний строк, до закінчення якого дозволяється реєструвати в органах державної податкової служби конкретні моделі, що раніше не були зареєстровані, який визначається згідно із строком дії сертифіката відповідності моделі з конкретною версією внутрішнього програмного забезпечення;
3) строк служби моделі - строк, протягом якого виробник або постачальник моделі гарантує її роботу, в тому числі комплектувальних виробів та складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів;
4) уповноважена організація - державне підприємство або установа чи організація, утворені Державною податковою адміністрацією та уповноважені (за погодженням з Мінфіном) проводити роботи з підтвердження відповідності моделей фіскальним вимогам і виконання інших функцій відповідно до цього Положення;
5) заявник - зареєстрований в Україні згідно із законодавством виробник або постачальник відповідної моделі, який подає заяву про включення її до Державного реєстру;
6) експлуатаційні документи - паспорт або формуляр, інструкція з експлуатації, оформлені згідно з порядком технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій;
7) технічна комісія - дорадчий орган, утворений Державною податковою адміністрацією, до компетенції якого належать питання попереднього розгляду документів та опрацювання проектів рішень про включення моделей до Державного реєстру (або виключення їх з Державного реєстру), підготовлених уповноваженою організацією, розгляд проектів нормативно-правових актів та нормативних документів з питань ведення Державного реєстру;
8) спеціалізований реєстратор розрахункових операцій - реєстратор розрахункових операцій, що відповідає встановленим фіскальним вимогам та забезпечує виконання інших функцій, пов'язаних із сферою його застосування;
9) фіскальна інформація - інформація про обсяги проведених розрахункових операцій, кількість реалізованих (повернутих) товарів, податкові ставки тощо, яка реєструється, накопичується та зберігається реєстратором розрахункових операцій;
10) фіскальні вимоги - встановлені законодавством вимоги до:
форми та змісту розрахункових і звітних документів, що друкуються за допомогою реєстратора розрахункових операцій (далі - реєстратор);
порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів;
порядку обчислення та накопичення реєстраторами сум податку на додану вартість;
реалізації фіскальних функцій реєстраторами для різних сфер застосування;
реалізації фіскальних функцій реєстраторами, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарів/послуг, іншими реєстраторами, які не передбачають друкування розрахункових і звітних документів;
реалізації фіскальних функцій спеціалізованими реєстраторами для конкретних сфер застосування. У разі відсутності таких вимог технічні умови на ці реєстратори погоджуються з Державною податковою адміністрацією на підставі позитивного висновку технічної комісії.
Порядок ведення Державного реєстру
5. Ведення Державного реєстру забезпечує Державна податкова адміністрація.
6. Державна податкова адміністрація розглядає питання та приймає рішення про включення (відмову у включенні) моделей до Державного реєстру або виключення моделей з Державного реєстру, розширення переліку версій внутрішнього програмного забезпечення моделей, продовження строку їх первинної реєстрації у 15-денний строк з дня надходження висновків уповноваженої організації про відповідність моделі фіскальним вимогам, що складені за результатами проведених нею випробувань, протоколу випробувань та результатів опрацювання документів, поданих заявником, а також висновків технічної комісії, оформлених протоколом.

................
Перейти до повного тексту