1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 листопада 2007 р. N 1314
Київ
Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1201 від 07.10.2009 N 483 від 11.05.2011 N 1199 від 26.12.2012 N 824 від 16.11.2016 N 199 від 29.03.2017 N 194 від 13.03.2019 N 814 від 09.09.2020 N 427 від 12.04.2024 )
Відповідно до статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок списання об’єктів державної власності, що додається.
2. На період воєнного стану зупиняється дія абзаців шостого - восьмого пункту 4 Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого цією постановою, у разі, коли інформація, що підлягає оприлюдненню, стосується об’єктів критичної інфраструктури, крім об’єктів критичної інфраструктури, визначених у пункті 9 переліку секторів критичної інфраструктури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. N 1109 "Деякі питання об’єктів критичної інфраструктури" (Офіційний вісник України, 2020 р., N 93, ст. 2994; 2024 р., N 15, ст. 962).
( Постановляюча частина в редакції Постанови КМ N 427 від 12.04.2024 )
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 25
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 листопада 2007 р. N 1314
ПОРЯДОК
списання об'єктів державної власності
( У тексті Порядку слова "статутних фондів" в усіх відмінках замінено словами "статутного капіталу" згідно з Постановою КМ N 483 від 11.05.2011 ) ( У тексті Порядку слова "господарське товариство" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "господарська організація" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм списання об'єктів державної власності, якими є об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами (далі - майно).
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1199 від 26.12.2012 )
Списання майна здійснюється у спосіб, передбачений цим Порядком.
У цьому Порядку суб'єктами господарювання є казенні підприємства, державні комерційні підприємства (їх об'єднання), заклади, установи та організації, а також підприємства, установи та організації, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук.
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
2. Дія цього Порядку поширюється на майно, що передане казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об’єднанням), закладам, установам та організаціям; майно, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук; майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутного капіталу; майно, що передано в оренду у складі єдиних (цілісних) майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів) (далі - орендоване майно).
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
3. Дія цього Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, цілісні майнові комплекси підприємств тощо).
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
4. Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно:
( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 824 від 16.11.2016; в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
1) морально застаріле чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб’єктом господарювання та відновлення якого є економічно недоцільним (у тому числі у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням);
( Абзац пункту 4 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
2) пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є економічно недоцільним);
( Абзац пункту 4 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
3) виявлене в результаті інвентаризації як нестача.
( Абзац пункту 4 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
При цьому майно, виявлене в результаті інвентаризації як нестача, списується з подальшим його відображенням в бухгалтерському обліку в порядку, встановленому Мінфіном.
( Абзац пункту 4 в редакції Постанови КМ N 199 від 29.03.2017 )
Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебуває майно, первісна (переоцінена) вартість якого становить більш як 50 тис. гривень та яке не використовується, у тому числі морально застаріле та фізично зношене, подають щомісяця до 10 числа інформацію про таке майно суб’єктам управління.
( Абзац пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 199 від 29.03.2017; в редакції Постанови КМ N 814 від 09.09.2020 )
Суб’єкт управління з метою ефективного використання та безоплатної передачі такого майна іншим суб’єктам господарювання, що належать до сфери його управління, або іншим суб’єктам управління оприлюднює отриману інформацію на власному офіційному веб-сайті.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Відсутність протягом 30 робочих днів з дня оприлюднення інформації стосовно морально застарілого та фізично зношеного майна пропозицій щодо його передачі може використовуватися під час здійснення списання такого майна як підтвердження неможливості його безоплатної передачі в установленому порядку.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Прийняття рішення про списання майна
5. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання.
Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).
Рішення про надання згоди на списання нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій в необоротні матеріальні активи) приймається суб’єктом управління лише за погодженням з державним органом приватизації за місцезнаходженням суб’єкта господарювання.
( Абзац третій пункту 5 в редакції Постанови КМ N 824 від 16.11.2016 )( Абзац четвертий пункту 5 виключено на підставі Постанови КМ N 824 від 16.11.2016 )
Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), крім нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій у необоротні матеріальні активи), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 50 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію).
( Абзац п'ятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1201 від 07.10.2009; в редакції Постанови КМ N 1199 від 26.12.2012; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 199 від 29.03.2017, N 814 від 09.09.2020 )
Списання виноградників здійснюється відповідно до цього Порядку з дотриманням вимог, установлених статтею 2 Закону України "Про виноград та виноградне вино".
Списання майна, що перебуває на балансі суб'єкта управління, або його територіального органу із статусом юридичної особи, здійснюється таким суб'єктом відповідно до цього Порядку.
( Абзац сьомий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Рішення про надання згоди на списання майна суб'єктами господарювання, щодо яких Кабінет Міністрів України виконує функції з управління, приймає Кабінет Міністрів України за пропозиціями Фонду державного майна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених Кабінетом Міністрів України.
6. З метою отримання згоди на списання майна суб'єкт господарювання подає суб'єкту управління разом із зверненням стосовно списання майна такі документи:
1) підписане керівником суб’єкта господарювання техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться розрахунки та/або інша інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для державних підприємств), напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання, а також інформація про вплив списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності;
( Підпункт 1 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
2) відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;
4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб'єкта господарювання (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);
( Підпункт 4 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 199 від 29.03.2017 )
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтвердними документами);
6) відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, та у разі наявності - копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану або договору оренди землі;
( Підпункт 6 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 194 від 13.03.2019 )
7) відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);
8) відомості про вчинення дій, спрямованих на визначення можливості застосування інших способів управління щодо нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва, зокрема вивчення попиту щодо їх відчуження, оренди, безоплатної передачі іншим суб’єктам господарювання;
( Пункт 6 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
9) документи, на підставі яких здійснюється будівництво або реконструкція чи технічне переоснащення діючих об’єктів (у разі, коли майно списується у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням);
( Пункт 6 доповнено підпунктом 9 згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
10) висновок спеціалізованої організації про технічний стан об’єкта нерухомості, що пропонується до списання, із визначенням витрат, необхідних для відновлення такого об’єкта (подається за вимогою суб’єкта управління або державного органу приватизації за місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
( Пункт 6 доповнено підпунктом 10 згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
У разі коли рішення про списання майна потребує погодження з державним органом приватизації за місцезнаходженням суб’єкта господарювання, такий суб’єкт подає зазначені документи відповідному органу приватизації разом з висновком суб’єкта управління щодо необхідності списання такого майна, який надається суб’єктом управління у формі листа протягом 30 днів з дати надходження документів, зазначених у підпунктах 1-10 цього пункту.
( Абзац пункту 6 в редакції Постанови КМ N 824 від 16.11.2016; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Суб'єкти господарювання, щодо яких Кабінет Міністрів України виконує функції з управління, подають зазначені документи Фонду державного майна для опрацювання і подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо списання майна.
У разі потреби суб'єкт управління, державний орган приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання можуть запитувати від суб'єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, суднові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо). Вичерпний перелік додаткових документів може визначатися розпорядчим актом суб’єкта управління.
( Абзац пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 824 від 16.11.2016, N 814 від 09.09.2020 )
Державний орган приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання приймає протягом 30 робочих днів з дати надходження у повному обсязі зазначених документів рішення про погодження чи відмову в погодженні списання майна, яке доводиться до суб'єкта господарювання у формі листа.
( Абзац пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 824 від 16.11.2016 )
7. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна приймається відповідним суб'єктом управління протягом 30 робочих днів з дати надходження документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, та після погодження з державними органами приватизації відповідно до абзацу третього пункту 5.
( Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 824 від 16.11.2016, N 814 від 09.09.2020 )
Рішення про надання згоди на списання майна оформлюється у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди - у формі листа. Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається у разі, коли:
майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 4 цього Порядку;
суб'єкт управління визначив інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;
суб'єкт господарювання подав передбачені цим Порядком документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;
у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/або технічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна (у тому числі визначення впливу списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження виробничої та іншої діяльності);
( Абзац шостий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 194 від 13.03.2019 )
відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном.
8. Для розгляду документів, підготовки пропозицій щодо списання майна суб'єкт управління утворює комісію з розгляду питань стосовно списання майна, склад, регламент роботи і повноваження якої затверджуються розпорядчим актом.
У разі потреби комісія з розгляду питань стосовно списання майна може провести додатковий огляд майна, що пропонується до списання.
( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 814 від 09.09.2020 )
Утворення суб'єктом господарювання комісії із списання майна, її завдання та повноваження
9. Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та/або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна утворюється комісія із списання майна (далі - комісія), головою якої є заступник керівника суб'єкта господарювання, а членами - головний бухгалтер або його заступник, працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб суб'єкта господарювання, а також залучені за вимогою суб'єкта управління його представники та інші фахівці.
Склад комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб'єкта господарювання.
10. Для встановлення факту непридатності використання майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій, суб'єкт господарювання залучає для участі в роботі комісії представника відповідної інспекції або її територіального органу (у разі створення), який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.
( Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 194 від 13.03.2019, N 814 від 09.09.2020 )
11. У разі потреби та/або необхідності врахування галузевих особливостей списання майна суб'єкти управління можуть залучати для участі в роботі комісії фахівців відповідних центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів тощо (за згодою).
Під час списання нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій в необоротні матеріальні активи) до складу комісії в обов’язковому порядку включаються представники державного органу приватизації за місцем розташування майна та місцевих органів виконавчої влади.
( Абзац другий пункту 11 в редакції Постанови КМ N 824 від 16.11.2016 )
12. У разі порушення проти суб'єкта господарювання справи про банкрутство керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий утворює комісію, до складу якої включаються голова комісії - керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий та члени комісії, визначені у пунктах 9 - 11 цього Порядку.
13. Комісія:
1) проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;
2) проводить огляд майна з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, поетажних планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;
3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції;
4) установлює конкретні причини списання майна (моральна застарілість чи фізична зношеність, непридатність для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі);
5) визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню;
6) здійснює контроль за вилученням з майна, що підлягає списанню, придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;
7) складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою типовою формою.
14. За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:
1) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;
2) акти технічного стану майна, що пропонується до списання (не додаються у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);
( Підпункт 2 пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 199 від 29.03.2017 )
3) акти на списання майна;
4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності)).
У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.
Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
В актах технічного стану майна зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.
В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.
У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.
Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб'єкта господарювання.

................
Перейти до повного тексту