- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 грудня 2020 р. № 1313 Київ |
Про затвердження Положення про мистецький ліцей
Відповідно до частини п’ятої
статті 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про мистецький ліцей, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2020 р. № 1313
ПОЛОЖЕННЯ
про мистецький ліцей
Загальна частина
1. Це положення визначає порядок утворення, основні засади діяльності та правовий статус мистецького ліцею.
Мистецький ліцей - заклад спеціалізованої мистецької освіти, що забезпечує здобуття початкової і профільної мистецької освіти одночасно із здобуттям повної загальної середньої освіти на всіх або окремих її рівнях. Мистецький ліцей може бути музичним, художнім або хореографічним (класичного балету).
Початкова мистецька освіта здобувається в мистецькому ліцеї одночасно з початковою та/або базовою середньою освітою і полягає в набутті здобувачем компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва.
Профільна мистецька освіта здобувається на основі початкової мистецької освіти одночасно з повною загальною середньою освітою та орієнтована на продовження навчання на наступному рівні мистецької освіти.
Здобуття початкової і профільної мистецької освіти в мистецьких ліцеях передбачає набуття здобувачами компетентностей та досягнення результатів навчання відповідно до вимог стандартів спеціалізованої мистецької освіти.
2. Мистецький ліцей:
задовольняє потреби громадян у здобутті початкової і профільної мистецької освіти одночасно з повною загальною середньою освітою;
забезпечує єдність навчання, виховання та творчого розвитку;
розробляє та затверджує освітні програми;
створює та вдосконалює навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, забезпечує збереження та раціональне використання власної матеріально-технічної бази;
створює та розвиває систему внутрішнього забезпечення якості освіти відповідно до законодавства;
забезпечує відповідність рівня повної загальної середньої освіти державним стандартам та рівня початкової і профільної мистецької освіти стандартам спеціалізованої освіти;
забезпечує охорону життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників мистецького ліцею;
формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
забезпечує добір і розстановку кадрів;
планує власну діяльність, розробляє та затверджує стратегію розвитку;
відповідно до статуту утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи;
додержується фінансової дисципліни;
видає документи про освіту встановленого зразка;
забезпечує підготовку учнів до подальшого здобуття вищої мистецької освіти і професійної мистецької діяльності відповідно до свого мистецького профілю;
створює сприятливе середовище для розвитку мистецьких здібностей і талантів учнів та досягнення ними результатів навчання;
створює умови для мистецького вдосконалення учнів, популяризації їх творчих мистецьких досягнень, зокрема для участі учнів у всеукраїнських та міжнародних спеціалізованих мистецьких проектах (конкурсах, виставках, фестивалях, олімпіадах, турнірах тощо) та аналогічних заходах з навчальних предметів загальноосвітнього компонента;
забезпечує проходження педагогічними працівниками мистецького ліцею підвищення кваліфікації у порядку, передбаченому законодавством, створює умови для професійного розвитку педагогічних та інших працівників;
здійснює інші повноваження відповідно до статуту мистецького ліцею.
Мистецький ліцей має право провадити інноваційну та мистецьку діяльність та може укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти, культури, підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами.
Організаційно-правові засади діяльності мистецького ліцею
3. Мистецький ліцей є юридичною особою.
5. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) мистецького ліцею приймає його засновник (засновники).
Під час утворення мистецького ліцею засновник (засновники) зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов в частині провадження освітньої діяльності у сфері повної загальної середньої освіти.
6. Мистецький ліцей діє на підставі статуту, який розробляється на основі цього Положення та затверджується засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом. Статут мистецького ліцею повинен обов’язково містити інформацію, передбачену частиною другою
статті 33 Закону України "Про повну загальну середню освіту".
7. Кожному громадянину України, іншим особам, які перебувають в Україні на законних підставах, а також кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні гарантується безоплатне здобуття у державних та комунальних мистецьких ліцеях повної загальної середньої освіти на кожному її рівні за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів один раз протягом життя.
Для здобуття початкової і профільної мистецької освіти в мистецькому ліцеї особам, які не здобувають в ньому повну загальну середню освіту, може встановлюватися плата за навчання.
8. Для провадження статутної діяльності мистецький ліцей може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, утворюючи освітні, мистецькі, освітньо-мистецькі та інші об’єднання, кожен з учасників якого зберігає статус юридичної особи.
Мистецький ліцей може укладати договір про співпрацю (співробітництво, спільну діяльність тощо) із закладом вищої освіти мистецького спрямування та мистецькими організаціями для реалізації мистецьких проектів.
9. Державний мистецький ліцей має у своєму складі пансіон із частковим або повним утриманням учнів за рахунок коштів державного бюджету.
Рішення про створення та функціонування пансіону у складі комунального, приватного чи корпоративного мистецького ліцею приймається його засновником (засновниками).
Порядок організації проживання та утримання учнів у пансіоні встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Основними внутрішніми структурними підрозділами мистецького ліцею, що забезпечують освітній процес у частині початкової та профільної мистецької освіти, є відділи та/або відділення, які об’єднують вчителів, викладачів та/або концертмейстерів певних мистецьких спеціалізацій.
Структурні підрозділи діють відповідно до статуту мистецького ліцею та на підставі положень про них, затверджених директором мистецького ліцею.
10. У мистецькому ліцеї діє педагогічна інтернатура - система заходів, спрямованих на підтримку педагогічного працівника мистецького ліцею, призначеного на посаду вперше, у провадженні ним педагогічної діяльності та набутті (вдосконаленні) його фахової майстерності.
11. У мистецькому ліцеї здійснюється психологічний супровід освітнього процесу та соціально-педагогічний патронаж відповідно до законодавства.
Організація освітнього процесу
12. Освітній процес у мистецькому ліцеї організовується відповідно до освітніх програм мистецького ліцею (у тому числі наскрізних), що розробляються на основі типових освітніх програм, затверджених МКІП.
Освітній процес у мистецькому ліцеї складається з двох компонентів: загальноосвітнього, який забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, та спеціалізованого мистецького, який забезпечує здобуття початкової і профільної мистецької освіти.
Освітній процес у мистецькому ліцеї забезпечує набуття учнями відповідних компетентностей та досягнення ними результатів навчання, передбачених освітніми програмами, одночасно з розвитком їх мистецьких здібностей, індивідуальних обдарувань, стимулювання до подальшої професійної творчої самореалізації та отримання кваліфікацій у відповідному виді мистецтва.
Мистецький ліцей організовує і провадить освітній процес у належних та безпечних умовах здобуття освіти з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів.
13. Мовою освітнього процесу у мистецькому ліцеї є державна мова.
14. Освітній процес у мистецькому ліцеї включає початкову мистецьку освіту одночасно з початковою середньою освітою та/або початкову мистецьку освіту одночасно з базовою середньою освітою і спрямований на формування в учнів компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва, а також на рівні профільної мистецької освіти, яка здобувається на основі початкової мистецької освіти одночасно з повною загальною середньою освітою та орієнтована на формування поглиблених професійних компетентностей в обраному виді мистецтва та на продовження навчання на наступному рівні мистецької освіти.
Після завершення початкової мистецької освіти і профільної мистецької освіти разом з державною підсумковою атестацією здійснюється підсумкова атестація з мистецьких дисциплін з метою визначення відповідності результатів навчання учнів, визначених стандартами спеціалізованої мистецької освіти.
15. З метою забезпечення доступу до початкової і/або профільної мистецької освіти мистецький ліцей може створювати класи (групи) з вечірньою, дистанційною формою здобуття освіти.
Мистецький ліцей створює умови для здобуття початкової та/або профільної мистецької освіти для дітей з особливими освітніми потребами за наявності такої потреби.
16. На основі освітньої програми, зокрема включених до неї навчальних планів, мистецький ліцей складає та затверджує річний навчальний план.
17. Індивідуальна освітня траєкторія учня в мистецькому ліцеї формується шляхом визначення власних освітніх цілей, а також вибору навчальних предметів (інтегрованих курсів), інших освітніх компонентів, зокрема вибіркових, і рівнів їх складності, форм організації освітнього процесу, методів, засобів навчання, темпів засвоєння освітньої програми та/або послідовності вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів).
Індивідуальна освітня траєкторія учня мистецького ліцею реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів, наявних у мистецького ліцею, у спосіб, визначений частинами другою і третьою
статті 14 Закону України "Про повну загальну середню освіту".
18. Навчально-методичне забезпечення реалізації державних стандартів загальної середньої освіти у мистецькому ліцеї здійснюється МОН, а навчально-методичне забезпечення реалізації стандартів спеціалізованої мистецької освіти - Держмистецтв.
У мистецькому ліцеї можуть діяти методичні об’єднання, які об’єднують групи педагогічних працівників певної спеціалізації для вирішення навчально-методичних завдань освітнього процесу та окремих аспектів професійного розвитку педагогічних працівників. Методичні об’єднання діють відповідно до положень про них, затверджених директором мистецького ліцею.
19. Здобуття початкової та профільної мистецької освіти у мистецькому ліцеї поєднується з безпосередньою виконавською, презентаційною та іншою творчою мистецькою діяльністю.
20. Зарахування, відрахування та переведення учнів здійснюється:
до державних та комунальних мистецьких ліцеїв - відповідно до порядку, затвердженого МКІП;
до приватних і корпоративних шкіл - відповідно до порядку, затвердженого засновником (засновниками).
Зарахування до мистецького ліцею на будь-який рівень освіти здійснюється виключно на конкурсній основі відповідно до затвердженого плану прийому та за наявності вільних місць.
План прийому до мистецького ліцею щороку визначає і затверджує засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.
21. Розподіл учнів між класами і групами здійснюється директором мистецького ліцею.
Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, зокрема вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.
Поділ класів на групи та інші умови організації освітнього процесу в державних та комунальних мистецьких ліцеях здійснюється у порядку, визначеному МКІП.
Порядок переведення учнів на наступний рік навчання в мистецькому ліцеї затверджується МКІП.
Питання організації освітнього процесу в приватних та корпоративних мистецьких ліцеях вирішуються в порядку, визначеному їх засновником (засновниками) з дотриманням законодавства про освіту.
22. Відповідність навчальних результатів учнів вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти після завершення певного рівня повної загальної середньої освіти визначається за наслідками державної підсумкової атестації, зміст, форма і порядок проведення якої визначаються і затверджуються МОН.
Зміст, форми і порядок атестації учнів з мистецьких дисциплін, визначених відповідним стандартом спеціалізованої мистецької освіти, затверджуються МКІП.
Поточне та підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється в мистецькому ліцеї за формами, змістом та у спосіб, що визначені освітньою програмою мистецького ліцею.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів мистецького ліцею з предметів мистецького компонента визначаються МКІП.
23. Виховний процес є невід’ємною складовою частиною освітнього процесу в мистецькому ліцеї, що повинен спрямовуватися на формування:
відповідальних громадян України, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
патріотизму, поваги до державної мови, державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей, традицій і надбань Українського народу;
усвідомленої потреби в дотриманні
Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та хабарництва, потреби захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;
дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
громадянської культури та культури демократії;
культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури;
прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
почуття доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії.
24. У мистецькому ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій та воєнізованих формувань.
Будь-яке примушування учнів до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.
Учасники освітнього процесу
25. Учасниками освітнього процесу в мистецькому ліцеї є:
учні;
директор та його заступники;
педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі;
асистенти вчителів (викладачів), які беруть участь у розробленні та виконанні навчальних планів та освітніх програм, адаптують навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами (за наявності в мистецькому ліцеї таких учнів);
інші спеціалісти;
батьки або інші законні представники учнів;
асистенти учнів (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої
статті 26 Закону України "Про повну загальну середню освіту").
26. Статус учнів як учасників освітнього процесу в мистецькому ліцеї, їх права та обов’язки визначаються Законами України
"Про освіту",
"Про повну загальну середню освіту"та іншими законодавчими актами. Учні можуть мати також інші права та нести обов’язки, передбачені законодавством та статутом мистецького ліцею.
27. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, творчій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення відповідно до законодавства.
28. Учні 8-11-х (12-х) класів державного або комунального мистецького ліцею забезпечуються стипендією відповідно до
Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 "Питання стипендіального забезпечення" (Офіційний вісник України, 2004 р., № 28, ст. 1871; 2017 р., № 4, ст. 151).
Відповідальність за організацію харчування учнів у мистецькому ліцеї незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на засновників та керівників відповідних закладів освіти. Норми та порядок організації харчування учнів у закладах освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.
30. Учні (особи з місцем реєстрації та фактичного проживання поза межами населеного пункту, в якому розташований мистецький ліцей) на період навчання у мистецькому ліцеї забезпечуються місцями у пансіоні в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Можливість забезпечення місцями проживання в пансіоні учнів початкової школи та учнів з числа переміщених осіб визначається статутом мистецького ліцею.
31. Питання проживання (вселення, виселення), користування приміщеннями, матеріально-технічною базою пансіону, дотримання правил внутрішнього розпорядку в ньому, розмір та порядок справляння плати батьків або законних представників учнів мистецького ліцею, які здобувають профільну освіту, за утримання в пансіоні регламентуються положенням про пансіон мистецького ліцею та порядком організації проживання та утримання учнів у пансіоні, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
32. Учні мистецького ліцею незалежно від підпорядкування і форми власності забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату такого мистецького ліцею, або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Заклади охорони здоров’я разом з органами управління освітою та органами охорони здоров’я щороку забезпечують безоплатне проведення медичного огляду учнів, моніторинг стану здоров’я, здійснення лікувально-профілактичних заходів у мистецьких ліцеях незалежно від підпорядкування, типу і форми власності.
33. Учні мають право на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.
Учні мають право на визнання мистецьким ліцеєм результатів їх навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, що були здобуті ним шляхом неформальної та/або інформальної освіти.
................Перейти до повного тексту