1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 лютого 2020 р. № 131
Київ
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 958 від 13.10.2020 № 986 від 21.10.2020 № 487 від 19.05.2021 № 865 від 11.08.2021 № 1155 від 03.11.2021 № 1036 від 13.09.2022 № 413 від 12.04.2024 № 620 від 30.05.2024 № 705 від 13.06.2024 № 749 від 28.06.2024 № 1343 від 26.11.2024 № 676 від 11.06.2025 )
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

О.ГОНЧАРУК

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 лютого 2020 р. № 131
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 11 червня 2025 р. № 676)
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 2201260 "Загальнодержавні заходи у сфері освіти" (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОН.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є:
за напрямами, визначеними підпунктами 1, 2, 5, 14 пункту 3 та підпунктами 1, 2 пункту 4 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти";
за напрямом, визначеним підпунктом 3 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Український інститут розвитку освіти"; державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти" - в частині проведення конкурсного відбору підручників для здобувачів вищої освіти;
за напрямами, визначеними підпунктом 4 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Український інститут розвитку освіти";
за напрямами, визначеними підпунктами 9, 10, 15 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти";
за напрямом, визначеним підпунктом 11 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти", державна установа "Український інститут розвитку освіти", державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти";
за напрямом, визначеним підпунктами 12 і 13 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут освітньої аналітики";
за напрямом, визначеним підпунктом 17 пункту 3 цього Порядку, - Національний центр "Мала академія наук України";
за напрямами, визначеними підпунктами 4-6 пункту 4 цього Порядку, - заклади освіти та установи, що належать до сфери управління МОН і фінансуються МОН з державного бюджету (далі - заклади освіти та установи).
Одержувачем бюджетних коштів за напрямами, визначеними підпунктами 7 і 8 пункту 3 цього Порядку, є державне підприємство "Інфоресурс"- технічний адміністратор Єдиної державної електронної бази з питань освіти, що належить до сфери управління МОН.
Одержувачем бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 16 пункту 3 цього Порядку, є державне підприємство "Український державний центр міжнародної освіти" - технічний адміністратор Єдиної міжвідомчої інформаційної системи України для іноземців та осіб без громадянства, які бажають навчатися у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти України (далі - Єдина система), що належить до сфери управління МОН.
Одержувачами бюджетних коштів за напрямами, визначеними підпунктами 4-6 пункту 4 цього Порядку, можуть бути державне некомерційне підприємство "Державний університет "Київський авіаційний інститут" та його відокремлені структурні підрозділи: Васильківський фаховий коледж державного некомерційного підприємства "Державний університет "Київський авіаційний інститут", Криворізький фаховий коледж державного некомерційного підприємства "Державний університет "Київський авіаційний інститут", Фаховий коледж інженерії, управління та землевпорядкування державного некомерційного підприємства "Державний університет "Київський авіаційний інститут", Київський фаховий коледж комп’ютерних технологій та економіки державного некомерційного підприємства "Державний університет "Київський авіаційний інститут", Слов’янський фаховий коледж державного некомерційного підприємства "Державний університет "Київський авіаційний інститут" (далі - Київський авіаційний інститут та його відокремлені структурні підрозділи).
Установити, що вимоги пункту 9 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 9, ст. 414), щодо критеріїв визначення одержувача бюджетних коштів не застосовуються під час визначення одержувачів бюджетних коштів за бюджетною програмою 2201260 "Загальнодержавні заходи у сфері освіти".
3. Бюджетні кошти загального фонду державного бюджету спрямовуються на:
1) видання (перевидання, повторне видання), придбання, зберігання підручників і посібників (у тому числі електронних версій друкованих підручників та з інтерактивними електронними додатками, аудіосупроводом), посібників серії "Шкільна бібліотека" з метою поповнення шкільних бібліотечних фондів і словників для учнів та педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, навчально-методичної літератури для педагогічних працівників, навчальних матеріалів (зошитів з друкованою основою, дидактичних матеріалів, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом), експериментальних підручників та експериментальних навчальних (навчально-методичних) посібників для закладів загальної середньої освіти, які беруть участь у всеукраїнському експерименті, пов’язаному із впровадженням нових стандартів освіти, які здійснюють інклюзивне навчання, в яких є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин (далі - підручники і посібники).
Друковані підручники з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що використовувалися в освітньому процесі, можуть бути за рішенням МОН повторно видані, у тому числі іншим видавцем, без проведення конкурсного відбору відповідно до пункту 12 Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 12, ст. 411; 2020 р., № 84, ст. 2718).
Насамперед бюджетні кошти спрямовуються на видання та придбання підручників і посібників для осіб з особливими освітніми потребами;
2) доставку підручників (крім електронних) і посібників до закладів освіти, обласних книжкових баз (підприємств) та резервних фондів навчальної літератури обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій) та резервного фонду підручників і посібників МОН, а також формування та зберігання резервного фонду підручників і посібників МОН та доставку їх до закладів освіти за кордоном у разі потреби за зверненням суб’єкта освітньої діяльності;
3) проведення конкурсного відбору підручників (у тому числі проектів електронних підручників) для здобувачів повної загальної середньої та вищої освіти;
4) розроблення, проведення експертизи, придбання, супроводження та розміщення в інформаційно-комунікаційних системах дистанційних курсів для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників;
5) організацію та проведення фінального етапу Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності "WorldSkills Ukraine", Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнського конкурсу "Ерудит" серед здобувачів освіти з порушенням слуху 12-х (13-х) класів закладів загальної середньої освіти, Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості та другого туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року" (далі - конкурси);
6) організацію забезпечення роботи експертних рад з питань атестації наукових кадрів;
7) виготовлення документів про освіту;
8) модернізацію програмного та технічного забезпечення Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
9) проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (далі - кваліфікаційний іспит);
10) організаційно-технологічний супровід організації розроблення нормативів, програм, специфікацій, завдань для проведення єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування та їх експертизи;
11) організацію та проведення конкурсів, семінарів, нарад, виставок, конференцій, форумів та інших заходів у галузі освіти;
12) модернізацію програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" (далі - комплекс "АІКОМ");
13) введення у промислову експлуатацію та модернізацію системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів та її технічне адміністрування;
14) здійснення оплати за використання програмного забезпечення для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
15) організацію та проведення іспитів з основ Конституції України, історії України (далі - іспити);
16) супроводження програмного забезпечення Єдиної системи, технічне і технологічне забезпечення, модернізацію Єдиної системи, збереження та захист інформації, що міститься в Єдиній системі, забезпечення проведення технічних і профілактичних робіт з її підтримки;
17) організацію та проведення фінальних етапів Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти.
4. У 2025 році бюджетні кошти, що надійшли до спеціального фонду державного бюджету за рахунок джерел, визначених пунктом 5-1 частини третьої статті 29 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на:
1) видання (перевидання, повторне видання), придбання, зберігання, доставку підручників і посібників;
2) розроблення та технічну підтримку інтерактивних електронних додатків до підручників;
3) забезпечення визнання результатів навчання, здобутих на тимчасово окупованій території України, на рівнях професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
4) виконання невідкладних аварійно-відбудовних та ремонтних робіт;
5) реалізацію проектів, пов’язаних з будівництвом (новим будівництвом, капітальним ремонтом, реконструкцією та реставрацією) захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховища/протирадіаційного укриття, призначених для укриття учасників освітнього процесу;
6) придбання генераторів, електрогенераторних установок, трансформаторів, систем безперебійного електроживлення, акумуляторів, іншої електричної апаратури, пристроїв для фільтрування або очищення води, іншого обладнання довгострокового користування для безперебійного тепло-, водо-, електро- і газопостачання (далі - обладнання), що забезпечує створення безпечних умов навчання в закладах освіти (у тому числі в Київському авіаційному інституту та його відокремлених структурних підрозділах), де освітній процес здійснюється за особистої присутності здобувачів освіти, а також для забезпечення проживання у гуртожитках таких здобувачів освіти.
5. За рахунок бюджетних коштів за напрямами, визначеними підпунктами 5 та 17 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
послуги з організації і проведення конкурсів;
придбання цінних подарунків, дипломів та сертифікатів для переможців та учасників конкурсів, паперу, канцелярського приладдя, витратних матеріалів для проведення конкурсів;
оплату медичних та транспортних послуг, харчування та проживання учасників конкурсів, оренди приміщень, оренди (експлуатації) обладнання та організаційної техніки тощо.
Забезпечення за рахунок бюджетних коштів організації та проведення другого туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року", нагородження його переможців, лауреатів, дипломантів та учасників здійснюється з урахуванням таких особливостей:
оплата проїзду, проживання, харчування членів журі та учасників конкурсу;
оплата праці членів журі за складення текстів завдань та перевірку робіт;
виплата премій переможцям та лауреатам конкурсу;
оплата транспортних послуг;
оплата послуг з виготовлення поліграфічної продукції;
оплата витрат на придбання паперу, письмового та канцелярського приладдя, витратних матеріалів;
оплата витрат на організацію та проведення урочистих заходів з відзначення та нагородження переможців і лауреатів конкурсу.
6. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 6 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на оплату праці експертів, які залучаються до проведення експертизи дисертацій.
Оплата праці експертів здійснюється згідно із встановленими законодавством нормами оплати праці експертів, які залучаються до проведення за рахунок коштів державного бюджету державної наукової та науково-технічної експертизи.
7. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 7 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на виготовлення документів про освіту для осіб, які здобули за кошти загального фонду державного або місцевих бюджетів базову середню освіту чи повну загальну середню освіту у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, а саме:
свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, базової середньої освіти з відзнакою, повної загальної середньої освіти, повної загальної середньої освіти з відзнакою, базової середньої освіти (для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку), у тому числі у випадках, визначених законодавством, з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на таких свідоцтвах інформації (з використанням шрифту Брайля);
бланків додатків до свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти, базової середньої освіти (для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку);
бланків довідок про закінчення повного курсу навчання (для осіб з помірними інтелектуальними порушеннями);
бланків похвальних листів та похвальних грамот.
Виготовлення інших документів про освіту, а також про вчені звання та дублікатів документів про освіту, визначених абзацами другим - п’ятим цього пункту, здійснюється за рахунок коштів осіб, які їх отримують.
8. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 8 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на модернізацію програмного та технічного забезпечення Єдиної державної електронної бази з питань освіти, у тому числі на створення в її складі єдиної електронної системи моніторингу працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої та вищої освіти.
9. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 9 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
розроблення нормативів, стандартизованих методик оцінювання, програмних засобів для проведення кваліфікаційного іспиту;
розроблення програм і завдань для проведення кваліфікаційного іспиту та їх експертизу;
організаційно-технологічне та технічне забезпечення розроблення тестових завдань, проведення кваліфікаційного іспиту та аналізу його результатів;
створення та адміністрування програмно-апаратного комплексу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для розроблення тестових завдань, проведення, обробки та аналізу результатів кваліфікаційного іспиту;
проведення досліджень щодо кваліфікаційного іспиту, розроблення інформаційно-аналітичних матеріалів щодо кваліфікаційного іспиту;
технічне оснащення для проведення кваліфікаційного іспиту, виготовлення сертифікатів та ведення їх реєстру;
оплату товарів, робіт і послуг, обладнання та організаційної техніки, витратних матеріалів, пов’язаних з проведенням кваліфікаційного іспиту.
10. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 10 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
проведення єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування та їх експертизу;
організаційно-технологічне та технічне забезпечення розроблення тестових завдань та аналізу результатів єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування;
адміністрування програмно-апаратного комплексу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для розроблення тестових завдань та аналізу результатів єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування;
проведення досліджень щодо єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування, розроблення інформаційно-аналітичних матеріалів щодо єдиного фахового вступного випробування, єдиного вступного випробування;
оплату товарів, робіт і послуг та витратних матеріалів, пов’язаних з розробленням нормативів, програм, специфікацій і тестових завдань.
11. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 11 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на оплату оренди місць проведення, організаційну та технічну підтримку проведення заходів; забезпечення учасників заходів медичним та транспортним обслуговуванням у межах заходу, харчування та проживання учасників заходів; придбання матеріалів для забезпечення проведення заходів; оплату інших послуг з організації і проведення відповідних заходів.
12. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 12 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на оплату товарів, робіт і послуг із супроводження та функціонування програмного забезпечення комплексу "АІКОМ", його технічного та технологічного забезпечення, модернізації, збереження та захисту інформації, що міститься в ньому, забезпечення проведення технічних і профілактичних робіт із підтримки, хостингу.

................
Перейти до повного тексту