1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 лютого 2020 р. № 131
Київ
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 958 від 13.10.2020 № 986 від 21.10.2020 № 487 від 19.05.2021 № 865 від 11.08.2021 № 1155 від 03.11.2021 № 1036 від 13.09.2022 № 413 від 12.04.2024 № 620 від 30.05.2024 № 705 від 13.06.2024 № 749 від 28.06.2024 )
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

О.ГОНЧАРУК

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 лютого 2020 р. № 131
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201260 "Загальнодержавні заходи у сфері освіти" (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів є МОН.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є:
за напрямами, визначеними підпунктами 1, 2 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти";
за напрямом, визначеним підпунктом 3 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти";
за напрямом, визначеним підпунктом 4 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти"; державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти" - в частині проведення конкурсного відбору підручників для студентів закладів вищої освіти;
( Абзац п’ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 986 від 21.10.2020 )
за напрямом, визначеним підпунктом 5 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти";
за напрямами, визначеними підпунктами7, 9, 17, 20 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти";
( Абзац сьомий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 749 від 28.06.2024 )
за напрямами, визначеними підпунктами 6, 13, 16 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Український інститут розвитку освіти";
за напрямами, визначеними підпунктами 14, 14- 1, 22 пункту 3 цього Порядку, - державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти";
( Абзац дев’ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 620 від 30.05.2024, № 749 від 28.06.2024 )
за напрямом, визначеним підпунктом 15 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти", державна установа "Український інститут розвитку освіти", державна установа "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти";
за напрямом, визначеним підпунктами 18 і 19 пункту 3 цього Порядку, - державна наукова установа "Інститут освітньої аналітики".
( Абзац дванадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1155 від 03.11.2021 )
Одержувачем бюджетних коштів за напрямами, визначеними підпунктами 11, 12 пункту 3 цього Порядку, є державне підприємство "Інфоресурс" - технічний адміністратор Єдиної державної електронної бази з питань освіти, що належить до сфери управління МОН.
Одержувачем бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 23 пункту 3 цього Порядку, є державне підприємство "Український державний центр міжнародної освіти" - технічний адміністратор Єдиної міжвідомчої інформаційної системи України для іноземців та осіб без громадянства, які бажають навчатися у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти України, що належить до сфери управління МОН.
( Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 749 від 28.06.2024 )
( Абзац п'ятнадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 28.06.2024 )
Залучення інших одержувачів бюджетних коштів до виконання бюджетної програми здійснюється в установленому законодавством порядку.
3. Бюджетні кошти спрямовуються на:
1) видання (перевидання, повторне видання), придбання, зберігання підручників і посібників (у тому числі електронних версій друкованих підручників та з інтерактивними електронними додатками, аудіосупроводом), посібників серії "Шкільна бібліотека" з метою поповнення шкільних бібліотечних фондів і словників для учнів та педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, навчально-методичної літератури для педагогічних працівників, навчальних матеріалів (зошитів з друкованою основою, дидактичних матеріалів, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом), експериментальних підручників та експериментальних навчальних (навчально-методичних) посібників для закладів загальної середньої освіти, які беруть участь у всеукраїнському експерименті, пов’язаному із впровадженням нових державних стандартів освіти, які здійснюють інклюзивне навчання, в яких є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин (далі - підручники і посібники).
( Абзац перший підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1036 від 13.09.2022 )
Друковані підручники з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що використовувалися в освітньому процесі, можуть бути за рішенням МОН повторно видані, у тому числі іншим видавцем, без проведення конкурсного відбору відповідно до пункту 12 Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 12, ст. 411; 2020 р., № 84, ст. 2718).
( Абзац другий підпункту 1 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 487 від 19.05.2021 )
Насамперед бюджетні кошти спрямовуються на видання та придбання підручників і посібників для осіб з особливими освітніми потребами;
( Підпункт 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 705 від 13.06.2024 )
2) доставку підручників (крім електронних) і посібників до обласних книжкових баз (підприємств), визначених органами управління у сфері освіти обласних та Київської міської держадміністрацій (військових адміністрацій), резервного фонду підручників і посібників МОН, а також формування та зберігання цього фонду. Витрати на доставку підручників становлять до 5 відсотків їх загальної вартості;
( Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1036 від 13.09.2022; в редакції Постанови КМ № 705 від 13.06.2024 )
3) створення, придбання, апробацію електронних підручників для закладів вищої освіти (далі - електронні підручники);
4) проведення конкурсного відбору підручників (у тому числі проектів електронних підручників) для здобувачів повної загальної середньої та вищої освіти;
5) проведення експерименту із впровадження та використання електронних підручників у системі загальної середньої освіти (далі - експеримент);
6) розроблення, проведення експертизи, придбання, супроводження та розміщення в інформаційно-телекомунікаційних системах дистанційних курсів для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників;
( Підпункт 6 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 958 від 13.10.2020 )
7) організацію та проведення фінального етапу Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності "WorldSkills Ukraine", організацію та проведення фінальних етапів Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнського конкурсу "Ерудит" серед здобувачів освіти з порушенням слуху 12-х (13-х) класів закладів загальної середньої освіти та Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (далі - конкурси);
( Підпункт 8 пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 28.06.2024 )
9) організацію і проведення комунікаційної кампанії освітніх реформ;
10) організацію забезпечення роботи експертних рад з питань атестації наукових кадрів;
( Підпункт 10 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 413 від 12.04.2024 )
11) виготовлення випускних документів про освіту;
12) модернізацію програмного та технічного забезпечення Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
13) організацію проведення літніх мовних таборів для учнів класів (груп) з навчанням мовами національних меншин та вчителів;
14) проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (далі - кваліфікаційний іспит);
14-1) організаційно-технологічний супровід організації розроблення нормативів, програм, специфікацій, завдань для проведення єдиного фахового вступного випробування та їх експертизи;
( Пункт 3 доповнено підпунктом 14-1 згідно з Постановою КМ № 749 від 28.06.2024 )
15) організацію та проведення конкурсів, семінарів, нарад, виставок, конференцій, форумів та інших заходів;
16) проведення дослідження якості дошкільної освіти з використанням шкали оцінювання ECERS;
17) організацію проведення літніх математичних таборів для учнів 5-11 класів та вчителів;
18) модернізацію програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" (далі - автоматизований комплекс);
( Підпункт 18 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 705 від 13.06.2024 )
19) введення у промислову експлуатацію та модернізацію системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів та її технічне адміністрування;
20) здійснення оплати за використання програмного забезпечення для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
( Підпункт 21 пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 28.06.2024 )
22) організацію та проведення іспитів з основ Конституції України, історії України (далі - іспити);
( Пункт 3 доповнено підпунктом 22 згідно з Постановою КМ № 620 від 30.05.2024 )
23) супроводження програмного забезпечення Єдиної міжвідомчої інформаційної системи України для іноземців та осіб без громадянства, які бажають навчатися у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти України (далі - Єдина система), технічне і технологічне забезпечення, модернізація Єдиної системи, збереження та захист інформації, що міститься в Єдиній системі, забезпечення проведення технічних і профілактичних робіт з її підтримки.
( Пункт 3 доповнено підпунктом 23 згідно з Постановою КМ № 749 від 28.06.2024 )
4. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 3 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на оплату товарів, робіт і послуг, пов’язаних із створенням, придбанням та апробацією електронних підручників.
5. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 5 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
придбання права на використання електронних підручників (ліцензій);
оплату товарів, робіт і послуг, пов’язаних із забезпеченням доступу до електронних підручників здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників, що беруть участь в експерименті.
( Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 958 від 13.10.2020 )
7. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 7 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
придбання цінних подарунків, дипломів та сертифікатів для переможців та учасників конкурсів, паперу, канцелярського приладдя, витратних матеріалів для проведення конкурсів;
оплату медичних та транспортних послуг, харчування та проживання учасників конкурсів, оренди приміщень, оренди (експлуатації) обладнання та оргтехніки тощо.
( Пункт 8 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 28.06.2024 )
9. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 9 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на:
закупівлю інформаційно-консультативних послуг, у тому числі послуг з проведення інформаційної кампанії та організації спеціальних проектів у засобах масової інформації стосовно ключових пріоритетів освітніх реформ, зокрема розроблення та використання мультимедійних профорієнтаційних онлайн-курсів, відеоуроків, відеолекцій та відеоекскурсій на підприємствах; розміщення онлайн-курсів, системи тестування та інших профорієнтаційних інструментів на онлайн-платформі розробника; проведення онлайн-тестування та консультацій з профорієнтації з учасниками освітнього процесу, профорієнтаційних онлайн-уроків, ігор; організацію заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які проводять профорієнтаційну роботу; здійснення інформаційного супроводу профорієнтаційної роботи; оплату товарів, робіт і послуг з профорієнтаційної роботи;
( Абзац другий пункту 9 в редакції Постанови КМ № 1036 від 13.09.2022 )
розроблення, виготовлення та розповсюдження інформаційних матеріалів (брошур, ліфлетів), забезпечення доступу до онлайн-системи моніторингу засобів масової інформації та соціальних мереж, організацію та проведення заходів на національному та регіональному рівні.
10. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 10 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на оплату праці експертів, які залучаються до проведення експертизи дисертацій.
Оплата праці експертів здійснюється згідно із встановленими законодавством нормами оплати праці експертів, які залучаються до проведення за рахунок коштів державного бюджету державної наукової та науково-технічної експертизи.
11. За рахунок бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 11 пункту 3 цього Порядку, здійснюються видатки на виготовлення випускних документів про освіту для осіб, які здобули за кошти державного або місцевих бюджетів базову середню освіту чи повну загальну середню освіту у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, а саме:
свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, базової середньої освіти з відзнакою, повної загальної середньої освіти, повної загальної середньої освіти з відзнакою (для осіб, нагороджених срібною медаллю "За досягнення у навчанні"), повної загальної середньої освіти з відзнакою (для осіб, нагороджених золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні"), базової середньої освіти (для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку), у тому числі у випадках, визначених законодавством, з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на таких свідоцтвах інформації (з використанням шрифту Брайля);
бланків додатків до свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти, базової середньої освіти (для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку);
бланків довідок про закінчення повного курсу навчання (для осіб з помірними інтелектуальними порушеннями);

................
Перейти до повного тексту