1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 грудня 2011 р. N 1294
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 239 від 10.03.2017 )
Про затвердження Порядку здійснення державного геологічного контролю
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок здійснення державного геологічного контролю, що додається.
2. Внести до критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 р. N 212 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 23, ст. 686), такі зміни:
1) підпункт 2 пункту 2 доповнити абзацом такого змісту:
"пов'язана з видобуванням корисних копалин та геологічним вивченням надр, у тому числі дослідно-промисловою розробкою родовищ корисних копалин загальнодержавного значення.";
2) пункт 3 доповнити підпунктом 3 такого змісту:
"3) діяльність, пов'язана з геологічним вивченням надр.".
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 грудня 2011 р. N 1294
ПОРЯДОК
здійснення державного геологічного контролю
1. Цей Порядок визначає механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
2. Державний геологічний контроль здійснюється Держгеонадрами та її територіальними органами (далі - органи державного геологічного контролю).
3. Основним завданням органів державного геологічного контролю є забезпечення дотримання надрокористувачами встановленого порядку, норм і правил проведення геологозйомочних, пошукових, розвідувальних, гідрогеологічних, геохімічних, інженерно-геологічних, геофізичних та інших робіт, пов'язаних з геологічним вивченням та використанням надр, комплексного вивчення родовищ корисних копалин, включаючи континентальний шельф України і виключну (морську) економічну зону.
4. Органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за:
виконанням вимог щодо охорони надр під час проведення робіт з їх вивчення;
виконанням державних програм геологорозвідувальних робіт, геологічних завдань і замовлень;
обґрунтованістю застосування методик і технологій, якістю, комплексністю, ефективністю робіт з геологічного вивчення надр;
виконанням рішень з питань методичного забезпечення робіт з геологічного вивчення та використання надр;
дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами;
повнотою вивчення геологічної будови надр, гірничо-технічних, інженерно-геологічних, геолого-екологічних та інших умов вивчення родовищ корисних копалин;
відповідністю геологорозвідувальних робіт і наукових досліджень державним контрактам і замовленням, а також проектам проведення таких робіт;
використанням технічних засобів і методів проведення робіт з геологічного вивчення надр, що унеможливлюють невиправдані втрати корисних копалин і погіршення їх якості;
своєчасністю та відповідністю встановленим вимогам введення в експлуатацію розвіданих родовищ корисних копалин;
дотриманням під час дослідно-промислової експлуатації родовищ корисних копалин технологій, що забезпечують їх необхідне вивчення, не знижуючи при цьому промислову цінність;
збереженням розвідувальних гірничих виробок і свердловин для розробки родовищ корисних копалин, зберіганням геологічної документації, зразків порід, дублікатів проб, які можуть бути використані під час подальшого вивчення надр;
обґрунтованістю вибору напрямів пошукових, розвідувальних та інших робіт з геологічного вивчення надр;
своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов;
повнотою і достовірністю вихідних даних про кількість і якість запасів основних та спільно залягаючих корисних копалин і компонентів, що містяться в них, а також поданням підприємствами та організаціями звітних балансів запасів корисних копалин;
обліком видобування нафти, газу та супутніх компонентів;
виконанням рішень Державної комісії по запасах корисних копалин;
проведенням пошуково-розвідувальних та інших робіт щодо геологічного вивчення підземних вод.
5. Державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів.
6. Планові перевірки надрокористувачів проводяться відповідно до квартального плану проведення перевірок, який затверджується Держгеонадрами до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
7. Періодичність проведення планових перевірок надрокористувачів визначається з урахуванням ступеня ризику від провадження господарської діяльності надрокористувачів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 р. N 212 "Про затвердження критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)" (Офіційний вісник України, 2008 р., N 23, ст. 686).
Залежно від ступеня ризику органами державного геологічного контролю визначається перелік питань для проведення планових заходів, які затверджуються наказом Держгеонадр.
8. Інформування надрокористувача про планову перевірку здійснюється не пізніше ніж за 10 днів до дати її проведення шляхом надсилання в установленому порядку повідомлення за формою, затвердженою Держгеонадрами.
Повідомлення підписується керівником або заступником керівника Держгеонадр.
9. Строк проведення планової перевірки надрокористувачів не може перевищувати 15 робочих днів, а надрокористувачів, що є суб'єктами малого підприємництва, - п'яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження зазначеного строку не допускається.
10. Позапланова перевірка надрокористувачів проводиться у разі:
подання надрокористувачем письмової заяви;
виявлення недостовірних даних у документах обов'язкової звітності, поданих надрокористувачем;
звернення фізичних або юридичних осіб про порушення надрокористувачем вимог законодавства. Позапланова перевірка у такому разі проводиться за згодою Держгеонадр;
неподання в установлений строк надрокористувачем документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язане з діяльністю надрокористувача.
З метою здійснення контролю за виконанням надрокористувачем приписів, розпоряджень щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових перевірок, також проводиться позапланова перевірка.

................
Перейти до повного тексту