1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 листопада 2007 р. N 1290
Київ
Про затвердження Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати за поданням Міністерства охорони здоров'я визначені Програмою завдання, показники і заходи до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству охорони здоров'я і Міністерству фінансів під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачити кошти для виконання завдань і заходів Програми.
4. Міністерству охорони здоров'я інформувати починаючи з 2008 року до 1 березня Кабінет Міністрів України про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 листопада 2007 р. N 1290
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Мета Програми
Метою цієї Програми є створення умов для розширення доступності та підвищення якості екстреної медичної допомоги, що надається населенню (далі - медична допомога), зниження рівня інвалідності та смертності при нещасних випадках, травмах та отруєннях, гострих порушеннях життєвих функцій людини внаслідок серцево-судинних, інших захворювань.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Нещасним випадкам, травмам та отруєнням, що стали причиною смертності, в Україні належить третє місце. Статистичні дані свідчать про загальну тенденцію до підвищення рівня травматизму: у 2002 році - 2243613 випадків, у 2005 році - 2264082, у 2006 році - 2288917 (відповідно 465,1; 480,7 і 489,6 на 10 тис. населення). Серед населення працездатного віку травматизм займає перше місце, внаслідок чого смертність перевищує аналогічні показники в розвинутих країнах світу не менш як у 3 рази. Смертність серед травмованих осіб віком до 45 років становить понад 60 відсотків тієї кількості осіб, що померли внаслідок травмування.
Щороку понад 15 млн. громадян звертається за медичною допомогою з різних причин. При цьому бригадами швидкої медичної допомоги виконується близько 13 млн. виїздів на виклики хворих та травмованих громадян. Понад 2 млн. громадян отримує медичну допомогу в закладах первинної лікувально-профілактичної допомоги. Лікування в стаціонарних умовах потребує понад 1 млн. осіб.
Актуальність прийняття Програми зумовлено потребою у невідкладному вжитті заходів для поліпшення медичної допомоги відповідно до обсягів та джерел фінансування, наведених у додатку 1.
Для надання населенню медичної допомоги на належному рівні необхідно забезпечити:
створення нормативно-правової бази з питань діяльності єдиної системи надання медичної допомоги та реалізації визначених ВООЗ принципів щодо її доступності, безоплатності, своєчасності і високої якості;
зміцнення та об'єднання матеріально-технічної бази і кадрових ресурсів закладів охорони здоров'я на основі науково обґрунтованої організації та стандартів надання медичної допомоги відповідного рівня як у повсякденних умовах, так і в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
взаємодію лікувально-профілактичних закладів, розвитку диспетчерської служби та системи консультаційної допомоги;
створення системи підготовки і перепідготовки медичних працівників з питань надання медичної допомоги, а також рятувальників і працівників, професійні обов'язки яких пов'язані з експлуатацією автомобільного, залізничного, водного та повітряного транспорту, військовослужбовців;
проведення науково-дослідної роботи з питань удосконалення медичної допомоги та медицини катастроф.
Для досягнення мети Програми з використанням сучасних підходів до визначення пріоритетності у розв'язанні існуючих проблем передбачено завдання і заходи згідно з додатком 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
забезпечити доступність і підвищити якість надання медичної допомоги як у повсякденних умовах, так і в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
знизити рівень смертності від нещасних випадків, травм та отруєнь, а також серцево-судинних захворювань;
зменшити економічні втрати, спричинені тимчасовою та стійкою непрацездатністю, в результаті збереження працездатності і здоров'я громадян;
підвищити якість і збільшити тривалість життя населення.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел.
Обсяг фінансування Програми з державного бюджету визначається щороку виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2006 р. N 402
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2007 р. N 1290
3. Державний замовник-координатор - МОЗ
4. Державний замовник - МОЗ
5. Керівник Програми - Міністр охорони здоров'я
6. Виконавці заходів Програми: МОЗ, МНС, МВС, Мінтрансзв'язку, МОН, Міноборони, ВАК, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації
7. Строк виконання: 2007-2010 роки
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
(тис. гривень)
Джерела
фінансування
Обсяг
фінансування
У тому числі за роками
2007 2008 2009 2010
Державний бюджет 328416,5 22000 32303 96788 177325,5
Місцевий бюджет
Інші джерела
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Найменування
завдання
Найменування
показника
Значення показника Найменування
заходу
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
Джерела
фінан-
сування
(дер-
жавний,
місце-
вий
бюджет,
інші)
Прог-
нозний
обсяг
фінан-
сових
ресурсів
для ви-
конання
завдань,
тис.
гривень
У тому числі за роками
усього за роками 2007 2008 2009 2010
2007 2008 2009 2010
1. Розробити
механізм
створення
єдиної системи
надання медичної
допомоги та
регулювання її
функціонування
підготовка
проектів
нормативно-
правових
актів
1) підготовка
проектів
нормативно-
правових актів
з питань
урегулювання
відносин у
сфері
створення і
функціонування
єдиної системи
надання медич-
ної допомоги
МОЗ
2. Упровадити
уніфіковані
технології
надання
медичної
допомоги різних
рівнів медичними
працівниками,
рятувальниками і
працівниками,
професійні
обов'язки яких
пов'язані з
експлуатацією
автомобільного,
залізничного,
водного та
повітряного
транспорту,
військово-
службовцями
розроблення
медико-
техноло-
гічних
стандартів
(протоко-
лів),
кількість
20 5 15 1) розроблення
та затверджен-
ня медико-
технологічних
стандартів
(протоколів)
надання медич-
ної допомоги
різних рівнів
зазначеними
працівниками
МОЗ
3. Реорганізу-
вати структурні
підрозділи та
матеріально-
технічну базу
закладів охорони
здоров'я, що
надають медичну
допомогу
уніфікація
табелів
оснащення
закладів
охорони
здоров'я,
відсотків
30 50 80 100 1) перегляд
табелів
оснащення
зазначених
закладів,
зокрема
для роботи
в умовах
ліквідації
наслідків
надзвичайної
ситуації
МОЗ
реоргані-
зація
структурних
підрозділів
закладів
охорони
здоров'я
відповідно
до сучасних
вимог щодо
надання
медичної
допомоги
(спеціалізо-
ваної, висо-
коспеціалі-
зованої),
відсотків
5 25 60 100 2) приведення
структури
лікарень
швидкої
медичної
допомоги та
багатопрофі-
льних лікарень
у відповід-
ність із
сучасними
вимогами
щодо надання
медичної
допомоги як у
повсякденних
умовах, так і
в умовах
ліквідації
наслідків
надзвичайної
ситуації
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
4. Забезпечити
високу якість
медичної
допомоги
зниження
рівня
смертності
від нещасних
випадків,
травм та
отруєнь на
100 тис.
населення,
відсотків
7 2 2 3 1) створення
на базі
приймальних
відділень
лікарень
швидкої
медичної
допомоги та
багатопрофіль-
них лікарень
відділення
невідкладної
медичної
допомоги з
укомплектуван-
ням лікарями
за спеціаль-
ністю
"медицина
невідкладних
станів"
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
зниження
рівня
смертності
від гострих
порушень
життєвих
функцій
людини
внаслідок
серцево-
судинних
захворювань
на 100 тис.
населення,
відсотків
9 2 3 4 -"-
зниження
рівня
смертності
від нещасних
випадків,
травм та
отруєнь на
100 тис.
населення,
відсотків
12 2 3 7 2) створення
системи надан-
ня медичної
допомоги
особам, що
постраждали
від травм, з
утворенням
на базі ліка-
рень швидкої
медичної
допомоги та
багатопрофіль-
них лікарень
центрів травми
трьох рівнів
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
розроблення
критеріїв
якості,
кількість
12 10 2 3) розроблення
та затверджен-
ня критеріїв
контролю
якості надання
медичної
допомоги у
закладах охо-
рони здоров'я
незалежно від
форми
власності та
підпорядку-
вання
МОЗ
5. Забезпечити
заклади охорони
здоров'я, що
надають медичну
допомогу,
технікою та
виробами
медичного
призначення,
необхідними для
надання
своєчасної та
високоякісної
допомоги
рівень
оснащення
приймальних
відділень
(відділень
невідкладної
медичної
допомоги)
центральних
районних
лікарень
зазначеними
технікою та
виробами,
відсотків
100 10 20 30 40 1) оснащення
приймальних
відділень
(відділень
невідкладної
медичної
допомоги)
центральних
районних
лікарень
зазначеними
технікою та
виробами
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
держав-
ний
бюджет
162418,5 11884 21460 43430 85644,5
середній час
перебування
хворого в
стаціонарі
зниже-
ння
на 3
ліжко-
дні
на 1 на 1 на 2 на 3
рівень
оснащення
приймальних
відділень
зазначеними
технікою та
виробами,
відсотків
10 20 30 40 2) оснащення
приймальних
відділень
(відділень
невідкладної
медичної
допомоги)
лікарень
швидкої
медичної
допомоги та
багатопрофіль-
них міських
лікарень
зазначеними
технікою та
виробами
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
держав-
ний
бюджет
96814 3400 7745 31043 54626
середній час
перебування
хворого в
стаціонарі
зниже-
ння
на 3
ліжко-
дні
на 1 на 1 на 2 на 3
підвищення
рівня
доступності
медичної
допомоги в
районах,
відсотків
30 40 60 80 3) оснащення
центральних
районних
лікарень
стаціонарними
та пересувними
радіостан-
ціями, що
працюють у
смугах частот
національної
системи
зв'язку, для
служби екстре-
ної допомоги
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
держав-
ний
бюджет
9000 690 2700 5610
рівень
забезпечення
установ і
закладів
Державної
служби
медицини
катастроф
сучасними
телекомуні-
каційними
засобами,
відсотків
10 20 30 4) проведення
поетапного
оснащення
сучасними
телекомуніка-
ційними
засобами
установ і
закладів
Державної
служби
медицини ката-
строф для
забезпечення
багатоканаль-
ного зв'язку з
центральними
та місцевими
органами
виконавчої
влади
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
6. Забезпечити
своєчасне
реагування
закладів охорони
здоров'я, що
надають медичну
допомогу, на
загрозу теро-
ристичного акту
або виникнення
надзвичайної
ситуації
рівень
виявлення
токсичних,
бактеріоло-
гічних та
радіаційних
агентів у
разі
виникнення
надзвичайної
ситуації або
при загрозі
терористич-
ного акту,
відсотків
100 1) оснащення
Українського
науково-прак-
тичного центру
екстреної
медичної
допомоги та
медицини
катастроф
мобільною
лабораторією
для проведення
експрес-
досліджень
біологічних
матеріалів та
навколишнього
середовища з
метою виявлен-
ня токсичних,
бактеріологіч-
них та радіа-
ційних агентів
МОЗ держав-
ний
бюджет
5203 5203
оснащення
26 мобільних
польових
бригад у
регіонах
транспортни-
ми засобами
і устатко-
ванням,
одиниць
1976 73 580 580 700 2) забезпечен-
ня територіа-
льних центрів
екстреної
медичної
допомоги
та медицини
катастроф
Автономної
Республіки
Крим, областей
та м. Севасто-
поля транспо-
ртними засоба-
ми і устатко-
ванням для
оснащення
мобільних
польових
бригад з
метою надання
медичної
допомоги
особам, що
постраждали
при надзвичай-
ній ситуації
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
держав-
ний
бюджет
28665 1308 1890 9870 15597
7. Підвищити
якість медичної
допомоги особам,
що постраждали
внаслідок дії
отруйних
речовин
оснащення
програмно-
інформацій-
ної медичної
бази даних
28 закладів
охорони
здоров'я,
одиниць
28 5 5 9 9 1) упроваджен-
ня надання
через телеко-
мунікаційні
засоби
Українським
науково-
практичним
центром
екстреної
медичної
допомоги
та медицини
катастроф і
територіальни-
ми центрами
екстреної
медичної
допомоги
та медицини
катастроф
інформаційно-
консультацій-
ної допомоги
медичним
працівникам
закладів
охорони
здоров'я і
громадянам з
питань діаг-
ностики та
лікування
невідкладних
станів,
зумовлених
дією отруйних
речовин
МОЗ держав-
ний
бюджет
2526 518 518 745 745
оснащення
діагнос-
тичним
обладнанням
12 лікарень
швидкої
медичної
допомоги та
13 багато-
профільних
лікарень у
регіонах,
одиниць
25 4 10 11 2) оснащення
лабораторних
підрозділів
лікарень
швидкої медич-
ної допомоги
та багатопро-
фільних
лікарень
діагностичним
обладнанням
для виявлення
отруйних
речовин
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
держав-
ний
бюджет
23790 4890 9000 9900
8. Створити
систему
підготовки і
перепідготовки
медичних
працівників з
питань надання
медичної допо-
моги, а також
рятувальників
і працівників,
професійні
обов'язки яких
пов'язані з
експлуатацією
автомобільного,
залізничного,
водного та
повітряного
транспорту,
військово-
службовців
розроблення
навчальних
програм,
кількість
20 5 15 1) розроблення
та затверджен-
ня навчальних
програм з
підготовки і
перепідготовки
різних катего-
рій зазначених
працівників
МОЗ
МОН
МВС
МНС
Міноборони
Мінтранс-
зв'язку
підвищення
кваліфікації
медичних
працівників
за спеціаль-
ністю
"медицина
невідкладних
станів",
відсотків
загальної
чисельності
50 5 20 40 50 2) організація
роботи з
підвищення
кваліфікації
для медичних
працівників
кожні три роки
з наступною
сертифікацією
за спеціаль-
ністю
"медицина
невідкладних
станів"
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
підвищення
рівня
володіння
навичками з
надання
допомоги
хворим,
зокрема тим,
що перебу-
вають у
невідкладно-
му стані,
відсотків
загальної
чисельності
молодшого
медичного
персоналу
30 60 80 100 3) забезпечен-
ня навчання з
наступною
сертифікацією
молодшого
медичного
персоналу
навичків з
надання
медичної
допомоги
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
9. Забезпечити
наукове
супроводження
вирішення
актуальних
питань медичної
допомоги
кількість
новоутворе-
них кафедр,
одиниць
16 16 1) утворення
кафедр екстре-
ної медичної
допомоги та
медицини
катастроф
у вищих медич-
них навчальних
закладах
I-IV рівня
акредитації;
запровадження
державного
іспиту
за лікарською
спеціальністю
"медицина
невідкладних
станів"
МОЗ
2) розгляд
питання щодо
запровадження
наукової
спеціальності
"медицина
невідкладних
станів та
медицина
катастроф"
ВАК
МОЗ
МОН
виконання
фундамен-
тальних та
прикладних
науково-
дослідних
робіт,
одиниць
12 2 3 4 3 3) виконання
науково-
дослідних
робіт з питань
медичної допо-
моги, зокрема
у сфері анти-
терористичної
діяльності та
медичної служ-
би цивільної
оборони,
з виданням
методичних
рекомендацій
МОЗ
10. Розвивати
партнерські
відносини з
міжнародними
організаціями з
питань медичної
допомоги
упровадження
сучасного
досвіду
розвитку
служби
медичної
допомоги
1) забезпечен-
ня розвитку
партнерських
відносин з
міжнародними
організаціями
з питань
медичної
допомоги
МОЗ
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим
обласні
держадміні-
страції
Київська і
Севастопо-
льська
міські
держадміні-
страції
Усього за
Програмою
держав-
ний
бюджет
328416,5 22000 32303 96788 177325,5

................
Перейти до повного тексту