- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 листопада 2007 р. N 1290 Київ |
Про затвердження Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати за поданням Міністерства охорони здоров'я визначені Програмою завдання, показники і заходи до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству охорони здоров'я і Міністерству фінансів під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачити кошти для виконання завдань і заходів Програми.
4. Міністерству охорони здоров'я інформувати починаючи з 2008 року до 1 березня Кабінет Міністрів України про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 листопада 2007 р. N 1290
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Мета Програми
Метою цієї Програми є створення умов для розширення доступності та підвищення якості екстреної медичної допомоги, що надається населенню (далі - медична допомога), зниження рівня інвалідності та смертності при нещасних випадках, травмах та отруєннях, гострих порушеннях життєвих функцій людини внаслідок серцево-судинних, інших захворювань.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Нещасним випадкам, травмам та отруєнням, що стали причиною смертності, в Україні належить третє місце. Статистичні дані свідчать про загальну тенденцію до підвищення рівня травматизму: у 2002 році - 2243613 випадків, у 2005 році - 2264082, у 2006 році - 2288917 (відповідно 465,1; 480,7 і 489,6 на 10 тис. населення). Серед населення працездатного віку травматизм займає перше місце, внаслідок чого смертність перевищує аналогічні показники в розвинутих країнах світу не менш як у 3 рази. Смертність серед травмованих осіб віком до 45 років становить понад 60 відсотків тієї кількості осіб, що померли внаслідок травмування.
Щороку понад 15 млн. громадян звертається за медичною допомогою з різних причин. При цьому бригадами швидкої медичної допомоги виконується близько 13 млн. виїздів на виклики хворих та травмованих громадян. Понад 2 млн. громадян отримує медичну допомогу в закладах первинної лікувально-профілактичної допомоги. Лікування в стаціонарних умовах потребує понад 1 млн. осіб.
Актуальність прийняття Програми зумовлено потребою у невідкладному вжитті заходів для поліпшення медичної допомоги відповідно до обсягів та джерел фінансування, наведених у додатку 1.
Для надання населенню медичної допомоги на належному рівні необхідно забезпечити:
створення нормативно-правової бази з питань діяльності єдиної системи надання медичної допомоги та реалізації визначених ВООЗ принципів щодо її доступності, безоплатності, своєчасності і високої якості;
зміцнення та об'єднання матеріально-технічної бази і кадрових ресурсів закладів охорони здоров'я на основі науково обґрунтованої організації та стандартів надання медичної допомоги відповідного рівня як у повсякденних умовах, так і в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
взаємодію лікувально-профілактичних закладів, розвитку диспетчерської служби та системи консультаційної допомоги;
створення системи підготовки і перепідготовки медичних працівників з питань надання медичної допомоги, а також рятувальників і працівників, професійні обов'язки яких пов'язані з експлуатацією автомобільного, залізничного, водного та повітряного транспорту, військовослужбовців;
проведення науково-дослідної роботи з питань удосконалення медичної допомоги та медицини катастроф.
Для досягнення мети Програми з використанням сучасних підходів до визначення пріоритетності у розв'язанні існуючих проблем передбачено завдання і заходи згідно з додатком 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
забезпечити доступність і підвищити якість надання медичної допомоги як у повсякденних умовах, так і в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
знизити рівень смертності від нещасних випадків, травм та отруєнь, а також серцево-судинних захворювань;
зменшити економічні втрати, спричинені тимчасовою та стійкою непрацездатністю, в результаті збереження працездатності і здоров'я громадян;
підвищити якість і збільшити тривалість життя населення.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел.
Обсяг фінансування Програми з державного бюджету визначається щороку виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2006 р.
N 4022. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2007 р. N 1290
3. Державний замовник-координатор - МОЗ
4. Державний замовник - МОЗ
5. Керівник Програми - Міністр охорони здоров'я
6. Виконавці заходів Програми: МОЗ, МНС, МВС, Мінтрансзв'язку, МОН, Міноборони, ВАК, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації
7. Строк виконання: 2007-2010 роки
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
(тис. гривень)
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування |
У тому числі за роками |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
Державний бюджет |
328416,5 |
22000 |
32303 |
96788 |
177325,5 |
Місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
Інші джерела |
|
|
|
|
|
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Джерела фінан- сування (дер- жавний, місце- вий бюджет, інші) |
Прог- нозний обсяг фінан- сових ресурсів для ви- конання завдань, тис. гривень |
У тому числі за роками |
усього |
за роками |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
1. Розробити механізм створення єдиної системи надання медичної допомоги та регулювання її функціонування |
підготовка проектів нормативно- правових актів |
|
|
|
|
|
1) підготовка проектів нормативно- правових актів з питань урегулювання відносин у сфері створення і функціонування єдиної системи надання медич- ної допомоги |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
2. Упровадити уніфіковані технології надання медичної допомоги різних рівнів медичними працівниками, рятувальниками і працівниками, професійні обов'язки яких пов'язані з експлуатацією автомобільного, залізничного, водного та повітряного транспорту, військово- службовцями |
розроблення медико- техноло- гічних стандартів (протоко- лів), кількість |
20 |
5 |
15 |
|
|
1) розроблення та затверджен- ня медико- технологічних стандартів (протоколів) надання медич- ної допомоги різних рівнів зазначеними працівниками |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
3. Реорганізу- вати структурні підрозділи та матеріально- технічну базу закладів охорони здоров'я, що надають медичну допомогу |
уніфікація табелів оснащення закладів охорони здоров'я, відсотків |
|
30 |
50 |
80 |
100 |
1) перегляд табелів оснащення зазначених закладів, зокрема для роботи в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
реоргані- зація структурних підрозділів закладів охорони здоров'я відповідно до сучасних вимог щодо надання медичної допомоги (спеціалізо- ваної, висо- коспеціалі- зованої), відсотків |
|
5 |
25 |
60 |
100 |
2) приведення структури лікарень швидкої медичної допомоги та багатопрофі- льних лікарень у відповід- ність із сучасними вимогами щодо надання медичної допомоги як у повсякденних умовах, так і в умовах ліквідації наслідків надзвичайної ситуації |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
4. Забезпечити високу якість медичної допомоги |
зниження рівня смертності від нещасних випадків, травм та отруєнь на 100 тис. населення, відсотків |
7 |
|
2 |
2 |
3 |
1) створення на базі приймальних відділень лікарень швидкої медичної допомоги та багатопрофіль- них лікарень відділення невідкладної медичної допомоги з укомплектуван- ням лікарями за спеціаль- ністю "медицина невідкладних станів" |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
зниження рівня смертності від гострих порушень життєвих функцій людини внаслідок серцево- судинних захворювань на 100 тис. населення, відсотків |
9 |
|
2 |
3 |
4 |
|
-"- |
|
|
|
|
|
|
зниження рівня смертності від нещасних випадків, травм та отруєнь на 100 тис. населення, відсотків |
12 |
|
2 |
3 |
7 |
2) створення системи надан- ня медичної допомоги особам, що постраждали від травм, з утворенням на базі ліка- рень швидкої медичної допомоги та багатопрофіль- них лікарень центрів травми трьох рівнів |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
розроблення критеріїв якості, кількість |
12 |
10 |
2 |
|
|
3) розроблення та затверджен- ня критеріїв контролю якості надання медичної допомоги у закладах охо- рони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядку- вання |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
5. Забезпечити заклади охорони здоров'я, що надають медичну допомогу, технікою та виробами медичного призначення, необхідними для надання своєчасної та високоякісної допомоги |
рівень оснащення приймальних відділень (відділень невідкладної медичної допомоги) центральних районних лікарень зазначеними технікою та виробами, відсотків |
100 |
10 |
20 |
30 |
40 |
1) оснащення приймальних відділень (відділень невідкладної медичної допомоги) центральних районних лікарень зазначеними технікою та виробами |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції |
держав- ний бюджет |
162418,5 |
11884 |
21460 |
43430 |
85644,5 |
середній час перебування хворого в стаціонарі |
зниже- ння на 3 ліжко- дні |
на 1 |
на 1 |
на 2 |
на 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
рівень оснащення приймальних відділень зазначеними технікою та виробами, відсотків |
|
10 |
20 |
30 |
40 |
2) оснащення приймальних відділень (відділень невідкладної медичної допомоги) лікарень швидкої медичної допомоги та багатопрофіль- них міських лікарень зазначеними технікою та виробами |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
держав- ний бюджет |
96814 |
3400 |
7745 |
31043 |
54626 |
середній час перебування хворого в стаціонарі |
зниже- ння на 3 ліжко- дні |
на 1 |
на 1 |
на 2 |
на 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
підвищення рівня доступності медичної допомоги в районах, відсотків |
|
30 |
40 |
60 |
80 |
3) оснащення центральних районних лікарень стаціонарними та пересувними радіостан- ціями, що працюють у смугах частот національної системи зв'язку, для служби екстре- ної допомоги |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
держав- ний бюджет |
9000 |
|
690 |
2700 |
5610 |
рівень забезпечення установ і закладів Державної служби медицини катастроф сучасними телекомуні- каційними засобами, відсотків |
|
|
10 |
20 |
30 |
4) проведення поетапного оснащення сучасними телекомуніка- ційними засобами установ і закладів Державної служби медицини ката- строф для забезпечення багатоканаль- ного зв'язку з центральними та місцевими органами виконавчої влади |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
6. Забезпечити своєчасне реагування закладів охорони здоров'я, що надають медичну допомогу, на загрозу теро- ристичного акту або виникнення надзвичайної ситуації |
рівень виявлення токсичних, бактеріоло- гічних та радіаційних агентів у разі виникнення надзвичайної ситуації або при загрозі терористич- ного акту, відсотків |
|
|
|
|
100 |
1) оснащення Українського науково-прак- тичного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф мобільною лабораторією для проведення експрес- досліджень біологічних матеріалів та навколишнього середовища з метою виявлен- ня токсичних, бактеріологіч- них та радіа- ційних агентів |
МОЗ |
держав- ний бюджет |
5203 |
|
|
|
5203 |
оснащення 26 мобільних польових бригад у регіонах транспортни- ми засобами і устатко- ванням, одиниць |
1976 |
73 |
580 |
580 |
700 |
2) забезпечен- ня територіа- льних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Автономної Республіки Крим, областей та м. Севасто- поля транспо- ртними засоба- ми і устатко- ванням для оснащення мобільних польових бригад з метою надання медичної допомоги особам, що постраждали при надзвичай- ній ситуації |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
держав- ний бюджет |
28665 |
1308 |
1890 |
9870 |
15597 |
7. Підвищити якість медичної допомоги особам, що постраждали внаслідок дії отруйних речовин |
оснащення програмно- інформацій- ної медичної бази даних 28 закладів охорони здоров'я, одиниць |
28 |
5 |
5 |
9 |
9 |
1) упроваджен- ня надання через телеко- мунікаційні засоби Українським науково- практичним центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф і територіальни- ми центрами екстреної медичної допомоги та медицини катастроф інформаційно- консультацій- ної допомоги медичним працівникам закладів охорони здоров'я і громадянам з питань діаг- ностики та лікування невідкладних станів, зумовлених дією отруйних речовин |
МОЗ |
держав- ний бюджет |
2526 |
518 |
518 |
745 |
745 |
оснащення діагнос- тичним обладнанням 12 лікарень швидкої медичної допомоги та 13 багато- профільних лікарень у регіонах, одиниць |
25 |
4 |
|
10 |
11 |
2) оснащення лабораторних підрозділів лікарень швидкої медич- ної допомоги та багатопро- фільних лікарень діагностичним обладнанням для виявлення отруйних речовин |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
держав- ний бюджет |
23790 |
4890 |
|
9000 |
9900 |
8. Створити систему підготовки і перепідготовки медичних працівників з питань надання медичної допо- моги, а також рятувальників і працівників, професійні обов'язки яких пов'язані з експлуатацією автомобільного, залізничного, водного та повітряного транспорту, військово- службовців |
розроблення навчальних програм, кількість |
20 |
5 |
15 |
|
|
1) розроблення та затверджен- ня навчальних програм з підготовки і перепідготовки різних катего- рій зазначених працівників |
МОЗ МОН МВС МНС Міноборони Мінтранс- зв'язку |
|
|
|
|
|
|
підвищення кваліфікації медичних працівників за спеціаль- ністю "медицина невідкладних станів", відсотків загальної чисельності |
50 |
5 |
20 |
40 |
50 |
2) організація роботи з підвищення кваліфікації для медичних працівників кожні три роки з наступною сертифікацією за спеціаль- ністю "медицина невідкладних станів" |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
підвищення рівня володіння навичками з надання допомоги хворим, зокрема тим, що перебу- вають у невідкладно- му стані, відсотків загальної чисельності молодшого медичного персоналу |
|
30 |
60 |
80 |
100 |
3) забезпечен- ня навчання з наступною сертифікацією молодшого медичного персоналу навичків з надання медичної допомоги |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
9. Забезпечити наукове супроводження вирішення актуальних питань медичної допомоги |
кількість новоутворе- них кафедр, одиниць |
16 |
|
16 |
|
|
1) утворення кафедр екстре- ної медичної допомоги та медицини катастроф у вищих медич- них навчальних закладах I-IV рівня акредитації; запровадження державного іспиту за лікарською спеціальністю "медицина невідкладних станів" |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) розгляд питання щодо запровадження наукової спеціальності "медицина невідкладних станів та медицина катастроф" |
ВАК МОЗ МОН |
|
|
|
|
|
|
виконання фундамен- тальних та прикладних науково- дослідних робіт, одиниць |
12 |
2 |
3 |
4 |
3 |
3) виконання науково- дослідних робіт з питань медичної допо- моги, зокрема у сфері анти- терористичної діяльності та медичної служ- би цивільної оборони, з виданням методичних рекомендацій |
МОЗ |
|
|
|
|
|
|
10. Розвивати партнерські відносини з міжнародними організаціями з питань медичної допомоги |
упровадження сучасного досвіду розвитку служби медичної допомоги |
|
|
|
|
|
1) забезпечен- ня розвитку партнерських відносин з міжнародними організаціями з питань медичної допомоги |
МОЗ Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадміні- страції Київська і Севастопо- льська міські держадміні- страції |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього за Програмою |
|
держав- ний бюджет |
328416,5 |
22000 |
32303 |
96788 |
177325,5 |
................Перейти до повного тексту