1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 лютого 2020 р. № 127
Київ
Про утворення Агентства з управління державним боргом України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 556 від 02.06.2021 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Утворити Агентство з управління державним боргом України як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну бюджетну політику у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів.
2. Затвердити Положення про Агентство з управління державним боргом України, що додається.
3. Установити, що до Агентства з управління державним боргом переходять права і обов’язки Міністерства фінансів у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом, зокрема за раніше укладеними кредитними договорами (угодами про позики), випущеними державними борговими цінними паперами, наданими державними гарантіями, договорами (угодами) про субкредитування, про погашення заборгованості позичальників перед державою, про залучення агентських, консультаційних, рейтингових, юридичних та інших послуг, пов’язаних з управлінням державним боргом та гарантованим державою боргом.
( Пункт 4 виключено на підставі Постанови КМ № 556 від 02.06.2021 )
5. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови, а також привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 556 від 02.06.2021 )
6. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
7. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 3 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених цією постановою, який набирає чинності після прийняття рішення Кабінету Міністрів України про початок діяльності Агентства з управління державним боргом.
Прем'єр-міністр України О.ГОНЧАРУК
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 лютого 2020 р. № 127
ПОЛОЖЕННЯ
про Агентство з управління державним боргом України
1. Агентство з управління державним боргом України (Боргове агентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну бюджетну політику у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом.
2. Боргове агентство у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Боргового агентства є:
1) реалізація державної бюджетної політики у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом;
2) внесення на розгляд Міністра фінансів пропозицій щодо формування державної бюджетної політики у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом.
4. Боргове агентство відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, вносить в установленому порядку на розгляд Міністрові фінансів пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, а також подає Міністрові фінансів на погодження позицію щодо проектів нормативно-правових актів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади;
2) розробляє проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та пропозиції щодо інших нормативно-правових актів з питань, що належать до сфери діяльності Боргового агентства, та в установленому порядку подає їх Міністрові фінансів;
3) здійснює управління державним боргом та гарантованим державою боргом, у тому числі управління ризиками, пов’язаними з державним боргом та гарантованим державою боргом;
4) здійснює державні внутрішні та зовнішні запозичення з урахуванням середньострокової стратегії управління державним боргом на відповідний період;
5) є емітентом державних боргових цінних паперів України, в тому числі державних облігацій, казначейських зобов’язань та державних деривативів України;
6) взаємодіє з первинними дилерами, затверджує порядок відбору та функціонування первинних дилерів;
7) затверджує та оприлюднює графік проведення аукціонів з розміщення державних боргових цінних паперів на внутрішньому ринку, який може уточнюватися у зв’язку із зміною умов державних запозичень та/або кон’юнктури фінансового ринку;
8) розробляє та поновлює проспекти емісій державних боргових цінних паперів;
9) здійснює правочини з державним боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж державних боргових зобов’язань, використання деривативів та здійснення операцій купівлі (продажу) цінних паперів із зобов’язанням зворотного їх продажу (купівлі) через визначений строк за заздалегідь обумовленою ціною, що здійснюється на основі єдиного договору (операцій РЕПО), за погодженням з Міністром фінансів за умови дотримання граничного обсягу державного боргу на кінець бюджетного періоду;
10) здійснює управління ліквідністю єдиного казначейського рахунка та валютних рахунків державного бюджету, в тому числі розміщує тимчасово вільні кошти єдиного казначейського рахунка та кошти валютних рахунків державного бюджету за погодженням з Міністром фінансів;
11) здійснює оперативний облік державного боргу та гарантованого державою боргу;
12) веде Реєстр державного боргу і гарантованого державою боргу, Реєстр державних гарантій та щомісяця опубліковує витяги з них на власному офіційному веб-сайті;
13) готує та подає Мінфіну пропозиції до прогнозу основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на середньостроковий період, Бюджетної декларації та середньострокової стратегії управління державним боргом на відповідний період з питань, що належать до компетенції Боргового агентства;
14) подає Мінфіну пропозиції до проекту Державного бюджету України і звітування про його виконання в частині, що стосується показників державних запозичень, обслуговування і погашення державного боргу та гарантованого державою боргу, надання державних гарантій, здійснення активних операції з управління державним боргом та інших питань, що належать до компетенції Боргового агентства;
15) готує та подає Мінфіну пропозиції щодо внесення змін до закону про Державний бюджет України на відповідний рік з питань, що належать до компетенції Боргового агентства;
16) готує та подає Мінфіну інформаційно-аналітичні матеріали до проекту Державного бюджету України, законопроекту щодо внесення змін до Державного бюджету України та з інших питань, що належать до компетенції Боргового агентства;
17) розробляє та подає Мінфіну план державних запозичень до загального фонду державного бюджету;
18) складає та подає Мінфіну прогноз фінансування загального фонду державного бюджету на короткостроковий та середньостроковий періоди;
19) організовує здійснення платежів з погашення та обслуговування державного боргу, платежів за операціями, пов’язаними з державним боргом, готує інформацію про прострочені платежі з пропозиціями щодо здійснення відповідних заходів;
20) організовує здійснення витрат, пов’язаних з виконанням державою гарантійних зобов’язань;
21) організовує здійснення видатків на виплати за державними деривативами, проводить аналіз та здійснює активні операції з державними деривативами відповідно до рішень Кабінету Міністрів України;
22) забезпечує оперативний облік, контроль та аналіз показників державного боргу та гарантованого державою боргу, контроль за здійсненням платежів, пов’язаних з гарантованим державою боргом, узагальнює звітність за всіма операціями, пов’язаними з управлінням державним боргом та гарантованим державою боргом;
23) забезпечує відповідно до законодавства розповсюдження звітності щодо державного боргу та гарантованого державою боргу;
24) готує інформацію про стан державного боргу і гарантованого державою боргу для включення її до звіту про виконання закону про Державний бюджет України та подає її Мінфіну;
25) готує щорічні звіти про виконання середньострокової стратегії управління державним боргом на відповідний період та про результати управління державним боргом та гарантованим державою боргом, оприлюднює такі звіти на власному офіційному веб-сайті не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним;
26) здійснює розрахунок прогнозних коротко-, середньо- та довгострокових показників державного боргу та гарантованого державою боргу, їх співвідношення з основними макроекономічними показниками розвитку економіки України;
27) здійснює ідентифікацію, оцінку ризиків, пов’язаних з державним боргом та гарантованим державою боргом, та здійснює заходи з їх мінімізації;
28) вивчає міжнародний досвід з питань управління державним боргом та гарантованим державою боргом, проводить порівняльний аналіз боргових показників, систем управління державним боргом та гарантованим державою боргом України та інших країн світу для підготовки пропозицій щодо застосування нових інструментів боргової політики, вдосконалення нормативно-правової бази із зазначених питань;
29) забезпечує функціонування інформаційно-аналітичної системи щодо оперативного обліку та аналізу державного боргу та гарантованого державою боргу, регламентує доступ до неї Мінфіну і Казначейства, вживає заходів до захисту відповідної інформації;
30) проводить аналіз кредитоспроможності субпозичальника/позичальника за кредитами (позиками), що залучаються державою або під державні гарантії, крім наданих міжнародними фінансовими організаціями, готує пропозиції щодо розміру плати за надання кредиту (позики) або державної гарантії, розміру та виду забезпечення виконання зобов’язань субпозичальником/позичальником перед державою;
31) вчиняє правочини щодо надання державних гарантій для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання - резидентів України на підставі рішень Кабінету Міністрів України;
32) здійснює контроль за виконанням позичальником своїх зобов’язань за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, крім наданих міжнародними фінансовими організаціями, готує інформацію про прострочені платежі з пропозиціями щодо здійснення відповідних заходів;
33) здійснює на відкритих аукціонах продаж права вимоги погашення простроченої більше трьох років заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, а також за кредитами з бюджету в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
34) залучає суб’єктів господарювання для надання агентських, консультаційних, рейтингових, юридичних та інших послуг, необхідних для управління державним боргом та гарантованим державою боргом, управління ліквідністю;
35) залучає суб’єктів господарювання для представництва органів державної влади в судах у справах про стягнення заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, а також за кредитами з бюджету, в тому числі у процесі банкрутства, щодо стягнення якої органам доходів і зборів відмовлено, та здійснює оплату таких послуг;
36) веде договірну роботу з питань державного боргу та гарантованого державою боргу;
37) укладає кредитні угоди, договори про субкредитування, безповоротну передачу коштів, про порядок відшкодування витрат державного бюджету, а також агентських та інших договорів щодо реалізації проектів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, крім коштів міжнародних фінансових організацій;
38) забезпечує висвітлення боргової політики держави серед вітчизняних та іноземних інвесторів;
39) здійснює заходи щодо формування та поліпшення позитивного іміджу України серед іноземних інвесторів;
40) організовує роботу з отримання та щорічного перегляду суверенного кредитного рейтингу України (державних боргових зобов’язань) міжнародними рейтинговими агенціями, проведення комплексних заходів з його покращення, готує та забезпечує укладення з рейтинговими агентствами угод щодо надання рейтингових послуг, а також бере участь у розробленні законодавства щодо формування національного ринку рейтингових послуг;
41) бере участь у розгляді претензій щодо визнання будь-яких сум державним боргом України, готує відповідні матеріали щодо врегулювання питань, пов’язаних із платіжними вимогами до України, та подає їх на розгляд Мінфіну;
42) бере участь у підготовці міжнародних договорів України, відповідно до законодавства укладає міжнародні договори України та здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенції;
43) бере участь у роботі з підготовки (перегляду) програм МВФ, які запроваджені або плануються до запровадження в Україні, здійсненні моніторингу та контролю за їх реалізацією;
44) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Боргового агентства, а також стосовно актів, які ним видаються;
45) звертається до суду у випадках, передбачених законом;

................
Перейти до повного тексту