1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про рекомендації учасників парламентських слухань щодо десятої річниці Чорнобильської катастрофи
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 24, ст. 98 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити рекомендації учасників парламентських слухань щодо десятої річниці Чорнобильської катастрофи.
2. Кабінету Міністрів України спільно з постійними комісіями Верховної Ради України з питань Чорнобильської катастрофи, з питань соціальної політики та праці, з питань охорони здоров'я, материнства і дитинства, з питань ядерної політики та ядерної безпеки, з питань бюджету та іншими комісіями вжити відповідних заходів щодо їх реалізації.
Голова Верховної Ради України О.МОРОЗ
м. Київ, 19 квітня 1996 року
N 127/96-ВР
Схвалено
Постанова N 127/96-ВР
від 19 квітня 1996 р.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
учасників парламентських слухань
Щодо десятої річниці Чорнобильської катастрофи
Учасники парламентських слухань, розглянувши хід виконання програм щодо ліквідації та мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи за десять років, а також медичні, соціальні, екологічні, економічні та інші проблеми, породжені цією катастрофою, відзначають, що в Україні створено державну систему вирішення зазначених проблем.
Світове співтовариство визнало аварію на Чорнобильській АЕС як катастрофу планетарного масштабу. Під час аварії в навколишнє природне середовище було викинуто понад п'ятдесят мільйонів кюрі радіоактивних елементів, внаслідок чого майже третина території України (загальною площею 15 тисяч квадратних кілометрів з населенням 2,4 млн. чоловік) була радіаційно забруднена. Зараз в Україні проживає понад 340 тис. чоловік, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії.
За десять років після аварії відселено із забруднених територій 142 тис. чоловік, збудовано квартир і будинків загальною площею 1223,3 тис. кв. м, створено структуру соціально-побутового призначення для переселенців із забруднених територій.
Соціальний захист усіх категорій населення, яке постраждало, утримання і дослідження об'єкта "Укриття" і зони відчуження, реабілітація забруднених територій та інші проблеми потребують і сьогодні величезних фінансових витрат. До цього часу значна частина населення не відселена із зони безумовного (обов'язкового) відселення, затримуються виплати компенсацій учасникам ліквідації аварії та населенню, яке потерпіло внаслідок аварії, недостатньо фінансується дитяче харчування в забруднених районах, не виконується програма оздоровлення населення, насамперед дітей.
В останні роки у зв'язку з погіршенням економічного становища в Україні скорочуються надходження коштів для виконання чорнобильських програм. У 1992 році, наприклад, запланована питома вага Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту населення в бюджеті України становила 15,4 процента, а в 1995 році - близько 6 процентів. Реальне ж виконання становило 7,5 процента у 1992 році та 5,8 процента - у 1995 році. Програма щодо соціального захисту населення, яке постраждало внаслідок Чорнобильської катастрофи, профінансована на 1996 рік лише на 39 процентів від потреби.
Результати наукових досліджень, насамперед у галузі охорони здоров'я, не дають до цих пір однозначних відповідей на питання розвитку цілого ряду захворювань серед учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і населення, яке постраждало. В результаті не створено науково обгрунтованої програми щодо подолання медичних і соціально-психологічних наслідків аварії, встановлення надійних бар'єрів для захисту населення від дії всього комплексу шкідливих факторів, зокрема іонізуючого випромінювання.
Не прийнято остаточного рішення про долю об'єкта "Укриття". З боку розвинутих країн світу посилюється тиск на Уряд України лише щодо закриття Чорнобильської АЕС без вирішення всього комплексу чорнобильських проблем.
На цьому фоні в Україні посилюються намагання скоротити чорнобильські програми, переглянути зони радіаційного забруднення всупереч вимогам законів України і без достатнього наукового обгрунтування.
З метою забезпечення виконання програм мінімізації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та вирішення медичних, соціальних, екологічних, економічних проблем, які виникли внаслідок Чорнобильської катастрофи, підвищення ефективності використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту р е к о м е н д у є м о:
Верховній Раді України:
1. Підтримати звернення парламентських організацій Республіки Білорусь, Російської Федерації та України до глав держав, міжнародних організацій, світової наукової громадськості, а також звернення до парламентів, глав держав і урядів країн Співдружності Незалежних Держав у зв'язку з десятою річницею Чорнобильської катастрофи.
2. З урахуванням пропозицій народних депутатів України і громадських організацій прийняти нову редакцію Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
3. При внесенні поправок до Закону України "Про Державний бюджет України на 1996 рік" передбачити додаткове фінансування законів, пов'язаних із Чорнобильською катастрофою. Постійній Комісії Верховної Ради України з питань Чорнобильської катастрофи розробити відповідні пропозиції.
4. Усунути суперечності між законодавчими актами про пенсійне забезпечення, про інвалідів, про податкову політику та законами України про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

................
Перейти до повного тексту