1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2 грудня 2021 р. № 1255
Київ
Про затвердження Положення про програмно-апаратний комплекс "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1431 від 23.12.2022 № 177 від 16.02.2024 № 1214 від 25.10.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про програмно-апаратний комплекс "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту", що додається.
2. Міністерству освіти і науки забезпечити створення комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю в інформаційно-телекомунікаційній системі центральної бази даних програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту".

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 грудня 2021 р. № 1255
ПОЛОЖЕННЯ
про програмно-апаратний комплекс "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту"
( Утексті Положення слова "сторонні інформаційні системи" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "освітні інформаційні системи" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
Загальна частина
1. Це Положення визначає основні завдання, призначення та питання функціонування програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" (далі - автоматизований комплекс менеджменту).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
електронний кабінет користувача - програмний модуль автоматизованого комплексу менеджменту, що забезпечує взаємодію між користувачами автоматизованого комплексу менеджменту та центральною базою даних автоматизованого комплексу менеджменту;
електронні освітні інформаційні системи (далі - освітні інформаційні системи) - інформаційно-комунікаційні системи, що призначені для автоматизації управління закладом освіти у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти, створення, обробки інформації, обміну нею та документами в електронній формі, зокрема із центральною базою даних автоматизованого комплексу менеджменту (у разі підключення);
( Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
електронний паспорт безпеки закладу освіти - програмний модуль автоматизованого комплексу менеджменту, що забезпечує збір, обробку та збереження актуальної інформації за формою, що розробляється та затверджується МВС і МОН, про стан забезпечення умов безпечного освітнього середовища для навчання здобувачів освіти та роботи працівників закладу освіти, можливі безпекові ризики, негативні явища та фактори, що їх обумовлюють чи можуть обумовити;
( Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
користувачі автоматизованого комплексу менеджменту (далі - користувачі) - учасники освітнього процесу, суб’єкти освітньої діяльності, засновники закладів освіти, органи управління освітою та установи, визначені МОН, що належать до сфери його управління, уповноважені поліцейські, працівники ДСНС та в разі потреби представники інших органів державної влади, що використовують автоматизований комплекс менеджменту в межах прав доступу відповідних ролей користувачів;
( Абзац п’ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
оператор - юридична особа або фізична особа - підприємець, що є власником або розпорядником електронної освітньої інформаційної системи з правом підключення до центральної бази даних автоматизованого комплексу менеджменту на підставі договору про приєднання до центральної бази даних автоматизованого комплексу менеджменту (далі - договір) з технічним адміністратором автоматизованого комплексу менеджменту;
( Абзац шостий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
( Абзац сьомий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1214 від 25.10.2024 )
суб’єкти взаємодії - оператори та технічний адміністратор автоматизованого комплексу менеджменту;
центральна база даних автоматизованого комплексу менеджменту (далі - центральна база даних) - інформаційно-комунікаційна система, призначена для збору, обробки, накопичення або передачі даних.
( Абзац дев’ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", "Про професійну (професійно-технічну) освіту", "Про електронні комунікації", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про інформацію", "Про захист персональних даних", "Про доступ до публічної інформації", "Про офіційну статистику", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та інших актах законодавства.
( Абзац пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1431 від 23.12.2022, № 1214 від 25.10.2024 )
Завдання та функціональні можливості автоматизованого комплексу менеджменту
3. Автоматизований комплекс менеджменту є інформаційно-аналітичною системою, призначеною для використання суб’єктами освітньої діяльності з метою ефективного управління закладом освіти у сфері дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, зокрема для накопичення, зберігання та автоматизованого оброблення освітньої статистики для розподілу коштів освітньої субвенції (в тому числі для коледжів в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти), ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку (функціонування електронного сервісу зарахування, відрахування та переведення здобувачів освіти до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти), формування переліку підручників, обраних закладами освіти для їх подальшого розподілу та доставки до закладів освіти, ведення обліку закладів дошкільної освіти (функціонування електронного сервісу запису до закладу дошкільної освіти), ведення електронних класних журналів і щоденників та електронного документообігу, ведення фінансової звітності закладів освіти, ведення обліку закладів позашкільної освіти (функціонування електронного сервісу запису до закладу позашкільної освіти), підвищення кваліфікації педагогічних працівників, ведення обліку учнів, слухачів, педагогічних працівників та матеріально-технічного забезпечення закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
4. До автоматизованого комплексу менеджменту входять центральна база даних, підсистеми та програмні модулі, що забезпечують реалізацію функціональних можливостей автоматизованого комплексу менеджменту.
5. Функціональними можливостями автоматизованого комплексу менеджменту є:
1) автоматизація одержання, обробки і зберігання інформації та документів у сфері освіти;
2) використання даних, державних класифікаторів, номенклатур та довідників, затверджених в установленому законодавством порядку, для внесення та систематизації інформації у центральній базі даних;
3) надання суб’єктами освітньої діяльності статистичної інформації у сфері освіти;
4) забезпечення взаємодії центральної бази даних із освітніми інформаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами, зокрема з Єдиною державною електронною базою з питань освіти (далі - Єдина база освіти);
5) захист даних від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
5-1) автоматизація функціонування електронних паспортів безпеки закладів освіти;
( Пункт 5 доповнено підпунктом 5-1 згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
6) забезпечення достовірності та цілісності даних, зокрема персональних, шляхом застосування надійних механізмів захисту інформації та упорядкованого доступу до неї;
7) автентифікація користувачів на різних етапах одержання, обробки і зберігання інформації та документів;
8) розмежування прав користувачів та суб’єктів взаємодії на внесення, перегляд інформації в центральній базі даних, внесення змін та доповнень до такої інформації (права доступу), забезпечення контролю за дотриманням користувачами та суб’єктами взаємодії прав доступу;
9) реєстрація користувачів у центральній базі даних, зокрема з використанням засобів електронної ідентифікації, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу;
10) забезпечення користування особами з порушеннями зору та слуху;
11) здійснення пошуку та перегляду інформації;
12) збереження, автоматичне резервування та відновлення даних;
13) забезпечення підключення освітніх інформаційних систем до системи електронної взаємодії;
14) використання суб’єктами взаємодії прикладних програмних інтерфейсів, доступ до яких надає технічний адміністратор;
15) електронна взаємодія в режимі реального часу користувачів та операторів;
16) взаємодія з інтегрованою системою електронної ідентифікації;
17) надання інших функціональних можливостей для забезпечення освітнього процесу у порядку, встановленому МОН.
Для ідентифікації осіб та верифікації інформації про них, забезпечення цілісності та достовірності даних про учасників освітнього процесу автоматизований комплекс менеджменту в рамках електронної інформаційної взаємодії отримує інформацію з державних інформаційних ресурсів, зазначених у статті 74-1 Закону України "Про освіту", про:
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
актові записи про народження, смерть;
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
реквізити документів, що посвідчують особу (серія, номер, дата видачі паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, назва уповноваженого суб’єкта, що видав документ, строк дії (за наявності);
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
документи, що підтверджують право на пільги;
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
документи про освіту та про місце навчання;
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
інші дані, що в них обробляються та необхідні для забезпечення права на освіту.
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 177 від 16.02.2024 )
Забезпечення автоматизації управління закладами освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, створення, обробка інформації, обмін нею та документами в електронній формі, зокрема щодо успішності учнів, їх збереження в центральній базі даних здійснюється із використанням засобів освітнього мобільного додатка "Мрія" (у разі його підключення до автоматизованого комплексу менеджменту).
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
Загальні вимоги до інформації та документів у автоматизованому комплексі менеджменту
6. Документообіг у автоматизованому комплексі менеджменту здійснюється відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На всі електронні документи та інформацію, що вносяться до автоматизованого комплексу менеджменту, накладається електронний підпис автора, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1214 від 25.10.2024 )
7. Відомості та документи вносяться в автоматизований комплекс менеджменту користувачами відповідно до їх прав доступу, визначених відповідно до цього Положення, порядку обміну інформацією з Єдиною базою освіти та іншими державними електронними інформаційними ресурсами, а також прав та обов’язків користувачів залежно від ролі користувача та його функціональних можливостей.

................
Перейти до повного тексту