1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 11 серпня 1998 р. N 1251
Київ
Про стан і додаткові заходи щодо виплати пенсій, погашення заборгованості з обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів, недоїмки до Пенсійного фонду і Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення
( Про зняття дисциплінарного стягнення див. Постанову КМ N 2096 від 30.12.98 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 229 від 14.02.2007 )
Кабінет Міністрів України відзначає, що за січень - липень 1998 р. обсяги промислової продукції зросли на 0,4 відсотка проти 0,7 відсотка за перше півріччя, у липні порівняно з відповідним періодом минулого року промислове виробництво скоротилося на 1,3 відсотка. Порівняно з показниками роботи у першому півріччі у січні - липні погіршилися результати діяльності промислових підприємств Хмельницької області, де відставання від минулорічного рівня збільшилося з 9,8 відсотка до 14 відсотків, Донецької - з 5,9 до 6, Львівської -з 4 до 5,2 відсотка. У Кіровоградській області приріст виробництва, досягнутий за 6 місяців, змінився на відставання в розмірі 1,3 відсотка. Скоротився приріст промислового виробництва у Волинській, Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Луганській, Сумській, Тернопільській, Чернівецькій областях.
Водночас в Автономній Республіці Крим, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Харківській областях досягнуто зростання приросту промислового виробництва, а у Київській, Херсонській, Черкаській, Чернівецькій областях - скорочення його спаду. В м. Севастополі за 7 місяців обсяги промислової продукції збільшилися на 20,1 відсотка порівняно із спадом на 4,2 відсотка у першому півріччі.
Вкрай негативних тенденцій набув стан справ з надходженням обов'язкових платежів до державного і місцевих бюджетів, Пенсійного фонду і Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення. Це призвело до загострення проблеми своєчасної виплати пенсій, інших соціальних виплат, до зростання заборгованості.
Заборгованість з виплати пенсій, грошової допомоги на 1 серпня 1998 р. становила 1829 млн. гривень, або 2,1 місячної потреби в коштах на ці виплати. Найбільше її зростання в першому півріччі допущено у Львівській (73,5 відсотка), Полтавській (71,9), Закарпатській (68,5), Київській (67), Рівненській (63,6), Вінницькій (60), Волинській (54,8) та Луганській (51,5) областях.
Заборгованість із соціальних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, збільшилася з 315,7 млн. гривень на початок року до 408,9 млн. гривень на 1 липня поточного року.
Ускладнилася ситуація з виплатою заробітної плати працівникам бюджетної сфери, допомоги сім'ям з дітьми, стипендій та інших соціальних виплат.
Основною причиною зростання заборгованості з виплати пенсій та грошової допомоги, заробітної плати працівникам бюджетної сфери, зокрема сфери освіти, є несплата підприємствами, установами та організаціями збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та обов'язкових платежів до бюджетів.
Станом на 1 липня 1998 р. 105,3 тис. платників своєчасно не внесли до державного та місцевих бюджетів 5,9 млрд. гривень, що дорівнює 59,3 відсотка суми надходжень податків та інших обов'язкових платежів, передбачених на 1998 рік.
Заборгованість перед бюджетами з початку року зросла на 3,5 млрд. гривень, або у 2,5 раза.
Протягом першого півріччя 1998 р. недоїмка із збору на обов'язкове державне пенсійне страхування збільшилася на 487 млн. гривень і на 1 липня ц.р. становила 3,1 млрд. гривень.
Тільки у Дніпропетровській та Донецькій областях недоїмка до Пенсійного фонду вже перевищила 1 млрд. гривень, а в Автономній Республіці Крим, Запорізькій, Київській, Полтавській, Харківській, Херсонській, Черкаській областях її суми становлять понад 100 млн. гривень.
Найбільше зростання недоїмки до бюджетів має місце у Харківській області - у 7,9 раза, Сумській - у 7, Львівській - у 5, Миколаївській - у 4, Запорізькій - у 3,8, Рівненській - у 3,7, Луганській - у 3,4 раза.
У червні поточного року платники в 10 областях, містах Києві та Севастополі зменшили суми недоїмки з платежів до бюджетів на 66 млн. гривень. Водночас у решті 15 областей вона збільшилась на 226 млн. гривень, внаслідок чого сума недоїмки протягом місяця в цих областях зросла ще на 160 млн. гривень.
На 1 липня 1998 р. недоїмка в м. Києві становила 898,9 млн. гривень або 15,3 відсотка її в Україні, тоді як питома вага надходжень до бюджетів у м. Києві з початку року дорівнювала 17,9 відсотка; Дніпропетровській області - 678 млн. гривень, або 11,6 відсотка загальної недоїмки при 6,9 відсотка у сумі надходжень; Харківській - 467,7 млн. гривень, або 8 відсотків недоїмки при 8 відсотках у сумі надходжень;
Полтавській - 452,6 млн. гривень, або 7,7 відсотка недоїмки при 5,4 відсотка у сумі надходжень; Луганській - 437,5 млн. гривень, або 7,5 відсотка недоїмки при 3,6 відсотка у сумі надходжень; Запорізькій - 425,3 млн. гривень, або 7,2 відсотка недоїмки при 4,8 відсотка у сумі надходжень; Донецькій області - 404 млн. гривень, або 6,9 відсотка недоїмки при 10,2 відсотка у сумі надходжень.
У трьох областях заборгованість перед бюджетами у першому півріччі 1998 р. перевищила надходження до бюджетів: у Луганській області - на 21 відсоток, Рівненській - на 9, Миколаївській - на 8 відсотків.
Найбільше заборгували акціонерні товариства відкритого типу, створені на базі майна державних підприємств, де недоїмка дорівнює майже 2,5 млрд. гривень, або 41,9 відсотка загальної її суми. Тільки в червні ц. р. її сума збільшилася на 21,3 млн. гривень.
Підприємства м. Києва не сплатили - 681,6 млн. гривень, у тому числі акціонерне товариство "Укргазпром" - 630,4 млн.; Полтавської області - 337,1 млн., у тому числі державне підприємство "Полтавагазпром" акціонерного товариства "Укргазпром" - 240,8 млн., нафтогазовидобувне підприємство "Полтаванафтогаз" акціонерного товариства "Укрнафта" - 39,4 млн.; Харківської області - 253,5 млн., у тому числі відкрите акціонерне товариство "Шебелинкагазпром" - 236,8 млн., підприємство "Харківтрансгаз" акціонерного товариства "Укргазпром" - 97,9 млн.; Дніпропетровської області - 262,8 млн., у тому числі відкрите акціонерне товариство "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат" - 22 млн., відкрите акціонерне товариство "Дніпровський металургійний комбінат імені Дзержинського" - 27,5 млн., відкрите акціонерне товариство "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" - 12 млн. гривень.
Недоїмка підприємств, заснованих фізичними особами, порівняно з травнем ц. р. зросла на 30,5 млн. гривень і становить 411 млн. гривень, або 7 відсотків загальної її суми.
Приватні підприємства м. Києва заборгували 69,6 млн. гривень, Дніпропетровської області - 65,4 млн., Луганської - 34,4 млн., Запорізької - 31,4 млн. гривень.
Заборгованість колективних підприємств становить 87,1 млн. гривень, або 1,5 відсотка недоїмки, зокрема Донецької області - 16,8 млн. гривень та Дніпропетровської - 14,9 млн. гривень.
Орендними підприємствами, створеними на базі майна державних підприємств, не сплачено 46,5 млн. гривень, або 0,8 відсотка недоїмки в Україні, яка в цілому зросла на 2,7 млн. гривень. Підприємства Луганської області сплатили - 9,1 млн. гривень. Запорізької - 7,5 млн., Автономної Республіки Крим - 5 млн. гривень.
Серед підприємств, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, найбільші суми недоїмки мають підприємства Міністерства енергетики - 583,7 млн. гривень, або 9,9 відсотка недоїмки в Україні. Порівняно з травнем ц. р. недоїмка скоротилася на 16,3 млн. гривень.
Найбільшу заборгованість мають підприємства Запорізької області - 241,4 млн. гривень, у тому числі виробниче об'єднання "Запорізька АЕС" - 227,3 млн., Дніпровська ГЕС - 7,2 млн.; Миколаївської області - 122,3 млн., у тому числі виробниче об'єднання "Південно - Українська АЕС" - 122 млн.; Рівненської області - 85,7 млн., у тому числі Рівненська АЕС - 85,6 млн. гривень.
Недоїмка підприємств Міністерства агропромислового комплексу до бюджетів становить 516,7 млн. гривень, або 8,8 відсотка недоїмки в Україні. Порівняно з травнем ц. р. вона зросла на 17,7 млн. гривень.
У цілому в агропромисловому комплексі недоїмка становить 1,4 млрд. гривень, або 45 відсотків загальної заборгованості. Кількість підприємств-боржників Пенсійного фонду збільшилася на 884, а сума недоїмки - на 269 млн. гривень, або 24 відсотки. Сільськогосподарські підприємства Кіровоградської області не сплатили 49,3 млн. гривень, Сумської - 35,2 млн., Донецької - 34,6 млн., Дніпропетровської - 34,3 млн. гривень.
Недоїмка підприємств Міністерства промислової політики до бюджетів становить 406 млн. гривень, або 6,9 відсотка загальної суми не внесених до бюджетів платежів в Україні. Порівняно з травнем ц. р. вона зросла на 14,6 млн. гривень.
Підприємства Дніпропетровської області заборгували - 116,8 млн. гривень, або 28,8 відсотка суми заборгованості по Міністерству, з них виробниче об'єднання "Південний машинобудівний завод" - 15,1 млн.; Луганської області - 90,7 млн. гривень, або 22,3 відсотка недоїмки, з них відкрите акціонерне товариство "Алчевський металургійний комбінат" - 49,7 млн., Стахановський коксохімзавод - 4,2 млн., хімзавод "Зоря" - 5 млн. гривень.
Кількість підприємств, що належать до сфери управління Міністерства промислової політики і мають заборгованість перед Пенсійним фондом, збільшилася на 128, недоїмка - на 89 млн. гривень, або 20 відсотків, і становить 535 млн. гривень. На Північному гірничо-збагачувальному комбінаті недоїмка перевищує 30 млн. гривень, на Макіївському металургійному комбінаті - 12 млн., у шахтоуправлінні "Центральне" Донецької області - 12 млн., на Алчевському металургійному комбінаті - 7 млн., Київському електровагоноремонтному заводі - 3 млн. гривень.
Недоїмка підприємств Міністерства вугільної промисловості перед бюджетами становить 190,6 млн. гривень, або 3,2 відсотка загальної її суми в Україні. Порівняно з травнем ц. р. вона зросла на 9,3 млн. гривень.
Заборгованість до бюджетів вугільних підприємств Луганської області дорівнює 102,1 млн. гривень, або 53,6 відсотка недоїмки по Міністерству, в тому числі шахти "Київської" - 5,9 млн., шахти імені Вахрушева - 5,5 млн., шахти імені Дзержинського - 5,5 млн.; Донецької області - 41 млн. гривень, або 21,5 відсотка недоїмки по Міністерству; Дніпропетровської області відповідно - 34,3 млн. гривень, або 18 відсотків.
У вугільній промисловості кількість підприємств-боржників Пенсійного фонду дещо зменшилася, але недоїмка зросла на 58 млн. гривень і досягла 705 млн. гривень, що становить 22 відсотки її загального обсягу.
Недоїмка до Пенсійного фонду громадян-підприємців збільшилася на 37 відсотків, а питома вага осіб, які не сплачують збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, - з 45 відсотків у 1997 році до 54 відсотків у першому півріччі 1998 року.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві державні адміністрації не забезпечили належного виконання рішень Кабінету Міністрів України, спрямованих на зменшення недоїмки.
В Івано-Франківській, Кіровоградській, Луганській, Тернопільській, Хмельницькій, Черкаській областях не розпочато роботу з погашення заборгованості до Пенсійного фонду через векселі.
У Волинській, Закарпатській, Одеській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій областях зволікається заготівля сільськогосподарської продукції в рахунок збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Значний обсяг недоїмки зберігається через недостатню ефективність позовної роботи. В арбітражних судах перебуває 2 тис. нерозглянутих позовів Пенсійного фонду щодо погашення недоїмки шляхом звернення стягнення на майно підприємств-боржників на загальну суму 535 млн. гривень.
Надходження зборів до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення за сім місяців поточного року фактично становлять лише 881,3 млн. гривень, або 64,9 відсотка.
Найгірший стан надходжень зборів у Кіровоградській області - 38,5 відсотка. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вони знизилися на 50,6 відсотка.
Нижче середнього рівня надходження у Вінницькій (52,9 відсотка), Житомирській (53,4), Чернівецькій (53,8), Хмельницькій (54), Черкаській (55,8), Тернопільській (56,4), Чернігівській (57,1), Закарпатській (57,6), Херсонській (58,9), Харківській (61,1 відсотка) областях.
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Суворо попередити про персональну відповідальність керівників Державної податкової адміністрації (Азарова М.Я.), Пенсійного фонду (Зайчука Б.О.), міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за забезпечення повного та своєчасного надходження обов'язкових платежів до бюджетів, зборів до Пенсійного фонду і Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення і погашення до кінця поточного року заборгованості з цих платежів.
Зажадати від цих керівників посилення вимогливості до працівників органів, які вони очолюють, за виконання ними своїх службових обов'язків.
2. Визнати незадовільною роботу із забезпечення своєчасності й повноти внесення обов'язкових платежів до бюджетів, зборів до Пенсійного фонду і Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення Хмельницької (Гусельникова Є.Я.), Кіровоградської (Громового М.П.), Закарпатської (Устича С.І.), Вінницької (Чумака М.Ф.), Херсонської (Касьяненка А.І.), Черкаської (Даниленка А.С.) та Житомирської (Лушкіна В.А.) обласних державних адміністрацій.
3. Погодитися з пропозиціями керівників обласних державних адміністрацій про необхідність звільнення із займаних посад за недоліки в роботі голів районних державних адміністрацій: Солонянської - Радчука А.О., Томашпільської - Ковальчука В.С., Любарської - Гнатишина В.В., Радомишльської - Іваненка О.М., Галицької - Крука В.Г., Калуської - Давидюка М.Ф., Долинської - Джулая В.О., Старосамбірської - Литвина З.Л., Диканської - Колотія С.М., Чортківської - Замрикота Я.А., Монастириської - Дроня П.Я., Близнюківської - Недая С.В., Дергачівської - Коваленка А.І., Звенигородської - Чорновола В.І., Сокирянської - Руснака Г.П., Бахмацької - Федька І.В., Козелецької - Безкровного В.Ф., Золотоніської - Павліченка В.В.
Керівникам відповідних обласних державних адміністрацій підготувати та подати Кабінетові Міністрів України у триденний термін в установленому порядку матеріали щодо звільнення зазначених голів районних державних адміністрацій.
4. Керівникам Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, районних державних адміністрацій внести у десятиденний термін на розгляд сесій відповідних рад пропозиції щодо доцільності подальшого перебування на посадах міських, селищних, сільських голів, які не забезпечили належного рівня організації роботи з погашення підприємствами, установами та організаціями заборгованості з обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів, недоїмки до Пенсійного фонду та Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення.
Про результати доповісти Кабінетові Міністрів України у місячний термін.
5. Порушити питання про звільнення із займаних посад за значні недоліки в роботі щодо зменшення недоїмки з обов'язкових платежів до бюджетів у акціонерному товаристві "Укргазпром" голови правління Клюка Б.О. та у відкритому акціонерному товаристві "Укрнафта" голови правління Козака Я.І.
6. Відзначити незадовільний контроль за забезпеченням своєчасних розрахунків з бюджетами, Пенсійним фондом і Фондом для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення Міністра промислової політики Гуреєва В.М., Міністра агропромислового комплексу Супіханова Б.К., Міністра вугільної промисловості Тулуба С.Б. та Міністра енергетики Шеберстова О.М.
Зобов'язати зазначених керівників внести пропозиції щодо відповідальності заступників міністрів та вирішити питання стосовно відповідальності керівників структурних підрозділів, на яких покладено обов'язки з контролю за станом розрахунків з Пенсійним фондом та бюджетами, і попередити їх, що в разі невиправлення становища буде порушене питання про відповідність їх займаним посадам.
7. Порушити питання про звільнення із займаних посад за значні недоліки в роботі щодо зменшення недоїмки з обов'язкових платежів до бюджетів, Пенсійного фонду та Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення:
голови Хмельницької обласної державної адміністрації Гусельникова Є.Я.;
першого заступника Голови Фонду державного майна Крюкова В.І.;
голови правління відкритого акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" Сахна В.А.;
генерального директора державної холдингової компанії "Антрацит" Блінохватова Ю.Д.;
генерального директора державної холдингової компанії "Добропіллявугілля" Бугайова І.В.;
директора державного відкритого акціонерного товариства "Шахта Моспінська" державної холдингової компанії "Донвугілля" Кабанова В.І.;
директора державного відкритого акціонерного товариства "Шахта Княгининська" державної холдингової компанії "Донбасантрацит" Воротченка М.І.;
директора державного відкритого акціонерного товариства "Шахта Ждановська" державної холдингової компанії "Шахтарськантрацит" Чеквигіна С.В.
Оголосити догану першому заступнику Міністра промислової політики Мазуру В.Л.
8. Керівникам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
вирішити питання про розірвання в установленому порядку контрактів з керівниками відкритих акціонерних товариств "Керченський металургійний комбінат", шахти "Павлоградська", радгоспу-комбінату "Голубівський" Дніпропетровської області, шахтоуправління "Центральне" Донецької області, відкритих акціонерних товариств "Житомирський завод хімічного волокна" та "Енергодарбуд", колективного сільськогосподарського підприємства "Росія" Кіровоградської області, акціонерного товариства "Ліщинівка" Полтавської області, Тернопільського відкритого акціонерного товариства "Текстерно", відкритого акціонерного товариства "Берегометський лісокомбінат" Чернівецької області, Криворізького державного залізорудного комбінату, державного рудоуправління імені Кірова Дніпропетровської області, державного промислово-виробничого підприємства "Кривбасвибухпром", Нікопольського державного південнотрубного заводу, Трипільського підприємства промислового залізничного транспорту, радгоспу-комбінату "Калитянський" Київської області, відкритого акціонерного товариства "Агромаш", відкритого акціонерного товариства "Віра-Сервіс" Кіровоградської області, Стахановського вагонобудівного заводу, заводу "Зоря" м. Рубіжного Луганської області, відкритого акціонерного товариства "Сільмаш", державного підприємства "Полімінерал" Львівської області, акціонерного товариства "Оржівський деревообробний комбінат", відкритого акціонерного товариства "Рівненський завод тракторних агрегатів", акціонерного товариства "Чернівецький олійно-жировий комбінат", Чернівецького державного лісогосподарського підприємства, Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру, Чернівецького акціонерного товариства "Трикотажна фабрика "Арніка", Чернівецького спиртового заводу, відкритого акціонерного товариства нафтогазодобувного управління "Чернігівнафтогаз";
попередити керівників державних підприємств "Полтавагазпром" (Артьомова В.І.) та "Шебелинкагазпром" (Горбенка Б.П.), відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" (Коваленка І.А.), Львівського заводу телеграфної апаратури (Новозенця Р.П.), заводу "Автонавантажувач" (Клап'ячука Я.М.), відкритого акціонерного товариства "Кінескоп" (Кузменського І.Д.) Львівської області, Хмельницької АЕС (Дудченка М.П.), акціонерного товариства "Чернівецький радіотехнічний завод" (Герека Я.М.), державного підприємства легкого машинобудування "Чернівцілегмаш" (Фельдмаша М.Н.), Хотинського держлісгоспу (Качана І.Г.), Київського заводу "Генератор" (Тузова Д.М.), Макіївського металургійного комбінату (Жукова В.В.), державного гірничо-металургійного комбінату "Криворіжсталь" (Северенюка В.В.), відкритого акціонерного товариства "Тернопільський комбайновий завод" (Калайджана О.С.), Київського електровагоноремонтного заводу (Ейтутіса Г.Д.), Рівненської АЕС (Коровкіна В.О.), Запорізької АЕС (Білея Д.В.), Державного сільськогосподарського підприємства "Суховерхівське" (Штефанича В.Г.), Словечанського держлісгоспу об'єднання "Житомирліс" (Лісовця М.І.), Іванківського держлісгоспу (Тупіка О.С.), відкритого акціонерного товариства "Холдингова компанія "АвтоКрАЗ" Полтавської області (Шабалу А.Д.), Краснолуцького машинобудівного заводу (Сергеєва А.Д.), що у разі незабезпечення протягом серпня внесення платежів до бюджетів та державних цільових фондів буде порушене питання про відповідність їх займаним посадам.
9. Звернути увагу Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голів обласних державних адміністрацій на незадовільну роботу з організації виконання постанов Кабінету Міністрів України з питань погашення заборгованості перед бюджетами та Пенсійним фондом і зобов'язати їх вжити заходів до підприємств, установ та організацій, що мають таку заборгованість, для погашення ними в серпні поточного року не менш як 30 відсотків сум цієї заборгованості до Пенсійного фонду і по 5 відсотків до бюджетів та у двотижневий термін разом з керівниками підприємств, установ та організацій скласти графіки погашення заборгованості до кінця 1998 року.
10. За незадовільну роботу із справляння збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в Чернівецькій області голові правління Пенсійного фонду Зайчуку Б.О. звільнити з посади начальника Чернівецького обласного управління Пенсійного фонду Козацького Ж.В., а також вирішити питання про звільнення начальників районних відділів: Андрушівського і Любарського Житомирської області (Кручківського Г.Г., Косюк В.В.), Перевальського Луганської області (Подройко Л.О.), Радехівського і Сокальського Львівської області (Стефанюк Л.П., Скочко Л.І.), Білгород-Дністровського Одеської області (Нестеренко Л.В.), Костопільського Рівненської області (Озарчук Л.В.), Лисянського і Смілянського Черкаської області (Деркач Н.П., Мікуляка В.Я.), Сосницького Чернігівської області (Черняй В.Я.).
11. Державній податковій адміністрації разом з Пенсійним фондом вжити невідкладних заходів для погашення заборгованості підприємств перед бюджетами та Пенсійним фондом за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.
12. Взяти до відома, що керівниками 1059 підприємств і організацій, які мають заборгованість із сплати обов'язкових платежів до бюджетів, зборів до Пенсійного фонду та Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, складено графіки погашення заборгованості перед бюджетами та Пенсійним фондом на суму відповідно 3 млрд. 27,6 млн. гривень і 615,2 млн. гривень з терміном її погашення до кінця 1998 року.
Державній податковій адміністрації та Пенсійному фонду забезпечити у разі невиконання зазначеними суб'єктами господарювання термінів погашення заборгованості, передбачених відповідними графіками, вжиття заходів, визначених статтею 12 Указу Президента України від 4 березня 1998 р. N 167 "Про заходи щодо підвищення відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими фондами".
13. Визнати вкрай незадовільною роботу міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з виконання рішень, прийнятих на розширеному засіданні Кабінету Міністрів України 5 серпня 1998 р., спрямованих на погашення заборгованості підприємств, установ та організацій із платежів до Пенсійного фонду.
Зобов'язати керівників цих органів забезпечити неухильне додержання встановлених термінів погашення заборгованості, вжити заходів для притягнення до передбаченої законодавством відповідальності керівників підприємств, установ та організацій, які порушують терміни виконання зобов'язань щодо погашення заборгованості перед Пенсійним фондом, та попередити керівників зазначених органів, що в разі порушення цих термінів буде розглянуте питання про доцільність їх перебування на займаних посадах.
14. Підрозділам податкової міліції, органам Міністерства внутрішніх справ разом з органами Служби безпеки, органами прокуратури та Пенсійного фонду терміново здійснити перевірки та проаналізувати причини несплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування підприємствами, установами та організаціями, керівники яких були запрошені на розширене засідання Кабінету Міністрів України 5 серпня 1998 р., але не з'явилися на засідання або не підписали зобов'язань щодо погашення заборгованості чи не виконують цих зобов'язань. У разі виявлення під час цих перевірок у діях керівників та інших посадових осіб зазначених підприємств, установ та організацій ознак посадових та інших злочинів, пов'язаних з ухиленням від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, порушити питання про притягнення їх до кримінальної відповідальності згідно із законодавством.
Пенсійному фонду, Міністерству внутрішніх справ разом із Службою безпеки, Генеральною прокуратурою оперативно інформувати Кабінет Міністрів України про хід цієї роботи.
15. Покласти персональну відповідальність на Міністра агропромислового комплексу Супіханова Б.К., голову Державної акціонерної компанії "Хліб України" Омельяненка Г.Г., голову правління Пенсійного фонду Зайчука Б.О., Голову Ради міністрів Автономної Республіки Крим Куніцина С.В., голів обласних державних адміністрацій за виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 1998 р. N 525 "Про невідкладні заходи щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати, грошового забезпечення, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат на 1998 рік" у частині спрямування не менш як 15 відсотків урожаю 1998 року в рахунок погашення заборгованості сільськогосподарських товаровиробників перед Пенсійним фондом як першочергового платежу до 1 вересня 1998 року.
16. Фонду державного майна і Державній податковій адміністрації подати Кабінетові Міністрів України до 17 серпня поточного року перелік приватизованих підприємств, які мають найбільшу заборгованість перед бюджетами та Пенсійним фондом, та до 1 вересня поточного року разом з Міністерством юстиції опрацювати питання про можливість їх перетворення у підприємства державної форми власності з наступною повторною приватизацією.
17. Пенсійному фонду в двотижневий термін внести пропозиції щодо запровадження прямого фінансування з місцевих бюджетів виплат допомоги сім'ям з дітьми без залучення до цього коштів Пенсійного фонду.
18. Заборонити надання відстрочок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
19. Державній податковій адміністрації разом з Міністерством фінансів та Національним банком розробити і затвердити порядок погашення заборгованості з обов'язкових платежів до державного бюджету, яким зокрема передбачити:
погашення державними підприємствами за їх згодою частини боргу з податку на додану вартість шляхом зарахування суми податку на додану вартість, задекларованої такими підприємствами - платниками до відшкодування з бюджету в період дії Закону України "Про податок на додану вартість", у рахунок погашення недоїмки за платежами до державного бюджету, що виникла у 1997 році;
застосування для погашення податкової заборгованості в установленому порядку органами державної податкової служби примусового стягнення, включаючи списання коштів з рахунків платоспроможних дебіторів.
20. Рекомендувати Національному банку здійснювати рефінансування тих комерційних банків, які надали підприємствам кредити для проведення розрахунків з бюджетами.
21. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерству фінансів, Державній податковій адміністрації разом з Міністерством юстиції:
у зв'язку з прийняттям Указу Президента України від 18 червня 1998 р. N 656 "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" розробити порядок сплати з 1 вересня 1998 р. збору одночасно з виплатою заробітної плати;
разом з Головним контрольно-ревізійним управлінням Міністерства фінансів організувати до кінця поточного року перевірки платників збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, які мають заборгованість понад 40 тис. гривень.
Про результати проведених перевірок щокварталу доповідати Кабінетові Міністрів України.
22. Міністерству фінансів, Національному агентству з питань розвитку та європейської інтеграції, Державній податковій адміністрації до кінця 1998 року вжити заходів до відшкодування витрат державного бюджету, які виникли внаслідок невиконання юридичними особами - позичальниками зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих їм на умовах повернення кредитів, залучених державою або наданих під державні гарантії.
23. З метою поповнення коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення:
дозволити Міністерству фінансів, Державній податковій адміністрації, Головному управлінню Державного казначейства, Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи за погодженням з Кабінетом Міністрів України проводити взаємозаліки в рахунок недоїмки із збору до Фонду і заборгованості, що виникла на 1 січня 1998 р., понад обсяги фінансування видатків за окремими напрямами в межах загального обсягу фінансування видатків, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, передбачених у Державному бюджеті України на 1998 рік;
поширити проведення заліків із заборгованості до Фонду на податкову заборгованість, реструктуризовану відповідно до Закону України "Про списання та реструктуризацію податкової заборгованості платників податку станом на 31 березня 1997 року";
Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Державній податковій адміністрації, Міністерству фінансів та Міністерству юстиції в тижневий термін внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо порядку проведення заліку взаємної заборгованості суб'єктів підприємницької діяльності, які фінансуються з Фонду, шляхом оформлення її векселями.
( Пункт 24 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 229 від 14.02.2007 )
25. Пенсійному фонду в двомісячний термін:
здійснити повну інвентаризацію заборгованості підприємств, установ та організацій із збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, створити і забезпечити функціонування автоматизованої бази даних про платників такого збору, які мають заборгованість;
провести суцільне оформлення векселями безнадійної заборгованості платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а також забезпечити залучення авансових платежів до Фонду шляхом проведення вексельних розрахунків.
26. Установити, що:
підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які мають заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування або здійснюють виплату заробітної плати в натуральній формі, можуть за згодою Пенсійного фонду передавати в рахунок погашення заборгованості або сплати збору товари (послуги), інше майно та майнові права. При цьому передача майна та майнових прав, що перебувають у податковій заставі, здійснюється у випадках, передбачених Указом Президента України від 4 березня 1998 р. N 167 "Про заходи щодо підвищення відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими фондами", за письмовою згодою органів державної податкової служби;

................
Перейти до повного тексту