1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 10 серпня 2000 р. № 1250
Київ
Про затвердження Статуту акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України"
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 375 від 15.04.2009, № 567 від 05.06.2019 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1181 від 19.08.2002 № 1278 від 29.08.2002 № 1391 від 04.09.2003 № 624 від 12.05.2004 № 1105 від 25.08.2004 № 374 від 26.05.2005 № 1120 від 30.11.2005 № 610 від 05.05.2006 № 787 від 06.06.2006 № 210 від 14.02.2007 № 1041 від 15.08.2007 № 56 від 22.02.2008 № 562 від 25.06.2008 № 1031 від 26.11.2008 № 1116 від 17.12.2008 № 375 від 15.04.2009 № 432 від 06.05.2009 № 640 від 24.06.2009 № 800 від 17.07.2009 № 866 від 12.08.2009 № 129 від 20.01.2010 № 150 від 17.02.2010 № 58 від 02.02.2011 № 225 від 21.03.2012 № 630 від 28.08.2013 № 142 від 21.05.2014 № 713 від 29.12.2014 № 235 від 30.03.2016 № 1019 від 28.12.2016 № 54 від 01.02.2017 № 123 від 06.03.2017 № 567 від 05.06.2019 № 1085 від 04.11.2020 № 57 від 26.01.2022 № 1159 від 11.10.2024 ) ( У тексті Постанови слово "відкритого" замінено словом "публічного" згідно з Постановою КМ № 375 від 15.04.2009 )
На виконання розпорядження Президента України від 27 квітня 2000 р. № 189 "Про акціонування Державного експортно-імпортного банку України" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Статут акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" (додається).
( Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 567 від 05.06.2019 )

Прем'єр-міністр України

В.ЮЩЕНКО

Інд. 34


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 серпня 2000 р. № 1250
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2024 р. № 1159
)
СТАТУТ
акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України"
Загальні положення
1. Акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" (далі - Банк) є державним банком.
2. Банк утворений відповідно до розпорядження Президента України від 27 квітня 2000 р. № 189, постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2000 р. № 1020 "Про утворення відкритого акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк" (Офіційний вісник України, 2000 р., № 26, ст. 1092) шляхом перетворення Державного експортно-імпортного банку України у відкрите акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України", найменування якого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2009 р. № 375 "Про збільшення статутного капіталу відкритого акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" та внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2009 р., № 30, ст. 1006) змінено на "публічне акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 567 "Питання акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 54, ст. 1877) - на "акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України".
3. Банк є правонаступником усіх прав і обов’язків публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України", яке є правонаступником усіх прав і обов’язків відкритого акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України", яке є правонаступником усіх прав і обов’язків Державного експортно-імпортного банку України, утвореного згідно з Указом Президента України від 3 січня 1992 р. № 29 та зареєстрованого Національним банком України (далі - Національний банк) 23 січня 1992 р. за № 5.
4. Організаційно-правова форма Банку - акціонерне товариство.
5. Тип акціонерного товариства - приватне.
6. Повне найменування Банку:
українською мовою - акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України";
англійською мовою - "The State Export-Import Bank of Ukraine" Joint Stock Company.
Скорочене найменування:
українською мовою - АТ "Укрексімбанк";
англійською мовою - "Ukreximbank" JSC.
7. Місцезнаходження Банку - Україна, 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 127.
8. Єдиним акціонером Банку, якому належить 100 відсотків акцій у статутному капіталі Банку, є держава.
Функції з управління корпоративними правами держави в Банку здійснює Кабінет Міністрів України.
9. Кабінет Міністрів України виконує також функції вищого органу управління Банку (далі - вищий орган).
10. Рішення вищого органу оформлюються актами Кабінету Міністрів України, проекти яких готуються та вносяться на розгляд Кабінету Міністрів України Мінфіном і не підлягають погодженню з іншими заінтересованими органами.
11. Банк є юридичною особою приватного права, створеною згідно із законодавством.
12. Банк як юридична особа має у власності відокремлене майно, самостійний баланс, відкриває власні рахунки в Національному банку та інших банках, може використовувати власні печатки, штампи, фірмові бланки та банківські реквізити.
13. Банк має право від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, зокрема вчиняти правочини (договори, контракти), бути стороною (позивачем, відповідачем), учасником судового процесу та арбітражу в судах, третейських судах, Міжнародному комерційному арбітражному суді при Торгово-промисловій палаті України, міжнародних судових та арбітражних інстанціях.
14. Майно (майнові права), набуті Банком у результаті правонаступництва та провадження своєї діяльності, є власністю Банку.
15. Банк володіє, користується та розпоряджається своїм майном і коштами відповідно до мети і предмета своєї діяльності, передбачених цим Статутом.
16. Ризик випадкового знищення та/або пошкодження (псування) майна, що є власністю Банку, несе Банк, якщо інше не встановлено договором або законом.
17. Захист права власності Банку забезпечується згідно із законодавством.
18. Банк у своїй діяльності керується Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законами України "Про банки і банківську діяльність", "Про акціонерні товариства", "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", іншими законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Національного банку, державних органів, прийнятими відповідно до визначеної законом їх компетенції, положеннями цього Статуту, а також внутрішніми документами Банку.
19. У разі зміни законодавства або наявності розбіжностей між положеннями цього Статуту та нормами законодавства цей Статут застосовується в частині, що не суперечить законодавству.
20. У разі наявності розбіжностей між положеннями цього Статуту та положеннями внутрішніх документів Банку, положення цього Статуту мають переважну силу.
21. Банк самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями всім своїм майном і коштами відповідно до законодавства.
22. Банк не відповідає за зобов’язаннями держави, а держава не відповідає за зобов’язаннями Банку, крім випадків, передбачених законом або договором.
23. Банк не відповідає за зобов’язаннями Національного банку, а Національний банк не відповідає за зобов’язаннями Банку, якщо інше не передбачено законом або договором.
24. Банк є економічно самостійним і повністю незалежним від органів державної влади та органів місцевого самоврядування в рішеннях і діях, пов’язаних із його поточною та операційною діяльністю.
25. Банк провадить свою діяльність на комерційній основі, набуває, володіє, користується та розпоряджається майном, зокрема будівлями, спорудами, устаткуванням, інвентарем, фондами та коштами, які належать йому на праві власності відповідно до законодавства.
26. Банк може мати у власності нерухоме майно загальною вартістю не більш як 25 відсотків власного капіталу Банку. Це обмеження не поширюється на:
1) приміщення, яке забезпечує технологічне здійснення банківських функцій;
2) майно, яке перейшло до Банку у власність на підставі реалізації прав заставодержателя відповідно до умов договору застави;
3) майно, яке набуте Банком з метою запобігання виникненню збитків, за умови, що таке майно повинно бути відчужено Банком протягом одного року з моменту набуття права власності на нього;
4) майно, яке належить Банку на праві довірчої власності.
27. Банк, його філії можуть мати гербову та інші печатки, штампи, бланки із своїм найменуванням.
Відділення Банку можуть мати печатки із своїм найменуванням та штампи.
Мета і предмет діяльності Банку
28. Метою діяльності Банку є створення сприятливих умов для розвитку економіки; обслуговування експортно-імпортних операцій; кредитно-фінансова підтримка галузей економіки та підприємств, що є експортноорієнтованими або провадять діяльність, пов’язану із виробництвом імпортозамінної продукції, а також отримання прибутку в інтересах Банку, зокрема для власного розвитку, та його акціонера.
29. Предметом діяльності Банку є надання банківських та інших фінансових послуг, здійснення операцій на грошовому, валютному ринку, ринку капіталу, а також провадження іншої діяльності, не забороненої для банків, у порядку, визначеному законодавством.
Види діяльності Банку
30. Банк надає банківські та інші фінансові послуги (крім страхування, за винятком функцій страхового посередника) як у національній, так і в іноземній валюті, платіжні послуги, здійснює операції на грошовому, валютному ринку, ринку капіталу, а також провадить інші види діяльності, не заборонені для банків, у порядку, визначеному законодавством.
31. Види діяльності, що підлягають ліцензуванню або потребують отримання дозволу на їх провадження, провадяться Банком після отримання відповідної ліцензії або дозволу.
32. Банк на підставі банківської ліцензії може надавати такі банківські послуги:
1) залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню, від необмеженого кола осіб;
2) відкриття та ведення поточних (розрахункових, кореспондентських) рахунків клієнтів, зокрема в банківських металах, та рахунків умовного зберігання (ескроу);
3) надання коштів та банківських металів у кредит за рахунок залучених у вклади (депозити), зокрема на поточні рахунки, коштів та банківських металів від власного імені, на власних умовах і на власний ризик.
33. Банк має право надавати своїм клієнтам (крім банків) окремі фінансові послуги, зокрема шляхом укладення з комерційними агентами агентських договорів відповідно до законодавства.
34. Банк організовує та провадить агентську діяльність як фінансовий агент Кабінету Міністрів України відповідно до агентських угод, укладених між Кабінетом Міністрів України або іншим органом, уповноваженим державою згідно із законодавством, та Банком.
Банк виконує свої функції за агентськими угодами, укладеними між Кабінетом Міністрів України або іншим органом, уповноваженим державою згідно із законодавством, та Банком як звичайний повірений.
35. Банк провадить професійну діяльність на ринках капіталу на підставі ліцензії, що видається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, з урахуванням передбачених законодавством особливостей та обмежень щодо поєднання видів професійної діяльності, зокрема:
1) діяльність з торгівлі фінансовими інструментами (субброкерську діяльність, брокерську діяльність, дилерську діяльність, діяльність з управління портфелем фінансових інструментів, інвестиційне консультування, андеррайтинг та/або діяльність з розміщення з наданням гарантії, діяльність з розміщення без надання гарантії);
2) депозитарну діяльність (депозитарну діяльність депозитарної установи, діяльність із зберігання активів інститутів спільного інвестування, діяльність із зберігання активів пенсійних фондів);
3) діяльність з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій із нерухомістю та діяльність з управління іпотечним покриттям.
36. Банк, крім надання банківських та інших фінансових послуг відповідно до законодавства, має право провадити також іншу діяльність, не заборонену законодавством.
37. Банк відповідно до мети своєї діяльності також:
1) провадить операційну діяльність, зокрема щодо збереження коштів клієнтів, розрахункового та касового обслуговування клієнтів тощо;
2) залучає зовнішні і внутрішні кредитні ресурси та інвестиції;
3) фінансує та гарантує експортно-імпортні операції підприємств;
4) надає кредитно-фінансову підтримку суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності та вітчизняним товаровиробникам;
5) надає кредитно-фінансову підтримку для реалізації інфраструктурних проектів комунального сектору;
6) фінансує інвестиційні проекти та потреби клієнтів в оборотному капіталі;
7) здійснює розроблення, виробництво, використання, експлуатацію, ввезення, вивезення криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації, надає послуги в галузі криптографічного захисту інформації для Банку та його клієнтів;
8) виконує функції страхового посередника;
9) здійснює емісію/надання платіжних інструментів та платіжні операції відповідно до законодавства;
10) здійснює купівлю у підприємств, установ, організацій та громадян і продаж їм іноземної валюти готівкою та валюти, що перебуває на рахунках і вкладах;
11) здійснює купівлю і продаж в Україні та за кордоном банківських металів;
12) розміщує залучені банківські метали на рахунках, а також здійснює інші операції з такими металами відповідно до міжнародної банківської практики;
13) обслуговує частку державного зовнішнього боргу України за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, у рамках виконання Банком агентських функцій;
14) здійснює операції з касового обслуговування державного бюджету за договорами, укладеними із Казначейством;
15) здійснює випуск електронних грошей, номінованих у гривні, а також інші операції з ними;
16) забезпечує вступ та підтримку членства банків-партнерів у платіжних системах і системах термінових міжнародних та внутрішньодержавних грошових переказів, у яких Банк є учасником;
17) співпрацює з міжнародними фінансовими організаціями, урядовими, неурядовими організаціями та кредитно-фінансовими установами іноземних держав з питань залучення фінансових ресурсів в економіку України;
18) провадить інші види діяльності, не заборонені законодавством.
Банк за дорученням клієнтів або від свого імені здійснює операції з інструментами грошового ринку, а також іншими фінансовими інструментами, зокрема деривативними контрактами (опціонами, ф’ючерсами, контрактами на майбутню відсоткову ставку та будь-якими іншими деривативними контрактами).
38. Банк має право вчиняти будь-які правочини, необхідні для надання ним банківських та інших фінансових послуг і провадження іншої діяльності, з урахуванням обмежень, визначених законом.
39. Банк має право розпочати провадження нового виду діяльності або надання нового виду фінансових послуг (крім банківських) за умови виконання встановлених Національним банком вимог щодо цього виду діяльності або послуги, якщо такі передбачені.
Банк зобов’язаний повідомити Національному банку про початок нового виду діяльності або надання нового виду фінансових послуг (крім банківських) у випадках, згідно з вимогами та в порядку, що встановлені Національним банком.
40. Наведений у цьому розділі Статуту перелік послуг, операцій та видів діяльності не є вичерпним і не позбавляє Банк права провадити іншу діяльність, не заборонену законом.
Права Банку
41. З метою провадження своєї діяльності Банк має право відповідно до законодавства:
1) відкривати та закривати (ліквідовувати) відокремлені підрозділи (філії, відділення, представництва тощо) на території України, а також утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати дочірні підприємства;
2) утворювати (у тому числі шляхом придбання) дочірні банки, філії та представництва на території інших держав після отримання дозволу Національного банку, реорганізовувати та ліквідовувати (закривати) їх;
3) бути учасником банківської групи;
4) утворювати благодійні або інші неприбуткові організації, неприбуткові спілки чи асоціації або бути їх учасником для забезпечення досягнення мети діяльності Банку;
5) бути засновником або учасником юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми і виду, придбавати корпоративні права юридичних осіб, у тому числі акції (частки, паї), крім тих, щодо яких законом або статутом передбачено повну відповідальність їх учасників;
6) самостійно визначати форми, систему та порядок оплати і стимулювання праці працівників відповідно до законодавства;
7) мати у власності нерухоме майно, засоби зв’язку, обладнання, транспортні засоби тощо;
8) придбавати, зберігати, використовувати та перевозити в порядку, передбаченому законодавством, бойову вогнепальну зброю, боєприпаси до неї, спеціальну техніку, обладнання, засоби індивідуального захисту та активної оборони для забезпечення власної служби охорони та служби інкасації Банку;
9) здійснювати управління власним та залученим капіталом;
10) здійснювати операції з цінними паперами відповідно до законодавства про банки, цінні папери, інвестиційну діяльність та згідно з нормативно-правовими актами Національного банку;
11) емітувати/надавати та використовувати платіжні інструменти відповідно до законодавства;
12) фінансувати капітальні вкладення за дорученням власників або розпорядників інвестованих коштів;
13) приймати заповідальні розпорядження від вкладників - фізичних осіб про видачу вкладу в разі смерті будь-якій особі, організації або державі;
14) залучати кошти нерезидентів;
15) запроваджувати та надавати своїм клієнтам нові види банківських послуг;
16) від імені та за дорученням Кабінету Міністрів України або іншого органу, уповноваженого державою згідно із законодавством, залучати кредити в іноземній валюті, зокрема повернення яких іноземним кредиторам гарантовано державою за рішенням Кабінету Міністрів України або в інший, установлений законодавством спосіб, а також надавати юридичним особам - резидентам України кредити в іноземній валюті, зокрема, з метою сприяння розвитку пріоритетних галузей економіки України, структурній перебудові та модернізації промисловості, розвитку експортного потенціалу вітчизняних підприємств відповідно до державних програм (виконання агентських (посередницьких) функцій);
17) самостійно встановлювати процентні ставки за активними та пасивними операціями, а також розміри комісійних та інших винагород за послуги Банку, якщо інше на передбачено законом;
18) отримувати від суб’єктів господарювання, установ і організацій баланси, фінансові плани, фінансову звітність та інші документи, що відображають результат діяльності зазначених осіб, за формою, визначеною законодавством, для здійснення активних банківських операцій, проведення розрахунків і підтвердження платоспроможності клієнтів тощо;
19) приймати для забезпечення кредитів, гарантій та зобов’язань за іншими операціями в заставу майно (майнові права), на яке може бути звернено стягнення, отримувати заставлене майно (майнові права) у власність внаслідок звернення на нього стягнення та в управління, забезпечувати виконання зобов’язань у будь-який спосіб, визначений законодавством або договором;
20) перевіряти використання за цільовим призначенням наданих Банком кредитів, а також наявність та умови збереження майна, яким забезпечується виконання зобов’язань за кредитними операціями;
21) обстежувати потенційні об’єкти інвестиційної діяльності, створювати відповідний банк даних, здійснювати інформаційне забезпечення учасників інвестиційного процесу;
22) укладати договори про консорціумне кредитування з метою проведення спільного фінансування клієнтами Банку;
23) у відносинах із клієнтами Банку отримувати пояснення, інформацію та документи, зокрема, фінансові, необхідні для уточнення/перевірки/підтвердження поданої клієнтами інформації;
24) виконувати агентські та інші посередницькі функції, зокрема функції страхового посередника;
25) у разі несвоєчасного погашення кредиту або процентів за користування ним видавати наказ про примусову оплату боргового зобов’язання, якщо це передбачено договором;
26) отримувати у власність акції, частки, паї у зв’язку з реалізацією права заставодержателя;
27) вчиняти інші дії, що не суперечать законодавству.
42. Представництво прав та охоронюваних законом інтересів Банку в судах, третейських судах та арбітражах може здійснюватися філією Банку на підставі затвердженого Банком положення про філію.
43. Банк формує відносини з клієнтами та банками-кореспондентами відповідно до законодавства, зокрема нормативно правових актів Національного банку, на підставі договорів про надання банківських та інших послуг, а також щодо провадження інших видів діяльності, не забороненої для банків, якими визначаються взаємні права, зобов’язання та відповідальність сторін, процентні ставки, комісійні винагороди, види забезпечення повернення кредитів, порядок отримання від клієнтів відповідної інформації та інші умови.
Статутний капітал, резервний та інші фонди Банку
44. З метою забезпечення статутної діяльності Банк відповідно до законодавства та цього Статуту формує статутний капітал.
45. Формування та збільшення статутного капіталу Банку здійснюється за рахунок грошових внесків, якщо інше не передбачено законом. Грошові внески для формування та збільшення статутного капіталу Банку здійснюються у гривнях, якщо інше не передбачено законом.
46. Статутний капітал Банку не повинен формуватися з непідтверджених джерел, а також за рахунок коштів, використання яких для формування статутного капіталу заборонено законом. Забороняється використовувати для формування статутного капіталу Банку бюджетні кошти, якщо ці кошти мають інше цільове призначення.
47. Статутний капітал Банку становить 45570041124,24 гривні (сорок п’ять мільярдів п’ятсот сімдесят мільйонів сорок одна тисяча сто двадцять чотири гривні 24 копійки).
48. Банк має право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного капіталу в порядку, визначеному законом.
49. Збільшення розміру статутного капіталу Банку може здійснюватися виключно за рахунок грошових внесків (у тому числі чистого прибутку, що залишився в розпорядженні Банку), крім випадків, передбачених законом, шляхом додаткової емісії акцій існуючої номінальної вартості або підвищення номінальної вартості акцій.
50. Банк має право збільшувати статутний капітал після реєстрації звітів про результати емісії всіх попередніх випусків акцій у порядку, встановленому законодавством.
51. Наявність збитків у Банку не є перешкодою для збільшення статутного капіталу Банку.
52. Банк створює резервний фонд для покриття непередбачених збитків за всіма статтями активів та позабалансових зобов’язань.
Резервний фонд Банку створюється до досягнення 25 відсотків розміру регулятивного капіталу Банку. Розмір щорічних відрахувань до резервного фонду становить не менш як 5 відсотків прибутку Банку.
У разі досягнення розміру відрахувань до резервного фонду на рівні 25 відсотків розміру регулятивного капіталу Банку подальше відрахування здійснюється у випадках, визначених законодавством.
53. Банк створює інші фонди відповідно до нормативно-правових актів Національного банку.
Акції Банку
54. Статутний капітал Банку поділено на 31168806 (тридцять один мільйон сто шістдесят вісім тисяч вісімсот шість) простих іменних акцій номінальною вартістю 1462,04 гривні (одна тисяча чотириста шістдесят дві гривні 4 копійки) на всю суму статутного капіталу відповідно до законодавства.
55. Банк здійснює емісію власних акцій відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про банки і банківську діяльність".
56. Акція посвідчує корпоративні права акціонера щодо Банку.
57. Усі акції Банку за формою випуску є іменними. Акції Банку за типом є простими. Кожна акція є неподільною.
58. Банк має право здійснювати в установленому законодавством порядку консолідацію або дроблення акцій.
59. Вищий орган має право прийняти рішення про викуп акцій Банку без подальшого зменшення розміру статутного капіталу Банку за умови, що на день такого викупу Банк сформує резервний фонд у розмірі сумарної номінальної вартості акцій, що будуть викуплені. Такий резервний фонд не може бути розподілений та використовується виключно для підвищення номінальної вартості акцій.
Розподіл прибутку Банку та покриття збитків
60. Прибуток Банку після сплати податків та інших обов’язкових платежів підлягає розподілу згідно з рішенням вищого органу у спосіб та строки, що визначені законодавством.
61. Банку забороняється виплачувати дивіденди чи розподіляти прибуток у будь-якій формі, якщо такі виплата чи розподіл призведуть до недотримання рівня капіталу, необхідного для забезпечення вимог, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність".
62. Банк згідно з рішенням вищого органу здійснює виплату дивідендів один раз на рік за підсумками календарного року за рахунок чистого прибутку за звітний рік та/або нерозподіленого прибутку, та/або резервного фонду протягом шести місяців з дня прийняття вищим органом рішення про виплату дивідендів.
Дивіденди виплачуються виключно грошовими коштами за акціями, звіт про результати емісії яких зареєстровано в установленому законодавством порядку.
63. Збитки покриваються за рішенням вищого органу за рахунок резервного фонду та інших фондів, сформованих відповідно до нормативно-правових актів Національного банку.
Цінні папери Банку
64. Банк має право в порядку, встановленому законодавством, здійснювати емісію акцій та інших емісійних цінних паперів, видачу неемісійних цінних паперів, а також укладення деривативних контрактів.
Захист інтересів клієнтів, охорона майна Банку, збереження банківської таємниці
65. Банк розробляє та здійснює заходи для правового захисту своїх інтересів, фінансової, господарської та інформаційної безпеки, охорони свого майна з урахуванням вимог, передбачених законодавством.
66. Звернення стягнення на власні кошти та майно Банку, кошти та інші цінності фізичних або юридичних осіб, що перебувають у Банку, накладення арешту на майно або кошти Банку, що перебувають на його рахунках, а також арешту на кошти та інші цінності фізичних або юридичних осіб, що перебувають у Банку, та звільнення майна або коштів з-під арешту здійснюються згідно із законодавством.
67. Банк забезпечує збереження банківської таємниці всіма його керівниками та працівниками (службовцями) відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" та інших нормативно-правових актів.
68. Вищий орган має право отримувати будь-яку інформацію про фінансово-господарську діяльність Банку, необхідну для здійснення його повноважень, з урахуванням положень Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо банківської таємниці.
69. Члени наглядової ради Банку мають право отримувати будь-яку інформацію (зокрема інформацію, що становить банківську таємницю) про Банк з урахуванням положень Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо банківської таємниці та положення про наглядову раду.
70. Банк подає інформацію про фінансово-господарську діяльність Банку, зокрема інформацію, що становить банківську таємницю, Мінфіну в обсязі, необхідному для проведення моніторингу діяльності Банку та стану реалізації стратегії розвитку Банку, у тому числі досягнення очікуваних показників (результатів) діяльності Банку, передбачених стратегією розвитку Банку.
71. Керівники та працівники (службовці) Банку зобов’язані не розголошувати та не використовувати з вигодою для себе чи третіх осіб інформацію, що становить банківську таємницю, яка стала їм відома у зв’язку з виконанням службових обов’язків.
Керівники та працівники (службовці) Банку під час вступу на посаду підписують зобов’язання щодо збереження банківської таємниці.
72. Особи, винні в порушенні порядку розкриття та використання інформації, що становить банківську таємницю, несуть кримінальну та іншу відповідальність згідно із законом.
Структура управління Банком
73. Банк має дворівневу структуру управління. Органами управління Банку є:
1) вищий орган, що здійснює управління корпоративними правами держави в Банку;
2) наглядова рада - колегіальний орган управління Банку, що в межах своєї компетенції здійснює управління Банком, а також контролює та регулює діяльність правління з метою виконання стратегії розвитку Банку;
3) правління - виконавчий орган Банку, що здійснює поточне управління його діяльністю.
74. Члени наглядової ради та правління несуть відповідальність за діяльність Банку в межах своєї компетенції.
75. Керівниками Банку є голова, його заступники та члени наглядової ради, голова, його заступники та члени правління, головний бухгалтер Банку.
Керівники Банку повинні відповідати кваліфікаційним вимогам. Кваліфікаційними вимогами є вимоги щодо ділової репутації та професійної придатності, вимоги, визначені статтею 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність", а щодо незалежних членів наглядової ради - також вимоги щодо незалежності.
76. Керівники Банку зобов’язані запобігати виникненню конфліктів інтересів у Банку та сприяти їх врегулюванню. Керівники Банку зобов’язані утримуватися від вчинення дій та/або прийняття рішень, якщо це може призвести до виникнення конфлікту інтересів та/або перешкоджати належному виконанню такими особами своїх посадових обов’язків в інтересах Банку.
77. Керівники Банку зобов’язані відмовитися від участі у прийнятті рішень, якщо конфлікт інтересів не дає їм змоги повною мірою виконувати свої обов’язки в інтересах Банку, його вкладників та акціонера. У таких випадках керівник Банку, який є членом колегіального органу, не має права голосу під час прийняття таким органом рішення та не враховується під час визначення кворуму відповідного колегіального органу.
Вищий орган
78. До виключної компетенції вищого органу належить прийняття рішень щодо:
1) визначення основних (стратегічних) напрямів діяльності Банку та затвердження звітів про їх виконання;
2) схвалення стратегії розвитку Банку, затвердженої наглядовою радою;
3) внесення змін до Статуту;
4) збільшення або зменшення статутного капіталу Банку;
5) призначення та припинення повноважень членів наглядової ради в порядку та з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про банки і банківську діяльність";
6) затвердження умов цивільно-правових договорів, що укладаються з членами наглядової ради, обрання особи, уповноваженої на підписання цивільно-правових договорів із членами наглядової ради;
7) встановлення розміру винагороди членів наглядової ради, у тому числі заохочувальних і компенсаційних виплат;
8) затвердження положення про винагороду членів наглядової ради, вимоги до якого встановлюються Національним банком;
9) затвердження звіту про винагороду членів наглядової ради, вимоги до якого встановлюються Національним банком;
10) затвердження річного звіту Банку;
11) затвердження заходів за результатами розгляду звіту наглядової ради, зокрема про виконання стратегії розвитку Банку;
12) покриття збитків та розподілу прибутку;
13) затвердження розміру річних дивідендів;
14) затвердження положення про наглядову раду;
15) зміни типу акціонерного товариства, у формі якого існує Банк;
16) емісії акцій, їх дроблення або консолідації;
17) викупу Банком акцій власної емісії;
18) анулювання або продажу викуплених акцій Банку;
19) реорганізації Банку, обрання комісії з реорганізації Банку;
20) ліквідації Банку, обрання комісії з припинення (ліквідаційної комісії, ліквідатора) Банку, затвердження ліквідаційного балансу;
21) встановлення критеріїв відбору зовнішнього аудитора Банку;
22) надання згоди на вчинення значного правочину за поданням наглядової ради у випадках і в порядку, передбачених цим Статутом;
23) надання згоди на вчинення правочину, щодо вчинення якого є заінтересованість, у випадках і порядку, встановлених Законом України "Про акціонерні товариства" і цим Статутом, з урахуванням положень статті 52 Закону України "Про банки і банківську діяльність";
24) затвердження порядку щорічного оцінювання ефективності діяльності наглядової ради, включаючи критерії оцінювання виконання стратегії та/або бізнес-плану розвитку Банку та результатів такого оцінювання.
79. Повноваження з вирішення питань, що належать до виключної компетенції вищого органу, не можуть бути передані іншим органам управління Банку.
80. Вищий орган не має права приймати рішення з питань діяльності Банку, що не належать до його виключної компетенції. Вищий орган не бере участі в поточному управлінні Банком.
81. Вищий орган щороку в установлений законодавством строк приймає рішення з питань, передбачених підпунктами 10-12 пункту 78 цього Статуту.
Наглядова рада
82. Наглядова рада є колегіальним органом управління Банку, що в межах своєї компетенції здійснює управління Банком, а також контролює та регулює діяльність правління з метою виконання стратегії розвитку Банку. Наглядова рада, діючи в інтересах Банку відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність", здійснює захист прав вкладників, кредиторів та держави як акціонера Банку. Наглядова рада не бере участі в поточному управлінні Банком.
83. Наглядова рада не затверджує внутрішні документи Банку щодо поточної діяльності Банку, а також пов’язані із забезпеченням провадження відповідної діяльності (за винятком внутрішніх документів Банку, затвердження яких належить до виключної компетенції наглядової ради відповідно до цього Статуту).
84. Наглядова рада складається із дев’яти членів, з яких шість членів є незалежними, а три члени є представниками держави.
85. Один представник держави в наглядовій раді призначається вищим органом за поданням Президента України, один - за поданням Кабінету Міністрів України та один - за поданням профільного комітету Верховної Ради України, до предмету відання якого належать питання щодо банківської діяльності. Незалежні члени наглядової ради призначаються вищим органом із дотриманням вимог та в порядку, визначених Законом України "Про банки і банківську діяльність".
86. Члени наглядової ради повинні відповідати вимогам, встановленим Законом України "Про банки і банківську діяльність". Не допускається призначення особи на посаду члена наглядової ради, якщо таке призначення може призвести до конфлікту інтересів, що може зашкодити належному виконанню обов’язків члена наглядової ради. Не може бути членом наглядової ради особа, яка має не погашену або не зняту в установленому законодавством порядку судимість та/або яка піддавалася адміністративному стягненню за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Члени наглядової ради не можуть входити до складу правління, а також займати інші посади в Банку на умовах трудового договору (контракту) або надавати послуги Банку відповідно до цивільно-правового договору.
Член наглядової ради не може бути керівником, посадовою особою та/або членом ради банку чи іншого органу управління іншого банку, зареєстрованого в Україні, крім випадків, передбачених законодавством.
87. Члени наглядової ради вступають на посаду після їх погодження Національним банком. Першим днем здійснення повноважень на посаді члена наглядової ради вважається день, наступний за днем отримання Банком повідомлення Національного банку про погодження на посаду члена наглядової ради. У разі повторного призначення члена наглядової ради, який на момент такого повторного призначення займає посаду члена наглядової ради Банку та якого Національний банк раніше погодив на цю посаду, він набуває повноважень з дня його повторного призначення на посаду члена наглядової ради.
88. Строк повноважень наглядової ради становить три роки.
89. До виключної компетенції наглядової ради належить:
1) затвердження та контроль за реалізацією стратегії розвитку Банку, бізнес-плану, планів відновлення діяльності Банку, фінансування Банку в кризових ситуаціях, забезпечення безперервної діяльності Банку;
2) затвердження принципів (кодексу) корпоративного управління Банку, забезпечення організації ефективного корпоративного управління відповідно до принципів (кодексу) корпоративного управління Банку;
3) затвердження та контроль за виконанням бюджету Банку, у тому числі фінансування підрозділів з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс) та внутрішнього аудиту;
4) затвердження та контроль за реалізацією стратегії та виконанням оперативного плану управління проблемними активами Банку;
5) забезпечення функціонування та контроль за ефективністю комплексної та адекватної системи внутрішнього контролю Банку, зокрема системи управління ризиками, внутрішнього аудиту;
6) затвердження та контроль за дотриманням стратегій і політик управління ризиками, декларації схильності до ризиків, переліку лімітів (обмежень) щодо ризиків Банку;
7) затвердження та контроль за дотриманням кодексу поведінки (етики), політики запобігання, виявлення та управління конфліктами інтересів у Банку;
8) запровадження та контроль за функціонуванням механізму конфіденційного повідомлення про неприйнятну поведінку в Банку та реагування на такі повідомлення;
9) визначення джерел капіталізації та іншого фінансування Банку;
10) визначення кредитної політики Банку;
11) затвердження організаційної структури Банку, а також структури підрозділів з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс) та внутрішнього аудиту;
12) затвердження внутрішніх положень про правління, про комітети наглядової ради, про структурні підрозділи з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс), внутрішнього аудиту, про інші структурні підрозділи, підпорядковані безпосередньо наглядовій раді, які, зокрема, повинні включати порядок звітування перед наглядовою радою;
13) призначення та припинення повноважень (звільнення) голови правління та членів правління, призначення та звільнення головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, керівника підрозділу внутрішнього аудиту, працівника Банку, відповідального за проведення фінансового моніторингу в Банку, корпоративного секретаря;
14) визначення порядку конкурсного відбору кандидатів на заміщення посади голови правління та членів правління;
15) здійснення контролю за діяльністю правління, підрозділів з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс), внутрішнього аудиту, зокрема внесення рекомендацій щодо її вдосконалення;
16) проведення щорічної оцінки ефективності діяльності правління, кожного члена правління, підрозділів з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс), внутрішнього аудиту, оцінки відповідності членів правління, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, керівника підрозділу внутрішнього аудиту кваліфікаційним вимогам, оцінки відповідності колективної придатності правління розміру Банку, складності, обсягам, видам, характеру здійснюваних Банком операцій, організаційній структурі та профілю ризику Банку з урахуванням особливостей діяльності Банку як системно важливого та/або діяльності банківської групи, до складу якої входить Банк, а також вжиття заходів з удосконалення механізмів діяльності правління та підрозділів з управління ризиками, контролю за дотриманням норм (комплаєнс) та внутрішнього аудиту за результатами такої оцінки;
17) визначення порядку роботи та планів роботи підрозділу внутрішнього аудиту, затвердження звіту та висновків підрозділу внутрішнього аудиту;
18) визначення аудиторської фірми для проведення зовнішнього аудиту, зокрема для проведення щорічної аудиторської перевірки фінансової звітності, затвердження умов договору, що укладається з аудиторською фірмою, встановлення розміру оплати послуг;
19) розгляд висновків зовнішнього і внутрішнього аудиту та затвердження заходів за результатами їх розгляду;
20) контроль за усуненням недоліків, виявлених Національним банком, державними органами, органами управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю Банку, підрозділом внутрішнього аудиту та аудиторською фірмою за результатами проведення зовнішнього аудиту;
21) прийняття рішень щодо створення, реорганізації та ліквідації юридичних осіб, утворення філій і представництв Банку на території інших держав, затвердження їх статутів і положень, а також щодо участі Банку в юридичних особах, що становить 10 і більше відсотків їх статутного капіталу;
22) прийняття рішення щодо створення недержавного пенсійного фонду, затвердження його статуту та внесення змін до нього або щодо приєднання до створеного недержавного пенсійного фонду;
23) затвердження умов трудових договорів (контрактів), що укладаються з членами правління, керівником та працівниками підрозділу внутрішнього аудиту, головним ризик-менеджером, головним комплаєнс-менеджером, працівником Банку, відповідальним за проведення фінансового моніторингу в Банку, та корпоративним секретарем, встановлення розміру їх винагороди, визначення особи, яка підписуватиме такі трудові договори (контракти) від імені Банку;
24) контроль за своєчасністю надання (опублікування) Банком достовірної інформації щодо його діяльності відповідно до законодавства, зокрема нормативно-правових актів Національного банку;
25) затвердження та контроль за дотриманням порядку здійснення операцій із пов’язаними з Банком особами, який, зокрема, має містити вимоги щодо виявлення та контролю за операціями із пов’язаними з Банком особами;
26) визначення політики винагороди в Банку відповідно до вимог, встановлених Національним банком, а також здійснення контролю за її реалізацією;
27) здійснення щорічної оцінки ефективності діяльності наглядової ради, кожного члена наглядової ради, комітетів наглядової ради, оцінки відповідності колективної придатності наглядової ради розміру Банку, складності, обсягам, видам, характеру здійснюваних Банком операцій, організаційній структурі та профілю ризику Банку з урахуванням особливостей діяльності Банку як системно важливого та/або діяльності банківської групи, до складу якої входить Банк, а також вжиття заходів з удосконалення механізмів діяльності наглядової ради за результатами такої оцінки;
28) звернення до Мінфіну із пропозицією внесення на розгляд вищого органу питань, які належать до його компетенції;
29) прийняття рішення про емісію Банком цінних паперів, крім акцій та інших цінних паперів, які можуть бути конвертовані в акції, на суму, що не перевищує 25 відсотків вартості активів Банку за даними останньої затвердженої річної фінансової звітності;
30) прийняття рішення про викуп розміщених Банком цінних паперів, крім акцій власної емісії;
31) вирішення питань про участь Банку у групах та інших об’єднаннях (прибуткових та неприбуткових);
32) надання згоди на вчинення значного правочину, якщо ринкова вартість предмета такого значного правочину становить від 10 до 50 (не включно) відсотків вартості активів Банку за даними останньої затвердженої річної фінансової звітності, або внесення на розгляд вищого органу питання щодо вчинення значного правочину, якщо ринкова вартість предмета такого значного правочину становить 50 і більше відсотків вартості активів Банку за даними останньої затвердженої річної фінансової звітності, в порядку, встановленому цим Статутом;
33) надання згоди на вчинення правочинів щодо відчуження майна Банку на суму, що перевищує 10 відсотків розміру статутного капіталу Банку;
34) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної установи, яка надає Банку додаткові послуги, затвердження умов договору, що укладається з нею, встановлення розміру оплати послуг;
35) надання згоди на вчинення правочину, щодо вчинення якого є заінтересованість, у випадках і порядку, що встановлені Законом України "Про акціонерні товариства" та цим Статутом, з урахуванням положень статті 52 Закону України "Про банки і банківську діяльність";
36) затвердження положення про винагороду членів правління та звіту про винагороду членів правління;
37) розгляд звіту правління та затвердження заходів за результатами його розгляду;
38) попереднє схвалення річного звіту Банку до його подання на затвердження вищому органу;
39) прийняття рішень про утворення комітетів наглядової ради;
40) затвердження ринкової вартості майна у випадках, передбачених Законом України "Про акціонерні товариства";
41) обрання оцінювача майна Банку та затвердження умов договору, що укладається з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
42) притягнення до матеріальної та/або дисциплінарної відповідальності голови правління, заступників голови правління, членів правління, головного комплаєнс-менеджера, головного ризик-менеджера, керівника підрозділу внутрішнього аудиту та інших працівників, підпорядкованих наглядовій раді, у випадках, передбачених законодавством;
43) утворення благодійних або інших неприбуткових організацій або прийняття рішення щодо вступу Банку до їх складу;

................
Перейти до повного тексту