1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 серпня 1998 р. N 1247
Київ
Про розроблення державних стандартів вищої освіти
Відповідно до статті 15 Закону України "Про освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Міністерству освіти до 1 грудня 1998 р. розробити і подати на затвердження Кабінету Міністрів України державні компоненти державних стандартів вищої освіти з кожного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня виходячи з вимог до державних стандартів вищої освіти (згідно з додатком).
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.28
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 7 серпня 1998 р. N 1247
ВИМОГИ
до державних стандартів вищої освіти
Загальні положення
1. Державні стандарти вищої освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки. Вони є основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня громадян незалежно від форм одержання вищої освіти. Відповідність освітніх послуг державним стандартам вищої освіти визначає якість освітньої та наукової діяльності вищих навчальних закладів.
2. Державні стандарти вищої освіти застосовуються з метою забезпечення якості вищої освіти і потреб народного господарства, науки та культури у фахівцях, а також розроблення, впровадження та удосконалення нормативної і навчально-методичної бази, що регламентує підготовку фахівців з вищою освітою.
Державні стандарти вищої освіти є обов'язковими для виконання усіма суб'єктами в системі вищої освіти.
3. Державні стандарти вищої освіти базуються на Законі України "Про освіту", інших нормативно-правових актах, що регулюють відносини в системі вищої освіти.
4. З урахуванням положень Державної системи стандартизації України (ДСТУ 1.0-93) встановлюються такі компоненти державних стандартів вищої освіти:
1) державна компонента, що має такі складові:
Державний стандарт вищої освіти. Перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями;
Державний стандарт вищої освіти. Перелік кваліфікацій за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями;
Державний стандарт вищої освіти. Освітній рівень базової вищої освіти;
Державний стандарт вищої освіти. Освітній рівень повної вищої освіти;
Державний стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста;
Державний стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра;
Державний стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, магістра;
2) галузева компонента, що має такі складові:
Стандарт вищої освіти. Терміни та визначення;
Стандарт вищої освіти. Перелік спеціалізацій за спеціальностями вищої освіти;
Стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційна характеристика;
Стандарт вищої освіти. Освітньо-професійна програма;
Стандарт вищої освіти. Засоби діагностики рівня освітньо-професійної підготовки;
3) компонента вищого навчального закладу, що має такі складові:
Стандарт вищої освіти. Варіативна частина освітньо-кваліфікаційної характеристики; Стандарт вищої освіти. Варіативна частина освітньо-професійної програми;
Стандарт вищої освіти. Варіативна частина засобів діагностики рівня освітньо-професійної підготовки.
5. Державні стандарти вищої освіти забезпечують:
формування змісту освіти, який дає змогу випускнику вищого навчального закладу виконувати професійні завдання, що визначаються вимогами у сфері праці, науки, культури;
можливість визначення рівня освітньої та професійної підготовки фахівця.
6. Впровадження галузевої компоненти державного стандарту вищої освіти, розроблення і впровадження компоненти вищого навчального закладу здійснюється вищим навчальним закладом з додержанням нормативів навчального навантаження.
Обсяг навчального навантаження визначається кількістю академічних годин, необхідних для навчання за освітньо-професійною програмою підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.
7. Термін навчання визначається галузевою компонентою державного стандарту вищої освіти за спеціальністю відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня і не може перевищувати терміну, визначеного в постанові Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 3, ст. 108). При цьому тривалість навчального дня, за очною формою навчання з урахуванням усіх форм і видів навчальної роботи не повинна перевищувати 9 академічних годин. Навчальний тиждень за очною формою навчання становить не більш як 54 академічні години, заочної (дистанційної) - не більш як 27 академічних годин. Тривалість академічної години становить 45 астрономічних хвилин.
Вимоги до державної компоненти державних стандартів вищої освіти
8. Перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, - це класифікатор галузей освіти (за ознакою спільності узагальнених структур діяльності), напрямів підготовки (за ознакою спорідненого змісту освіти) і спеціальностей (за ознакою об'єкта діяльності або виробничої функції).
Перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, формується з урахуванням:
1) вимог державних нормативних документів, що регламентують суспільний поділ праці в Україні, а саме:Державного класифікатора професій;
Державного класифікатора видів економічної діяльності;
Міжнародної стандартної класифікації освіти;
2) вимог Державного класифікатора професій щодо встановлення освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціальностей;
3) відображення у назвах спеціальностей освітньо-кваліфікаційних рівнів бакалавра, спеціаліста і магістра узагальненого об'єкта діяльності фахівця, назвах спеціальностей освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста - виробничої функції, яку здійснює фахівець, та предмета його діяльності. 9. Перелік кваліфікацій за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями - це класифікатор певних завдань та обов'язків, що їх повинна виконувати особа, яка має певний освітньо-кваліфікаційний рівень. Перелік кваліфікацій за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями формується на підставі Державного класифікатора професій і визначає кваліфікації для кожного напряму та спеціальності відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.
10. Освітній рівень - це характеристика вищої освіти за рівнем сформованості якостей, що забезпечують всебічний розвиток особистості і є достатніми для здобуття відповідної кваліфікації.

................
Перейти до повного тексту