- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 листопада 2024 р. № 1245
Київ
Про реалізацію експериментального проекту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства освіти і науки стосовно реалізації в період воєнного стану, але не довше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану, що додається.
3. Установити, що:
1) координатором експериментального проекту є Міністерство освіти і науки;
2) учасниками експериментального проекту є Міністерство внутрішніх справ, Державна служба з надзвичайних ситуацій, Національна поліція, обласні, Київська міська військові адміністрації, органи місцевого самоврядування та заклади загальної середньої освіти, в яких навчається понад 200 здобувачів освіти та організовано освітній процес в очній та/або змішаній (шляхом поєднання очної та дистанційної форм здобуття освіти) формі;
3) заклади загальної середньої освіти беруть участь у реалізації експериментального проекту згідно з рішенням їх засновників за погодженням з Міністерством освіти і науки та Міністерством внутрішніх справ;
4) гранична кількість закладів загальної середньої освіти, які можуть взяти участь в експериментальному проекті, становить у:
2024/2025 навчальному році - 2000 закладів загальної середньої освіти;
2025/2026 навчальному році - 3000 закладів загальної середньої освіти;
5) фінансування реалізації експериментального проекту здійснюється засновниками закладів загальної середньої освіти за рахунок і в межах коштів, врахованих у відповідних бюджетах, коштів суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Міністерству освіти і науки:
оприлюднювати інформацію про реалізацію експериментального проекту на власному офіційному веб-сайті;
подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
5. Рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечити реалізацію експериментального проекту.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 листопада 2024 р. № 1245
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану
1. Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану (далі - експериментальний проект).
2. У цьому Порядку під словосполученням "посилення безпеки освітнього середовища у закладах загальної середньої освіти" слід розуміти вжиття керівниками закладів загальної середньої освіти (далі - заклади освіти) разом з їх засновниками, у співпраці з ДСНС, Національною поліцією передбаченого цим Порядком комплексу заходів, спрямованих на запобігання та/або недопущення чи припинення заподіяння шкоди учасникам освітнього процесу.
Терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Кодексі цивільного захисту України, Законах України
"Про освіту",
"Про повну загальну середню освіту",
"Про правовий режим воєнного стану",
"Про Національну поліцію",
"Про охоронну діяльність",
"Про місцеве самоврядування в Україні",
Методиці оцінки ризиків безпеки в системі освіти, пов’язаних із збройною агресією Російської Федерації проти України, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2024 р. № 866 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 73, ст. 4352),
Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затвердженому спільним наказом МВС та МОН від 18 серпня 2023 р. № 685/1013.
3. Метою реалізації експериментального проекту є створення безпечних умов здобуття загальної середньої освіти та перебування учасників освітнього процесу в закладах освіти в умовах правового режиму воєнного стану, зокрема збройної агресії Російської Федерації проти України.
4. До комплексу заходів, зазначених в абзаці першому пункту 2 цього Порядку, належать заходи щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах освіти, передбачені законодавством, зокрема:
1) забезпечення укриття учасників освітнього процесу;
2) забезпечення пожежної та техногенної безпеки закладів освіти;
3) визначення правил перебування осіб на території та у приміщеннях закладу освіти;
4) облаштування закладів освіти технічними засобами охорони;
5) забезпечення закладів освіти охороною, зокрема із залученням органів поліції охорони;
6) огородження території закладу освіти;
7) встановлення у приміщеннях закладів освіти стаціонарних металодетекторів;
8) обладнання приміщень та території закладів освіти технічними засобами відеоспостереження;
9) забезпечення безпеки дорожнього руху на прилеглих до закладів освіти територіях;
10) наближення маршрутів патрулювання поліції до закладів освіти;
11) здійснення контролю за дотриманням встановлених обмежень щодо продажу алкогольних та тютюнових виробів на прилеглих до закладів освіти територіях;
12) освітлення маршрутів слідування учасників освітнього процесу;
13) проведення серед здобувачів освіти заходів із забезпечення безпеки життєдіяльності та профілактики правопорушень;
14) складення та оновлення паспорта безпеки закладу освіти;
15) забезпечення закладів освіти альтернативними джерелами електроенергії та устаткуванням щодо її зберігання.
5. Забезпечення укриття учасників освітнього процесу здійснюється шляхом:
створення, утримання, експлуатації та ведення обліку захисних споруд цивільного захисту (сховищ та протирадіаційних укриттів) або споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховища чи протирадіаційного укриття;
створення, утримання, експлуатації та ведення обліку найпростіших укриттів;
створення (облаштування) захищених просторів (приміщень для фізичного захисту).
Створення, утримання, експлуатація та ведення обліку захисних споруд цивільного захисту (сховищ та протирадіаційних укриттів) або споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховища чи протирадіаційного укриття здійснюється відповідно до вимог
Кодексу цивільного захисту України,
Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об’єктів до складу та виключення таких об’єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 682),
вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 9 липня 2018 р. № 579, та ДБН В.2.2-5:2023 "Захисні споруди цивільного захисту".
До початку навчального року засновники закладів освіти, військові адміністрації проводять обстеження стану готовності захисних споруд цивільного захисту, що перебувають на балансі закладів освіти та аналіз можливості використання захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі інших суб’єктів господарювання, для забезпечення укриття учасників освітнього процесу.
У разі відсутності на території закладів освіти захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі закладів освіти, їх засновників, органи місцевого самоврядування разом з керівниками закладів освіти за погодженням з відповідними обласними держадміністраціями (військовими адміністраціями), суб’єктами господарювання, які є балансоутримувачами інших захисних споруд цивільного захисту, визначають:
захисні споруди цивільного захисту для забезпечення укриття учасників освітнього процесу, які розташовані на відстані не більше ніж 100 метрів від приміщень закладів освіти;
шляхи та способи пересування учасників освітнього процесу до таких споруд та у зворотному напрямку. Маршрут пересування повинен забезпечувати проведення організованої, безпечної та швидкої евакуації до них учасників освітнього процесу, не проходити біля об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів підвищеної небезпеки, мати мінімально можливу кількість переходів через проїжджу частину вулиці (рекомендовано перехід через проїжджу частину вулиці планувати в місцях, обладнаних світлофорами, або використовувати наявні підземні переходи);
окремі приміщення або відокремлені місця для розміщення учасників освітнього процесу, що виключають одночасне перебування в них учнів та інших осіб, які не є учасниками освітнього процесу, та необхідність (можливість) прямого контакту з такими особами учасників освітнього процесу (в разі одночасного укриття в таких захисних спорудах інших осіб).
Керівники закладів освіти забезпечують:
розроблення і затвердження правил перебування учасників освітнього процесу та організації освітнього процесу в укриттях;
розроблення та затвердження правил пересування учасників освітнього процесу до місць укриття та у зворотному напрямку;
розроблення та затвердження правил підвезення здобувачів освіти та алгоритму дій водія шкільного автобуса, супроводжуючих осіб та здобувачів освіти у разі виникнення надзвичайної ситуації під час руху шкільного автобуса.
Під час укриття учасників освітнього процесу керівники закладів освіти вживають заходів для забезпечення безперервності освітнього процесу, здійснення постійного контролю за фізичним та психологічним станом здобувачів освіти, недопущення залишення учнів без педагогічного та медичного нагляду, відволікання учителів та учнів від освітнього процесу.
У разі забезпечення укриття учасників освітнього процесу в захисних спорудах цивільного захисту інших суб’єктів господарювання, які є балансоутримувачами таких споруд, правила перебування здобувачів освіти та інших громадян, які не є учасниками освітнього процесу, розробляються та затверджуються керівником закладу освіти разом із суб’єктом господарювання, який є балансоутримувачем захисних споруд, або відповідним органом місцевого самоврядування чи військовою адміністрацією.
У разі забезпечення підвезення здобувачів освіти до місць навчання та у зворотному напрямку транспортними засобами, які не належать закладу освіти, правила підвезення та алгоритм дій водія шкільного автобуса, супроводжуючих осіб та здобувачів освіти у разі виникнення надзвичайної ситуації під час руху автобуса розробляються та затверджуються керівником закладу освіти разом з перевізником або відповідним органом місцевого самоврядування чи військовою адміністрацією.
6. Забезпечення пожежної та техногенної безпеки закладів освіти здійснюється шляхом обладнання споруд та будівель закладів освіти системами протипожежного захисту з їх технічним обслуговуванням (підтриманням експлуатаційної придатності), забезпечення первинними засобами пожежогасіння, обладнання системами блискавкозахисту, проведення робіт з нанесення на поверхню будівельних конструкцій спеціальних вогнезахисних матеріалів, дотримання вимог законодавства щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів, території та джерел протипожежного водопостачання, а також здійснення інших заходів, передбачених
Кодексом цивільного захисту України,
Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС від 30 грудня 2014 р. № 1417,
Правилами пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом МОН від 15 серпня 2016 р. № 974,
Правилами експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС від 15 січня 2018 р. № 25,
Правилами улаштування електроустановок, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 21 липня 2017 р. № 476, ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".
................Перейти до повного тексту