1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 листопада 2021 р. № 1245
Київ
Деякі питання відбору інфраструктурних проектів, які фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за кошти державного бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 )
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 17 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок відбору інфраструктурних проектів, які фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за кошти державного бюджету, що додається.
2. Внести до пункту 3 Порядку проведення державної експертизи інвестиційних проектів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 701 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 51, ст. 2033; 2012 р., № 57, ст. 2289; 2018 р., № 1, ст. 13), зміну, що додається.
3. Міністерству економіки разом з іншими заінтересованими органами у тримісячний строк з дня прийняття цієї постанови подати Кабінетові Міністрів України проект акта про утворення Міжвідомчої комісії з відбору інфраструктурних проектів, які фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за кошти державного бюджету, та проект Положення про неї.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 листопада 2021 р. № 1245
ПОРЯДОК
відбору інфраструктурних проектів, які фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за кошти державного бюджету
1. Цей Порядок визначає механізм відбору інфраструктурних проектів, які відповідно до абзацу другого частини другої статті 17 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за рахунок коштів державного бюджету (далі - відбір), перелік документів, що подаються для відбору, та критерії відбору.
Інфраструктурні проекти, відібрані відповідно до вимог цього Порядку, можуть фінансуватись та/або їх витрати можуть рефінансуватись за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від розміщення державних облігацій України, емісія та обіг яких здійснюється відповідно до статті 16 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".
2. Відбір проводиться конкурсними комісіями, які утворюються центральними органами виконавчої влади, відповідальними за реалізацію або фінансування інфраструктурних проектів у відповідних сферах (далі - відповідальні органи).
Прийняття рішення про остаточний відбір інфраструктурних проектів, які можуть фінансуватись та/або витрати яких можуть рефінансуватись за рахунок коштів державного бюджету, відібраних конкурсними комісіями, утвореними відповідальними органами (далі - конкурсні комісії), здійснюється Міжвідомчою комісією з відбору інфраструктурних проектів, які фінансуються та/або витрати яких рефінансуються за кошти державного бюджету (далі - Міжвідомча комісія). Склад Міжвідомчої комісії та положення про неї затверджуються Кабінетом Міністрів України.
3. Кількість представників відповідального органу в конкурсній комісії становить не більше половини її складу.
До складу конкурсної комісії також можуть включатися представники інших центральних органів виконавчої влади, наукових та інших установ (за погодженням з їх керівниками), громадських об’єднань, у тому числі представники об’єднань роботодавців, асоціацій (за згодою).
До роботи конкурсної комісії можуть залучатися незалежні експерти (за згодою).
Членство у конкурсній комісії не повинно створювати потенційного чи реального конфлікту інтересів у членів комісії, який може вплинути на об’єктивність та неупередженість прийняття рішень щодо оцінки та відбору інфраструктурних проектів.
Положення про конкурсну комісію та її персональний склад затверджуються відповідальним органом, який її утворив.
Інформація про персональний склад конкурсної комісії та положення про неї розміщуються на офіційному веб-сайті відповідального органу.
Формою роботи конкурсної комісії є засідання, періодичність проведення яких визначається відповідальним органом. Засідання конкурсної комісії можуть також проводитися в онлайн-режимі.
Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується головою та секретарем конкурсної комісії.
Засідання конкурсної комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.
Рішення конкурсної комісії про відбір інфраструктурних проектів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
4. Відповідальними органами є:
Мінінфраструктури - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сферах транспортної інфраструктури (доріг, мостів, переправ тощо), житлово-комунального господарства (водопровідних та каналізаційних споруд, систем теплопостачання тощо);
( Абзац другий пункту 4 в редакції Постанови КМ № 416 від 28.04.2023 )
Міненерго - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів газотранспортної системи, систем енергопостачання;
МОН - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сфері освіти;
МОЗ - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сфері охорони здоров’я;
Мінсоцполітики - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сфері соціального призначення;
( Абзац сьомий пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 416 від 28.04.2023 )
МКІП - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів культурного призначення;
Мінреінтеграції - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сферах, визначених частиною другою статті 17 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", реалізація яких передбачається на територіях, прилеглих до тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях та тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя;
Мінстратегпром - здійснює відбір проектів будівництва об’єктів у сферах, визначених частиною другою статті 17 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", реалізація яких передбачає створення умов для розвитку стратегічних галузей промисловості.
5. Оголошення про проведення відбору розміщується на офіційному веб-сайті відповідального органу не пізніше ніж за 30 днів до початку проведення відбору. В оголошенні зазначаються:
1) повне найменування та місцезнаходження відповідального органу;
2) умови проведення відбору;
3) перелік завдань на інфраструктурні проекти, розроблених на виконання стратегічних цілей, пріоритетів та завдань державних стратегічних, програмних документів;
4) перелік документів, що додаються до заяви про участь у відборі;
5) строки проведення відбору;
6) кінцевий строк прийняття заяв про участь у відборі;
7) місце прийому документів;
8) адреса електронної пошти, номер телефону, за яким надаються роз’яснення.
6. У відборі беруть участь інфраструктурні проекти, подані в установленому законодавством порядку заявниками інфраструктурних проектів (далі - заявники).
Не допускаються до участі у відборі інфраструктурні проекти, фінансування яких вже здійснюється за рахунок державного бюджету.
Заявниками можуть бути суб’єкти господарювання всіх форм власності. У разі потреби заявник забезпечує погодження реалізації інфраструктурного проекту з органами місцевого самоврядування на відповідній території.
До участі у відборі не допускаються суб’єкти господарювання або їх участь у конкурсі може бути припинена у разі, коли:
вони визнані банкрутом або стосовно них порушено справу про банкрутство, мають прострочену заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), виплати заробітної плати;
вони перебувають у стадії ліквідації;
вони припинили свою господарську діяльність;
вони зареєстровані в державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором, або стосовно них застосовано санкції відповідно до законодавства;
власники 10 і більше відсотків їх акцій (часток) є резидентом держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.
Дія цього Порядку не поширюється на діяльність оператора ринку електричної енергії, оператора системи передачі, оператора газотранспортної системи та на відносини, пов’язані з функціонуванням ринку електричної енергії відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", функціонуванням ринку природного газу відповідно до Закону України "Про ринок природного газу" та функціонуванням сфери теплопостачання відповідно до Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг".
7. Для участі у відборі заявники у визначений в оголошенні строк подають відповідальному органу такі документи:
заяву про участь у відборі, в якій у разі потреби зазначається згода заявника на закріплення в державній власності частки у статутному капіталі відповідної юридичної особи;
інфраструктурний проект в електронній формі, розроблений за типовою формою, встановленою Мінекономіки (у форматі doc або pdf та xls (таблиці), пронумерований, засвідчений кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи заявника;
копії установчих документів, засвідчені в установленому порядку;
копії балансу на останню звітну дату разом із додатками та баланси за останні три роки (для юридичної особи);
висновки незалежних експертних організацій (за наявності);
затверджену в установленому законодавством порядку проектну документацію (за наявності);
відомості про власників істотної участі суб’єкта господарювання;
копію позитивного висновку державної експертизи інфраструктурного проекту (за наявності);
інші документи за переліком, установленим відповідальним органом (у разі потреби), які підписуються заявником.
Відповідальність за повноту і достовірність відомостей, зазначених у документах, покладається на заявника.
8. Інфраструктурні проекти повинні бути розроблені відповідно до державних будівельних норм та стандартів.
9. Інфраструктурний проект підлягає оцінці його економічної ефективності.
Оцінка економічної ефективності/економічного ефекту інфраструктурного проекту проводиться за такими критеріями:
чиста приведена вартість;
внутрішня норма дохідності;
дисконтований період окупності;
індекс прибутковості;
чиста приведена вартість (на основі аналізу вигід і витрат);
співвідношення вигід і витрат (на основі аналізу вигід і витрат);
інші критерії, визначені відповідальним органом (у разі потреби).

................
Перейти до повного тексту