- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 листопада 2024 р. № 1244 Київ |
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 16 листопада 1994 р. № 778 і від 2 липня 2008 р. № 595
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 16 листопада 1994 р.
№ 778 "Про затвердження Положення про Координаційну раду з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України" (ЗП України, 1995 р., № 2, ст. 30; Офіційний вісник України, 2007 р., № 39, ст. 1557; 2012 р., № 71, ст. 2870; 2020 р., № 37, ст. 1221) і від 2 липня 2008 р.
№ 595 "Про затвердження Порядку атестації та державної реєстрації методик проведення судових експертиз" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 49, ст. 1585; 2013 р., № 88, ст. 3238; 2020 р., № 37, ст. 1221) зміни, що додаються.
2. Міністерству юстиції забезпечити формування нового складу Координаційної ради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України та проведення її засідання протягом трьох місяців з дати набрання чинності цією постановою.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 листопада 2024 р. № 1244
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 16 листопада 1994 р. № 778 і від 2 липня 2008 р. № 595
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 листопада 1994 р. № 778
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 1 листопада 2024 р. № 1244)
ПОЛОЖЕННЯ
про Координаційну раду з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України
1. Координаційна рада з проблем судової експертизи при Мін’юсті (далі - Координаційна рада) є постійно діючим, консультативно-дорадчим органом, утвореним для розгляду питань судово-експертної діяльності, що мають міжвідомчий характер.
2. Координаційна рада у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
3. Завданнями Координаційної ради є:
1) методичне забезпечення суб’єктів судово-експертної діяльності, а також органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування і суду з питань організації судово-експертних досліджень;
2) сприяння виробленню єдиних підходів до організації судово-експертної діяльності;
3) розгляд найважливіших питань судово-експертної діяльності, які мають міжвідомчий характер;
4) виконання інших завдань, спрямованих на розвиток судової експертизи.
4. Координаційна рада відповідно до покладених на неї завдань:
1) розглядає питання щодо:
державної реєстрації методик проведення судових експертиз (крім судово-медичної та судово-психіатричної), внесених Мін’юстом на розгляд Координаційної ради, або відмови в їх державній реєстрації; внесення змін до методик проведення судових експертиз, що пройшли атестацію та державну реєстрацію, а також щодо припинення застосування методик проведення судових експертиз, розроблення методики на заміну існуючої у випадках, передбачених законодавством;
пріоритетності науково-дослідних робіт з питань судової експертизи;
створення суб’єктами судово-експертної діяльності нових методів дослідження та впровадження нових видів судової експертизи;
застосування науково-методичних рекомендацій та методик проведення судових експертиз;
використання науково-технічної та довідкової літератури, а також програмних продуктів під час проведення судової експертизи;
організаційних засад проведення комплексної та комісійної судової експертизи;
формування державного Реєстру атестованих судових експертів, Реєстру методик проведення судових експертиз;
удосконалення форм навчально-методичної роботи з посадовими особами, які призначають судову експертизу;
єдиного підходу до підготовки судових експертів та підвищення їх кваліфікації;
необхідності вдосконалення законодавства у сфері судово-експертної діяльності;
налагодження і розвитку міжнародного співробітництва та обміну науково-технічними досягненнями у сфері судово-експертної діяльності;
2) схвалює науково-методичні рекомендації (крім судово-медичних та судово-психіатричних), що включають єдині підходи до визначення об’єктів експертизи за відповідними видами (підвидами) судових експертиз, основних завдань та орієнтовного переліку вирішуваних питань експертизи.
5. Координаційна рада має право:
1) отримувати в установленому порядку від органів, до сфери управління яких належать державні спеціалізовані установи судових експертиз, судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, а також інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
2) залучати до участі у своїй роботі заінтересованих юридичних та фізичних осіб (за згодою);
3) брати участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань судово-експертної діяльності шляхом надання відповідних пропозицій суб’єктам правотворчої діяльності;
4) утворювати робочі групи для виконання покладених на неї завдань;
5) брати участь у проведенні конференцій, семінарів, нарад та інших заходів;
6) користуватися іншими правами, що забезпечують виконання завдань, визначених цим Положенням.
6. До складу Координаційної ради входять голова, його заступник, секретар та інші члени Координаційної ради.
Склад Координаційної ради формується з числа представників міністерств та інших державних органів, до сфери управління яких належать державні спеціалізовані установи судових експертиз, керівників (заступників керівників) державних спеціалізованих установ, а також судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, мають стаж роботи судовим експертом не менше п’яти років і протягом останнього року не притягувалися до дисциплінарної відповідальності (далі - судові експерти), у кількості не більше п’яти осіб.
Для включення до складу Координаційної ради судових експертів на офіційному веб-сайті Мін’юсту розміщується оголошення про формування складу Координаційної ради, що містить інформацію про вимоги до кандидатів, перелік документів, які необхідно подати для участі у відборі, адресу електронної пошти для подання пропозицій щодо кандидатур та кінцевий строк їх подання.
Відбір кандидатів для включення до складу Координаційної ради з числа судових експертів здійснюється на підставі відомостей, наявних у відповідних реєстрах (базах даних), а також поданих до Мін’юсту документів в електронній формі, а саме:
заяви у довільній формі, яка обов’язково повинна містити таку інформацію: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), контактний номер телефону та адресу електронної пошти кандидата;
мотиваційного листа кандидата, в якому викладаються обґрунтування для обрання його до складу Координаційної ради із зазначенням стажу роботи судовим експертом, кількості проведених експертиз за останній рік, наукових публікацій тощо.
Під час вирішення питання щодо включення кандидатур судових експертів до складу Координаційної ради перевага надається кандидатам, які мають більший стаж роботи судовим експертом, науковий ступінь, більшу кількість проведених експертиз за останній рік, наукових публікацій.
Результати відбору кандидатів для включення до складу Координаційної ради з числа судових експертів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мін’юсту.
Склад Координаційної ради затверджується наказом Мін’юсту за поданням міністерств та інших державних органів, до сфери управління яких належать державні спеціалізовані установи, що провадять судово-експертну діяльність, та за результатами розгляду кандидатур серед судових експертів.
Наказ про затвердження складу Координаційної ради оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мін’юсту та надсилається електронною поштою та/або іншими засобами зв’язку членам Координаційної ради.
Члени Координаційної ради працюють на громадських засадах.
7. Строк діяльності складу Координаційної ради становить три роки. Особа може бути членом Координаційної ради не більше ніж два строки повноважень підряд.
Голова Координаційної ради обирається з числа її членів, які є представниками міністерств та інших державних органів, до сфери управління яких належать державні спеціалізовані установи, керівниками (заступниками керівників) державних спеціалізованих установ, шляхом таємного голосування членів Координаційної ради на її засіданні.
Заступник голови Координаційної ради обирається з числа її членів шляхом таємного голосування членів Координаційної ради на її засіданні.
Обраними головою, заступником голови вважаються кандидати, які набрали більше голосів членів Координаційної ради, які беруть участь у її засіданні.
Секретарем Координаційної ради є її член - представник Мін’юсту.
8. Голова Координаційної ради:
................Перейти до повного тексту