1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Позначку "Опублікуванню не підлягає" знято Указом Президента N 963/2009 від 24.11.2009 )
Про Програму дій, спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України, на період до 2005 року
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 842/2004 від 22.07.2004 )
З метою вдосконалення системи захисту національних інтересів на державному кордоні України
постановляю:
1. Затвердити Програму дій, спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України, на період до 2005 року (далі - Програма), що додається.
2. Державному комітету у справах охорони державного кордону України забезпечити координацію робіт, пов'язаних з реалізацією передбачених Програмою заходів, та установити контроль за їх виконанням.
3. Міністерству фінансів України передбачати у проектах Державного бюджету України на 2001 та наступні роки відповідні видатки на фінансування визначених Програмою заходів.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 16 листопада 2000 року
N 1241/2000
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 16 листопада 2000 року N 1241/2000
ПРОГРАМА
дій, спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України, на період до 2005 року
Загальні положення
Аналіз ситуації, що склалася останнім часом у сфері захисту державного кордону України, зокрема, активізація нелегальної міграції, міжнародного тероризму, контрабандної діяльності, наркобізнесу, зумовлює необхідність продовження роботи щодо створення з урахуванням набутого досвіду ефективної системи забезпечення безпеки на державному кордоні України, завершення договірно-правового оформлення державного кордону та вдосконалення діяльності пунктів пропуску через державний кордон України.
Ця Програма є продовженням Комплексної програми розбудови державного кордону України, затвердженої Указом Президента України від 16 грудня 1993 року N 596, заходи якої реалізувалися в 1994-1999 роках.
Мета і основні завдання Програми
Метою Програми є вдосконалення системи захисту національних інтересів на державному кордоні України шляхом уточнення функцій та завдань Прикордонних військ України, їх розвиток і реформування в Державну прикордонну службу України, а також розвиток та вдосконалення діяльності митних органів України для ефективного забезпечення національної безпеки на державному кордоні України.
Основні завдання Програми:
завершення договірно-правового оформлення державного кордону України;
визначення перспектив розвитку Прикордонних військ України, створення умов для їх поетапного реформування, а також розвитку митних органів України та ефективної їх діяльності у забезпеченні захисту національних інтересів на державному кордоні України;
усунення суперечностей та недоліків у системі захисту національних інтересів на державному кордоні України, доведення її до рівня високорозвинутих країн;
підвищення ефективності протидії сучасним загрозам національній безпеці на державному кордоні України в умовах демократичного розвитку держави та інтеграції її в європейські структури;
удосконалення правового регулювання діяльності органів охорони державного кордону України та митних органів України.
Формування ефективної системи забезпечення національної безпеки на державному кордоні України здійснюється з додержанням таких основних принципів:
верховенство права;
відповідність організаційно-штатної структури, оснащення озброєнням та спеціальною технікою завданням щодо забезпечення захисту національних інтересів на державному кордоні в сучасних умовах;
комплексний розвиток сил та засобів охорони державного кордону;
розумна достатність;
економічна доцільність;
пріоритетність та посилення регіонального управління силами і засобами охорони державного кордону та митного контролю;
розвиток і вдосконалення загальної системи управління;
пріоритетність удосконалення систем всебічного забезпечення;
соціальний і правовий захист особового складу.
Механізм управління реалізацією Програми
Загальне керівництво реалізацією Програми здійснює Державний комітет у справах охорони державного кордону України.
Міністерство фінансів України під час формування проектів Державного бюджету України передбачає відповідно до поданих у додатку до цієї Програми розрахунків видатки на фінансування визначених заходів.
Державний комітет у справах охорони державного кордону України щороку (до 20 січня) інформує Кабінет Міністрів України і готує звіти про стан виконання Програми.
Керівництво виконанням заходів щодо закінчення договірно-правового оформлення державного кордону здійснює Міністерство закордонних справ України.
Безпосереднє керівництво виконанням заходів Програми щодо розвитку та реформування Прикордонних військ України здійснює Державний комітет у справах охорони державного кордону України.
Керівництво виконанням заходів Програми щодо розвитку митної інфраструктури та пунктів пропуску для автомобільного сполучення здійснює Державна митна служба України.
Державний комітет у справах охорони державного кордону України разом з Державною митною службою України у разі потреби опрацьовує і подає на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо коригування порядку реалізації Програми.
Завершення договірно-правового оформлення та проведення перевірки проходження лінії державного кордону України
Завершення договірно-правового оформлення державного кордону здійснюється на основі забезпечення однакового правового статусу державного кордону України та суміжних держав на всій його протяжності, визнання і поваги до територіальної цілісності суміжних держав та недоторканності існуючого державного кордону України.
Основні напрями завершення договірно-правового оформлення державного кордону:
завершення делімітації державного кордону України та укладення відповідних договорів (угод демаркації відповідних ділянок державного кордону, підготовка демаркаційних документів);
проведення демаркації відповідних ділянок державного кордону, підготовка демаркаційних документів;
продовження роботи щодо укладення договорів про режим державного кордону, співробітництво та взаємну допомогу з прикордонних питань.
Для завершення договірно-правового оформлення державного кордону передбачається:
здійснити делімітацію сухопутної ділянки українсько-російського кордону і забезпечити укладення Договору про державний кордон між Україною і Російською Федерацією;
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України
До 2001 року
забезпечити укладення:
- Договору між Україною і Російською Федерацією про розмежування континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони в Чорному морі;
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України, Мінтрансу України
До 2002 року
- договорів між Україною і Російською Федерацією про правовий статус Керченської протоки та про правовий статус Азовського моря і судноплавство в його акваторії;
МЗС України, Держкомкордон
України, Мінтранс України
До 2005 року
- Угоди між урядами України і Румунії про розмежування континентального шельфу та виключних (морських) економічних зон у Чорному морі;
МЗС України,
Держкомкордон України
До 2005 року
після ратифікації договорів про державний кордон протягом п'яти років здійснити демаркацію українсько-білоруської, українсько-молдовської та українсько-російської сухопутних ділянок державного кордону України;
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України
закінчити перевірку проходження лінії державного кордону України:
- з Республікою Польща;
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України, Держкомзему
України, Держводгоспу
України
Протягом 2000-2001 років
- з Угорською Республікою;
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України, Держкомзему
України, Держводгоспу
України
Протягом 2000-2003 років
провести перевірку проходження лінії державного кордону з Румунією.
МЗС України, Держкомкордон
України, Міноборони України
за участю Мінекоресурсів
України, Держкомзему
України, Держводгоспу
України.
До 2005 року
Розвиток та реформування Прикордонних військ України
Розвиток та реформування Прикордонних військ України здійснюється за такими напрямами:
удосконалення нормативно-правової бази з прикордонних питань, розроблення нормативних актів, що регламентують службову діяльність у системі органів охорони державного кордону України;
створення структури, здатної ефективно виконувати завдання щодо захисту національних інтересів на державному кордоні відповідно до сучасної обстановки;
перехід на принципово нові форми організації та здійснення охорони державного кордону;
створення ефективної системи управління силами та засобами охорони державного кордону шляхом реорганізації органів управління з'єднаннями та частинами Прикордонних військ України та застосування автоматизованих систем управління;
оснащення органів охорони державного кордону високоякісними сучасними зразками озброєння, військової техніки, технічних та спеціальних засобів;
удосконалення системи матеріально-технічного забезпечення службової діяльності в системі органів охорони державного кордону з метою її надійного функціонування в сучасній економічній ситуації;
удосконалення системи професійної, морально-психологічної підготовки кадрів;
коригування та вдосконалення системи комплектування і добору кадрів.
Етапи розвитку та реформування Прикордонних військ України
Перший етап (2000-2001 роки).
Заходи щодо підготовки реформування Прикордонних військ України
Завершити реорганізацію системи органів управління центрального апарату Державного комітету у справах охорони державного кордону України, штабів військ напрямів, з'єднань та частин згідно з Указами Президента України від 15 грудня 1999 року N 1572 "Про систему центральних органів виконавчої влади" та від 15 грудня 1999 року N 1573 "Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади".
З цією метою на основі аналізу службової діяльності Прикордонних військ України та з урахуванням економічної ситуації в країні розробити пропозиції щодо утворення Державної прикордонної служби України. Для цього:
узагальнити досвід діяльності структур прикордонної охорони у високорозвинутих країнах та країнах, які мають спільний з Україною державний кордон;
розробити проект організаційно-штатної структури Державної прикордонної служби України;
визначити обґрунтовані можливості Державної прикордонної служби України щодо вирішення завдань з охорони державного кордону України в сучасній обстановці;
здійснити прогнозні фінансово-економічні розрахунки витрат на матеріально-технічне забезпечення діяльності Державної прикордонної служби України;
здійснити науковий аналіз доцільності запровадження нової структури органів охорони державного кордону України.
Держкомкордон України
До кінця 2000 року
Для забезпечення діяльності Державної прикордонної служби України підготувати:
проект закону про Державну прикордонну службу України;
пропозиції про внесення змін до законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо приведення їх у відповідність із законом про Державну прикордонну службу України.
Провести практичні експерименти щодо запровадження основних елементів структури Державної прикордонної служби України з питань:
протидії нелегальній міграції - на українсько-угорській, українсько-російській ділянках державного кордону на базі Мукачівського та Сумського прикордонних загонів;
протидії контрабандній діяльності - на українсько-російській, українсько-молдовській ділянках державного кордону на базі Харківського та Березинського прикордонних загонів;
захисту національних інтересів України в її виключній (морській) економічній зоні - на базі Сімферопольського прикордонного загону та Балаклавської окремої бригади сторожових кораблів.
Держкомкордон України
Протягом 2000 - II кварталу
2001 року
До прийняття відповідних законодавчих актів здійснити інвентаризацію майна Прикордонних військ України та заходи щодо завчасної підготовки органів управління з'єднань та частин, особового складу, матеріально-технічної бази, озброєння і техніки до реформування.
Держкомкордон України
IV квартал 2001 року
Другий етап (2002-2004 роки).
Заходи щодо реформування Прикордонних військ України у Державну прикордонну службу України
Після прийняття закону про Державну прикордонну службу України та про приведення законодавчих актів у відповідність з цим законом здійснити комплекс організаційних і практичних заходів щодо переведення на нову організаційно-штатну структуру частин та підрозділів Прикордонних військ України, на базі яких здійснювалися практичні експерименти, та організації їх службової діяльності на основі тимчасових директивних документів.
Держкомкордон України
(II квартал 2002 року,
орієнтовно)
Розробити план переведення на нову організаційно-штатну структуру всіх з'єднань та частин Прикордонних військ України.
Держкомкордон України
II квартал 2002 року
Провести атестацію офіцерського складу, прапорщиків та мічманів, військовослужбовців за контрактом, працівників Прикордонних військ України та розробити пропозиції щодо призначення їх на посади відповідно до організаційно-штатної структури Державної прикордонної служби України.
Держкомкордон України
III квартал 2002 року
Затвердити відомчі нормативні акти, що регламентують питання службової діяльності структурних підрозділів Державної прикордонної служби України та інші питання.
Держкомкордон України
III квартал 2002 року
Провести приймання-передачу функцій штабів напрямів Прикордонних військ України регіональним органам управління Державної прикордонної служби України.
Держкомкордон України
I квартал 2003 року
Здійснити комплекс організаційних і практичних заходів щодо переведення на нову організаційно-штатну структуру частин та підрозділів Прикордонних військ України на всіх ділянках державного кордону України та організувати їх службову діяльність відповідно до тимчасових директивних документів.
Держкомкордон України
До кінця 2003 року
Перевести на нові програми навчання всі навчальні заклади і центри підготовки та перепідготовки кадрів.
Держкомкордон України
З 1 вересня 2003 року
Організувати охорону державного кордону України Державною прикордонною службою України на основі нових директивних документів.
Держкомкордон України
З 1 січня 2004 року
Третій етап (2005 рік).
Закінчення формування Державної прикордонної служби України
Внести пропозиції щодо координації діяльності центральних органів виконавчої влади, які забезпечують захист національних інтересів на державному кордоні України.
Держкомкордон України
Протягом 2005 року
Налагодити функціонування системи управління та систем забезпечення службової діяльності структурних підрозділів Державної прикордонної служби України.
Держкомкордон України
Протягом 2005 року
Здійснити розроблення статутів, посібників, інструкцій, методичних рекомендацій з питань організації та здійснення службової діяльності структурних підрозділів Державної прикордонної служби України.
Держкомкордон України
Протягом першого
півріччя 2005 року
Організувати взаємодію структурних підрозділів Державної прикордонної служби України з органами прикордонної охорони суміжних держав.
Держкомкордон України
Протягом 2005 року
Для забезпечення ефективної діяльності Державної прикордонної служби України здійснити:
удосконалення системи прикордонного контролю за такими напрямами:
- розвиток законодавчої і нормативно-правової бази з питань прикордонного контролю;
- оптимізація технології прикордонного контролю, приведення його у відповідність із міжнародними нормами і стандартами;
- створення систем інформаційного забезпечення прикордонного контролю.
Опрацювати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо:
створення пунктів пропуску для переміщення через державний кордон України туристів;
відмови від візового режиму поїздок для туристів із розвинутих країн;
порядку пропуску через державний кордон України іноземних рятувальних формувань для пошуку морських або повітряних суден та рятування людей;
підписання угод з державами - учасницями СНД про взаємні поїздки громадян, а також внесення відповідних змін і доповнень до чинних угод з Російською Федерацією і Республікою Білорусь про запровадження в'їзду в Україну виключно за документами для поїздок за кордон;
Держкомкордон України,
МЗС України, Держмитслужба
України
Протягом 2000-2002 років
внесення відповідних змін до Законів України "Про державний кордон України", "Про Прикордонні війська України", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про ветеринарну медицину", "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення", а також до Митного кодексу України щодо виведення за межі контрольно-пропускних пунктів госпрозрахункових і комерційних структур і покладення функцій з проведення контролю в пунктах пропуску на Державний комітет у справах охорони державного кордону України та Державну митну службу України і змін до рішень Кабінету Міністрів України, якими регламентуються види та порядок здійснення контролю в пунктах пропуску через державний кордон України, щодо покладення функцій із здійснення прикордонного, екологічного контролю і контролю за викраденими автотранспортними засобами на Прикордонні війська України, а митного, фітосанітарного, ветеринарного контролю і контролю за переміщенням культурних цінностей та справляння всіх видів платежів - на митні органи України.
Держкомкордон України,
Держмитслужба України
за участю Мінекономіки
України, Мінекоресурсів
України та Мін'юсту України
До 2002 року
Розробити комплекс заходів щодо підвищення ефективності системи контролю осіб і транспортних засобів, які перетинають державний кордон України, і забезпечити їх здійснення.
Держкомкордон України,
Держмитслужба України,
МЗС України,
Мінтранс України
До 2002 року
Здійснити оснащення пунктів пропуску через державний кордон України сучасними зразками технічних засобів прикордонного контролю.
Держкомкордон України
2001-2002 роки
Продовжувати роботу в рамках міжнародного співробітництва з питань розвитку пунктів пропуску через державний кордон України.
Держкомкордон України,
Держмитслужба України,
Мінтранс України
Протягом 2000-2005 років
Продовжувати роботу з державами - учасницями СНД, спрямовану на підписання угод про передачу і приймання осіб (реадмісію).
МЗС України, МВС України,
Держкомкордон України
Протягом 2000-2002 років
Забезпечити облаштування державного кордону та пунктів пропуску через державний кордон України відповідно до міжнародних норм.
Держкомкордон України,
Держмитслужба України,
Мінтранс України,
Мінекономіки України,
місцеві державні
адміністрації
Протягом 2000-2005 років
Удосконалення системи технічного забезпечення
Удосконалення системи технічного забезпечення здійснюється за такими пріоритетними напрямами:
підвищення ефективності системи матеріально-технічного забезпечення, виходячи з функціональних завдань органів охорони державного кордону України в сучасних умовах;
забезпечення сучасними зразками озброєння і техніки, спеціальними засобами, засобами зв'язку та автоматизації, здійснення переоснащення органів охорони державного кордону України.
З метою вдосконалення системи технічного забезпечення:
внести корективи до Державної програми розвитку озброєння та військової техніки на період до 2005 року стосовно діяльності Прикордонних військ України;
Держкомкордон України,
МВС України, Мінекономіки
України, Мінфін України
за участю Міноборони
України, МОН України
До кінця 2001 року
переглянути норми забезпечення і табелі належності озброєння і техніки, строки (ресурси) їх служби, привести їх у відповідність із завданнями і функціями органів охорони державного кордону України.
Держкомкордон України
Протягом 2001 року
Переоснащення здійснюється шляхом:
модернізації, підтримання технічного стану наявного озброєння, техніки, спеціальних засобів, засобів зв'язку та автоматизації в готовності до використання і застосування;
розроблення нових систем і зразків озброєння, техніки, спеціальних засобів, засобів зв'язку та оснащення ними органів охорони державного кордону України;
використання "подвійних технологій" (цивільного і військового призначення), створення інтегрованих систем озброєння, техніки, автоматизованих систем управління та засобів зв'язку із застосуванням окремих зразків цивільного призначення;
здійснення міжнародного співробітництва з питань реалізації спільних пілотних проектів.
Для цього необхідно:
поступово вивести з експлуатації озброєння і техніку, які не використовуються і ресурс яких вичерпано, морально застарілі зразки та зразки, використання яких економічно невигідно;
Держкомкордон України
Протягом 2000-2003 років
продовжувати роботу щодо розроблення сучасних технічних засобів охорони державного кордону України, програмного забезпечення інформаційних систем тощо;
Держкомкордон України,
Мінекономіки України,
Мінфін України за участю
Міноборони України,
МОН України
Протягом 2001-2003 років
опрацювати та подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо реалізації надлишкової техніки, озброєння і майна та залучення коштів від такої реалізації на утримання наявних та придбання нових зразків;
Держкомкордон України,
Мінекономіки України,
Мінфін України
Протягом 2002-2003 років
для підтримання достатнього рівня технічного оснащення органів охорони державного кордону України передбачати щорічне виділення потрібних коштів відповідно до розрахунків, наведених у додатку;
Мінфін України,
Мінекономіки України,
Держкомкордон України
Протягом 2001-2005 років
забезпечити роботу щодо вдосконалення системи управління на основі впровадження сучасних засобів і комплексів зв'язку та автоматизації, організації надійної взаємодії між системами зв'язку та автоматизації Державної прикордонної служби України та інших заінтересованих органів;
Держкомкордон України
Протягом 2000-2005 років
на виконання Закону України "Про завдання Національної програми інформатизації" продовжувати роботу із створення автоматизованої інформаційної системи "Гарт";
Держкомзв'язку України,
Держкомкордон України
за участю Інституту
програмних систем
НАН України, акціонерного
товариства "Банкомзв'язок"
Протягом 2000-2005 років
провести роботу щодо підвищення рівня технічного оснащення органів охорони морської ділянки державного кордону України та авіації Прикордонних військ України.
Держкомкордон України
Протягом 2001-2005 років
Удосконалення системи тилового забезпечення
Удосконалення системи тилового забезпечення здійснюється за такими пріоритетними напрямами:
перехід на якісні параметри використання системи тилового забезпечення за територіальним принципом;
здійснення тилового забезпечення за місцем дислокації частин та підрозділів з використанням продукції місцевих промислових і сільськогосподарських підприємств;
розроблення правових та економічних засад функціонування системи охорони здоров'я особового складу Державної прикордонної служби України;
створення лікувально-профілактичних закладів, санаторно-курортної системи лікування та реабілітації особового складу.
З метою вдосконалення системи тилового забезпечення:
забезпечити для виконання завдань з охорони державного кордону України поступове збільшення запасів матеріальних засобів;
Держкомкордон України,
Мінекономіки України,
Мінфін України
2000-2005 роки
провести інвентаризацію продовольства, речового майна, пально-мастильних матеріалів, технічних засобів і майна продовольчої, речової служб та служби пально-мастильних матеріалів;
Держкомкордон України
Друге півріччя 2001 року
вивчити можливості використання продукції місцевих промислових та сільськогосподарських підприємств у тиловому забезпеченні за місцем дислокації частин та підрозділів;
Держкомкордон України,
обласні державні
адміністрації
Протягом 2001 року
здійснити комплекс організаційних і практичних заходів щодо створення в окремих з'єднаннях та частинах сільськогосподарських комплексів;
Держкомкордон України
Протягом 2001-2004 років
ужити заходів до підготовки фахівців санітарно-епідеміологічного профілю та лікарів для Державної прикордонної служби України;
Держкомкордон України
Протягом 2001-2002 років
розробити пропозиції щодо створення системи санаторно-курортного забезпечення особового складу Державної прикордонної служби України, членів їхніх сімей та пенсіонерів;
Держкомкордон України
Протягом 2001 року
провести роботу щодо введення до складу госпіталів пересувних амбулаторій (мобільних лікувально-діагностичних комплексів) для проведення диспансеризації особового складу підрозділів, які виконують завдання з охорони державного кордону України;
Держкомкордон України
Протягом 2001-2002 років
створити систему амбулаторної загальнопрофільної та спеціалізованої медичної допомоги;
Держкомкордон України
Протягом 2001-2003 років
вивчити можливості та здійснити заходи щодо впровадження системи моніторингу стану здоров'я особового складу та санітарно-гігієнічного, епідеміологічного стану органів охорони державного кордону.
Держкомкордон України
Протягом 2002-2005 років
Удосконалення системи підготовки кадрів, їх добору та комплектування
Удосконалення системи підготовки кадрів здійснюється за такими напрямами:
реорганізація існуючої системи підготовки офіцерських кадрів за новими напрямами військової науки та освітньо-кваліфікаційними рівнями;
розвиток навчальної бази;
здійснення підготовки та перепідготовки кадрів за категоріями в єдиних навчальних центрах;
створення системи добору військовослужбовців для служби у Прикордонних військах України;
поетапне переведення військ на комплектування військовослужбовцями, які проходять службу за контрактом.
З метою вдосконалення системи підготовки кадрів, їх добору та комплектування:
здійснити комплекс організаційних та практичних заходів щодо переведення підготовки слухачів та курсантів Національної академії Прикордонних військ України імені Б. Хмельницького за напрямами "право" та "філологія";
Держкомкордон України
за участю МОН України,
Мін'юсту України
Протягом 2000 року
здійснити поетапний перехід від підготовки на оперативно-тактичному факультеті Національної академії Прикордонних військ України імені Б. Хмельницького військових спеціалістів за кваліфікацією "офіцер військового управління оперативно-тактичного рівня" до спеціаліста, магістра управління у сфері правоохоронної діяльності на державному кордоні;
Держкомкордон України
До 2002 року
провести роботу щодо одержання ліцензії та проходження акредитації Національної академії Прикордонних військ України імені Б. Хмельницького за освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст" та закінчення підготовки фахівців за напрямом "інженерна механіка";
Держкомкордон України
за участю МОН України,
Мін'юсту України
Протягом 2000-2003 років
розробити професійно-кваліфікаційні характеристики та скоригувати програми навчання для кожної категорії військовослужбовців Прикордонних військ України;
Держкомкордон України
Протягом 2000-2001 років
здійснити поетапне створення єдиного навчального центру підготовки фахівців для Державної прикордонної служби України на базі військової частини 9930 у селищі Оршанець (Черкаська область);
Держкомкордон України
Протягом 2000-2005 років
з метою вдосконалення системи та якості підготовки кінологів, відтворення та вирощування собак службових порід для потреб органів охорони державного кордону України створити навчальний кінологічний центр як військово-навчальний заклад професійної підготовки кінологів на базі навчального загону в м. Великі Мости (Львівська область) та племінний розплідник службових собак у селищі Оршанець (Черкаська область);
Держкомкордон України
Протягом 2000-2005 років
переглянути перелік посад, які визначають бойову готовність з'єднань, частин та підрозділів Прикордонних військ України з урахуванням виконуваних ними завдань, що повинні комплектуватися першочергово;
Держкомкордон України
Лютий 2001 року
розробити з урахуванням перспективи розвитку військ, характеру виконуваних завдань цільову програму переведення Прикордонних військ України на професійну основу;
Держкомкордон України,
Мінфін України
Протягом 2000 року
підготувати і затвердити відомчі нормативні акти, що регламентують добір, вивчення та призов військовослужбовців, які проходять службу за контрактом на посадах солдатів і матросів, сержантів і старшин;
Держкомкордон України
III квартал 2001 року
здійснити поетапний перехід на військову службу за контрактом.
Держкомкордон України
Протягом 2001-2005 років
Будівництво житла, об'єктів військового та комунального призначення
Здійснити забезпечення житлом особового складу Прикордонних військ України згідно з Комплексною програмою забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 1999 року N 2166, і Відомчою програмою забезпечення житлом військовослужбовців Прикордонних військ України та членів їх сімей на період до 2006 року.
Перелік об'єктів будівництва (реконструкції) військового і комунального призначення та розрахунок потреби у коштах наведено у додатку.
Розвиток системи митних органів України
Система митних органів України розвивається за такими пріоритетними напрямами:
удосконалення законодавчої і нормативно-правової бази з митної справи;
розвиток митної інфраструктури, пунктів пропуску для автомобільного сполучення;
удосконалення матеріально-технічного та кадрового забезпечення митних органів.
З цією метою передбачається:
підготувати пропозиції щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 року N 1279 про звільнення Державної митної служби України від плати за землекористування при облаштуванні пунктів пропуску для автомобільного сполучення за постійною схемою;
Держмитслужба України,
Мінфін України,
Мінекономіки України
за участю Держкомзему
України
2000 рік
здійснити скоординовані заходи щодо розвитку мережі пунктів пропуску для автомобільного сполучення і створення відповідної інфраструктури з урахуванням того, що роботи, пов'язані з розбудовою міжнародних та міждержавних пунктів пропуску, проводяться Державною митною службою України та обласними державними адміністраціями, а спрощених пунктів пропуску - місцевими державними адміністраціями;
Держмитслужба України,
Мінекономіки України,
місцеві державні
адміністрації
Протягом 2000-2005 років
продовжувати роботу щодо реалізації заходів з питань розбудови пунктів пропуску для залізничного, морського, авіаційного та місцевого сполучення через державний кордон України;
Мінтранс України,
Держмитслужба України,
Держкомкордон України,
Мінекономіки України,
обласні державні
адміністрації
Протягом 2000-2005 років
вирішити питання щодо фінансування будівництва приміщень для санітарно-карантинної, ветеринарної, фітосанітарної, екологічної служби та служби міждержавних автомобільних перевезень пунктів пропуску для автомобільного сполучення за рахунок пайової участі відповідних центральних органів виконавчої влади;
Держмитслужба України,
Мінфін України
Протягом 2000 року
створити єдину систему зв'язку для забезпечення передачі оперативних даних між підрозділами Державної митної служби України, Прикордонних військ України та іншими заінтересованими органами виконавчої влади;
Держмитслужба України,
Держкомкордон України
Протягом 2000-2002 років
створити на базі кінологічного центру Чорноморської регіональної митниці спеціалізовану митну установу - Кінологічний центр Державної митної служби України;
Держмитслужба України,
Протягом 2000-2003 років
вирішити питання щодо запровадження нових норм забезпечення працівників митних органів речовим майном;
Держмитслужба України,
Мінекономіки України,
Мінфін України
2000 рік
з метою якісного добору кадрів для служби в митних органах України та економії бюджетних коштів, що витрачаються на проведення попереднього та періодичного медичного обстеження осіб, які за своєю службовою діяльністю мають право користуватися зброєю, а також на проведення спеціальної перевірки осіб під час оформлення допуску до використання зброї, розробити і затвердити:
- міжвідомчу інструкцію про порядок надання на договірній основі допомоги у проведенні медичного обстеження працівників митних органів України в медичних закладах Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України та Державного комітету у справах охорони державного кордону України;
- міжвідомчу інструкцію про порядок надання Службою безпеки України та Міністерством внутрішніх справ України допомоги підрозділам власної безпеки митних органів України у проведенні спеціальної перевірки осіб, яким передбачено видачу зброї;
Держмитслужба України,
МВС України за участю
Міноборони України, СБУ
2000 рік
з метою поліпшення соціального захисту працівників митних органів здійснити заходи з удосконалення системи медико-реабілітаційного та санаторно-курортного забезпечення особового складу працівників, членів їхніх сімей та пенсіонерів;
Держмитслужба України
Протягом 2000-2005 років
створити ефективну систему страхування життя і безпеки працівників митних органів України та членів їхніх сімей;
Держмитслужба України,
Мінфін України
Протягом 2000-2005 років
з метою створення умов для належної підготовки кадрів та підвищення кваліфікації посадових осіб митних органів утворити на базі Академії митної служби України, Київського і Хмельницького центрів підвищення кваліфікації навчальні полігони та забезпечити їх матеріально-технічне оснащення;
Держмитслужба України
Протягом 2000-2005 років
з метою вдосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів митних органів України:
- вирішити через місцеві державні адміністрації питання про виділення для навчальних центрів Державної митної служби України у містах Києві та Хмельницькому приміщень під гуртожитки для розміщення слухачів;
Держмитслужба України,
Київська міська
та Хмельницька обласна
державні адміністрації
2000 рік
- відкрити в Академії митної служби України аспірантуру з метою підготовки викладачів вищої кваліфікації;
Держмитслужба України
за участю МОН України
2001 рік
з метою вдосконалення митного контролю за переміщенням енергоносіїв та оснащення нафто- і газопроводів лічильниками вирішити питання про визначення джерел фінансування для придбання засобів митного контролю та лабораторного дослідження нафтопродуктів;
Мінфін України,
Держмитслужба України
Протягом 2000-2001 років
здійснити забезпечення службових осіб митних органів України житлом згідно з Комплексною програмою забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 1999 року N 2166;
Держмитслужба України
Протягом 2000-2005 років
опрацювати і подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект рішення Кабінету Міністрів України про створення зони митного контролю вздовж державного кордону України у межах контрольованих прикордонних районів;
Держмитслужба України,
Держкомкордон України
Протягом 2000 року
з метою створення необхідних умов для розвитку Державної митної служби України вирішити в установленому порядку питання про безоплатну передачу місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування приміщень для розміщення об'єктів митної інфраструктури.
Місцеві державні
адміністрації, органи
місцевого самоврядування,
Держмитслужба України
Протягом 2000-2005 років
Фінансове забезпечення виконання Програми
Фінансове забезпечення здійснення заходів, передбачених Програмою, проводиться за рахунок коштів, визначених її виконавцям, - міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади у Державному бюджеті України на відповідний рік, та інших джерел, не заборонених законодавством.
Загальні розрахунки фінансових витрат на забезпечення реалізації завдань Програми, наведені у додатку, підлягають уточненню під час формування проекту Державного бюджету України.
Глава Адміністрації
Президента України

В.ЛИТВИН
Додаток
до Програми дій, спрямованих
на підтримання режиму державного
кордону України і прикордонного режиму,
розвиток Прикордонних військ України
та митних органів України
на період до 2005 року
Завершення договірно-правового оформлення державного кордону України
Обсяг
фінансування,
тис. гривень
У тому числі по роках
2000 2001 2002 2003 2004 2005
Завершення делімітації
українсько-російської
ділянки державного кордону
України
1200 400 800
Здійснення демаркації
державного кордону:
8000 2500 1500 1500 1600 900
українсько-білоруської
ділянки
10000 3000 1220 1220 1220 1220 2120
українсько-молдовської
ділянки
19800 3500 5000 5000 6300
українсько-російської
ділянки (перший етап)
Компенсація витрат на
виділення смуги земель
завширшки 5 м уздовж
державного кордону:
українсько-білоруської
ділянки
10000 3000 3000 4000 2500 3000
українсько-молдовської
ділянки
13000 2500 2500 2500 5000 6000
українсько-російської
ділянки (перший етап)
16000 5000
Проведення перевірки
проходження лінії
державного кордону:
українсько-польської
ділянки
(у тому числі борг за
проведені роботи)
600
(350)
200
(350)
50
українсько-угорської
ділянки
535 135 150 150 100
українсько-румунської
ділянки
2500 500 500 500 500 500
Усього 81635 6585 9720 12370 19920 15120 17920
Примітка. Розрахунки проведено на підставі сум грошових витрат, наведених у проектах договорів між відповідними міністерствами та іншими органами виконавчої влади про здійснення делімітації, демаркації та перевірки проходження лінії державного кордону України.
Придбання технічних засобів прикордонного контролю у 2001-2002 роках
Кількість,
штук
Вартість
одиниці,
тис. гривень
Загальна
вартість,
тис. гривень
Комбінований
ультрафіолетовий
та інфрачервоний
освітлювач
164 7,5 1230
Прилад
паспортного
контролю
214 0,206 44,084
Переносний
комплект
апаратури
паспортного
контролю
117 3,75 438,75
Мікроскоп
бінокулярний
150 0,5 75
Ультрафіолетовий
освітлювач
400 0,105 42
Лупа
криміналістична
з
підсвічуванням,
лупа-ліхтар
159 0,1 15,9
Лупа штативна 385 0,206 79,31
Набір луп різної
кратності
95 0,127 12,065
Датоштампи 2705 0,082 221,81
Прилад огляду
транспортних
засобів
192 6,75 1296
Комплект
інструментів для
огляду
транспортних
засобів
62 9 558
Ручний
металошукач
371 0,15 55,65
Телевізійна
установка
47 67,0 3149
Об'єктова
охоронна
сигналізація
51 0,555 28,305
Відеокамера VHS 13 1,8 23,4
Відеомагнітофон
VHS
13 0,8 10,4
Монітор 13 0,8 10,4
Стаціонарний
прилад
прикордонного
контролю РПС-1
"Кордон"
57 160 9120
Усього 5208 16410,074
Проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт з технічного забезпечення
Термін
виконання,
роки
Обсяг
фінансування,
тис. гривень
У тому числі по роках
2001 2002 2003 2004 2005
Науково-дослідні
роботи: "Астра" -
проблеми розвитку
озброєння і техніки
та шляхи їх
розв'язання
2000-2001 200 117 83
Дослідно-
конструкторські
роботи:
"Екран" -
доопрацювання
морської
радіолокаційної
станції типу МР-244
для радіотехнічного
поста прикордонної
застави
2000-2001 600 200 400
"Крокус-1" -
створення
сигналізаційної
системи з
малопомітною
(прихованою)
лінійною частиною
для охорони
локальних ділянок
державного кордону
2000-2001 300 200 100
"Крокус-2" -
створення
сигналізаційної
системи з
малопомітною
(прихованою)
лінійною частиною
для охорони великих
ділянок кордону
2001-2003 500 100 200 200
"Море" - створення
автоматизованого
комплексу
висвітлення та
контролю надводної
обстановки на
бойовому
інформаційному
посту прикордонного
загону
2000-2001 150 150
"Терен" -
розроблення
комплексу технічних
засобів
прикордонного
контролю
2001-2002 800 400 400
розроблення і
створення системи
контролю режиму в
пунктах пропуску
2001-2002 800 500 300
розроблення і
створення системи
контролю
транспортних
засобів у пунктах
пропуску
2001-2002 800 400 400
"Гарт-1" -
створення
автоматизованої
системи паспортного
контролю
2001-2002 500 300 200
Створення
автоматизованих
інформаційних
систем:
"Гарт-2" -
оперативно-чергової
служби
2001 400 400
"Гарт-3" -
управління
телекомунікаційними
системами
2001-2005 800 100 200 200 200 100
"Гарт-4" -
управління охороною
державного кордону
2003-2005 1000 500 300 200
"Гарт-5" -
інформаційно-
аналітичної
системи
2001 400 400
"Гарт-6" -
фінансового
забезпечення
2002-2003 1000 500 500
"Гарт-7" -
кадрового
забезпечення
2001-2003 800 400 200 200
"Гарт-8" -
матеріально-
технічного
забезпечення
2001-2003 900 400 200 200 100
Усього 9950 4067 3183 1800 500 400
Утримання і закупівля ракетно-артилерійського озброєння та технічних засобів охорони державного кордону України
Обсяг
фінансування,
тис. гривень
У тому числі по роках
2001 2002 2003 2004 2005
Ракетно-
артилерійське
озброєння:
утримання 4250 850 850 850 850 850
закупівля 1917 332 350 367 383 485
Технічні засоби
охорони
державного
кордону (об'єкти,
світлотехнічне
майно, інженерна
техніка):
утримання 4450 1000 1000 900 800 750
закупівля 20000 3800 3500 4000 4200 4500
Автобронетанкова
техніка
утримання 4900 1000 1000 1000 900 1000
закупівля 14300 3000 2900 2500 2900 3000
Усього 49817 9982 9600 9617 10033 10585
Утримання ракетно-артилерійського озброєння
Найменування Вид робіт Обсяги робіт по роках (кількість
одиниць/обсяги фінансування, тис.грн.)
Всього 2001 2002 2003 2004 2005
Озброєння ремонт і
ТО
кількість 18500 3700 3700 3700 3700 3700
обсяги 765 153 153 153 153 153
Оптичні
прилади
ремонт і
ТО
кількість 4000 800 800 800 800 800
обсяги 680 136 136 136 136 136
Витратні
матеріали,
інструмент
та
запчастини
закупівля кількість
обсяги 2805 561 561 561 561 561
Всього: кількість 22500 4500 4500 4500 4500 4500
обсяги 4250 850 850 850 850 850
Закупівля ракетно-артилерійського озброєння
Найменування Обсяги закупівлі
(кількість одиниць/обсяги фінансування, тис.грн.)
Всього 2001 2002 2003 2004 2005
Боєприпаси
різних типів
(тис.шт.)
кількість 5539 1022 1000 1010 1000 1507
обсяги 1261 332 180 251 180 318
Озброєння кількість 900 300 300 300
обсяги 108 36 36 36
Оптичні
прилади
кількість 846 290 20 473 33
обсяги 548 134 80 167 167
Всього: кількість 7285 1022 1590 1330 1773 1570
обсяги 1917 332 350 367 383 485

................
Перейти до повного тексту