1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 жовтня 2022 р. № 1219
Київ
Про внесення змін до Статуту Фонду часткового гарантування кредитів у сільському господарстві
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести зміни до Статуту Фонду часткового гарантування кредитів у сільському господарстві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 125 "Про створення Фонду часткового гарантування кредитів у сільському господарстві" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 18, ст. 975), виклавши його в редакції, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 лютого 2022 р. № 125
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 2022 р. № 1219)
СТАТУТ
Фонду часткового гарантування кредитів у сільському господарстві
Загальні положення
1. Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві (далі - Фонд) є небанківською фінансовою установою з особливим статусом, яка створена в організаційно-правовій формі товариства з обмеженою відповідальністю.
2. Засновником Фонду є держава в особі Кабінету Міністрів України.
3. Найменування Фонду:
українською мовою: повне - товариство з обмеженою відповідальністю "Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві", скорочене - ТОВ "ФЧГКСГ";
англійською мовою: повне - Limited Liability Company "Partial Credit Guarantee Fund in Agriculture", скорочене - "PCGF LLC".
4. Місцезнаходження Фонду: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24.
Мета і предмет діяльності Фонду
5. Основною метою діяльності Фонду є забезпечення підтримки суб’єктів мікропідприємництва, малих і середніх суб’єктів підприємництва, що провадять діяльність у сільському господарстві, шляхом часткового гарантування виконання зобов’язань таких суб’єктів за кредитними договорами.
6. Єдиним предметом діяльності Фонду є надання часткових гарантій за кредитними зобов’язаннями суб’єктів малого і середнього підприємництва, що провадять діяльність у галузі сільського господарства.
Юридичний статус Фонду
7. Фонд набуває права юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
8. Відносини, що виникають у зв’язку з функціонуванням Фонду, регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", іншими законами та нормативно-правовими актами з питань регулювання небанківських фінансових послуг з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві", а також цим Статутом.
9. Фонд має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в банках, печатку, штампи і бланки із своїм найменуванням, веде бухгалтерський облік та складає фінансову звітність відповідно до законодавства.
10. Фонд не несе відповідальності за зобов’язаннями держави, а держава не несе відповідальності за зобов’язаннями Фонду.
11. Фонд має право в установленому законодавством порядку укладати договори, набувати майнових та особистих немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у судах України та інших держав.
12. Фонд не належить до категорії державних цільових фондів, набуває статусу фінансової установи та права провадити діяльність з надання фінансових послуг після включення його до Державного реєстру фінансових установ, ведення якого здійснює Національний банк, та отримання ліцензії у порядку, встановленому законом і нормативно-правовими актами Національного банку.
13. Фонд провадить зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства, мети і предмета діяльності, визначених цим Статутом.
Майно Фонду
14. Майно Фонду становлять основні фонди та оборотні активи, інші активи, вартість яких відображається у фінансовій звітності Фонду.
15. Фонд не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам, крім як у передбачених законом випадках.
16. Джерелами формування майна Фонду є:
1) кошти, передані до статутного капіталу Фонду;
2) дохід від фінансово-господарської діяльності;
3) кошти, отримані від третіх осіб на поворотній та/або безповоротній основі, зокрема кредити та гранти, у тому числі кошти міжнародних фінансових організацій та міжнародної технічної допомоги;
4) бюджетні кошти в разі передбачення їх законом про Державний бюджет України на відповідний рік;
5) облігації внутрішньої державної позики;
6) інші джерела, не заборонені законодавством.
Статутний капітал Фонду
17. Статутний капітал Фонду формується за рахунок коштів державного бюджету, а також з інших джерел, не заборонених законом.
18. Розмір статутного капіталу Фонду становить 200000000 гривень (двісті мільйонів гривень). Частка держави у статутному капіталі Фонду на дату реєстрації становить 100 відсотків.
Учасник повинен повністю внести свою частину у статутний капітал протягом 18 (вісімнадцяти) місяців з дати державної реєстрації Фонду.
19. Розмір статутного капіталу Фонду може бути змінено виключно за рішенням загальних зборів учасників Фонду (далі - загальні збори).
20. Мінімальна частка держави у статутному капіталі Фонду становить 51 відсоток.
21. Мінімальна частка держави у статутному капіталі Фонду не підлягає відступленню, приватизації, продажу та відчуженню в будь-який інший спосіб.
22. Збільшення статутного капіталу Фонду може здійснюватися шляхом внесення до статутного капіталу Фонду облігацій внутрішньої державної позики.
23. Статутний капітал Фонду може бути збільшений шляхом сплати внесків учасниками Фонду або сплати внесків міжнародними фінансовими організаціями або іншими юридичними особами, які мають намір стати учасниками Фонду.
24. Учасник Фонду має право продати або відступити в будь-який інший спосіб свою частку або її частину у статутному капіталі Фонду державі, одній або кільком міжнародним фінансовим організаціям або іншим юридичним особам. Держава має право продати або відступити в будь-який інший спосіб частину своєї частки у статутному капіталі Фонду з дотриманням вимог пункту 20 цього Статуту.
25. Учасники Фонду користуються переважним правом купівлі частки іншого учасника або її частини пропорційно розмірам своїх часток, якщо домовленістю між учасниками не встановлений інший порядок здійснення цього права. Купівля здійснюється за ціною та за інших умов, за яких частка або її частина пропонувалася для продажу третім особам. Якщо учасники Фонду не скористаються своїм переважним правом протягом 30 днів з дати повідомлення про намір учасника продати частку або її частину, частка учасника або її частина може бути відчужена третій особі.
26. Фонд має право зменшити свій статутний капітал за рішенням загальних зборів.
27. У разі зменшення статутного капіталу Фонду співвідношення номінальної вартості часток учасників Фонду повинно зберігатися незмінним.
28. Після прийняття рішення про зменшення статутного капіталу Фонду правління Фонду протягом 10 днів зобов’язане повідомити кожному кредитору, вимоги якого до Фонду не забезпечені заставою, гарантією чи порукою, про таке рішення.
29. Учасник, частка якого у статутному капіталі Фонду становить менше 50 відсотків, має право вийти з Фонду в будь-який час без згоди інших учасників, письмово повідомивши про це раді Фонду.
30. Учасник вважається таким, що вийшов з Фонду, з дня державної реєстрації його виходу.
31. Учасник, який вирішив вийти з Фонду, має право на повернення його частки.
32. Фонд не пізніше ніж протягом 30 днів з дня, коли він дізнався чи повинен був дізнатися про вихід учасника з Фонду, зобов’язаний повідомити такому колишньому учаснику про вартість його частки, надати обґрунтований розрахунок та копії документів, що необхідні для розрахунку. Вартість частки учасника визначається станом на день, що передував дню подання учасником відповідної заяви у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
33. Фонд зобов’язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації виходу учасника з Фонду виплатити такому колишньому учаснику вартість його частки.
34. Вартість частки учасника визначається виходячи з ринкової вартості сукупності всіх часток учасників Фонду пропорційно розміру частки такого учасника.
35. За погодженням учасника, що вийшов з Фонду, та Фонду зобов’язання із сплати грошових коштів може бути замінено зобов’язанням з передачі іншого майна.
36. Фонд виплачує учаснику, що вийшов з Фонду, вартість його частки або передає майно лише пропорційно розміру оплаченої частини частки такого учасника.
37. Фонд зобов’язаний надавати учаснику, що вийшов з Фонду, доступ до документів фінансової звітності, інших документів, необхідних для визначення вартості його частки.
38. У разі коли протягом 30 днів до складу учасників Фонду не вступить новий учасник, викупивши у Фонду частку учасника Фонду, що вийшов з Фонду, або частка учасника, що вийшов з Фонду, не буде викуплена у Фонду учасником Фонду, загальні збори приймають рішення про зменшення статутного капіталу Фонду.
Учасники Фонду
39. Учасниками Фонду можуть бути держава, міжнародні фінансові організації та інші юридичні особи.
40. З метою вступу до Фонду міжнародна фінансова організація або інша юридична особа подає до ради Фонду заяву про вступ за встановленою радою Фонду формою. Питання про збільшення статутного капіталу та про вступ нового учасника розглядається на найближчому засіданні радою Фонду.
Особа, яка має намір стати учасником Фонду або збільшити розмір своєї участі, у випадках та в порядку, що передбачені Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та нормативно-правовими актами Національного банку, зобов’язана отримати погодження на набуття (збільшення) істотної участі з огляду на наявність у Фонду статусу фінансової установи.
Учасники та власники істотної участі Фонду повинні мати бездоганну ділову репутацію та відповідати іншим вимогам нормативно-правових актів Національного банку.
41. У разі прийняття радою Фонду позитивного рішення про збільшення статутного капіталу Фонду та про вступ нового учасника рада Фонду вносить таку пропозицію для розгляду на найближчих загальних зборах для прийняття відповідного рішення.
42. У разі прийняття загальними зборами рішення про збільшення статутного капіталу та вступу нового учасника голова ради Фонду у триденний строк з дати прийняття такого рішення повідомляє цьому учаснику про необхідність сплатити кошти до статутного капіталу Фонду.
43. Статус нового учасника Фонду виникає на наступний день після фактично внесеного ним вкладу до статутного капіталу Фонду у повному обсязі.
44. Учасники Фонду мають право:
1) брати участь в управлінні Фондом у порядку, передбаченому Законом України "Про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві";
2) отримувати інформацію про фінансово-господарську діяльність Фонду;
3) брати участь у розподілі прибутку, одержаного в результаті фінансово-господарської діяльності Фонду;
4) відступити свою частку або її частину в статутному капіталі Фонду з дотриманням вимог статті 3 Закону України "Про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві" щодо мінімального розміру частки держави у статутному капіталі Фонду;
5) отримати у разі ліквідації Фонду частину майна, що залишилося після проведення розрахунків з кредиторами, або його вартість;
6) на повернення внесеної ним частки до статутного капіталу Фонду в повному обсязі.
45. Учасники Фонду зобов’язані:
1) виконувати рішення загальних зборів та ради Фонду;
2) виконувати обов’язки, встановлені законом та цим Статутом;
3) не розголошувати інформацію з обмеженим доступом, яку отримано від Фонду та його учасників, а також від суб’єктів підприємництва, з якими Фонд уклав договори про співпрацю.
Органи управління Фонду
46. Органами управління Фонду є загальні збори, рада Фонду та правління Фонду.
47. Загальні збори є вищим органом управління Фонду.
48. Рада Фонду є органом управління Фонду.
49. Правління Фонду є виконавчим органом Фонду.
Загальні збори
50. До виключної компетенції загальних зборів належить:
1) внесення змін до цього Статуту;
2) зміна розміру статутного капіталу Фонду та ухвалення рішення про вступ нових учасників до Фонду за пропозицією ради Фонду;
3) визначення основних (стратегічних) напрямів діяльності Фонду;
4) схвалення розробленої та затвердженої радою Фонду стратегії розвитку Фонду на три роки;
5) визначення цільової групи суб’єктів підприємництва, які мають право на часткове гарантування Фондом виконання зобов’язань за кредитними договорами;
6) припинення Фонду;
7) розподіл чистого прибутку, одержаного в результаті фінансово-господарської діяльності Фонду;
8) затвердження розміру річних дивідендів;
9) затвердження річного звіту Фонду;
10) розгляд та затвердження звіту ради Фонду;
11) прийняття рішень з питань порядку денного проведення загальних зборів;
12) вирішення інших питань, що належать до компетенції загальних зборів відповідно до законодавства.
51. Загальні збори можуть вирішувати будь-які питання щодо діяльності Фонду, крім тих, що належать до виключної компетенції ради Фонду відповідно до Закону України "Про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві" або цього Статуту.
52. Кожен учасник загальних зборів має кількість голосів, пропорційну розміру його частки у статутному капіталі Фонду.
53. Учасники Фонду мають право брати участь у загальних зборах через свого керівника або іншого представника, який діє на підставі довіреності. Представник може бути постійним чи призначеним на певний строк.
54. Загальні збори скликаються не рідше ніж один раз на рік та вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники Фонду, частки яких у сукупності становлять більш як 50 відсотків статутного капіталу.
55. Фонд зобов’язаний проводити щороку чергові загальні збори (річні загальні збори) не пізніше 30 червня. Усі інші загальні збори, крім річних, вважаються позачерговими.
Річні загальні збори скликаються протягом шести місяців наступного за звітним року. До порядку денного річних загальних зборів обов’язково виносяться питання, передбачені підпунктами 7-10 пункту 50 цього Статуту.
56. Позачергові загальні збори скликаються головою ради Фонду:
1) з власної ініціативи;
2) на вимогу ради Фонду;
3) з ініціативи правління Фонду;
4) на вимогу Національного банку;
5) на вимогу учасників Фонду, які на день подання вимоги сукупно є власниками 10 і більше відсотків статутного капіталу Фонду;
6) в інших випадках, установлених законодавством.
57. Порядок організації скликання та проведення загальних зборів визначається відповідним положенням, затвердженим загальними зборами.
58. Рішення з питань порядку денного загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості голосів учасників Фонду, крім рішення про припинення Фонду. Рішення про припинення Фонду приймається щонайменше двома третинами голосів учасників Фонду.
59. Якщо держава є єдиним учасником Фонду, рішення з питань, що належать до повноважень загальних зборів, приймаються засновником.
Рада Фонду
60. Рада Фонду є колегіальним органом управління Фонду, що в межах своєї компетенції здійснює управління Фондом, а також контролює та регулює діяльність правління Фонду з метою виконання стратегії розвитку Фонду. Рада Фонду діє в інтересах Фонду.
61. Рада Фонду утворюється у складі п’яти осіб, два з яких є представниками держави, а три - незалежними.
62. Представники держави у раді Фонду призначаються Кабінетом Міністрів України.

................
Перейти до повного тексту