1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2018 р. № 1216
Київ
Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1310 від 13.12.2021 № 491 від 16.05.2023 )
Відповідно до абзацу сьомого частини тринадцятої статті 11 Закону України "Про публічні закупівлі" Кабінет Міністрів України постановляє:
( Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
1. Установити особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організації згідно з додатком.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 67


Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2018 р. № 1216
ОСОБЛИВОСТІ
створення та діяльності централізованих закупівельних організацій
1. Ці особливості встановлюють механізм визначення централізованих закупівельних організацій та умови їх діяльності. Централізовані закупівельні організації визначаються із новостворених та/або існуючих юридичних осіб.
2. У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) та постанові Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 "Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 22, ст. 855).
3. Централізовані закупівельні організації визначаються:
1) Кабінетом Міністрів України - для проведення тендерів та закупівлі за рамковими угодами (далі - тендери) в інтересах органів державної влади, органів соціального страхування, утворених відповідно до закону, а також таких юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону:
( Абзац перший підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів державного бюджету;
юридичних осіб, у вищому органі яких органи державної влади або інші розпорядники коштів державного бюджету володіють більшістю голосів;
юридичних осіб, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що органам державної влади належить частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав;
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 1310 від 13.12.2021 )
2) Радою міністрів Автономної Республіки Крим - для проведення тендерів в інтересах органів влади Автономної Республіки Крим, а також таких юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону:
( Абзац перший підпункту 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів бюджету Автономної Республіки Крим;
юридичних осіб, у вищому органі яких органи влади Автономної Республіки Крим або інші розпорядники бюджету Автономної Республіки Крим володіють більшістю голосів;
юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток, паїв), що перебуває у власності Автономної Республіки Крим (в особі органів влади Автономної Республіки Крим), перевищує 50 відсотків;
( Абзац четвертий підпункту 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що Автономній Республіці Крим (в особі органів влади Автономної Республіки Крим) належить частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав;
( Абзац п ’ятий підпункту 2 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 1310 від 13.12.2021 )
3) органами місцевого самоврядування (міською та обласною радами, якщо чисельність населення міста або області становить чи перевищує 1 млн. осіб) - для проведення тендерів в інтересах органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб (підприємств, установ та організацій) та їх об’єднань, які є замовниками відповідно до Закону:
юридичних осіб, які є розпорядниками, одержувачами коштів місцевого бюджету;
юридичних осіб, у вищому органі яких виконавчі органи органів місцевого самоврядування або інші розпорядники коштів місцевого бюджету володіють більшістю голосів;
юридичних осіб, у статутному капіталі яких частка акцій (часток, паїв), що перебуває у комунальній власності відповідних територіальних громад (в особі органів місцевого самоврядування), перевищує 50 відсотків;
( Абзац четвертий підпункту 3 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
юридичних осіб, які провадять діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою статті 2 Закону, за умови, що у комунальній власності відповідних територіальних громад (в особі органів місцевого самоврядування) перебуває частка у статутному капіталі юридичної особи в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи, або за умови наявності спеціальних чи ексклюзивних прав.
( Абзац п ’ятий підпункту 3 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 1310 від 13.12.2021 )
4. Проекти рішень Кабінету Міністрів України про визначення централізованих закупівельних організацій готує та подає на розгляд в установленому законодавством порядку Уповноважений орган за власною ініціативою та/або на підставі отриманих від міністерств та інших центральних органів виконавчої влади звернень, які підготовлені відповідно до пункту 7 цих особливостей.
5. Підготовка та прийняття рішень про визначення централізованих закупівельних організацій органами місцевого самоврядування здійснюється в установленому законодавством порядку з урахуванням цих особливостей.
6. Орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, у своєму рішенні може встановити в межах визначених законодавством повноважень перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів зазначеною організацією є обов’язковим, та перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію є обов’язковою для визначених рішенням замовників. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі товарів, послуг, внесених до переліку товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою, є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої статті 3 Закону для відповідних замовників, замовники, в інтересах яких проведення тендерів зазначеною організацією є обов’язковим, проводять таку закупівлю самостійно та не подають централізованій закупівельній організації інформацію про потребу в закупівлі таких товарів, послуг.
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
У разі прийняття рішення про обов’язкове проведення тендерів в інтересах замовників централізованою закупівельною організацією та про визначення переліку товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через зазначену організацію є обов’язковою для замовників, визначених таким рішенням, ініціатором звернення про визначення централізованої закупівельної організації (далі - ініціатор) забезпечується фінансування її діяльності за рахунок коштів державного бюджету, коштів відповідного місцевого (місцевих) бюджетів або інших коштів.
( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
6-1. У разі коли під час дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування очікувана вартість предмета закупівлі товарів, послуг, внесених до переліку товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою, є меншою за вартість, що встановлена у пункті 10 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471, замовники, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим, проводять таку закупівлю самостійно та не подають централізованій закупівельній організації інформацію про потребу в закупівлі таких товарів, послуг.
( Додаток доповнено пунктом 6-1 згідно з Постановою КМ № 491 від 16.05.2023 )
7. У зверненні про визначення централізованої закупівельної організації обов’язково зазначається:
1) її організаційно-правова форма та організаційно-штатна структура;
2) орієнтовний перелік замовників, в інтересах яких централізована закупівельна організація може проводити тендери, та/або перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів централізованою закупівельною організацією є обов’язковим;
3) орієнтовний перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівлю яких планується здійснювати через централізовану закупівельну організацію, та/або перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких замовниками через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою;
4) орієнтовний річний бюджет централізованої закупівельної організації з описом основних витрат і джерел їх покриття та інформація щодо очікуваного економічного ефекту від її діяльності;
5) результати аналізу можливих ризиків майбутньої діяльності централізованої закупівельної організації;
6) обґрунтування доцільності визначення централізованої закупівельної організації із зазначенням економічних прогнозів її діяльності.
До звернення додається статут юридичної особи, яку пропонується визначити централізованою закупівельною організацією.
Звернення може містити іншу інформацію щодо діяльності централізованої закупівельної організації.
8. Уповноважений орган розглядає звернення, внесене з дотриманням вимог пункту 7 цих особливостей, у строк, що не перевищує 30 робочих днів з дня його надходження, і за результатами розгляду готує та подає в установленому законодавством порядку Кабінетові Міністрів України проект рішення щодо визначення централізованої закупівельної організації або повертає звернення із обґрунтуванням причин.
9. Уповноважений орган повертає звернення у разі, коли:
1) звернення не містить інформації, передбаченої пунктом7 цих особливостей;
2) юридична особа, яку пропонується визначити централізованою закупівельною організацією, за організаційно-правовою формою не належить до установ чи підприємств, які можуть бути визначені централізованою закупівельною організацією згідно із Законом та цими особливостями;
3) особа, яка подала звернення, не може бути ініціатором відповідно до пункту 4 цих особливостей.
( Підпункт 3 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
Звернення повертається ініціатору у строк, що не перевищує 30 робочих днів з дня його надходження, із зазначенням причин повернення.
10. Ініціатор може повторно подати звернення до Уповноваженого органу після усунення причин повернення.
( Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
11. Централізована закупівельна організація визначається з числа юридичних осіб, які утворені в такій організаційно-правовій формі:
1) за рішенням Кабінету Міністрів України - державна установа, державне підприємство;
2) за рішенням органу місцевого самоврядування - комунальна установа, комунальне підприємство.
12. Централізована закупівельна організація повинна відповідати таким критеріям:
1) наявність не менше ніж чотирьох уповноважених осіб;
2) наявність структурних підрозділів, до завдань і функцій яких належать питання аналізу ринку товарів і послуг, взаємодії з клієнтами, організації та проведення тендерів, юридичного супроводу діяльності організації.
( Підпункт 2 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1310 від 13.12.2021 )
13. У разі коли централізованою закупівельною організацією визначається новостворена юридична особа, її керівник обирається на конкурсних засадах у порядку, встановленому органом, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації.
З керівником централізованої закупівельної організації укладається контракт на строк не більше ніж п’ять років з правом повторної участі у конкурсі після завершення попереднього контракту.
14. Орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, подає адміністратору електронної системи закупівель таке рішення для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення та оприлюднює на своєму веб-сайті.

................
Перейти до повного тексту