- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 листопада 2009 р. N 1216 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 704 від 22.06.2011 )
Про затвердження Державної цільової економічної програми модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову економічну програму модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати щороку за поданням Міністерства з питань житлово-комунального господарства визначені Програмою завдання, заходи та показники до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству фінансів, Міністерству з питань житлово-комунального господарства під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти для виконання завдань та заходів Програми виходячи з можливостей державного бюджету.
4. Міністерству з питань житлово-комунального господарства подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 листопада 2009 р. N 1216
ДЕРЖАВНА
цільова економічна програма модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки
Мета Програми
Метою Програми є:
підвищення економічної та енергетичної ефективності і надійності функціонування комунальної теплоенергетики;
зниження енергоємності виробництва теплової енергії, зменшення обсягу втрат енергоресурсів під час її транспортування та постачання;
мінімізація витрат паливно-енергетичних ресурсів, зокрема зменшення на 30 відсотків обсягу споживання природного газу шляхом його економії (15 відсотків) та заміщення альтернативними видами палива (15 відсотків);
оптимізація використання підприємствами комунальної теплоенергетики паливно-енергетичних ресурсів шляхом збільшення частки нетрадиційних і поновлюваних джерел енергії.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Розв'язати проблему можливо шляхом:
розроблення нормативно-правових актів щодо приватизації та передачі в концесію об'єктів комунальної теплоенергетики;
проведення енергетичної паспортизації житлових, офісних та громадських будівель;
формування енергетичного балансу;
обов'язкового оснащення житлового фонду засобами обліку і регулювання споживання теплової енергії;
визначення джерел фінансування заходів з модернізації комунальної теплоенергетики (вдосконалення тарифної політики, забезпечення розвитку публічно-приватного партнерства, залучення коштів міжнародних фінансових організацій та
Кіотського протоколу, оптимізація бюджетної підтримки тощо);
забезпечення розвитку системи соціальної підтримки населення, зокрема сільського;
проведення моніторингу здійснення заходів з модернізації комунальної теплоенергетики;
забезпечення розвитку та впровадження новітніх ресурсозберігаючих технологій;
підвищення професійного рівня фахівців галузі комунальної теплоенергетики.
Виконання Програми здійснюється двома етапами.
На першому етапі (2010-2011 роки) передбачається:
провести енергетичні та екологічні аудити і технічні обстеження об'єктів комунальної теплоенергетики;
розробити схеми теплопостачання населених пунктів, які мають об'єкти комунальної теплоенергетики, та регіональні програми модернізації систем теплопостачання;
розробити та затвердити Національну стратегію теплозабезпечення;
провести з урахуванням світового досвіду системний аналіз технічних і організаційних рішень щодо модернізації комунальної теплоенергетики;
удосконалити порядок встановлення тарифів на виробництво, транспортування і постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води;
удосконалити механізм фінансування заходів з модернізації комунальної теплоенергетики та розробити необхідну нормативно-правову базу;
вжити заходів до підвищення рівня платіжної дисципліни споживачів теплової енергії;
створити сприятливі умови для залучення інвестицій в галузь комунальної теплоенергетики;
забезпечити підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців галузі комунальної теплоенергетики;
удосконалити механізм взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національної академії наук, підприємств, установ та організацій.
На другому етапі (2012-2014 роки) передбачається:
оптимізувати систему теплопостачання населених пунктів шляхом закриття або модернізації нерентабельних об'єктів комунальної теплоенергетики, впровадження когенераційних установок, будівництва у разі потреби нових котелень з використанням новітніх ресурсозберігаючих технологій;
перевести системи теплопостачання населених пунктів на двотрубні системи теплопостачання з улаштуванням індивідуальних теплових пунктів;
провести ремонт ветхих та аварійних теплових мереж, реконструкцію та модернізацію внутрішньобудинкових мереж теплопостачання;
розробити та впровадити за участю наукових установ Національної академії наук новітні ресурсозберігаючі технології;
налагодити виробництво нових зразків техніки та обладнання;
знизити собівартість виробництва, транспортування і постачання теплової енергії;
зменшити обсяг дотацій за надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води;
провести енергетичну паспортизацію житлових, офісних та громадських будівель.
Модернізація комунальної теплоенергетики дасть змогу підвищити на 10-12 відсотків енергетичну ефективність галузі та знизити питомі показники використання паливно-енергетичних ресурсів у сфері надання житлово-комунальних послуг відповідно до вимог законодавства ЄС.
Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
Завдання і заходи
Основними завданнями Програми є:
визначення основних напрямів розвитку галузі комунальної теплоенергетики шляхом:
- формування бази даних підприємств комунальної теплоенергетики та проведення аналізу їх технічного стану;
- вивчення попиту на теплову енергію для надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води на середньо- та довгострокову перспективу;
- розроблення схем теплопостачання населених пунктів та регіональних програм модернізації систем теплопостачання;
- розроблення та затвердження Національної стратегії теплозабезпечення;
- визначення пріоритетів розвитку систем теплопостачання з використанням нетрадиційних і поновлюваних джерел енергії, підготовка та подання заявок на серійне виробництво вітчизняними підприємствами ефективного новітнього обладнання, необхідного для галузі комунальної теплоенергетики;
- проведення енергетичної паспортизації житлових, офісних та громадських будівель;
створення умов для вдосконалення систем теплопостачання, впровадження новітніх ресурсозберігаючих технологій, підвищення професійного рівня фахівців галузі комунальної теплоенергетики шляхом:
- проведення наукових досліджень щодо ефективного і надійного функціонування комунальної теплоенергетики;
- розроблення демонстраційних проектів з використанням результатів наукових досліджень і новітніх ресурсозберігаючих технологій;
- проведення перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців галузі комунальної теплоенергетики;
- розроблення навчальних програм та організації навчальних курсів для фахівців галузі комунальної теплоенергетики з питань проведення енергетичної паспортизації житлових, офісних та громадських будівель;
- підготовки проектних пропозицій та техніко-економічних обґрунтувань проектів модернізації комунальної теплоенергетики та проведення оцінки таких проектів із залученням грантів;
- забезпечення міжнародного співробітництва у галузі комунальної теплоенергетики;
удосконалення механізму фінансування заходів з модернізації комунальної теплоенергетики шляхом:
- підготовки пропозицій щодо внесення змін до Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування і постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2006 р.
N 955 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 26, ст. 2019);
- розроблення нормативно-правових актів щодо підвищення відповідальності суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у галузі комунальної теплоенергетики, за якість та надійність надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води та споживачів за своєчасну оплату отриманих послуг;
- підготовки техніко-економічних обґрунтувань проектів модернізації комунальної теплоенергетики, залучення кредитів для модернізації комунальної теплоенергетики.
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
підвищити економічну та енергетичну ефективність і надійність функціонування комунальної теплоенергетики;
зменшити ступінь ризику виникнення аварійних ситуацій у системах теплопостачання та на інженерних спорудах;
забезпечити оптимальне співвідношення систем централізованого теплопостачання та автономного опалення з урахуванням перспектив соціально-економічного розвитку регіонів;
створити умови для розвитку конкуренції в галузі комунальної теплоенергетики;
підвищити якість надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води;
створити умови для функціонування підприємств комунальної теплоенергетики, які діють на принципах самоокупності;
оснастити житловий фонд засобами обліку і регулювання споживання теплової енергії та поступово перейти на проведення розрахунків за спожиту теплову енергію на підставі фактичного обсягу її споживання;
забезпечити ефективне використання паливно-енергетичних ресурсів;
знизити енергоємність виробництва теплової енергії, зменшити обсяг втрат енергоресурсів під час її транспортування та постачання;
зменшити техногенний вплив систем теплопостачання на навколишнє природне середовище і підвищити рівень екологічної безпеки;
сформувати енергетичний баланс;
створити сприятливі умови для залучення інвестицій в галузь комунальної теплоенергетики.
Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.
Обсяг та джерела фінансування
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 90,3 млн. гривень, у тому числі 16,4 млн. - за рахунок державного бюджету, 63,8 млн. - за рахунок місцевих бюджетів, 10,1 млн. - за рахунок інших джерел. Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проекту державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів, відповідальним за виконання окремих завдань і заходів Програми та в цілому за Програмою.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової економічної програми модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2009 р.
N 440.
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2009 р. N 1216.
3. Державний замовник-координатор - Мінжитлокомунгосп.
4. Державні замовники - Мінекономіки, Мінфін, Мінпаливенерго, Мінпромполітики, Мінвуглепром, Мінагрополітики, Мінрегіонбуд, Держкомлісгосп, Мін'юст, НАЕР, Держкомпідприємництво.
5. Керівник Програми - Міністр з питань житлово-комунального господарства.
6. Виконавці заходів Програми - Мінжитлокомунгосп, органи місцевого самоврядування.
7. Строк виконання: 2010-2014 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування, млн. гривень |
У тому числі за роками |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
Державний бюджет |
16,4 |
3,4 |
3,6 |
3,16 |
3,16 |
3,08 |
Місцеві бюджети |
63,8 |
20,18 |
30,68 |
4,58 |
4,38 |
3,98 |
Інші джерела |
10,1 |
2,6 |
2,6 |
1,9 |
1,5 |
1,5 |
Усього |
90,3 |
26,18 |
36,88 |
9,64 |
9,04 |
8,56 |
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової економічної програми модернізації комунальної теплоенергетики на 2010-2014 роки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші) |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдання, млн. гривень |
У тому числі за роками |
усього |
за роками |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
1. Визначення основних напрямів розвитку галузі комунальної теплоенергетики |
відсоток підприємств комунальної теплоенергетики, на яких проведено аналіз їх технічного стану |
100 |
50 |
50 |
|
|
|
1) формування бази даних підприємств комунальної теплоенергетики, зокрема електронної, та проведення аналізу їх технічного стану |
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
2,7 |
1 |
1,7 |
|
|
|
інші джерела |
0,4 |
0,2 |
0,2 |
|
|
|
Разом |
|
|
3,1 |
1,2 |
1,9 |
|
|
|
рівень зниження потужностей джерел теплової енергії відповідно до попиту, відсотків |
5 |
3 |
2 |
|
|
|
2) вивчення попиту на теплову енергію для надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води на середньо- та довгострокову перспективу |
-"- |
місцевий бюджет |
0,2 |
0,1 |
0,1 |
|
|
|
інші джерела |
0,6 |
0,3 |
0,3 |
|
|
|
Разом |
|
|
0,8 |
0,4 |
0,4 |
|
|
|
відсоток розроблених схем теплопостачання |
100 |
50 |
50 |
|
|
|
3) розроблення схем теплопостачання населених пунктів та регіональних програм модернізації систем теплопостачання |
-"- |
місцевий бюджет |
40 |
15 |
25 |
|
|
|
відсоток розроблених регіональних програм |
100 |
50 |
50 |
|
|
|
інші джерела |
0,6 |
0,3 |
0,3 |
|
|
|
Разом |
|
|
40,6 |
15,3 |
25,3 |
|
|
|
кількість розроблених нормативно- правових актів |
1 |
|
1 |
|
|
|
4) розроблення та затвердження Національної стратегії теплозабезпечення |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
0,3 |
0,3 |
|
|
|
|
відсоток нетрадиційних і поновлюваних джерел енергії |
15 |
2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
5) визначення пріоритетів розвитку системи теплопостачання з використанням нетрадиційних і поновлюваних джерел енергії, підготовка та подання заявок на серійне виробництво вітчизняними підприємствами ефективного новітнього обладнання, необхідного для галузі комунальної теплоенергетики |
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
0,8 |
0,4 |
0,2 |
0,2 |
|
|
обсяг питомих втрат паливно- енергетичних ресурсів на виробництво теплової енергії, відсотків |
12 |
1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
інші джерела |
1 |
0,3 |
0,3 |
0,4 |
|
|
відсоток виготовленого ефективного новітнього обладнання, необхідного для галузі комунальної теплоенергетики |
45 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
рівень підвищення коефіцієнта корисної дії котлів, які працюють на природному газі, відсотків |
10 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
обсяг економії природного газу підприємствами комунальної теплоенергетики, відсотків |
15 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рівень зниження теплових втрат під час транспортування теплової енергії, відсотків |
13 |
2 |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рівень зниження теплових втрат житлового фонду, відсотків |
18 |
3 |
3 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рівень зниження теплових втрат під час будівництва житлового фонду, відсотків |
12 |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
обсяг зменшення викидів парникових газів, відсотків |
13 |
2 |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом |
|
|
1,8 |
0,7 |
0,5 |
0,6 |
|
|
відсоток житлових, офісних та громадських будівель |
100 |
10 |
20 |
20 |
20 |
30 |
6) проведення енергетичної паспортизації житлових, офісних та громадських будівель |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
1,2 |
0,1 |
0,1 |
0,36 |
0,36 |
0,28 |
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
3,6 |
0,38 |
0,38 |
1,08 |
1,08 |
0,68 |
Разом |
|
|
4,8 |
0,48 |
0,48 |
1,44 |
1,44 |
0,96 |
Разом за завданням 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51,4 |
18,38 |
28,58 |
2,04 |
1,44 |
0,96 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
1,5 |
0,4 |
0,1 |
0,36 |
0,36 |
0,28 |
місцевий бюджет |
47,3 |
16,88 |
27,38 |
1,28 |
1,08 |
0,68 |
інші джерела |
2,6 |
1,1 |
1,1 |
0,4 |
|
|
2. Створення умов для вдосконалення системи теплопостачання, впровадження новітніх ресурсозберігаючих технологій, підвищення професійного рівня фахівців галузі комунальної теплоенергетики |
кількість проведених наукових досліджень |
25 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1) проведення наукових досліджень щодо ефективного і надійного функціонування комунальної теплоенергетики |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
7 |
1 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
кількість розроблених демонстраційних проектів |
12 |
2 |
3 |
3 |
3 |
1 |
2) розроблення демонстраційних проектів з використанням результатів наукових досліджень і новітніх ресурсозберігаючих технологій |
|
інші джерела |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
кількість фахівців |
460 |
60 |
80 |
120 |
100 |
100 |
3) проведення перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців галузі комунальної теплоенергетики |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
4 |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
кількість фахівців, які закінчили курси з питань проведення енергетичної паспортизації житлових будівель |
640 |
80 |
120 |
160 |
180 |
100 |
4) розроблення навчальних програм та організація навчальних курсів для фахівців галузі комунальної теплоенергетики з питань проведення енергетичної паспортизації житлових, офісних та громадських будівель |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
1,5 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
6,5 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
Разом |
|
|
8 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
кількість підготовлених проектних пропозицій |
45 |
5 |
10 |
10 |
10 |
10 |
5) підготовка проектних пропозицій та техніко- економічних обґрунтувань проектів модернізації комунальної теплоенергетики та проведення оцінки таких проектів із залученням грантів |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
1 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
кількість підготовлених проектів |
45 |
5 |
10 |
10 |
10 |
10 |
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Разом |
|
|
6 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
6) забезпечення міжнародного співробітництва у галузі комунальної теплоенергетики |
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
5,6 |
6,1 |
6,1 |
6,1 |
6,1 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
13,5 |
2,3 |
2,8 |
2,8 |
2,8 |
2,8 |
місцевий бюджет |
11,5 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
інші джерела |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3. Удосконалення механізму фінансування заходів з модернізації комунальної теплоенергетики |
кількість розроблених нормативно- правових актів |
1 |
1 |
|
|
|
|
1) підготовка пропозицій щодо внесення змін до Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2006 р.N 955 |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
0,6 |
0,3 |
0,3 |
|
|
|
кількість розроблених нормативно- правових актів |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
2) розроблення нормативно- правових актів щодо підвищення відповідальності суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у галузі комунальної теплоенергетики, за якість та надійність надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води та споживачів за своєчасну оплату отриманих послуг |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
0,4 |
0,2 |
0,2 |
|
|
|
кількість підготовлених техніко- економічних обґрунтувань |
28 |
2 |
4 |
6 |
8 |
8 |
3) підготовка техніко- економічних обґрунтувань проектів модернізації комунальної теплоенергетики, залучення кредитів для модернізації комунальної теплоенергетики |
Мінжитло- комунгосп |
державний бюджет |
0,4 |
0,2 |
0,2 |
|
|
|
органи місцевого самовряду- вання |
місцевий бюджет |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
інші джерела |
2,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Разом |
|
|
7,9 |
1,7 |
1,7 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
Разом за завданням 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8,9 |
2,2 |
2,2 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
1,4 |
0,7 |
0,7 |
|
|
|
місцевий бюджет |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
інші джерела |
2,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Разом за Програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
90,3 |
26,18 |
36,88 |
9,64 |
9,04 |
8,56 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
16,4 |
3,4 |
3,6 |
3,16 |
3,16 |
3,08 |
місцевий бюджет |
63,8 |
20,18 |
30,68 |
4,58 |
4,38 |
3,98 |
інші джерела |
10,1 |
2,6 |
2,6 |
1,9 |
1,5 |
1,5 |
................Перейти до повного тексту