- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2018 р. № 1209 Київ |
Деякі питання постачання електричної енергії захищеним споживачам та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок забезпечення постачання електричної енергії захищеним споживачам;
склад Міжвідомчої комісії з надання статусу захищеного споживача;
Положення про Міжвідомчу комісію з надання статусу захищеного споживача.
2. Установити, що споживачі, які мають затверджені акти екологічної та/або аварійної/технологічної броні та в дев’ятимісячний строк забезпечили виконання вимог Порядку забезпечення постачання електричної енергії захищеним споживачам, затвердженого цією постановою, протягом зазначеного строку за умови здійснення попередньої оплати перебувають в статусі захищених споживачів відповідно до умов зазначеного Порядку.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2018 р. № 1209
ПОРЯДОК
забезпечення постачання електричної енергії захищеним споживачам
Загальні питання
1. Цей Порядок встановляє процедуру визначення переліку захищених споживачів електричної енергії (далі - захищені споживачі), обмеження, відключення постачання електричної енергії (далі - електропостачання) захищеним споживачам, механізм забезпечення повної поточної оплати захищеними споживачами.
Обмеження, відключення електропостачання не застосовуються щодо об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави у сфері телекомунікацій та зв’язку.
На час проведення операції Об’єднаних сил обмеження, відключення електропостачання не застосовуються щодо об’єктів комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" та комунального підприємства "Попаснянський районний водоканал".
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
захищений споживач - споживач електричної енергії, до якого застосовується особливий режим відключення та/або обмеження електропостачання для запобігання виникненню надзвичайної ситуації техногенного характеру;
окрема лінія електроживлення струмоприймачів - виділена із загальної схеми електроживлення захищеного споживача лінія електропередачі, яка заживлена від комутаційного апарату, що міститься в оперативному управлінні оператора системи розподілу (оператора системи передачі), обладнана окремими засобами обліку електричної енергії, забезпечує електроживлення обладнання (струмоприймачів), несанкціоноване відключення (знеструмлення) якого створює загрозу виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, та відключення якої призводить до знеструмлення іншого споживача;
програма безпечного відключення електроживлення - узгоджений з місцевими органами виконавчої влади за місцем розташування споживачів комплекс заходів, які повинні бути здійснені для запобігання настанню шкідливих наслідків зупинки технологічного процесу (виробничого циклу) захищеного споживача, пов’язаної з обмеженням, відключенням електропостачання та часу, необхідного для здійснення комплексу заходів, зокрема для обмеження, відключення електропостачання обладнання захищеного споживача;
рівень обмеження електропостачання - мінімальна величина електричної потужності та мінімальна погодинна величина споживання електричної енергії струмоприймачами захищеного споживача, під час експлуатації яких повинні виконуватися вимоги програми безпечного відключення електроживлення;
споживач-заявник - споживач електричної енергії, обмеження чи відключення електропостачання до обладнання (струмоприймачів) якого може призвести до виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, який звертається для отримання відповідного статусу до Міжвідомчої комісії з надання статусу захищеного споживача (далі - Міжвідомча комісія);
фінансова гарантія оплати (далі - фінансова гарантія) - заходи забезпечення оплати вартості електричної енергії, яка буде спожита захищеним споживачем відповідно до обсягу рівня обмеження електропостачання, а також оплати вартості послуг розподілу та/або передачі.
Складення переліку захищених споживачів
3. Підготовка пропозицій щодо визначення переліку захищених споживачів здійснюється Міжвідомчою комісією, яка утворюється Кабінетом Міністрів України.
4. Завдання і повноваження Міжвідомчої комісії та порядок її роботи визначаються Положенням про Міжвідомчу комісію з надання статусу захищеного споживача.
5. Міжвідомча комісія щороку готує та подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо визначення переліку захищених споживачів на наступний календарний рік.
6. Перелік захищених споживачів затверджується Кабінетом Міністрів України, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міненерго та доводиться до відома електропостачальників, оператора системи розподілу, оператора системи передачі, які розміщують на своїх офіційних веб-сайтах перелік захищених споживачів, приєднаних до системи розподілу та систем передачі.
7. Електропостачальники разом із захищеними споживачами протягом 10 робочих днів з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо затвердження переліку захищених споживачів складають та затверджують акти екологічної та/або аварійної/технологічної броні, а також здійснюють необхідні заходи для запобігання шкідливим наслідкам зупинки технологічного процесу (виробничого циклу).
8. Споживач-заявник для отримання статусу захищеного споживача звертається до Міжвідомчої комісії та подає оригінали таких документів:
1) листа-звернення щодо отримання статусу захищеного споживача, що містить інформацію про ризики техногенного/екологічного характеру, які матимуть місце у разі обмеження, відключення електропостачання споживачу-заявнику з урахуванням особливостей його технологічних процесів (виробничих циклів) та переліку струмоприймачів, що є джерелом зазначених ризиків;
2) програми безпечного відключення електроживлення, яка містить, зокрема, комплекс заходів, які повинні бути здійснені для запобігання настанню шкідливих наслідків зупинки технологічного процесу (виробничого циклу) споживача електричної енергії та часу, необхідного для здійснення заходів, зокрема для обмеження, відключення електропостачання споживачу;
3) схеми електроживлення струмоприймачів відповідно до проектних рішень на окремі лінії електроживлення струмоприймачів, відключення яких потребує застосування програми безпечного відключення електроживлення, узгодженої з Держенергонаглядом;
4) складеного Держенергонаглядом акта відповідності схеми електроживлення струмоприймачів, щодо яких застосовується програма безпечного відключення електроживлення;
5) укладеного з електропостачальником договору з комерційною пропозицією щодо забезпечення електропостачальником оплати вартості послуг з передачі та/або розподілу електричної енергії та передбачення попередньої оплати за електричну енергію у відповідному розрахунковому періоді та додатків до нього, у тому числі додатка, яким визначені особливі умови постачання електричної енергії до струмоприймачів на об’єкті споживача, щодо яких застосовується програма безпечного відключення електроживлення;
6) узгодженого з електропостачальником розрахунку вартості електричної енергії та послуг з розподілу та/або передачі електричної енергії відповідно до графіка здійснення обмеження/припинення електропостачання;
7) довідки від електропостачальника та оператора системи розподілу або оператора системи передачі про відсутність заборгованості у споживача-заявника чи про стан виконання графіків реструктуризації погашення заборгованості (акта звірки розрахунків);
8) договору про надання банком, що відповідає вимогам пункту 24 цього Порядку, безвідкличної банківської гарантії для забезпечення виконання грошових зобов’язань захищеного споживача або для захищеного споживача, діяльність якого фінансується з бюджету відповідного рівня, - письмового підтвердження забезпечення у відповідному бюджеті коштів, необхідних для повної оплати використаної таким споживачем електричної енергії у період обмеження, припинення електропостачання відповідно до графіка здійснення обмеження, припинення електроживлення.
9. На момент звернення до Міжвідомчої комісії споживач-заявник забезпечує реалізацію схеми електроживлення об’єкта з виділенням відповідно до проектних рішень на окремі лінії електроживлення струмоприймачів, під час експлуатації яких повинні виконуватись вимоги програми безпечного відключення електроживлення.
Реалізована схема електроживлення об’єкта споживача-заявника повинна забезпечувати можливість відключення у загальному порядку усіх струмоприймачів споживача-заявника та субспоживачів, крім струмоприймачів, під час експлуатації яких повинні виконуватись вимоги програми безпечного відключення електроживлення. Якщо строк визначено графіком здійснення обмеження, відключення електропостачання, повинне передбачатися використання автономного джерела електропостачання відповідної потужності.
10. З метою формування переліку документів, передбачених пунктом 8 цього Порядку, Держенергонагляд за заявою споживача-заявника проводить перевірку схеми електроживлення струмоприймачів, під час експлуатації яких повинні виконуватись вимоги програми безпечного відключення електроживлення, та складає відповідний акт перевірки.
Зазначена перевірка також може бути ініційована електропостачальником, оператором системи розподілу або оператором системи передачі. У разі виявлення невідповідності схеми електроживлення проектним рішенням та/або схемі електроживлення, на підставі якої споживач отримав статус захищеного споживача, Держенергонагляд складає акт невідповідності та повідомляє про це електропостачальнику, операторові системи розподілу, операторові системи передачі та Міжвідомчій комісії.
Міжвідомча комісія протягом місяця з дня надходження повідомлення про складення Держенергонаглядом акта невідповідності проводить засідання, на якому приймає рішення про внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо виключення захищеного споживача з відповідного переліку.
11. Внесення змін до затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку захищених споживачів здійснюється на підставі висновків та пропозицій Міжвідомчої комісії у разі:
1) звернення захищеного споживача, зокрема у зв’язку з необхідністю зміни характеру його виробництва або зміни схеми електроживлення струмоприймачів захищеного споживача;
2) появи нових споживачів-заявників, що мають обладнання, обмеження, відключення електропостачання якого створює загрозу виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру;
3) повідомлення Держенергонагляду про невідповідність схеми електроживлення струмоприймачів захищеного споживача, під час експлуатації яких повинні виконуватись вимоги програми безпечного відключення електроживлення.
Обмеження, відключення електропостачання захищеним споживачам
12. Електропостачальник, оператор системи розподілу та/або оператор системи передачі у разі невиконання захищеним споживачем умов договору про постачання електричної енергії захищеному споживачу (крім об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави у сфері телекомунікацій та зв’язку, комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" та комунального підприємства "Попаснянський районний водоканал") або договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, або договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії та положень цього Порядку обмежують постачання йому електричної енергії шляхом постачання за окремою лінією електроживлення струмоприймачів в обсязі, який відповідає рівню обмеження електропостачання, з подальшим повним відключенням електропостачання на умовах та у строки, визначені графіком здійснення обмеження, відключення електропостачання.
Графік здійснення обмеження, відключення електропостачання обладнання (струмоприймачів) захищеного споживача повинен містити етапи та строки здійснення відповідних заходів.
13. У разі запровадження процедури обмеження, відключення електропостачання електропостачальник, оператор системи розподілу (оператор системи передачі) у спосіб, визначений додатком до укладеного із захищеним споживачем договору, повідомляє йому про початок та спосіб запровадження зазначеної процедури та дату можливого повного відключення електропостачання відповідно до строків, визначених графіком здійснення обмеження, відключення електропостачання.
14. Електропостачальник або оператор системи розподілу, оператор системи передачі, який запроваджує процедуру обмеження, відключення електропостачання захищеному споживачеві одночасно письмово повідомляє відповідному оператору системи розподілу, оператору системи передачі або електропостачальнику про запровадження такої процедури.
15. Електропостачальник, оператор системи розподілу або оператор системи передачі письмово повідомляє місцевим органам виконавчої влади за місцем розташування захищеного споживача про запровадження процедури обмеження, відключення електропостачання цього споживача та про можливе настання шкідливих наслідків зупинки технологічного процесу (виробничого циклу) в разі здійснення такого обмеження, відключення.
16. Захищений споживач після надходження повідомлення про запровадження процедури обмеження, відключення електропостачання зобов’язаний здійснити заходи із запобігання настанню шкідливих наслідків зупинки/відключення технологічного процесу (виробничого циклу), передбачені програмою безпечного відключення електроживлення.
17. Захищений споживач зобов’язаний забезпечити безперешкодний доступ представників Держенергонагляду, електропостачальника, оператора системи передачі та оператора системи розподілу до струмоприймачів (електричних установок), які перебувають в його володінні, з метою проведення моніторингу виконання вимог програми безпечного відключення електроживлення.
18. У разі повного усунення захищеним споживачем (крім об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави у сфері телекомунікацій та зв’язку, комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" та комунального підприємства "Попаснянський районний водоканал") причини, що призвела до необхідності запровадження процедури обмеження, відключення електропостачання захищеному споживачеві, до дати такого обмеження, відключення електропостачання заходи за зазначеною процедурою не здійснюються або їх здійснення припиняється.
19. У разі зміни захищеним споживачем електропостачальника такий споживач протягом одного місяця переоформлює фінансову гарантію на нового електропостачальника та повідомляє про таку зміну Міжвідомчій комісії.
У разі непереоформлення захищеним споживачем протягом строку, визначеного цим пунктом, фінансової гарантії, а також у разі використання фінансової гарантії внаслідок застосування програми безпечного відключення електроживлення такий споживач втрачає статус захищеного споживача.
20. Захищені споживачі (крім об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави у сфері телекомунікацій та зв’язку, комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" та комунального підприємства "Попаснянський районий водоканал") зобов’язані виконувати вимоги програми безпечного відключення електроживлення та нести матеріальну відповідальність перед третіми особами, пов’язану з наслідками обмеження, відключення електропостачання, а також нести відповідальність за невиконання зазначених вимог згідно із законодавством.
Механізми забезпечення повної поточної оплати захищеними споживачами
22. Споживач-заявник для отримання статусу захищеного споживача:
1) укладає з електропостачальником у паперовій формі договір з комерційною пропозицією щодо забезпечення електропостачальником оплати вартості послуг з розподілу та/або передачі електричної енергії та передбачення попередньої оплати за електричну енергію у відповідному розрахунковому періоді;
2) звертається до електропостачальника із заявою щодо оформлення додатку до договору, в якому передбачаються особливі умови постачання електричної енергії до струмоприймачів на його об’єкті, щодо яких застосовується програма безпечного відключення електроживлення. Разом із заявою споживач-заявник подає такі документи, інформація про які зазначається в додатку до договору:
довідку про присвоєння ЕІС-коду точки комерційного обліку (обладнання) струмоприймачів об’єкта споживача-заявника, підключених за окремою лінією електроживлення, щодо яких застосовується програма безпечного відключення електроживлення;
копію схеми електроживлення струмоприймачів згідно з проектними рішеннями на окремі лінії електроживлення струмоприймачів;
копію складеного Держенергонаглядом акта відповідності електроживлення струмоприймачів, щодо яких застосовується програма безпечного відключення електроживлення;
копію програми безпечного відключення електроживлення;
копію договору про надання банківської гарантії або для споживача-заявника, діяльність якого фінансується з бюджету відповідного рівня, - копію письмового підтвердження забезпечення у відповідному бюджеті коштів, необхідних для повної оплати використаної таким споживачем електричної енергії.
23. Додаток до договору, зокрема, повинен містити:
1) номер і дату договору;
2) найменування споживача-заявника та реквізити, які дають змогу його ідентифікувати;
3) перелік та схему електроживлення струмоприймачів споживача-заявника, під час експлуатації яких повинні виконуватись вимоги програми безпечного відключення електроживлення, та інформацію про окрему лінію електроживлення струмоприймачів;
................Перейти до повного тексту