1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про скасування рішень голови Київської міської державної адміністрації
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 10/2009 від 12.01.2009 )
Голова Київської міської державної адміністрації 27 листопада 2008 року видав розпорядження N 1661 "Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для бюджетних установ та інших споживачів" та N 1662 "Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для бюджетних установ та інших споживачів", N 1663 "Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання холодної та гарячої води, водовідведення для окремих суб'єктів господарювання".
( Абзац перший преамбули із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 10/2009 від 12.01.2009 )
Названі розпорядження не відповідають Конституції та законам України, актам Кабінету Міністрів України.Конституція України проголосила Україну правовою державою (стаття 1) , в якій визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8) . Згідно із закріпленими Конституцією України основами правового порядку в Україні органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19) ; організація, повноваження і порядок діяльності місцевих органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України (частина друга статті 120) .
Усупереч зазначеним конституційним принципам названі розпорядження видано головою Київської міської державної адміністрації з перевищенням повноважень щодо встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, оскільки Законом України "Про житлово-комунальні послуги" на Київську міську державну адміністрацію України покладено лише повноваження зі здійснення взаємодії з органами місцевого самоврядування з питань надання житлово-комунальних послуг та регулювання цін/тарифів, контролю цін/тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторингу стану розрахунків за них (пункти 4 та 6 статті 6) . Встановлення ж цін/тарифів на житлово-комунальні послуги цим Законом віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування (пункт 2 статті 7) .
При виданні зазначених розпоряджень порушено й низку інших вимог названого Закону, зокрема, щодо затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (частина третя статті 31) .
За розпорядженнями від 27 листопада 2008 року тарифи на житлово-комунальні послуги для окремих споживачів перевищують зазначені економічно обґрунтовані витрати з урахуванням граничної рентабельності у 2-5 разів.
Таке економічно необґрунтоване затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги для окремих суб'єктів господарювання може призвести до погіршення умов їх діяльності, а в умовах загострення ситуації у фінансово-економічній сфері держави спричинить звільнення чи зниження рівня соціального забезпечення їх працівників або підвищення вартості товарів та послуг, що реалізуються цими суб'єктами господарювання, зупинення або навіть припинення їх діяльності.

................
Перейти до повного тексту