1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2015 р. № 1194
Київ
Про затвердження Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту
( Установити, що на період дії експериментального проекту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування пункт 16 Технічного регламенту, затвердженого цією Постановою, до учасників експериментального проекту не застосовується згідно з Постановою КМ № 1043 від 04.12.2019 )
Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Технічний регламент безпеки рухомого складу залізничного транспорту та план заходів з його застосування, що додаються.
2. Міністерству інфраструктури забезпечити впровадження затвердженого цією постановою Технічного регламенту.
3. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня набрання чинності Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності".

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 грудня 2015 р. № 1194
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
безпеки рухомого складу залізничного транспорту
Загальні положення
1. Цей Технічний регламент визначає основні вимоги до рухомого складу залізничного транспорту, що виготовляється та модернізується, а також до його складових і запасних частин (далі - рухомий склад залізничного транспорту) під час проектування, виробництва, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації, ремонту, що використовуються на залізничних коліях загального та незагального користування з шириною колії 1520 міліметрів із швидкістю руху до 200 кілометрів на годину включно.
Цей Технічний регламент розроблений з урахуванням вимог:
Директиви 2004/49/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 29 квітня 2004 р. про безпеку залізниць у Співтоваристві, яка вносить зміни до Директиви Ради 96/18/ЄС про ліцензування підприємств залізничного транспорту та до Директиви 2001/14/ЄС про розділення пропускної здатності залізничних інфраструктур та стягнення платежів за використання залізничної інфраструктури та про сертифікацію безпеки (Директива про безпеку на залізницях);
Директиви 2008/57/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 17 червня 2008 р. про оперативну сумісність залізничних систем в межах Співтовариства (оновлена).
2. У цьому Технічному регламенті терміни вживаються у такому значенні:
безпека рухомого складу залізничного транспорту - стан рухомого складу залізничного транспорту, за якого відсутній непередбачуваний ризик, пов’язаний із можливістю завдання шкоди життю, здоров’ю та майну громадян під час надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом;
обов’язкові вимоги - умови, установлені в цьому Технічному регламенті, яким повинен відповідати залізничний транспорт, його підсистеми та складові інтероперабельності, включаючи місця з’єднання підсистем залізничного транспорту;
оперативна сумісність - властивість залізничного транспорту підтримувати безпечний та безперебійний рух такого транспорту, що відповідає необхідному рівню якості роботи і залежить від рівня технічного, технологічного, організаційного, кваліфікаційного забезпечення, необхідного для дотримання відповідності обов’язковим вимогам;
оператор вантажних перевезень - суб’єкт господарювання, що володіє або має в користуванні чи в управлінні вантажні вагони та на підставі договорів з перевізником, а у деяких випадках, пов’язаних із процесом перевезення, з оператором локомотивної тяги і вантажовідправниками бере участь у процесі перевезення вантажів;
оператор локомотивної тяги - суб’єкт господарювання, що володіє або має в користуванні чи в управлінні локомотиви, моторвагонний рухомий склад та інший спеціалізований рухомий склад, за допомогою якого надає відповідні послуги залізничного транспорту;
оператор пасажирських перевезень - суб’єкт господарювання, що володіє або має в користуванні чи в управлінні пасажирські вагони та на підставі договорів із перевізником, а у деяких випадках, пов’язаних із процесом перевезення, з оператором локомотивної тяги бере участь у процесі перевезення пасажирів, вантажобагажу, багажу тощо;
складові оперативної сумісності - компоненти, групи компонентів, збірні одиниці або вузли обладнання, що встановлені або призначені для встановлення у підсистему, від якої прямо або опосередковано залежить сумісність залізничного транспорту. Поняття "складові оперативної сумісності" охоплює матеріальні та нематеріальні об’єкти, такі як програмне забезпечення;
технічні специфікації оперативної сумісності - технічні специфікації, які охоплюють кожну підсистему залізничного транспорту або частину підсистеми з метою дотримання обов’язкових вимог та забезпечення сумісності залізничного транспорту.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про транспорт", "Про залізничний транспорт", "Про стандартизацію", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", "Про захист прав споживачів"та постановах Кабінету Міністрів України від 24 січня 2007 р. № 59 "Про затвердження Порядку здійснення процедури призначення органів з оцінки відповідності продукції, процесів і послуг вимогам технічних регламентів" (Офіційний вісник України, 2007 р., № 6, ст. 223), від 1 березня 2010 р. № 193"Про затвердження Технічного регламенту надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 14, ст. 672) та від 11 липня 2013 р. № 494 "Про затвердження Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту" (Офіційний вісник України, 2013 р., № 54, ст. 1969).
3. Об’єктами технічного регулювання цього Технічного регламенту є рухомий склад залізничного транспорту, який включає:
1) локомотиви;
2) моторвагонний рухомий склад;
3) пасажирські вагони локомотивної тяги (далі - пасажирські вагони);
4) вантажні вагони;
5) спеціальний рухомий склад залізничного транспорту;
6) складові частини рухомого складу залізничного транспорту.
Дія цього Технічного регламенту не поширюється на рухомий склад промислового залізничного транспорту суб’єктів господарювання, призначений для внутрішнього використання на території таких суб’єктів.
4. Безпека рухомого складу залізничного транспорту включає технічну, технологічну, організаційну, кваліфікаційну складові частини.
5. Складовими частинами технічного забезпечення безпеки рухомого складу залізничного транспорту є проектування, виробництво, модернізація, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатація та ремонт рухомого складу залізничного транспорту.
6. Складовою частиною технологічного забезпечення безпеки рухомого складу залізничного транспорту є документація, що визначає порядок проектування, виробництва, модернізації, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту.
7. Складовою частиною організаційного забезпечення безпеки рухомого складу залізничного транспорту є документація з питань організації роботи з проектування, виробництва, модернізації, монтажу, налагодження, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту, прийнята згідно із законодавством.
8. Складовими частинами кваліфікаційного забезпечення безпеки стану рухомого складу залізничного транспорту є заходи з комплектування штату суб’єктів господарювання, які здійснюють проектування, виробництво, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатацію та ремонт рухомого складу залізничного транспорту, спеціалістами відповідної кваліфікації, система підвищення кваліфікації, спеціального навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки, правила перевезення небезпечних вантажів, правила технічної експлуатації залізничного транспорту та інші нормативно-правові акти, які регулюють питання організації роботи та утримання інфраструктури, необхідної для проектування, виробництва, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту.
9. Процеси проектування, виробництва, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту, до яких застосовується процедура оцінки відповідності, сумісності, придатності до використання рухомого складу залізничного транспорту, перевірки на відповідність вимогам цього Технічного регламенту, повинні бути ідентифіковані.
10. Конструкторська документація на рухомий склад залізничного транспорту та документація на процеси проектування, виробництва, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту повинна містити інформацію про заходи із забезпечення безпеки рухомого складу залізничного транспорту під час його експлуатації, які оператор зобов’язаний здійснювати.
11. Рухомий склад залізничного транспорту, на який поширюється дія інших технічних регламентів, що діють на території України, повинен відповідати також вимогам таких технічних регламентів.
12. У документації на рухомий склад залізничного транспорту, процеси проектування, виробництва, монтажу, налагодження, введення в експлуатацію, експлуатації та ремонту рухомого складу залізничного транспорту, щодо яких проведена процедура оцінки відповідності, сумісності, придатності до використання рухомого складу залізничного транспорту, перевірки на відповідність вимогам цього Технічного регламенту, робиться відмітка про їх відповідність одному чи кільком технічним регламентам та наноситься національний знак відповідності, форма якого наведена у правилах застосування національного знака відповідності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 р. № 1599 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 49, ст. 2188).

................
Перейти до повного тексту