1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 вересня 2004 р. N 1183
Київ
Про затвердження Державної програми розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, передбачати під час формування проектів Державного бюджету України на 2005-2007 роки видатки на її виконання.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати у проектах місцевих бюджетів на 2005-2007 роки кошти на виконання Програми.
4. Центральним органам виконавчої влади, до сфери управління яких належать вищі навчальні заклади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям інформувати щороку до 1 грудня Міністерство освіти і науки про хід виконання Програми.
Міністерству освіти і науки інформувати щороку до 20 грудня Кабінет Міністрів України про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 вересня 2004 р. N 1183
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки
Затвердження цієї Програми зумовлено необхідністю реалізації сучасної політики і стратегії держави, спрямованих на подальшу розбудову національної системи вищої освіти, адаптацію її до соціально орієнтованої економіки, інтеграцію у європейське і світове співтовариство.
Глобалізація економіки, демократизація суспільства, поглиблення інформатизації, посилення конкуренції на ринку освітніх послуг створюють певні труднощі для системи вищої освіти на перехідному етапі. Зокрема, під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів з'явилася потреба у ґрунтовному розробленні політики реформування галузі, в центрі уваги якої перебувала б людина, її інтелектуальний розвиток.
Мета і основні завдання Програми
Метою Програми є нарощування потенціалу вищої освіти, усунення причин, які уповільнюють її адаптацію до соціально орієнтованої ринкової економіки, інтеграцію у європейський і світовий освітній простір, розширення доступу громадян до здобуття вищої освіти, підвищення якості вищої освіти, удосконалення механізмів управління і фінансування, здійснення заходів щодо соціального захисту учасників навчально-виховного процесу, посилення соціального партнерства з роботодавцями у сфері формування якісної та конкурентоспроможної робочої сили на ринку праці.
Основними завданнями Програми є:
створення сучасної нормативно-правової бази для розвитку вищої освіти;
удосконалення управління та організаційної структури системи вищої освіти з урахуванням підвищення рівня мобільності студентів, випускників, науково-педагогічних працівників і науковців вищих навчальних закладів на ринку освітніх послуг та ринку праці, підвищення економічності та результативності системи вищої освіти;
створення умов для ефективної освітньої діяльності через формування необхідного ресурсного забезпечення, посилення ролі університетів як осередків інтеграції системи вищої освіти у європейський і світовий освітній простір;
посилення соціального партнерства та сприяння інтеграційним процесам з іншими освітніми галузями, науковими установами, роботодавцями;
розширення доступу громадян до здобуття вищої освіти, вдосконалення механізму добору та залучення обдарованих дітей до навчання у вищих навчальних закладах, надання випускникам можливості для працевлаштування за фахом, продовження освіти у подальшому;
диверсифікація вищої освіти та збільшення обсягів підготовки і перепідготовки фахівців в умовах прискорення структурного та інноваційного розвитку економіки;
забезпечення інноваційного розвитку вищої освіти та його випереджувального характеру;
поглиблення міжнародного співробітництва, входження системи вищої освіти в європейський і світовий освітній та науковий простір, розширення участі вищих навчальних закладів, науковців і студентів у міжнародних освітянських і наукових проектах;
здійснення заходів щодо соціального захисту учасників навчально-виховного процесу.
Програма дасть змогу сконцентрувати зусилля центральних і місцевих органів виконавчої влади, громадськості на виконанні визначених завдань та забезпечити ефективне здійснення державної політики у сфері вищої освіти і реалізацію середньострокової стратегії її розвитку на 2005-2007 роки.
Координація і контроль за виконанням Програми
Координація і контроль за виконанням Програми покладаються на МОН.
Для забезпечення організації виконання Програми МОН утворює міжвідомчу робочу групу.
Фінансове забезпечення
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям, відповідальним за виконання Програми, у державному і місцевих бюджетах.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації щороку передбачають у проектах відповідних бюджетів кошти на виконання завдань і заходів, визначених Програмою.
Орієнтовні обсяги та джерела фінансування Програми наводяться у додатку.
Очікувані результати
Виконання Програми забезпечить:
підвищення індексу людського розвитку та індексу рівня освіти регіонів, усунення нерівномірності регіонального розподілу потенціалу вищої освіти;
адекватність підготовки та перепідготовки фахівців до розв'язання проблем реформування економіки;
підвищення якості підготовки та перепідготовки фахівців з вищою освітою, усунення бар'єрів у взаємному визнанні дипломів про вищу освіту;
узгодження потреб ринку освітніх послуг та ринку праці, поліпшення ситуації з працевлаштуванням випускників, надання їм першого робочого місця;
поліпшення фінансового, матеріально-технічного і кадрового забезпечення вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, посилення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;
створення передумов для входження України в європейський освітній та культурний простір.
Заходи щодо забезпечення розвитку вищої освіти
1. Внести на розгляд Верховної Ради України проекти Законів України "Про післядипломну освіту", "Про стимулювання участі роботодавців у підготовці та перепідготовці кадрів, в освітніх і наукових проектах", "Про середню спеціальну освіту", а також про внесення змін до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту" та "Про професійно-технічну освіту".
МОН, Мінекономіки, Мінфін,
Мінпраці, інші центральні органи
виконавчої влади.
2005 рік.
2. Здійснити поетапну передачу до сфери управління МОН вищих навчальних закладів, які перебувають у сфері управлінні інших центральних органів виконавчої влади, з урахуванням специфіки підготовки фахівців.
МОН, Мінекономіки, Мінфін, інші
центральні органи виконавчої влади.
2005-2007 роки.
3. Внести пропозиції щодо передачі на баланс вищих навчальних закладів об'єктів експериментальної і промислової бази непрацюючих державних підприємств, а також вивільнених приміщень для створення науково-дослідних центрів, лабораторій та інших наукових підрозділів.
МОН, Мінфін, Мінекономіки, Фонд
державного майна, інші центральні
органи виконавчої влади, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2006 рік.
4. Внести пропозиції щодо зміни статусу вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації (училищ, технікумів, коледжів) з урахуванням їх ролі у розв'язанні сучасних освітніх завдань та забезпеченні галузей економіки фахівцями.
МОН, Мінекономіки, Мінфін, інші
центральні органи виконавчої влади.
2005 рік.
5. Привести Державний класифікатор професій у відповідність з потребами внутрішнього та зовнішнього ринку праці; розробити з урахуванням запровадження дворівневої системи підготовки фахівців, підвищення рівня мобільності студентів, випускників, науково-педагогічних працівників і науковців новий перелік напрямів підготовки та спеціальностей фахівців з вищою освітою і перелік академічних та професійних кваліфікацій.
МОН, Мінпраці, інші центральні
органи виконавчої влади.
2005-2006 роки.
6. Забезпечити підвищення якості професійно-практичної підготовки учасників навчально-виховного процесу, посилення партнерських зв'язків з роботодавцями, залучення їх до формування змісту вищої освіти, проведення практики студентів, стажування викладачів; створення у вищих навчальних закладах центрів просування по службі з базою даних про робочі місця, надання консалтингових послуг студентам з питань майбутньої діяльності.

................
Перейти до повного тексту