1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 1 березня 2006 р. N 118-р
Київ
Про затвердження плану заходів щодо боротьби з грипом серед населення та запобігання виникненню його пандемії
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 180 від 13.03.2013 )
1. Затвердити план заходів щодо боротьби з грипом серед населення та запобігання виникненню його пандемії (додається).
2. МОЗ і Мінагрополітики проводити постійний моніторинг епідемічної та епізоотичної ситуації із захворюваністю на грип у світі та на території України з метою своєчасного реагування та здійснення комплексу профілактичних, протиепідемічних і протиепізоотичних заходів.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2006 р. N 118-р
ПЛАН
заходів щодо боротьби з грипом серед населення та запобігання виникненню його пандемії
У світі склалася надзвичайна ситуація, пов'язана з можливим виникненням пандемії грипу. Одночасна циркуляція людських типів вірусів грипу (H1N1, H3N2, H2N2) і високопатогенних штамів пташиного грипу (H5N1, H7N3) може призвести до утворення пандемічного варіанта вірусу пташиного грипу H5N1, що є небезпечний для людини.
У процесі розвитку пандемії грипу ВООЗ виділяє три періоди та шість основних фаз готовності до неї.
У перший - міжепідемічний період, що охоплює дві фази, необхідно забезпечити досягнення повної готовності до пандемії грипу на місцевому та загальнодержавному рівні.
Фаза перша. У цей час серед населення не виявляється нових (людини або тварини) підтипів вірусу грипу, але підтип вірусу грипу, який викликав випадки захворювань у людей, може циркулювати у тварин, зокрема птахів. У цьому разі вважається, що ризик захворювання чи інфікування людини низький.
Фаза друга. Нових підтипів вірусу грипу в людей не виявлено, проте підтип цього збудника, що циркулює серед тварин, зокрема птахів, може істотно вплинути на захворюваність людей.
У другий період - загрози виникнення пандемії чи панзоотії, що охоплює три фази, необхідно забезпечити найшвидше виділення нового підтипу вірусу грипу, вивчення властивостей та передачу його зразків або ізолятів до референс-лабораторій ВООЗ (м. Лондон) та Міжнародного епізоотичного бюро (м. Вейбридж, Великобританія), а також раннє виявлення, реєстрацію випадків грипу, зумовленого атиповим штамом збудника, та здійснення заходів щодо запобігання новим випадкам інфікування.
Фаза третя. Виявлено випадок зараження людини новим підтипом вірусу, проте передачі його від однієї особи до іншої не встановлено, хоча це можливо, зокрема під час близьких контактів.
Фаза четверта. Пов'язана з формуванням у певний проміжок часу невеликих (за кількістю інфікованих осіб) груп ризику та обмеженим поширенням вірусу від людини до людини.
Фаза п'ята. Подальше збільшення (за кількістю інфікованих осіб) груп ризику, але вірус ще не повністю набув здатності до поширення (істотний ризик виникнення пандемії).
У третій - пандемічний період необхідно забезпечити зведення до мінімуму її наслідків. На це спрямовується діяльність усіх центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
Фаза шоста. Пандемія - інтенсивне поширення грипу та високий рівень захворюваності серед населення України, ряду країн Європейського регіону, світу.
Панзоотія - інтенсивне поширення та високий рівень захворюваності на грип тварин чи птахів на території України, ряду країн Європейського регіону, світу.
Перший період
1. Підготувати та внести пропозиції про утворення Координаційної ради з питань протидії високопатогенному грипу птиці та запобігання його пандемії. Перевірити готовність до пандемії та панзоотії грипу, вжити заходів для усунення недоліків.
МОЗ, Мінагрополітики, МНС,
Міноборони, МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби,
Держмитслужба, Академія медичних
наук, Національна академія наук.
Березень 2006 року.
2. Розробити плани заходів щодо боротьби з грипом серед населення та запобігання виникненню його пандемії, а також можливих спалахів інфекції у тваринництві в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Березень 2006 року.
3. Запровадити моніторинг інформації, що надходить, для оцінки ступеня тяжкості перебігу:
пандемії - з метою урахування факторів, що впливають на ії розвиток.
МОЗ, МНС, Мінагрополітики,
Міноборони, МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно;
панзоотії - з метою визначення обсягу видатків, кількості ветеринарних працівників та працівників інших спеціальностей, медикаментів та інших матеріалів, що необхідні для її ліквідації, а також економічних збитків від знищення свійської птиці.
Мінагрополітики, МОЗ, МНС, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
4. Забезпечити проведення постійного моніторингу епідемічної та епізоотичної ситуації із захворюваністю на грип. З урахуванням існуючих трансконтинентальних коридорів переміщення мігруючих птахів провести розрахунки для визначення територій ризику занесення збудників високопатогенного грипу.
МОЗ, Мінагрополітики, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно починаючи
з березня 2006 року.
5. Проводити вірусологічний моніторинг з метою своєчасного виявлення вірусів грипу, що циркулюють, передусім атипових, з дотриманням протиепідемічного режиму під час роботи з біологічними матеріалами у лабораторіях, а також дослідження біологічних властивостей вірусів грипу, що виділяються у різні фази епідемічного процесу. Організувати роботу референс-лабораторії у системі МОЗ, Центральної державної лабораторії ветеринарної медицини та Київської державної міжобласної спеціалізованої лабораторії ветеринарної медицини, зміцнивши їх матеріально-технічну базу. Забезпечити отримання зразків або ізолятів вірусу для їх вивчення та подальшої передачі у референс-лабораторії ВООЗ і Міжнародного епізоотичного бюро.
МОЗ, Мінагрополітики, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Протягом року.
6. Забезпечувати вірусологічні лабораторії опорних баз Українського центру грипу та гострих респіраторних інфекцій МОЗ, державні лабораторії ветеринарної медицини, що проводять вірусологічний та серологічний моніторинг, необхідним обладнанням, діагностикумами, сироватками, культуральними середовищами, діагностичними тест-системами, дезінфекційними засобами, а також дотримання протиепідемічного режиму під час роботи з біологічними матеріалами у лабораторіях.
МОЗ, Мінагрополітики.
Починаючи з березня 2006 року.
7. Визначити обсяг матеріальних ресурсів, що необхідні на випадок пандемії та панзоотії грипу (антивірусні препарати, засоби індивідуального захисту, вакцини, обладнання, дезінфекційні засоби, діагностичні та витратні матеріали для проведення лабораторних досліджень), і засобів технічної допомоги для швидкого застосування у разі необхідності та створити загальнодержавний та місцеві резерви.
МОЗ, МНС, Мінагрополітики,
Міноборони, МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Академія
медичних наук, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Березень 2006 року.
8. Визначити перелік антивірусних препаратів та критерії їх застосування у періоди загрози виникнення пандемії та пандемії.
МОЗ, Академія медичних наук.
Березень 2006 року.
9. Розробити критерії міжпандемічної вакцинації з метою запобігання одночасному зараженню людини двома вірусами (людини і тварини) та вакцинації у періоди загрози пандемії та пандемії. Провести оцінку можливостей для застосування пандемічних вакцин (запас, розподіл, дотримання умов холодового ланцюга, наявність кабінетів профілактичних щеплень, обладнання, витратних матеріалів).
МОЗ, Міноборони, МВС, СБУ,
Адміністрація Держприкордонслужби,
Академія медичних наук, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Березень 2006 року.
10. Забезпечити ведення обліку осіб та членів їх сімей, що контактують із свійською птицею, у разі ускладнення епізоотичної ситуації з грипу птиці установити за ними медичний нагляд.
МОЗ, Мінагрополітики, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Починаючи з березня 2006 року.
11. Забезпечити готовність лікувально-профілактичних установ та закладів до кожного періоду пандемії грипу (з розрахунку 25 відсотків хворих усього населення).
МОЗ, МНС, Міноборони, МВС, СБУ,
Адміністрація Держприкордонслужби,
Академія медичних наук,
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Березень 2006 року.
12. Розробити методичні рекомендації стосовно захворювання на пташиний грип (протокол і алгоритм ведення та лікування хворого, стандартне визначення випадку, інструкцію щодо розподілення хворих та подання екстреної медичної допомоги), інструкції щодо виявлення та розслідування випадків захворювань, застосування методів індивідуального захисту людей в період пандемії. Забезпечити своєчасне проведення діагностики грипу і гострих респіраторних захворювань, ведення їх обліку та реєстрацію летальних випадків.
МОЗ, Академія медичних наук.
Постійно починаючи
з березня 2006 року.
13. Розробити плани Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя щодо залучення спеціалістів на період загрози виникнення пандемії та панзоотії. Організувати семінари, конференції, наради з питань епідемічної та епізоотичної ситуації з грипу, його профілактики, клінічних проявів та лікування. Проводити регулярні тренувальні заняття персоналу, який терміново залучатиметься у разі ускладнення епідемічної ситуації з грипу.
МОЗ, Мінагрополітики, Міноборони,
МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Академія
медичних наук, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно починаючи
з березня 2006 року.
14. Активізувати діяльність засобів масової інформації та санітарно-освітню роботу серед населення щодо стану і прогнозу захворюваності на грип людей і тварин, ризику зараження, негативних наслідків пандемії грипу, безпеки продуктів харчування, поводження з тваринами тощо.
МОЗ, Мінагрополітики,
Держкомтелерадіо, Академія медичних
наук, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
15. Забезпечити співробітництво з міжнародними організаціями з питань вивчення біологічних властивостей штамів вірусу грипу, що циркулюють, удосконалення моніторингу захворюваності на грип та гострі респіраторні захворювання, захисту населення від пандемії грипу.
МОЗ, Мінагрополітики, МЗС,
Академія медичних наук, Національна
академія наук.
Постійно.
Другий період
16. Продовжувати здійснювати заходи, передбачені на міжепідемічний період, у разі необхідності відкоригувати плани заходів щодо боротьби з грипом серед населення та запобігання виникненню його пандемії.
МОЗ, МНС, Мінагрополітики,
Міноборони, МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Академія
медичних наук, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
17. Забезпечити залучення додаткових матеріальних ресурсів на випадок загрози виникнення пандемії або панзоотії.
МОЗ, МНС, Мінагрополітики,
Міноборони, МВС, СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Академія
медичних наук, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,

................
Перейти до повного тексту