1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2015 р. № 1174
Київ
Про затвердження Положення про Державну службу геології та надр України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 939 від 07.11.2018 № 847 від 18.09.2019 № 614 від 25.06.2020 № 868 від 23.09.2020 № 435 від 28.04.2021 № 1056 від 27.09.2022 № 749 від 04.07.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про Державну службу геології та надр України, що додається.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 грудня 2015 р. № 1174
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу геології та надр України
( У тексті Положення слова "Міністр екології та природних ресурсів" у всіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики та захисту довкілля" у відповідному відмінку, а слово "Мінприроди" - словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ № 847 від 18.09.2019 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики та захисту довкілля" в усіх відмінках замінено словами "Міністр захисту довкілля та природних ресурсів" у відповідному відмінку, а слово "Мінекоенерго" - словом "Міндовкілля" згідно з Постановою КМ № 614 від 25.06.2020 )
1. Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, є уповноваженим органом з питань реалізації угод про розподіл продукції.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 435 від 28.04.2021 )
2. Держгеонадра у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Держгеонадр є:
1) реалізація державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;
2) внесення на розгляд Міністра захисту довкілля та природних ресурсів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
4. Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністрові захисту довкілля та природних ресурсів;
2) здійснює функції замовника державного контракту з приросту запасів корисних копалин;
3) веде:
державний облік родовищ, запасів і проявів корисних копалин;
державний баланс запасів корисних копалин;
державний кадастр родовищ і проявів корисних копалин;
державний облік підземних вод та водного кадастру;
каталог відомостей про геологічну інформацію;
( Підпункт 3 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 939 від 07.11.2018 )
3-1) створює та забезпечує функціонування єдиної державної електронної геоінформаційної системи користування надрами та її складових;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
3-2) виконує функції держателя Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами, Державного реєстру нафтових та газових свердловин, Державного реєстру артезіанських свердловин;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-2 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
3-3) забезпечує створення та функціонування Державного сховища геологічної інформації та кам’яного матеріалу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-3 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
4) формує державний резерв родовищ дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
5) формує державний фонд родовищ корисних копалин та резерв цього фонду;
6) здійснює державну реєстрацію та веде облік робіт і досліджень, пов’язаних з геологічним вивченням надр;
7) розробляє карти сейсмічного районування території України;
8) організовує і координує роботу з:
обліку параметричних, пошукових, розвідувальних та експлуатаційних нафтових і газових свердловин;
( Абзац третій підпункту 8 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 04.07.2023 )
проведення моніторингу мінерально-сировинної бази, геологічного середовища та підземних вод;
9) видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами);
10) зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення;
11) здійснює внесення змін до спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами) та до угоди про умови користування надрами, продовжує строк дії спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами);
( Підпункт 11 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 749 від 04.07.2023 )
12) здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням, зокрема за:
обґрунтованістю застосування методик і технологій, якістю, комплексністю, ефективністю робіт з геологічного вивчення надр;
виконанням рішень з питань методичного забезпечення проведення робіт з геологічного вивчення та використання надр;
дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами) та угод про умови користування надрами (у тому числі угод про умови користування нафтогазоносними надрами);
повнотою вивчення геологічної будови надр, гірничо-технічних, інженерно-геологічних, геолого-екологічних та інших умов вивчення родовищ корисних копалин;
використанням технічних засобів і методів проведення робіт з геологічного вивчення надр, які виключають невиправдані втрати корисних копалин і погіршення їх якості;
своєчасністю та відповідністю встановленим вимогам введення в експлуатацію розвіданих родовищ корисних копалин;
дотриманням під час дослідно-промислової експлуатації родовищ корисних копалин технологій, які забезпечують необхідне їх вивчення, не знижуючи при цьому промислову цінність;
збереженням розвідувальних гірничих виробок і свердловин для розробки родовищ корисних копалин, збереженням геологічної документації, зразків порід, дублікатів проб, які можуть бути використані під час подальшого вивчення надр;
обґрунтованістю напрямів пошукових, розвідувальних та інших робіт з геологічного вивчення надр;
своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення і використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов;
повнотою і вірогідністю вихідних даних про кількість та якість запасів основних і спільно залягаючих корисних копалин і компонентів, що містяться в них, а також поданням підприємствами та організаціями звітних балансів запасів корисних копалин;
веденням обліку видобування нафти, газу та супутніх компонентів;
виконанням рішень Державної комісії по запасах корисних копалин надрокористувачами;
проведенням пошуково-розвідувальних та інших робіт з геологічного вивчення підземних вод;
відповідністю геологорозвідувальних робіт і наукових досліджень державним контрактам і замовленням, а також проектам проведення таких робіт;
виконанням державних програм геологорозвідувальних робіт, геологічних завдань і замовлень;
виконанням вимог щодо охорони надр під час ведення робіт з їх вивчення;
( Підпункт 12 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
13) складає у межах повноважень, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення, розглядає справи про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення;
14) проводить планові та позапланові перевірки надрокористувачів, за результатами яких (у разі виявлення порушень вимог законодавства) складає акти, видає обов’язкові для виконання вказівки (приписи), визначає строк для усунення виявлених недоліків і порушень вимог законодавства;
( Підпункт 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
15) здійснює державний контроль за дотриманням правил і нормативів користування нафтогазоносними надрами;
15-1) звертається до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у вигляді:
припинення видобування корисних копалин без спеціальних дозволів на користування надрами (самовільне користування надрами);
зупинення окремих видів робіт з геологічного вивчення та/або видобування надр, що проводяться з порушенням стандартів та правил і можуть спричинити псування родовищ, істотне зниження ефективності робіт або призвести до заподіяння збитків державі;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 15-1 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
15-2) здійснює в межах компетенції розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування надрами;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 15-2 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
15-3) пред’являє претензії про відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування надрами;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 15-3 згідно з Постановою КМ № 749 від 04.07.2023 )
16) здійснює в установленому порядку контроль за ефективним і цільовим використанням коштів державного бюджету, що спрямовуються на геологічне вивчення надр;
17) забезпечує розвиток мінерально-сировинної бази, організацію геологічного, геофізичного, геохімічного, гідрогеологічного, інженерно-геологічного та еколого-геологічного, сейсмічного вивчення надр, пошуку і розвідки корисних копалин на території України, у межах територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України;
18) виконує роботи із стандартизації, метрології, сертифікації у сфері геологічного вивчення, охорони та використання надр;
19) вирішує спори з питань користування надрами у порядку, встановленому законодавством;
( Підпункт 20 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 04.07.2023 )
( Підпункт 21 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 749 від 04.07.2023 )

................
Перейти до повного тексту