1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 грудня 2008 р. N 1151
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1162 від 19.12.2012 )
Про затвердження Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 657 від 18.07.2012 N 861 від 19.09.2012 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету (далі - Програма), що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ N 861 від 19.09.2012 )
3. Державному агентству водних ресурсів:
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
разом з Міністерством фінансів та іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади передбачити під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для виконання визначених Програмою завдань і заходів виходячи з фінансових можливостей;
подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України і Міністерству економічного розвитку і торгівлі інформацію про хід виконання Програми.
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 861 від 19.09.2012 )
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2008 р. N 1151
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету
Мета Програми
Метою цієї Програми є створення в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету комплексу гідротехнічних та інших споруд з метою забезпечення захисту населених пунктів, територій, сільськогосподарських угідь і виробничих об'єктів від наслідків катастрофічних паводків, мінімізації збитків та створення умов для життєдіяльності населення.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Проблема захисту населених пунктів, територій, сільськогосподарських угідь і виробничих об'єктів від наслідків паводків може бути розв'язана шляхом:
створення цілісної системи протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету з урахуванням необхідності охорони екосистем, природних ландшафтів та об'єктів культурної спадщини;
використання передового європейського досвіду з басейнового управління паводковим стоком і його регулювання на водозбірній площі, безпечного пропуску вод;
проведення реконструкції гідротехнічних та інших споруд для підвищення їх надійності;
упровадження раціональних технологій виконання робіт з берегоукріплення та регулювання русел річок;
забезпечення контурно-меліоративного упорядкування територій на водозборах річок;
будівництва і реконструкції протизсувних та протиселевих споруд, недопущення звуження руслових потоків об'єктами дорожнього господарства;
забезпечення ефективної експлуатації протипаводкових об'єктів;
упровадження екологічно безпечних технологій природокористування;
створення інфраструктури інженерного захисту водозаборів питного водопостачання та штучного поповнення підземних вод;
посилення контролю з боку місцевих органів виконавчої влади за організацією догляду за річками, їх водозбірною територією;
проведення моніторингу якісних та кількісних показників стану водних ресурсів;
здійснення заходів з упровадження у МНС сучасних технічних засобів і технологій гідрометеорологічних спостережень, збору та обробки інформації, гідрометеорологічного прогнозування;
( Абзац тринадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
створення автоматизованої інформаційно-вимірювальної системи та системи інформування громадян про можливість виникнення надзвичайної паводкової ситуації;
упровадження геоінформаційних технологій та електронних картографічних систем.
На основі цієї Програми розробляються регіональні програми протипаводкового захисту у Вінницькій, Івано-Франківській, Львівській, Одеській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій областях.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведено у додатку 1.
Завдання, заходи і етапи Програми
Завдання і заходи з виконання Програми наведено у додатку 2.
Програма розрахована на 17 років і виконується двома етапами.
На першому етапі (2009-2015 роки) передбачається:
здійснення невідкладних робіт із створення надійного захисного протипаводкового комплексу шляхом будівництва нових і реконструкції існуючих дамб, берегоукріплення та регулювання русел річок, визначення зон затоплення паводками різної повторюваності;
зменшення інтенсивності поверхневого стоку шляхом створення контурно-меліоративних систем на водозборах, проведення протиерозійних заходів, заліснення та залуження водоохоронних зон;
застосування сучасних методів прогнозування розвитку паводків, інформаційного забезпечення громадян про можливість виникнення надзвичайної паводкової ситуації;
створення автоматизованої інформаційно-вимірювальної системи "Прикарпаття".
На другому етапі (2016-2025 роки) передбачається:
запровадження управління паводковим стоком шляхом будівництва акумулювальних протипаводкових ємностей у гірських та рівнинних частинах річок, польдерів та протипаводкових водосховищ;
завершення робіт з будівництва водозахисних дамб, будівництва і реконструкції автомобільних доріг місцевого значення, берегоукріплення та регулювання русел річок, створення контурно-меліоративних систем на водозборах, проведення протизсувних заходів.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми у повному обсязі дасть змогу:
створити безпечні умови для життєдіяльності громадян майже 900 населених пунктів;
захистити від паводків близько 90 тис. гектарів сільськогосподарських угідь;
поліпшити гідрологічний режим річок;
забезпечити регулювання поверхневого стоку з метою оптимізації паводкових витрат;
мінімізувати розмір збитків, спричинюваних шкідливою дією паводкових вод.
Здійснення визначених Програмою заходів з витрачанням у період до 2015 року 4630 млн. гривень забезпечить заощадження коштів державного бюджету у сумі понад 4743 млн. гривень.
Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.
Обсяг та джерела фінансування
Орієнтовний обсяг фінансування заходів Програми становить 31317 млн. гривень, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету в сумі 28888,77 млн., з них виділених Мінприроди - 32,6 млн., МНС - 56,47 млн., Мінагрополітики - 22,4 млн., Держводагентству - 24204,1 млн., Держземагентству - 1122,9 млн., Держлісагентству - 1646,8 млн., Укравтодору - 321 млн., Національній академії наук - 432 млн., Національній академії аграрних наук - 127,5 млн. гривень.
( Абзац перший розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
Обсяг фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів визначається органами місцевого самоврядування на основі регіональних програм протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету
1. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 р. N 1151.
2. Державний замовник-координатор - Держводагентство.
3. Державні замовники - МНС, Мінприроди, Мінагрополітики, Держземагентство, Укравтодор, Національна академія наук, Національна академія аграрних наук, Вінницька, Івано-Франківська, Львівська, Одеська, Тернопільська, Хмельницька та Чернівецька облдержадміністрації.
4. Керівник Програми - Голова Держводагентства.
5. Виконавці заходів Програми - підприємства, організації, наукові установи Національної академії наук та Національної академії аграрних наук.
6. Строк виконання Програми: 2009-2025 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела
фінансування
Обсяг
фінансування,
млн. гривень
У тому числі за роками
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 -
2025
Державний
бюджет
28888,77 272,99 344,42 374,5 451,58 520,78 576,98 630,08 25717,4
Місцеві
бюджети
1542,83 50 80 115 154 180 215 240 508,8
Інші джерела 885,4 9 31,8 52,5 72,9 93 83,1 83,1 460
Усього 31317 331,99 456,22 542 678,48 793,78 875,08 953,18 26686,27
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету
Найменування
завдання
Найменування
показника
Значення показника Найменування заходу Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
Джерела
фінан-
сування
Прогноз-
ний обсяг
фінансових
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
У тому числі


усього
за роками
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 -
2025
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016-
2025
1. Будівництво
нових і реконс-
трукція існуючих
дамб, берегоук-
ріплення та
регулювання
русел річок
протяжність дамб,
кілометрів
1113,33 51,81 74,73 76,72 14,95 28,89 19,93 14,94 831,36 будівництво дамб Держводагентство державний
бюджет
1117,4 52 75 77 15 29 20 15 834,4
протяжність
берегоукріплювальних
споруд, кілометрів
484,02 30,16 29,19 24,32 24,32 38,92 76,37 41,84 218,9 виконання робіт з
берегоукріплення
- " - - " - 99,5 6,2 6 5 5 8 15,7 8,6 45
протяжність
відрегульованих русел
річок, кілометрів
1106,62 63,68 100,54 58,65 38,75 18,64 20,95 19,9 785,51 регулювання русел
річок
- " - - " - 1056,6 49,7 79 62,5 45,5 39,8 37 86,1 657
Разом державний
бюджет
2273,5 107,9 160 144,5 65,5 76,8 72,7 109,7 1536,4
2. Будівництво
акумулювальних
протипаводкових
ємностей у
гірських та
рівнинних
частинах річок,
польдерів та
протипаводкових
водосховищ
кількість
протипаводкових
ємностей у гірських
частинах річок
59 1 1 57 будівництво
протипаводкових
ємностей у гірських
частинах річок
Держводагентство державний
бюджет
10434,9 47 57,9 85 80 10 165
кількість
протипаводкових
ємностей у рівнинних
частинах річок
25 1 1 23 будівництво
протипаводкових
ємностей у рівнинних
частинах річок
- " - - " - 4333,9 20 43,9 70 80 85 4 035
кількість польдерів 15 1 1 1 12 будівництво
польдерів
- " - - " - 1723,4 35 58 65 68 77 1420,4
кількість збудованих
протипаводкових
водосховищ
12 1 1 10 будівництво
протипаводкових
водосховищ
- " - - " - 2436,8 10 45 50 65 65 2201,8
кількість
реконструйованих
протипаводкових
водосховищ
28 1 1 26 реконструкція
протипаводкових
водосховищ
- " - - " - 1988,2 10 12 25 25 1916,2
Разом державний
бюджет
20917,2 65 204 255 323 332 19738,4
3. Зменшення
інтенсивності
поверхневого
стоку
площа, на якій
провадяться заходи
захисного
лісорозведення,
гектарів
1272 2,2 3,2 4,3 6 6,8 8,7 9,7 1231,1 проведення заходів
захисного
лісорозведення
Держлісагентство
(згідно з Держав-
ною програмою
"Ліси України")
державний
бюджет
1174,8 2 3 4 5,5 6,3 8 9 1137
площа контурної
меліорації на
водозборах, гектарів
355 10,6 19,4 26,3 34,7 25 50 56,8 132,2 проведення контурної
меліорації
на водозборах
облдерж-
адміністрації
місцевий
бюджет
768,2 23 42 57 75 54 108 123 286,2
площа винесених в
натуру водоохоронних
зон та прибережних
захисних смуг,
гектарів
4354,96 622,1 622,14 622,14 933,21 933,21 622,14 винесення в натуру
водоохоронних зон та
прибережних захисних
смуг
облдерж-
адміністрації
місцевий
бюджет
14 2 2 2 3 3 2
площа заліснення та
залуження прибережних
захисних смуг,
гектарів
4355 138,4 239,89 332,16 405,97 876,54 664,32 728,91 968,8 заліснення та
залуження прибережних
захисних смуг
Держлісагентство
(згідно з Держав-
ною програмою
"Ліси України")
державний
бюджет
472 15 26 36 44 95 72 79 105
4355 138,31 239,74 331,95 405,72 875,98 663,9 728,45 970,95 облдерж-
адміністрації
місцевий
бюджет
472,3 15 26 36 44 95 72 79 105,3
площа, на якій
проведені
протиерозійні заходи,
гектарів
3377 9 13,5 39,1 43,6 31,9 45,1 37 3157,8 проведення
протиерозійних
заходів
Держземагентство державний
бюджет
1122,9 3 4,5 13 14,5 10,6 15 12,3 1050
кількість ставків, на
яких проводяться
рибогосподарські
заходи
17 2 3 2 3 2 3 2 проведення
рибогосподарських
заходів
Мінагрополітики - " - 22,4 3 3,4 4,1 3,8 4 4,1
Разом 4046,6 60 107 151,4 190,1 267,7 281 306,4 2683,5
у тому числі: державний
бюджет
2792,1 20 36,5 56,4 68,1 115,7 99 104,4 2292
місцевий
бюджет
1254,5 40 70 95 122 152 182 202 391,5
4. Застосування
сучасних методів
прогнозування
розвитку
паводків,
інформування
громадян про
можливість
виникнення
надзвичайної
паводкової
ситуації
обсяг геодезичних
робіт з обстеження та
відновлення пунктів
державної геодезичної
мережі, пунктів
3040 1440 1600 геодезичні роботи з
обстеження та
відновлення пунктів
державної геодезичної
мережі
МНС державний
бюджет
3,1 1,5 1,6
кількість
гідрометеорологічних
постів, на яких
здійснюються заходи з
упровадження у
Держгідрометслужбі
сучасних технічних
засобів і технологій
гідрометеорологічних
спостережень, збору
та обробки
інформації,
гідрометеорологічного
прогнозування
1240 112 134 84 65 65 65 65 650 здійснення заходів з
упровадження у
Держгідрометслужбі
сучасних технічних
засобів і технологій
гідрометеорологічних
спостережень, збору
та обробки
інформації,
гідрометеорологічного
прогнозування
- " - - " - 54,97 16,79 20,02 4,5 0,98 0,98 0,98 0,98 9,74
кількість відновлених
та збудованих
гідрологічних постів
67 5 5 6 6 10 10 10 15 відновлення та
будівництво
гідрологічних постів
Держводагентство державний
бюджет
14 1 1 1,5 1,5 2 2 2 3
площа, на якій
проведені
аерофотознімальні
роботи, тис.кв.
кілометрів
64 64 проведення
аерофотознімальних
робіт
Мінприроди - " - 9,9 9,9
площа території, на
якій оновлені
топографічні карти,
тис.кв. кілометрів
64 18 20 26 оновлення
топографічних карт
- " - - " - 17,4 4,9 5,4 7,1
кількість виданих
топографічних карт,
номенклатурних
аркушів
2761 857 952 952 видання топографічних
карт
- " - - " - 2,2 0,6 0,7 0,9
площа уточнених на
основі аерофото- та
космічних знімків зон
затоплення вздовж
річок, гектарів
696 72,5 145 290 188,5 уточнення на основі
аерофото- та
космічних знімків зон
затоплення
Держводагентство - " - 4,8 0,5 1 2 1,3
кількість заходів з
інформування громадян
про можливість
виникнення
надзвичайної
паводкової ситуації
10 2 2 2 2 2 заходи з інформування
громадян про
можливість
виникнення
надзвичайної
паводкової ситуації
МНС - " - 1,5 0,3 0,3 0,3 0,3 0,3
10 2 2 2 2 2 Держводагентство - " - 1,5 0,3 0,3 0,3 0,3 0,3
автоматизована
інформаційно-
вимірювальна система
"Прикарпаття"
1 1 створення
автоматизованої
інформаційно-
вимірювальної системи
"Прикарпаття"
- " - - " - 25 0,5 1 2,5 4 5 6 6
Разом державний
бюджет
134,4 30,2 30,1 16,6 16,4 8,6 9,6 9,6 13,3
5. Будівництво і
реконструкція
протизсувних та
протиселевих
споруд
площа, на якій
проведені протизсувні
заходи, гектарів
1558 9,2 9,2 10,5 14,8 14,8 20,3 13,7 1465,5 проведення
протизсувних заходів
облдерж-
адміністрації
державний
бюджет
843,1 5 5 5,7 8 8 11 7,4 793
кількість
протиселевих споруд
1000 40 40 56 77 76 93 618 будівництво
протиселевих споруд
- " - - " - 75 3 3 4,2 5,8 5,7 7 46,3
протяжність
збудованих і
реконструйованих
автомобільних доріг
загального
користування,
кілометрів
21,5 4,5 2 6 3 1 2 3 будівництво і
реконструкція
автомобільних доріг
загального
користування
Укравтодор державний
бюджет
166,9 33,4 41,5 31 31 10 10 10
кількість
відбудованих мостів
8 5 1 2 відбудова мостів - " - - " - 154,1 59,1 50 25 20
протяжність
збудованих і
реконструйованих
автомобільних доріг
місцевого значення,
кілометрів
88,5 2,2 0,7 4,1 5,5 3,9 7 7,1 68,5 будівництво і
реконструкція
автомобільних доріг
місцевого значення
облдерж-
адміністрації
місцевий
бюджет
202,83 10 10 15 24 20 25 30 68,83
Разом 1441,9 107,5 109,5 79,7 87,2 43,8 51,7 54,4 908,1
у тому числі: державний
бюджет
1239,1 97,5 99,5 64,7 63,2 23,8 26,7 24,4 839,3
місцевий
бюджет
202,83 10 10 15 24 20 25 30 68,83
6. Заходи
організаційного,
науково-
дослідного та
соціального
спрямування
чисельність громадян,
яких необхідно
переселити із
житлового фонду у
потенційно
небезпечних районах,
21600 1263 2021 2021 2021 2021 12253 переселення громадян
із житлового фонду у
потенційно
небезпечних районах
- " - місцевий
бюджет
85,5 5 8 8 8 8 48,5
кількість захищених
водозаборів питного
водопостачання
6 2 1 2 1 захист водозаборів
питного
водопостачання
облдерж-
адміністрації
державний
бюджет
4,9 1,3 1,3 1,3 1
кількість виробничих
баз для експлуатації
протипаводкового
комплексу
67 3 6 10 10 10 28 створення виробничих
баз для експлуатації
протипаводкового
комплексу
- " - - " - 20,7 1 2 3 3 3 8,7
кількість
гідроелектростанцій
24 1 1 2 2 2 2 14 спорудження
гідроелектростанцій
інвестори інші
джерела
885,4 9 31,8 52,5 72,9 93 83,1 83,1 460
науково-дослідні
роботи
Національна
академія наук
державний
бюджет
432 4 4,5 8 9 11 12,5 13 370
Національна ака-
демія аграрних
наук
- " - 127,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 110
проектно-
вишукувальні роботи
та наукові
дослідження
Держводагентство - " - 947,4 11,1 11 15 20 24 27 30 809,3
Разом 2503,4 26,4 50,1 84,8 115,4 142 137,1 141,1 1806,51
у тому числі: державний
бюджет
1532,5 17,4 18,3 27,3 34,5 41 46 50 1298,0
місцевий
бюджет
85,5 5 8 8 8 8 48,5
інші джерела 885,4 9 31,8 52,5 72,9 93 83,1 83,1 460
Усього за Програмою 31317 331,99 456,22 542 678,48 793,78 875,08 953,18 26686,27
у тому числі: державний
бюджет
28888,77 273 344,4 374,5 451,6 520,8 577 630,1 25717,4
місцевий
бюджет
1542,83 50 80 115 154 180 215 240 508,8
інші джерела 885,4 9 31,8 52,5 72,9 93 83,1 83,1 460

................
Перейти до повного тексту