1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 березня 2017 р. № 115
Київ
Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1371 від 23.12.2020 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018 № 189 від 27.02.2019 № 730 від 14.08.2019 № 126 від 19.02.2020 № 1371 від 23.12.2020 № 382 від 21.04.2021 № 735 від 07.07.2021 № 930 від 19.08.2022 № 512 від 19.05.2023 № 1104 від 20.10.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року (далі - Програма), що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1371 від 23.12.2020 )
2. Міністерствам і місцевим органам виконавчої влади забезпечити виконання Програми в межах коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний бюджетний період, а також за рахунок інших джерел.
3. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади подавати щороку до 1 лютого Міністерству молоді та спорту інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 1 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2017 р. № 115
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року
( Назва Програми із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1371 від 23.12.2020 )
Мета Програми
Метою Програми є визначення провідної ролі фізичної культури і спорту як важливого фактору здорового способу життя, профілактики захворювань, формування гуманістичних цінностей, створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини, сприяння досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявлення резервних можливостей організму, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного іміджу держави у світовому співтоваристві.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Розвиток фізичної культури і спорту може бути забезпечений за такими варіантами.
Перший варіант передбачає збереження традиційної системи розвитку фізичної культури і спорту, відсутність системного підходу щодо розв’язання нагальних проблем організації дозвілля населення і підготовки національних збірних команд, що не дасть позитивного результату і сприятиме загостренню кризової ситуації в Україні.
Другий варіант, що передбачає здійснення організаційно-практичних заходів щодо створення автономної системи управління сферою фізичної культури і спорту, в якій відсутня координуюча функція з боку держави, а керівництво здійснюється органами, відповідальними за забезпечення розвитку олімпійського руху, із залученням фінансових ресурсів приватного сектору, сприятиме зменшенню фінансових ресурсів державного та місцевих бюджетів для забезпечення розвитку сфери фізичної культури і спорту.
Третій, оптимальний варіант передбачає поєднання зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства для проведення реформи у сфері фізичної культури і спорту з метою приведення її у відповідність з європейськими вимогами і стандартами шляхом визначення як основи європейської моделі реформування відносин між органами державної влади та громадськими об’єднаннями фізкультурно-спортивної спрямованості, підвищення рівня публічності та прозорості діяльності Мінмолодьспорту, автономності спортивних федерацій, визначення принципів пріоритетності видів спорту, вдосконалення національного антидопінгового законодавства, що сприятиме створенню умов для заняття фізичною культурою і спортом.
( Абзац четвертий розділу "Шляхи і способи розв’язання проблеми" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 21.04.2021 )
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми на період до 2020 року наведені в додатку 2.
Завдання і заходи з виконання Програми на період до 2024 року наведені в додатку 4.
( Розділ "Завдання і заходи" в редакції Постанови КМ № 1371 від 23.12.2020 )
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість:
підвищувати щороку рівень охоплення населення руховою активністю на 1-2 відсотки;
створити умови для соціальної адаптації та реабілітації осіб з інвалідністю і осіб з обмеженими фізичними можливостями;
( Абзац третій розділу "Очікувані результати, ефективність Програми" із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1371 від 23.12.2020 )
підвищити рівень готовності молоді до служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних службах з метою захисту суверенітету та незалежності держави;
підвищити рівень заінтересованості дітей та молоді до соціальних, профілактичних акцій, спрямованих на мотивацію свідомого ставлення до власного здоров’я;
підвищити рівень поінформованості та обізнаності різних груп населення щодо формування здорового способу життя і профілактики негативних явищ серед дітей та молоді;
забезпечити надання якісних послуг у сфері фізичної культури і спорту спортивними клубами та фізкультурно-оздоровчими закладами, які функціонують відповідно до встановлених стандартів;
( Абзац сьомий розділу "Очікувані результати, ефективність Програми" в редакції Постанови КМ № 512 від 19.05.2023 )
залучити до 13 відсотків дітей та молоді віком від 6 до 18 років до занять у дитячо-юнацьких спортивних школах, створити умови для розвитку резервного спорту та ефективного поповнення складу національних збірних команд;
забезпечити збереження провідних позицій українських спортсменів у міжнародних змаганнях різного рівня для піднесення авторитету держави у світовому спортивному співтоваристві;
забезпечити збереження та створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд (спортивні зали, плавальні басейни, спортивні майданчики тощо), які відповідають національним та міжнародним стандартам, зокрема із залученням коштів інвесторів;
забезпечити підвищення рівня професійних знань, фахового рівня та вміння працювати в нових соціально-економічних умовах, а також здійснення контролю за станом здоров’я, профілактикою травматизму, захворювань та якістю наданих медичних послуг.
Очікувані результати виконання Програми на період до 2020 року наведені в додатку 3. Очікувані результати виконання Програми на період до 2024 року наведені в додатку 5.
( Абзац розділу "Очікувані результати, ефективність Програми" в редакції Постанови КМ № 1371 від 23.12.2020 )
Обсяги та джерела фінансування
Видатки на виконання Програми здійснюються за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 94036285,3 тис. гривень, у тому числі 38863531,8 тис. гривень - за рахунок коштів державного бюджету, 52166707,7 тис. гривень - за рахунок місцевих бюджетів, 3006045,8 тис. гривень - за рахунок інших джерел.
( Абзац другий розділу "Обсяги та джерела фінансування" із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 126 від 19.02.2020; в редакції Постанов КМ № 1371 від 23.12.2020, № 735 від 07.07.2021, № 512 від 19.05.2023 )
Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми, визначається щороку з урахуванням можливостей державного та місцевих бюджетів під час формування їх показників.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. № 1320 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3529).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 115.
3. Державний замовник - Мінмолодьспорт.
4. Керівник Програми - Міністр молоді та спорту.
5. Виконавці заходів Програми - Мінмолодьспорт, МОН, МВС, Міноборони, обласні та Київська міська держадміністрації, громадські об’єднання фізкультурно-спортивної спрямованості (за згодою).
6. Строк виконання - 2017-2024 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяг фінансування, тис. гривень У тому числі за роками
2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
державний бюджет 38 863 531,8 2 355 171,2 2 997 044,2 3 104 086,3 3 697 307,9 8 162 240,7 6 840 633,6 4 129 268,5 7 577 779,4
місцевий бюджет 52 166 707,7 2 529 290,2 4 728 014,1 4 831 155,3 5 630 937 8 634 430,4 9 346 742,4 6 178 958,6 10 287 179,7
інші джерела 3 006 045,8 128 726,5 77 127,3 291 683,8 122 826,3 699 194,5 724 822,9 250 303,1 711 361,4
Усього 94 036 285,3 5 013 187,9 7 802 185,6 8 226 925,4 9 451 071,2 17 495 865,6 16 912 198,9 10 558 530,2 18 576 320,5
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 126 від 19.02.2020, № 1371 від 23.12.2020, № 382 від 21.04.2021, № 735 від 07.07.2021, № 512 від 19.05.2023 )
Додаток 2
до Програми
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2020 р. № 1371)
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
( Див. текст )
( Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 730 від 14.08.2019, № 126 від 19.02.2020; в редакції Постанови КМ № 1371 від 23.12.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 21.04.2021 )
Додаток 3
до Програми
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2020 р. № 1371)
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
Найменування завдання Найменування показників виконання завдання Одиниця виміру Значення показника
усього у тому числі за роками
2017 2018 2019 2020
1. Внесення змін до законодавства в частині реформування відносин між органами державної влади і громадськими об’єднаннями фізкультурно-спортивної спрямованості відповідно до європейських стандартів кількість розроблених нормативно-правових актів, спрямованих на створення умов для занять фізичною культурою і спортом одиниць 184 66 46 52 20
2. Створення умов для забезпечення оптимальної рухової активності різних груп населення для зміцнення здоров’я з урахуванням інтересів, здібностей та індивідуальних особливостей кожного кількість заходів -"- 39744 9018 9101 15548 6077
кількість фізкультурно-спортивних товариств, всеукраїнських громадських об’єднань -"- 61 59 60 60 61
кількість проведених заходів, у яких беруть участь ветерани -"- 4825 1059 1068 1694 1004
кількість проведених заходів, у яких беруть участь особи з інвалідністю -"- 4158 946 1147 1356 709
кількість всеукраїнських спартакіад, спортивних змагань -"- 28 6 6 8 8
кількість регіональних спартакіад, спортивних змагань -"- 3630 987 1183 757 703
кількість центрів (клубів) -"- 508 60 85 127 236
кількість заходів -"- 1496 265 323 280 628
кількість спортивних споруд, облаштованих засобами безперешкодного доступу до них осіб з інвалідністю та ветеранів спорту -"- 1382 281 490 1388 1196
кількість інструкторів з фізичної культури на підприємствах, в установах, організаціях осіб 447 270 39 105 33
чисельність населення, залученого до щорічного оцінювання відсотків 2,1 6 7 2,1
3. Створення умов для підвищення ефективності фізичної підготовки у Збройних Силах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, та правоохоронних органах кількість учасників фізкультурно-спортивних заходів осіб 179928 90391 24570 35526 29441
кількість заходів одиниць 1496 578 299 337 282
4. Популяризація здорового способу життя та подолання суспільної байдужості до здоров’я населення кількість виданих підручників, посібників, навчальних програм -"- 609 147 288 119 55
кількість інформаційних матеріалів одиниць 2295 173 323 908 891
кількість осіб, які взяли участь у фізкультурно-оздоровчих заходах осіб 4360 1100 679 861 1720
кількість телевізійних та радіотрансляцій щодо висвітлення позитивного впливу здорового способу життя на здоров’я людини одиниць 6977 2944 2476 1364 193
5. Забезпечення функціонування та удосконалення мережі закладів фізичної культури і спорту кількість спортивних клубів -"- 1460 1888 1459 1476 1143
кількість дитячо-юнацьких спортивних шкіл -"- 1225 1281 1267 1248 1101
кількість спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю -"- 17 16 16 16 15
кількість шкіл вищої спортивної майстерності -"- 34 34 34 34 31
кількість центрів олімпійської підготовки -"- 18 16 16 17 14
кількість центрів студентського спорту вищих навчальних закладів -"- 2 3 3 7 2
кількість фізкультурно-оздоровчих закладів -"- 2006 2447 2144 2115 1289
кількість центрів фізичного здоров’я населення -"- 192 202 207 212 171
кількість центрів фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю -"- 39 38 38 37 36
6. Забезпечення відбору осіб, які мають високий рівень підготовленості та здатні під час проведення спортивних заходів витримувати значні фізичні та психологічні навантаження, для подальшого залучення їх до резервного спорту кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, яких залучено до участі у змаганнях осіб 1441126 376286 375317 391431 298092
кількість учнів та студентів, яких залучено до участі у змаганнях -"- 1973030 686138 637233 489306 160353
кількість учнів та студентів осіб 226000 25000 64000 69000 68000
кількість учасників Всеукраїнської спартакіади "Повір у себе" серед дітей з інвалідністю -"- 16067 4051 4074 3780 4162
кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, які беруть участь у спеціалізованих змінах під час відпочинку в дитячих закладах -"- 95525 28216 26367 24362 16580
кількість осіб, включених до штатних спортивних команд резервного спорту -"- 1090 202 203 268 417
7. Підтримка та розвиток олімпійського, неолімпійського, паралімпійського та дефлімпійського руху кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з олімпійських та неолімпійських видів спорту одиниць 1719 1700 1704 1719 1719
кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з видів спорту серед осіб з інвалідністю -"- 691 616 616 691 691
кількість учасників осіб 813496 155616 174776 319833 163271
-"- -"- 931936 217627 230241 265676 218392
-"- -"- 287671 54199 136036 67125 30311
-"- -"- 413901 111365 93708 99837 108991
-"- -"- 43977 6081 6081 9137 22678
-"- -"- 28646 5709 7381 6684 8872
-"- -"- 5461 1486 1329 879 1767
кількість осіб, які отримали грошові винагороди -"- 51229 12004 12795 14191 12239
кількість телевізійних та радіотрансляцій, інформаційних повідомлень одиниць 9011 468 2932 1233 4378
кількість спортсменів та тренерів, які отримали допомогу для вирішення соціально-побутових питань осіб 156 31 35 35 55
кількість спортсменів збірних команд -"- 19081 14230 15585 16849 19081
кількість заходів одиниць 1861 758 371 388 344
-"- -"- 315 103 99 101 12
-"- -"- 59 13 12 12 22
кількість установ одиниць 1 1 1 1 1
кількість укладених угод (договорів) -"- 21 7 6 4 4
8. Розбудова спортивної інфраструктури, у тому числі шляхом будівництва та модернізації спортивних споруд із залученням коштів інвесторів кількість закладів -"- 843 168 248 237 190
кількість облаштованих багатофункціональних спортивних майданчиків із синтетичним покриттям та тренажерним обладнанням -"- 1740 420 500 580 240
кількість нових плавальних басейнів -"- 7 1 7
9. Надання якісних фізкультурно-спортивних послуг кількість фахівців, які пройшли перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію осіб 5550 1525 1286 1652 1087
кількість проведених конференцій, конгресів, семінарів, навчань одиниць 100 21 23 40 16
кількість проведених наукових прикладних досліджень -"- 14 4 3 4 3
кількість придбаного обладнання -"-
кількість узятих допінг-проб -"- 1575 804 1344 1745 1575

................
Перейти до повного тексту