1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 вересня 2007 р. N 1143
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1109 від 20.10.2011 )
Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 531 від 23.05.2009 N 996 від 03.11.2010 N 938 від 07.09.2011 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Типовий регламент центрального органу виконавчої влади, що додається.
2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади розробити та затвердити на основі Типового регламенту центрального органу виконавчої влади власні регламенти.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2007 р. N 1143
ТИПОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
центрального органу виконавчої влади
I. Загальні положення
1. Цей Типовий регламент встановлює порядок організації діяльності центрального органу виконавчої влади, пов'язаної із здійсненням його повноважень.
2. Центральний орган виконавчої влади спрямовує свою діяльність на виконання Конституції і законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.
3. Центральний орган виконавчої влади в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення центрального органу виконавчої влади, прийняті в межах його повноважень, є обов'язкові для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і громадянами.
4. Центральний орган виконавчої влади під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
5. Діяльність центрального органу є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників центрального органу виконавчої влади.
Інформація про діяльність центрального органу виконавчої влади надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до закону.
II. Організація роботи центрального органу виконавчої влади
Планування роботи
6. Центральний орган виконавчої влади розробляє та затверджує річний план заходів з виконання покладених на нього завдань (далі - річний план).
7. Заходи, передбачені у річному плані, повинні відповідати напрямам робіт, визначених бюджетними програмами, а результативні показники річного плану - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
8. У річному плані визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;
результативні показники виконання плану.
9. Річний план розробляється структурним підрозділом апарату центрального органу виконавчої влади (далі - структурний підрозділ), визначеним керівником такого органу.
10. Для розроблення річного плану може бути утворена за рішенням керівника центрального органу виконавчої влади робоча група з представників структурних підрозділів, центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковців, інших фахівців.
11. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на відповідний рік розроблений річний план у двотижневий строк коригується і затверджується наказом керівника центрального органу виконавчої влади та розміщується на веб-сайті центрального органу виконавчої влади.
12. Структурні підрозділи провадять свою діяльність згідно з квартальним або місячним планами, що розробляються на підставі річного плану та затверджуються керівником центрального органу виконавчої влади або його заступником (відповідно до розподілу обов'язків).
13. Моніторинг виконання річного плану проводиться щокварталу.
14. По закінченні строку дії річного плану центральний орган виконавчої влади готує звіт про його виконання, який підлягає опублікуванню та громадському обговоренню.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників апарату центрального органу виконавчої влади
15. Повноваження керівника центрального органу виконавчої влади визначаються законом.
16. Розподіл обов'язків між заступниками керівника центрального органу виконавчої влади здійснює керівник такого органу відповідно до законодавства.
Розподіл обов'язків затверджується наказом керівника центрального органу виконавчої влади, в якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на центральний орган виконавчої влади завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, а також територіальних органів (у разі наявності), діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним заступником.
17. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується із заступником керівника центрального органу виконавчої влади (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується його керівником.
18. Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються заступником керівника центрального органу виконавчої влади (відповідно до розподілу обов'язків).
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
19. Центральний орган виконавчої влади для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні і тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи. Рішення про утворення зазначених органів приймає керівник центрального органу виконавчої влади.
20. Для погодженого вирішення проблемних питань, що належать до компетенції центрального органу виконавчої влади, та обговорення найважливіших напрямів його діяльності утворюється колегія як консультативно-дорадчий орган, порядок діяльності якого визначається Загальним положенням про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 р. N 1569 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 40, ст. 2107).
21. Кількісний і персональний склад консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і положення про них затверджує керівник центрального органу виконавчої влади.
Управління персоналом та проходження державної служби
22. Організація кадрової роботи у центральному органі виконавчої влади здійснюється згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
23. Прийняття на державну службу в центральний орган виконавчої влади здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством.
Прийняття працівників на роботу до центрального органу виконавчої влади на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
24. Тривалість робочого часу державних службовців визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державну службу".
25. З метою своєчасного та в повному обсязі виконання завдань і доручень керівництва центрального органу виконавчої влади встановлюється в разі потреби чергування працівників структурних підрозділів (згідно з графіком, затвердженим заступником керівника такого органу).
Перебування у робочий час працівників структурних підрозділів за межами приміщень центрального органу виконавчої влади з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю заступникам керівника, які здійснюють керівництво відповідними підрозділами, або відповідному керівникові вищого рівня.
26. У центральному органі виконавчої влади формується кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. Із зарахованими до кадрового резерву особами проводиться робота, спрямована на підвищення їх кваліфікації.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах.
27. З метою підвищення ефективності роботи державних службовців та відповідальності за доручену справу проводиться один раз на три роки атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається Положенням про проведення атестації державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 р. N 1922 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 1-2, ст. 27).
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого Головдержслужбою.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом та кадровою службою центрального органу виконавчої влади під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
28. Центральний орган виконавчої влади розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників апарату центрального органу виконавчої влади та територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.
III. Нормотворча діяльність
29. Нормотворча діяльність центрального органу виконавчої влади провадиться на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи центрального органу виконавчої влади.
30. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється у порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. N 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 54, ст. 2180), іншими актами законодавства.
31. Розроблення проекту нормативно-правового акта у центральному органі виконавчої влади покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
32. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом керівника центрального органу виконавчої влади робоча група.
33. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis communautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;

................
Перейти до повного тексту