1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 січня 1999 р. N 114
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 704 від 22.06.2011 )
Про затвердження Програми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1442 від 26.09.2002 N 1728 від 23.12.2004 N 323 від 15.03.2006 N 828 від 08.09.2010 ) ( У тексті Постанови слова "Національний координаційний центр адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів" та "Національний координаційний центр" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Державний департамент адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів" та "Державний департамент" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 323 від 15.03.2006 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку (додається).
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям подавати Державному комітету у справах ветеранів:
( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
щороку до 1 березня відомості про військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, які перебувають на квартирному обліку, для включення їх до регіональної бази даних квартирного обліку цих військовослужбовців за формою, затвердженою Державним комітетом у справах ветеранів;
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
щокварталу до 15 числа місяця, що настає за звітним, інформацію про хід фінансування та виконання завдань, передбачених Програмою забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку.
( Постанову доповнено пунктом 2 згідно з Постановою КМ N 1442 від 26.09.2002 )
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування подавати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям щороку до 1 лютого списки військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, які перебувають на квартирному обліку, таких, що вибули, прибули, а також отримали житло, за формою, затвердженою Державним комітетом у справах ветеранів.
( Постанову доповнено пунктом 3 згідно з Постановою КМ N 1442 від 26.09.2002; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 69
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 січня 1999 р. N 114
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2004 р. N 1728 ( 1728-2004-п )
ПРОГРАМА
забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку
( У тексті Програми слова "Національний координаційний центр адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів" та "Національний координаційний центр" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Державний департамент адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів" та "Державний департамент" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 323 від 15.03.2006 ) ( У тексті Програми слова "Державний департамент" в усіх відмінках замінено словом "Держкомветеранів" згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
1. Загальні положення
Ця Програма розроблена з метою розв'язання проблеми забезпечення житлом військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, в тому числі тих, що підлягають відселенню із закритих та віддалених від населених пунктів військових містечок (далі - звільнені військовослужбовці), та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов і надання житлових приміщень та перебувають на квартирному обліку у виконавчих органах місцевих рад (далі - квартирний облік).
Протягом 1999-2003 років із 23 810 квартир, передбачених для забезпечення житлом звільнених військовослужбовців, надано 4 065 квартир, що становить 17 відсотків.
Джерелом фінансування будівництва квартир для звільнених військовослужбовців є субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво та придбання житла для військовослужбовців, учасників бойових дій в Афганістані та воєнних конфліктів у зарубіжних країнах, членів сімей військовослужбовців, що загинули під час виконання ними службових обов'язків, а також для військовослужбовців, звільнених у запас або відставку за станом здоров'я, віком, вислугою років та у зв'язку із скороченням штатів, які перебувають на квартирному обліку за місцем проживання.
Такі джерела фінансування, як кошти інвесторів, кошти від випуску та реалізації житлових сертифікатів (облігацій), кошти неприбуткових організацій (благодійних фондів), особисті кошти звільнених військовослужбовців, кошти, отримані від реалізації військової техніки та об'єктів незавершеного будівництва, державні довгострокові і пільгові кредити, кошти, передбачені регіональними програмами індивідуального житлового будівництва на селі, та кошти інших джерел на розв'язання проблеми забезпечення житлом звільнених військовослужбовців не залучалися через відсутність відповідної нормативно-правової бази.
За даними Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, на квартирному обліку перебувало на 1 січня 2004 р. понад 18 тис. звільнених військовослужбовців, з яких близько 12,6 тис. (69,7 відсотка) очікують житло понад 10 років (додаток 1). Із зазначеної кількості потребують позачергового забезпечення житлом майже 4,5 тис. сімей звільнених військовослужбовців.
2. Мета і основні завдання
Метою Програми є сприяння реалізації державної політики у сфері забезпечення житлом звільнених військовослужбовців, концентрації фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, а також координації діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій для розв'язання цієї проблеми.
Основними завданнями Програми є:
розв'язання соціально-економічної проблеми забезпечення житлом звільнених військовослужбовців;
реалізація конституційного права та соціальних гарантій, установлених законодавством, щодо забезпечення житлом звільнених військовослужбовців;
удосконалення нормативно-правової бази у цілях концентрації бюджетних та інших джерел фінансування, матеріально-технічних ресурсів для здійснення заходів Програми;
створення умов для залучення коштів інвесторів, у тому числі іноземних, у будівництво житла;
упровадження фінансового механізму державного безвідсоткового та іпотечного кредитування на індивідуальне житлове (кооперативне) будівництво та придбання житла;
використання вторинного ринку житла.
3. Виконавчий орган, учасники та виконавці
Держкомветеранів є відповідальним за виконання Програми органом, який координує роботу її учасників та виконавців, організовує розв'язання завдань, виконує функції замовника з будівництва та придбання житла для звільнених військовослужбовців, вживає заходів щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення виконання Програми і здійснює контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, що виділяються на зазначену мету, за дотриманням місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування законодавства з питань забезпечення житлом цієї категорії населення, а також формує зведену базу даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців.
( Абзац перший розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
Учасниками Програми є:
звільнені військовослужбовці, які беруть участь у виконанні Програми шляхом залучення їх власних коштів для будівництва житла;
громадські організації, до статутних завдань яких належать питання захисту прав звільнених військовослужбовців, які беруть участь у формуванні регіональних баз даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців, проведенні перереєстрації облікових документів, здійсненні громадського контролю за веденням облікових справ і наявністю документів відповідно до вимог житлового законодавства, а також виконанням місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Програми;
( Абзац четвертий розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
підприємства, установи та організації всіх форм власності, які беруть участь у здійсненні заходів, передбачених Програмою.
Виконавцями Програми є:
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, які формують регіональні бази даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців за затвердженою Держкомветеранів формою та інформують його про фінансування і хід виконання завдань, передбачених Програмою, щороку розробляють плани житлового забезпечення та розподілу житлової площі, що вводиться в експлуатацію в поточному році, організовують роботу міжвідомчих комісій з питань сприяння розв'язанню житлової проблеми звільнених військовослужбовців за участю уповноважених представників Держкомветеранів та громадських організацій звільнених військовослужбовців;
органи місцевого самоврядування ведуть квартирний облік звільнених військовослужбовців, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов і надання житлових приміщень, проводять їх перереєстрацію, здійснюють розподіл та надання відповідно до законодавства житла, сприяють індивідуальному житловому (кооперативному) будівництву, розробляють плани розподілу житлової площі, що вводиться в експлуатацію в поточному році, організовують роботу громадських комісій з житлових питань, до складу яких включаються уповноважені представники Держкомветеранів та громадських організацій, до статутних завдань яких належать питання захисту прав звільнених військовослужбовців;
( Абзац восьмий розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
державні підприємства, які належать до сфери управління Держкомветеранів.
4. Основні показники та очікувані результати
Програма ґрунтується на прогнозних розрахунках, в основу яких покладено статистичні дані про чисельність звільнених військовослужбовців, потребу в загальній площі житла, а також обсяги бюджетних коштів та інших джерел фінансування.
За розрахункову загальну площу однієї квартири взято 62,5 кв. метра. Загальна очікувана кількість звільнених військовослужбовців, яких необхідно забезпечити житлом у 2005-2014 роках, становить 24,4 тис. сімей.
Розрахункова потреба в загальній, площі житла становить близько 1,5 млн. кв. метрів.
Для здійснення заходів Програми необхідно близько 3,6 млрд. гривень з розрахунку середньорегіональної вартості спорудження 1 кв. метра житла, визначеної Держбудом на 1 січня 2004 р., з урахуванням прогнозного щорічного збільшення вартості 1 кв. метра загальної площі житла орієнтовно на 9,8 відсотка у 2006-2010 та 4,9 відсотка у 2011-2014 роках.
Виконання Програми дасть можливість:
розв'язати житлову проблему звільнених військовослужбовців;
удосконалити механізм надання звільненим військовослужбовцям житла за рахунок коштів державного бюджету, а також шляхом використання державного безвідсоткового кредиту, пільгових довгострокових та іпотечних кредитів з погашенням їх за рахунок держави відповідно до законодавства;
зняти соціально-психологічну напруженість серед звільнених військовослужбовців;
сприяти забезпеченню стабільності роботи підприємств будівельного комплексу, збереженню робочих місць у будівельній та інших галузях промисловості.
5. Фінансове забезпечення
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок таких джерел:
коштів державного бюджету;
коштів, отриманих від стягнення заборгованості з підприємств - боржників Держкомрезерву, що утворилася внаслідок самовільного відчуження (використання, реалізації) ними матеріальних цінностей державного резерву або несвоєчасного їх повернення, до 2009 року;
кредитних ресурсів та інвестиційних коштів;
власних коштів звільнених військовослужбовців;
інших джерел, не заборонених законодавством.
Передбачається також використання транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів, спеціальної техніки, обладнання, пристроїв, будівельних матеріалів, вилучених митними та іншими правоохоронними органами і за рішенням суду переданих в установленому законодавством порядку у власність держави - Держкомветеранів.
Кошти за визначеними джерелами фінансування (додаток 2) повинні спрямовуватися насамперед на завершення будівництва об'єктів житла, які мають високий ступінь готовності.
Розрахункові показники потреби в коштах, передбачених Програмою, за роками та регіонами наведено у додатках 3-12.
6. Нормативно-правове забезпечення
З метою вдосконалення нормативно-правової бази забезпечення виконання Програми необхідно здійснити такі заходи:
( Абзац другий виключено на підставі Постанови КМ N 828 від 08.09.2010 ) ( Абзац третій виключено на підставі Постанови КМ N 828 від 08.09.2010 ) ( Абзац четвертий виключено на підставі Постанови КМ N 828 від 08.09.2010 ) ( Абзац п'ятий виключено на підставі Постанови КМ N 828 від 08.09.2010 )
опрацювати та подати в установленому порядку пропозиції щодо уточнення показників Програми і строків її виконання з урахуванням окремих категорій звільнених військовослужбовців, які перебувають на квартирному обліку, та прогнозних показників зведеного бюджету України на 2011-2013 роки.
Держкомветеранів,
Мінфін, Мінекономіки.
Січень 2011 року;
( Розділ 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
розробити механізм формування і ведення зведеної бази даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців, які перебувають на квартирному обліку.
Держкомветеранів.
Січень 2011 року;
( Розділ 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 )
сформувати зведену базу даних про квартирний облік звільнених військовослужбовців, які перебувають на квартирному обліку.
Держкомветеранів.
Травень 2011 року.
( Розділ 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 828 від 08.09.2010 ) ( Программа в редакції Постанови КМ N 1728 від 23.12.2004 )
Додаток 1
до Програми
ВІДОМОСТІ
про кількість звільнених військовослужбовців та їх сімей, які перебувають на квартирному обліку у виконавчих органах місцевих рад, на 1 січня 2004 року
---------------------------------------------------------------------------------------------
Найменування |Загаль- |У тому числі | Кількість звільнених |Кількість
адміністративно- |на кіль-|-------------| військовослужбовців, які мають |звільнених
територіальної | кість |кіль- |кіль- | інші пільги |військово-
одиниці | звіль- |кість |кість +-------------------------------------|службовців,
| нених |осіб, |сімей |усього| у тому числі | які
| війсь- |яким |помер-| |------------------------------|перебувають
| ково- |випов-|лих | |учас-|учас- |інваліди|ветерани| на обліку
| служ- |нилося| | |ники |ники |Збройних|Збройних| більш
|бовців |60 і | | |бойо-|лікві-|Сил |Сил |як 10 років
| |більше| | |вих |дації | | |
| |років | | |дій |нас- | | |
| | | | | |лідків| | |
| | | | | |аварії| | |
| | | | | |на | | |
| | | | | |Чорно-| | |
| | | | | |биль- | | |
| | | | | |ській | | |
| | | | | |АЕС | | |
---------------------------------------------------------------------------------------------
Усього 18048 942 124 5924 746 290 238 5098 12583
Автономна
Республіка Крим 931 24 5 271 25 13 6 241 815
Область:
Вінницька 1382 36 8 493 18 15 10 471 1025
Волинська 228 11 10 91 3 2 1 87 175
Дніпропетровська 550 18 5 182 20 9 11 161 386
Донецька 1604 378 70 51 11 5 3 1238
Житомирська 595 15 6 247 27 16 22 209 456
Закарпатська 149 22 7 54 12 2 45 114
Запорізька 337 4 97 12 6 14 77 210
Івано-
Франківська 242 3 1 84 2 5 2 80 180
Київська 1470 129 380 75 47 13 286 991
Кіровоградська 308 22 1 99 1 4 3 94 235
Луганська 469 5 231 47 13 12 185 321
Львівська 340 1 39 153 9 4 5 139 26
Миколаївська 557 29 80 8 3 2 70 507
Одеська 469 18 6 321 35 11 7 290 372
Полтавська 709 21 4 291 12 1 5 280 433
Рівненська 357 17 7 214 12 4 35 191 232
Сумська 393 45 6 3 2 36 315
Тернопільська 360 13 2 134 14 4 1 123 295
Харківська 2409 52 830 185 67 32 635 1386
Херсонська 373 3 173 14 5 5 160 294
Хмельницька 793 14 296 24 2 6 272 515
Черкаська 1080 39 8 417 71 13 13 359 829
Чернівецька 490 19 1 100 38 9 7 64 269
Чернігівська 613 28 5 168 15 13 16 148 466
м. Київ 686 21 6 268 10 8 3 257 375
м. Севастополь 154 3 135 135 123
( Додаток 1 в редакції Постанови КМ N 1728 від 23.12.2004 )
Додаток 2
до Програми
ПРОГНОЗНИЙ ОБСЯГ
фінансування будівництва та придбання житла для звільнених військовослужбовців
(тис. гривень)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Показник | Усього | У тому числі за роками
| |-----------------------------------------------------------------------------------------
| | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Кількість квартир
(орієнтовно) 24370 3515 3095 2220 2220 2220 2220 2220 2220 2220 2220
Загальна площа
житла, кв. метрів 1523130 219700 193430 138750 138750 138750 138750 138750 138750 138750 138750
Потреба в коштах,
усього 3625627,9 360834,2 349306,5 274805,2 301792,7 331417,4 363961,5 381820,7 400563,9 420240,9 440884,9
у тому числі за
рахунок:
видатків державного
бюджету 1836494,6 197937,3 187420,1 89005,2 109892,7 164017,4 190561,5 203370,7 217113,9 230790,9 246384,9
субвенції державного
бюджету місцевим
бюджетам 1120000 95000 105000 105000 105000 110000 110000 115000 120000 125000 130000
матеріальних активів,
вилучених
Держмитслужбою і за
рішенням суду
переданих у власність
держави 202896,9 17896,9 5000 15000 20000 20000 25000 25000 25000 25000 25000
матеріальних активів,
вилучених
Державною
виконавчою службою
і за рішенням суду
переданих у власність
держави 200000 20000 20000 20000 20000 20000 20000 20000 20000 20000 20000
коштів, отриманих від
стягнення
заборгованості з
підприємств -
боржників
Держкомрезерву 109086,4 30000 19086,4 30000 30000
коштів місцевих
бюджетів,
підприємств
(організацій), що
належать до сфери
управління
Держкомветеранів,
та інших
джерел 3650 500 300 300 400 400 400 450 450 450 500
довгострокового
пільгового
кредитування 45500 6000 3000 4000 5000 5000 5500,0 5500 5500 6000 6000
іпотечного
кредитування 20000 3000 1500 1500 1500 2000 2500,0 2500 2500 3000 3000
власних коштів
звільнених
військовослужбовців 45000 5000 5000 5000 5000 5000 5000,0 5000 5000 5000 5000
інвестицій згідно з
Указом Президента
України від 1 липня
1993 р. N 240 43000 5000 3000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000
( Додаток 2 в редакції Постанови КМ N 1728 від 23.12.2004 )
Додаток 3
до Програми
РОЗРАХУНОК
потреби коштів на будівництво та придбання житла для звільнених військовослужбовців на 2005 рік
------------------------------------------------------------------
Найменування | Кіль- | Загальна |Прогнозна|Прогнозна загальна
адміністративно-| кість | площа | вартість| вартість житла,
територіальної |квартир|житла, кв.| 1 кв. | тис. гривень
одиниці | | метрів | метра |
| | |загальної|
| | | площі |
| | | житла на|
| | | 1 січня |
| | | 2005 р.,|
| | | гривень |
------------------------------------------------------------------
Усього 3515 219700 1743 360834,2
Автономна
Республіка Крим 154 9600 1648 15820,8
Область:
Вінницька 202 12600 1597 20122,2
Волинська 80 4980 1621 8072,5
Дніпропетровська 174 10860 1751 19015,9
Донецька 231 14400 1747 25156,8
Житомирська 158 9900 1570 15543
Закарпатська 35 2160 1742 3762,7
Запорізька 104 6540 1757 11490,8
Івано-Франківська 66 4140 1599 6619,8
Київська 214 13380 1639 21929,8
Кіровоградська 86 5400 1547 8353,8
Луганська 139 8700 1628 14163,6
Львівська 98 6120 1631 9981,7
Миколаївська 134 8400 1618 13591,2
Одеська 180 11220 1654 18557,8
Полтавська 145 9060 1516 13735
Рівненська 52 3160 1612 5093,9
Сумська 111 6960 1557 10836,7
Тернопільська 72 4500 1510 6795
Харківська 348 21780 1687 36742,8
Херсонська 86 5400 1545 8343
Хмельницька 115 7200 1511 10879,2
Черкаська 157 9840 1620 15940,8
Чернівецька 70 4380 1531 6705,8
Чернігівська 116 7200 1534 11044,8
м. Київ 150 9360 1909 17868,2
м. Севастополь 38 2460 1897 4666,6
( Додаток 3 в редакції Постанови КМ N 1728 від 23.12.2004 )
Додаток 4
до Програми
РОЗРАХУНОК
потреби коштів на будівництво та придбання житла для звільнених військовослужбовців на 2006 рік
------------------------------------------------------------------
Найменування | Кіль- | Загальна |Прогнозна|Прогнозна загальна
адміністративно-| кість | площа | вартість| вартість житла,
територіальної |квартир|житла, кв.| 1 кв. | тис. гривень
одиниці | | метрів | метра |
| | |загальної|
| | | площі |
| | | житла на|
| | | 1 січня |
| | | 2006 р.,|
| | | гривень |
------------------------------------------------------------------
Усього 3095 193427 1914 349306,5
Автономна
Республіка Крим 158 9875 1810 17873,7
Область:

................
Перейти до повного тексту