1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 липня 2000 р. N 1139
Київ
Про затвердження Порядку застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 627 від 26.04.2003 )
Відповідно до частини сьомої статті 27 Закону України "Про електроенергетику" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 липня 2000 р. N 1139
ПОРЯДОК
застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику
Цей Порядок розроблено на підставі Закону України "Про електроенергетику", інших законодавчих актів України.
Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює механізм застосування санкцій за порушення енергопостачальником законодавства про електроенергетику з урахуванням ступеня допущених порушень, причин, які їх зумовили, загального фінансового становища енергопостачальника, його ролі на ринку електричної енергії України.
2. Застосування санкцій, передбачених частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою статті 27 Закону України "Про електроенергетику", повинне бути адекватним ступеню допущеного порушення законодавства про електроенергетику.
3. Підставою для застосування санкцій можуть бути:
результати здійснення НКРЕ та її регіональними представництвами перевірок діяльності енергопостачальників;
матеріали правоохоронних, податкових та інших органів щодо дотримання енергопостачальниками законодавчих та інших нормативних актів про електроенергетику;
будь-які інші достовірні матеріали про діяльність енергопостачальників (статистична звітність, баланси тощо).
Порядок застосування санкцій
4. У разі наявності порушень енергопостачальником законодавства про електроенергетику НКРЕ надсилає енергопостачальникові письмове застереження.
5. У застереженні НКРЕ повідомляє енергопостачальнику про наявність порушення законодавства, визначає конкретні заходи, яких необхідно вжити для усунення порушень, та терміни їх усунення, а також конкретні дії, що їх повинен здійснити енергопостачальник для запобігання небезпечній або неправильній діяльності.
6. Застереження надсилається за рішенням НКРЕ і підписується її головою або членом.
Застереження надсилається виконавчому органу енергопостачальника, який повинен у 3-денний термін дати НКРЕ відповідь.
У відповіді енергопостачальник зобов'язаний повідомити про заходи, за допомогою яких у терміни, визначені НКРЕ, він повинен усунути порушення, зазначені у застереженні.
Призначення керуючого (тимчасової адміністрації) для управління енергопостачальником
7. У разі допущення енергопостачальником порушення умов та правил ліцензійної діяльності з постачання електричної енергії, порядку розрахунків із споживачами та оптовим постачальником електричної енергії, визначеного статтею 15-1 Закону України "Про електроенергетику", унаслідок чого завдається або може бути завдана шкода інтересам учасників оптового ринку електричної енергії України, споживачів або держави, НКРЕ застосовує процедуру призначення керуючого (тимчасової адміністрації) для управління енергопостачальником.
8. Процедура призначення керуючого (тимчасової адміністрації) реалізується шляхом усунення органу управління енергопостачальника від керівництва та передачі його повноважень призначеному НКРЕ одноособовому органу (керуючому) або колегіальному органу (тимчасовій адміністрації).
9. Метою діяльності та основним завданням керуючого (тимчасової адміністрації) є приведення діяльності енергопостачальника у відповідність із законодавством, відновлення його платоспроможності, забезпечення усунення виявлених порушень, причин і умов, які призвели до заборгованості перед оптовим постачальником електроенергії, та здійснення інших заходів щодо стабілізації діяльності енергопостачальника.
Тимчасова адміністрація здійснює в установлений НКРЕ термін необхідні заходи щодо виконання визначених завдань.
10. Рішення НКРЕ про призначення керуючого (тимчасової адміністрації) енергопостачальника приймається на засіданнях НКРЕ та оформляється відповідною постановою.
Затверджена постанова передається керівництву енергопостачальника під розписку (за винятком випадків, коли таке вручення неможливе), для чого керівництво енергопостачальника запрошується на засідання Комісії.
11. Керуючий (тимчасова адміністрація) призначається на визначений постановою термін та діє в межах визначених у постанові повноважень.
12. У разі наявності фактів, що свідчать про неправомірність дій з боку керівництва енергопостачальника, або інших підстав для негайного призначення керуючого (тимчасової адміністрації), керуючий (тимчасова адміністрація) призначається без попереднього повідомлення керівництва енергопостачальника.
13. Керуючим (керівником або працівником тимчасової адміністрації) енергопостачальника можуть бути:
член НКРЕ;
посадова особа апарату НКРЕ;
незалежний експерт - фізична особа, що має вищу економічну, юридичну або технічну освіту та досвід роботи, необхідний для виконання функцій керуючого (тимчасової адміністрації) енергопостачальника;
юридична особа, яка провадить діяльність у сфері електроенергетики не менше року.
14. Керуючим (керівником або працівником тимчасової адміністрації) не може бути особа, яка виступає у відносинах з цим енергопостачальником як акціонер (засновник), пов'язана з ним особа та працівник енергопостачальника.
Керуючий (керівник або працівник тимчасової адміністрації) у разі наявності обставин, які можуть перешкодити неупередженому виконанню ним обов'язків, повинен негайно повідомити про це НКРЕ.
15. Призначення незалежного експерта або юридичної особи для виконання функцій керуючого (керівника або працівника тимчасової адміністрації) здійснюється НКРЕ на конкурсній основі.
НКРЕ публікує в офіційному друкованому органі постанову про застосування процедури призупинення повноважень керуючого (тимчасової адміністрації) енергопостачальника та оголошення про конкурс на здійснення повноважень керуючого (керівника або працівника (працівників) тимчасової адміністрації).
16. Керуючий (керівник або працівник тимчасової адміністрації) приступає до виконання своїх повноважень негайно після видання наказу про його призначення.
Керуючий (керівник або працівник тимчасової адміністрації), крім членів та посадових осіб апарату НКРЕ, приступають до здійснення своїх повноважень на підставі угод з НКРЕ. Ці угоди укладаються не пізніше триденного терміну після прийняття НКРЕ постанови про призначення керуючого (тимчасової адміністрації) та вступають у силу з моменту їх підписання сторонами.
17. Керуючий (тимчасова адміністрація) для здійснення своїх повноважень у разі необхідності та в межах кошторису, затвердженого НКРЕ, має право залучати до роботи відповідних спеціалістів. Розміри оплати праці цих спеціалістів встановлюються керуючим (керівником або працівником адміністрації) в межах затвердженого кошторису.

................
Перейти до повного тексту