- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 серпня 2002 р. N 1135
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1077 від 20.10.2021 )
Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти
Відповідно до статті
32 Закону України
"Про професійно-технічну освіту" та з метою подальшого розвитку професійно-технічної освіти, підвищення її ролі та місця в суспільстві Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державний стандарт професійно-технічної освіти (додається).
2. Міністерству освіти і науки разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади забезпечити на основі Державного стандарту професійно-технічної освіти, затвердженого цією постановою, розроблення і запровадження протягом 2002-2006 років державних стандартів з конкретних професій згідно з державним переліком професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах та державним класифікатором професій
ДК 003-95.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2002 р. N 1135
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
професійно-технічної освіти
Загальна частина
1. Державний стандарт професійно-технічної освіти встановлює державні вимоги до змісту професійно-технічної освіти, рівня професійної кваліфікації випускників професійно-технічних навчальних закладів, основних обов'язкових засобів навчання та освітнього рівня вступників до зазначених закладів.
2. Державний стандарт професійно-технічної освіти застосовується з метою:
проведення єдиної державної політики у сфері професійно-технічної освіти;
забезпечення в усіх регіонах і в різних галузях економіки еквівалентності професійно-технічної освіти і визнання кваліфікації та документів про професійно-технічну освіту;
розвитку єдиного освітнього простору в Україні;
забезпечення належної підготовки робітничих кадрів, висококваліфікованих робітників (молодших спеціалістів) шляхом регламентації вимог до ефективності професійно-технічної освіти і удосконалення системи контролю за діяльністю професійно-технічних навчальних закладів;
створення нормативної бази для функціонування ступеневої професійно-технічної освіти в системі багаторівневої освіти громадян;
усунення відмінностей у змісті підготовки конкурентоспроможних на ринку праці кваліфікованих робітників та у термінології, що використовується у професійно-технічній освіті.
3. Об'єктами стандартизації є зміст професійно-технічної освіти та система його формування; форми і періодичність перевірки рівня знань, умінь та професійної кваліфікації учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів; засоби кваліфікаційної атестації випускників; навчально-планувальна документація.
4. Державний стандарт професійно-технічної освіти є обов'язковим для виконання усіма професійно-технічними навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють або забезпечують підготовку кваліфікованих робітників, незалежно від їх підпорядкування та форми власності.
5. Державний стандарт професійно-технічної освіти містить:
освітньо-кваліфікаційну характеристику випускника
професійно-технічного навчального закладу; типовий навчальний план підготовки кваліфікованих робітників;
типові навчальні програми з навчальних предметів, виробничого навчання і виробничої практики, передбачених типовим навчальним планом;
систему контролю знань, умінь і навичок учнів, слухачів та критерії кваліфікаційної атестації випускників;
перелік основних обов'язкових засобів навчання.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
6. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу (далі - освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника) є документом, що узагальнює вимоги до професійних знань, умінь, навичок та інших складових компетентності випускника, відображає цілі професійної підготовки учня, слухача.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника є основою для науково обґрунтованого визначення змісту освіти, необхідного для якісної професійної підготовки кваліфікованого робітника в межах обраної професії та встановленого рівня кваліфікації.
7. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника визначає:
сферу професійного використання випускника;
планований рівень його кваліфікації;
узагальнені вимоги до професійних знань, умінь і навичок у межах інтегрованої (згрупованої) професії та окремих її спеціальностей (спеціалізацій), якими повинен володіти випускник для творчого та якісного виконання робіт у визначеній сфері професійної діяльності;
перелік професійних умінь і навичок, якими повинен володіти випускник для творчого і якісного виконання робіт у визначеній сфері професійної діяльності.
8. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника містить:
код і назву інтегрованої (згрупованої) професії згідно з державним переліком професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах (далі - державний перелік професій);
код і назву професій, спеціальностей (спеціалізацій) за державним класифікатором професій
ДК 003-95 (далі - державний класифікатор професій);
відомості про сферу професійного використання випускника, планований рівень його професійної кваліфікації;
узагальнені вимоги до професійних знань, умінь і навичок у межах інтегрованої (згрупованої) професії та професій згідно з державним класифікатором професій.
9. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника розробляється на професії, включені до державного переліку професій та державного класифікатора професій на основі кваліфікаційної характеристики професії, що затверджується в установленому порядку.
10. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника розробляється за ступенями професійно-технічної освіти.
Типовий навчальний план підготовки кваліфікованих робітників
11. Типовий навчальний план підготовки кваліфікованих робітників (далі - типовий навчальний план) визначає структуру обов'язкової компоненти змісту професійно-технічної освіти відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника.
................Перейти до повного тексту