- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
УГОДА
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Білорусь про діяльність прикордонних уповноважених
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Білорусь (далі - Сторони),
бажаючи сприяти подальшому розвитку добросусідських відносин між державами,
з метою дотримання режиму державного кордону між Україною і Республікою Білорусь (далі - державний кордон), правопорядку на державному кордоні, а також своєчасного врегулювання інцидентів на державному кордоні та вирішення інших прикордонних питань,
домовилися про таке:
Стаття 1
Терміни, що вживаються в цій Угоді, мають таке значення:
"порушники державного кордону" - фізичні особи, водні судна, повітряні судна й інші транспортні засоби, що перетнули, або ті, що намагаються перетнути державний кордон, порушуючи його режим;
"органи охорони державного кордону" - визначені нормативно-правовими актами держав Сторін органи, до компетенції яких належить вирішення питань охорони державного кордону та виконання міжнародних договорів між Україною і Республікою Білорусь з прикордонних питань;
"прикордонні уповноважені" - посадові особи з числа офіцерів органів охорони державного кордону, які призначаються відповідно до законодавства держав Сторін для вирішення питань щодо забезпечення режиму державного кордону, а також вирішення прикордонних інцидентів;
"прикордонний інцидент" - подія, пов'язана з порушенням режиму державного кордону;
"розслідування прикордонного інциденту" - всебічний розгляд обставин, пов'язаних з виникненням і характером прикордонного інциденту, який проводять прикордонні уповноважені з метою виявлення осіб, винних у його спричиненні, а також урегулювання цього інциденту;
"прикордонні води" - ділянки вод річок, озер та інших водоймищ, по яких проходить державний кордон;
"пункт пропуску через державний кордон" - територія в межах залізничного вокзалу (станції), річкового порту, аеропорту, аеродрому, інше спеціально обладнане місце, де здійснюються прикордонний і митний контроль (або лише прикордонний контроль), а також може здійснюватися санітарно-карантинний, ветеринарний, фітосанітарний, автомобільний контроль та інші його види стосовно фізичних осіб, які перетинають державний кордон, транспортних засобів і товарів, які переміщуються через державний кордон;
"режим державного кордону" - порядок утримання, перетину державного кордону, пропуску через державний кордон фізичних осіб, транспортних засобів, а також вантажу, товарів і тварин (далі - товари), зльоту та посадки повітряних суден під час здійснення міжнародних польотів, заходу та перебування водних суден у частинах прикордонних вод, які належать державам Сторін, вирішення прикордонних інцидентів, а також порядок ведення на державному кордоні господарської та іншої діяльності;
"суміжна держава" для України - Республіка Білорусь, для Республіки Білорусь - Україна;
"експерти" - особи, залучені Головними Прикордонними Уповноваженими (прикордонними уповноваженими) для участі в робочих зустрічах, а також односторонніх і спільних розслідуваннях прикордонних інцидентів.
Стаття 2
1. З метою здійснення положень цієї Угоди, запобігання і врегулювання прикордонних інцидентів кожна з держав Сторін створює апарат прикордонних уповноважених, що складається з:
- Головного Прикордонного Уповноваженого;
- заступників Головного Прикордонного Уповноваженого;
- прикордонних уповноважених;
- заступників прикордонних уповноважених;
- помічників прикордонних уповноважених.
2. Головні Прикордонні Уповноважені (прикордонні уповноважені) держав Сторін мають право залучати експертів.
Стаття 3
1. Головні Прикордонні Уповноважені та їх заступники призначаються відповідно до національних законодавств держав Сторін.
2. Сторони дипломатичними каналами обмінюються інформацією щодо осіб, призначених Головними Прикордонними Уповноваженими та їх заступниками, місць офіційного перебування цих осіб.
3. Головні Прикордонні Уповноважені обмінюються інформацією щодо осіб, призначених прикордонними уповноваженими, їх заступниками та помічниками, місць офіційного перебування та ділянки відповідальності таких осіб.
Стаття 4
1. Заступники Головного Прикордонного Уповноваженого і заступники прикордонних уповноважених, представляючи свою державу, користуються правами і виконують обов'язки Головних Прикордонних Уповноважених (прикордонних уповноважених), заступниками яких вони є.
2. Помічники прикордонних уповноважених виконують доручення, що надані прикордонними уповноваженими.
Стаття 5
Головні Прикордонні Уповноважені виконують такі функції:
- забезпечують виконання міжнародних договорів між державами Сторін з прикордонних питань;
- оцінюють обстановку на державному кордоні, керують діяльністю прикордонних уповноважених та їх апаратів;
- спільно оцінюють стан режиму державного кордону і розглядають питання, пов'язані з його дотриманням;
- спільно оцінюють ефективність функціонування пунктів пропуску через державний кордон і приймають рішення в цій галузі;
- розглядають прикордонні інциденти, які не врегульовані прикордонними уповноваженими;
- передають на розгляд міністерств закордонних справ держав Сторін питання, пов'язані з прикордонними інцидентами, що не врегульовані Головними Прикордонними Уповноваженими;
- надають сприяння у перетині державного кордону аварійно-рятувальним службам, направленим для ліквідації надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, і в інших випадках, передбачених міжнародними договорами між державами Сторін;
- виконують інші функції, передбачені міжнародними договорами між державами Сторін.
Стаття 6
1. Прикордонні уповноважені виконують такі функції:
1.1. забезпечують виконання міжнародних договорів між державами Сторін з прикордонних питань;
1.2. розглядають питання, пов'язані з порушенням режиму державного кордону, проводять в межах своєї компетенції односторонні та спільні з прикордонними уповноваженими суміжної держави розслідування таких прикордонних інцидентів:
- обстріл через державний кордон і його наслідки;
- убивство і заподіяння особам тілесних ушкоджень внаслідок дій на державному кордоні;
- виявлення товарів, які належать державам Сторін, на території суміжної держави;
- викрадення, знищення або пошкодження майна на території суміжної держави в результаті дій на державному кордоні, а також інші порушення режиму державного кордону, в результаті яких виникла необхідність у відшкодуванні шкоди;
- переміщення, руйнування або пошкодження прикордонних знаків, які позначають на місцевості проходження державного кордону;
- поширення або загроза поширення через державний кордон надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру;
- інші прикордонні інциденти;
1.3. оцінюють обстановку і прогнозують можливі прикордонні інциденти, визначають форми і методи їхнього запобігання, організовують і проводять серед жителів держав Сторін превентивні заходи з дотримання правил режиму державного кордону;
1.4. організовують роботу апаратів прикордонних уповноважених і забезпечують вирішення питань врегулювання прикордонних інцидентів;
1.5. передають на розгляд Головному Прикордонному Уповноваженому питання, вирішення яких не входить до їх компетенції, або тих, що стосуються діяльності кількох прикордонних уповноважених одночасно, або які не врегульовано на рівні прикордонних уповноважених, або є в компетенції інших державних органів;
1.6. забезпечують за погодженням з Головним Прикордонним Уповноваженим перетин державного кордону аварійно-рятувальними службами, які направлені для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру;
1.7. забезпечують у невідкладних випадках за погодженням з Головним Прикордонним Уповноваженим надання медичної допомоги громадянам держави іншої Сторони, а також у разі потреби надають дозвіл на перевезення вказаних громадян до найближчої медичної установи на території своєї держави;
1.8. ведуть листування з прикордонними уповноваженими суміжної держави в порядку, встановленому міжнародними договорами і національними законодавствами держав Сторін, і призначають відповідальних осіб із числа офіцерів для прийому (передачі) кореспонденції прикордонних уповноважених;
1.9. організовують прийом і передачу порушників державного кордону;
1.10. перетинають за дозволом Головного Прикордонного Уповноваженого державний кордон з особами, які входять до складу апарату прикордонного уповноваженого, а також особами, вказаними в статті 2 цієї Угоди, для зустрічей з прикордонними уповноваженими суміжної держави;
1.11. виконують інші функції, передбачені міжнародними договорами між державами Сторін.
Стаття 7
Прикордонний уповноважений держави однієї Сторони повинен невідкладно поінформувати прикордонного уповноваженого суміжної держави:
- про спроби зміни проходження державного кордону;
- про обстріли через державний кордон та їх наслідки;
- про вбивства і заподіяння особам тяжких тілесних ушкоджень у результаті дій на державному кордоні;
- про можливі конфліктні ситуації та масові порушення громадського порядку в прикордонних районах;
- про ознаки надзвичайного забруднення прикордонних вод, загрози виникнення епідемій, епізоотій, епіфітотій, пожеж та інших стихійних лих на прилеглій до державного кордону території, а також про можливі несанкціоновані перетини державного кордону особами, які намагаються уникнути згаданих небезпек;
................Перейти до повного тексту