1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


( Угоду денонсовано Постановою КМ N 853 від 29.07.2022 )
Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Білорусь про судноплавство внутрішніми водними шляхами
( Щодо припинення дії міжнародного договору України 2 листопада 2022 року див. Лист Міністерства закордонних справ N 72/14-612/1-584 від 05.08.2022 )
Дата підписання: 06.02.1998
Дата набрання чинності для України: 09.05.1998
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Білорусь, далі "Договірні Сторони",
беручи до уваги положення міжнародних Конвенцій, сторонами яких є обидві Договірні Сторони,
бажаючи всіляко сприяти розвитку та зміцненню взаємовигідних зовнішньоекономічних зв'язків між обома країнами,
усвідомлюючи значення внутрішнього водного транспорту для забезпечення цих зв'язків,
домовилися про таке:
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди терміни, що використовуються, означають:
"Внутрішні водні шляхи Договірних Сторін" - ділянки внутрішніх водних шляхів держав Договірних Сторін, якими здійснюється судноплавство;
"Судно Договірної Сторони" - будь-яке самохідне або несамохідне судно, яке занесене до суднового реєстру або іншого відповідного офіційного переліку суден держави Договірної Сторони і плаває під її державним прапором відповідно до її законів і правил;
Однак цей термін не включає військові кораблі.
"Член екіпажу" - капітан або будь-який інший член суднової команди, який дійсно зайнятий під час рейсу на борту судна виконанням обов'язків, пов'язаних з експлуатацією судна чи обслуговуванням на ньому, та якого включено до суднової ролі.
"Порт" - порт та інший офіційно дозволений пункт держави Договірної Сторони для обслуговування суден, пасажирів та обробки вантажів.
"Судноплавне підприємство" - підприємство чи підприємець, які здійснюють перевезення вантажів та/чи пасажирів водним транспортом та зареєстровані на території держави Договірної Сторони.
"Компетентні органи Договірних Сторін":
з боку України - Міністерство транспорту України;
з боку Республіки - Міністерство транспорту і комунікацій
Білорусь Республіки Білорусь.
Стаття 2
Ця Угода визначає порядок та умови плавання суден Договірних Сторін, що здійснюють перевезення пасажирів та/чи вантажів, транспортування плавучих об'єктів і перегін суден внутрішніми водними шляхами Договірних Сторін.
Ділянки внутрішніх водних шляхів Договірних Сторін, якими здійснюється судноплавство, визначаються Компетентними органами Договірних Сторін.
Стаття 3
Судна кожної з Договірних Сторін можуть здійснювати перевезення пасажирів та/чи вантажів між портами держави однієї Договірної Сторони і портами держави іншої Договірної Сторони та в зворотному напрямку, а також транзитні перевезення пасажирів та/чи вантажів внутрішніми водними шляхами Договірних Сторін.
Судна однієї Договірної Сторони можуть здійснювати перевезення пасажирів та/чи вантажів з портів, розташованих на внутрішніх водних шляхах іншої Договірної Сторони, в порти третіх країн та в зворотному напрямку на умовах, узгоджених між Компетентними органами Договірних Сторін.
Перевезення пасажирів та/чи вантажів у каботажному сполученні між портами, розташованими на внутрішніх водних шляхах Договірної Сторони, виконуються тільки суднами цієї Договірної Сторони. Участь суден іншої Договірної Сторони в таких перевезеннях потребує дозволу Компетентного органу Договірної Сторони, на внутрішніх водних шляхах якої розташовані зазначені порти.
Перевезення пасажирів та/чи вантажів між портами однієї Договірної Сторони та портами іншої Договірної Сторони, розташованих на внутрішніх водних шляхах, що здійснюються суднами Договірних Сторін, які плавають під прапором третіх країн, допускаються тільки на умовах, узгоджених між Компетентними органами Договірних Сторін, з урахуванням національного законодавства Договірних Сторін.
Стаття 4
При плаванні суден однієї Договірної Сторони внутрішніми водними шляхами іншої Договірної Сторони не допускається:
перевезення вантажів, у тому числі транзитом, заборонених національним законодавством для переміщення та ввезення на територію держави іншої Договірної Сторони;
промислова, гідрографічна, дослідницька та інша діяльність, не пов'язана з проходженням суден внутрішніми водними шляхами;
створення перешкод для функціонування систем зв'язку та засобів комунікацій.
Стаття 5
Кожна з Договірних Сторін в навігаційний період забезпечить сприятливі умови для безперешкодного плавання суден іншої Договірної Сторони своїми внутрішніми водними шляхами, включаючи підтримку безпечних глибин та забезпечення навігаційної берегової і плавучої судноплавної обстановки.
Спільні рішення та порядок виконання технічних, експлуатаційних та інших питань, пов'язаних з відновленням нормальних умов безпечного судноплавства на ділянках внутрішніх водних шляхів Договірних Сторін, в тому числі й на ділянках, які в результаті аварії на Чорнобильській АЕС тривалий період не використовувались, регулюються міжвідомчою угодою між Компетентними органами Договірних Сторін.
Стаття 6
Кожна з Договірних Сторін надасть суднам іншої Договірної Сторони такий самий режим, який вона надає своїм суднам щодо використання місць якірної стоянки, заходу в порти і використання портових споруд та обладнання для навантаження і розвантаження суден, посадки і висадки пасажирів, забезпечення суден водою та продуктами харчування, надання необхідної медичної допомоги, сплати навігаційних (маячних, шлюзових, канальних), портових (якірних, причальних, корабельних) та інших зборів, послуг та виконання формальностей пов'язаних з судноплавством.
Обслуговування суден, вантажів та пасажирів в портах виконується відповідно до національного законодавства держав Договірних Сторін, правил та звичаїв портів.
Стаття 7
Судна однієї Договірної Сторони по прибутті до внутрішніх вод чи відходу з внутрішніх вод іншої Договірної Сторони зобов'язані пройти прикордонний, митний та інші види контролю в одному з найближчих до входу у внутрішні води (виходу з внутрішніх вод) портів цієї Договірної Сторони, відкритих для заходу іноземних суден, а при сполученні між портами Білорусії через територію України відповідні компетентні органи Договірних Сторін визначають порядок спрощеного пропуску.
Капітан судна (судновласник) у встановлені терміни повідомляє адміністрацію зазначеного порту, а також прикордонні і митні органи про своє прибуття.
Договірні Сторони вживатимуть необхідних заходів для того, щоб максимально прискорити та спростити здійснення митних, санітарних та інших формальностей як в портах, так і на кордоні.

................
Перейти до повного тексту