1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 жовтня 2009 р. N 1124
Київ
Про затвердження Положення про центр розвитку дитини
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про центр розвитку дитини, що додається.
2. Внести до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. N 305 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 11, ст. 476), такі зміни:
пункт 1 після слів "дитячих будинків інтернатного типу" доповнити словами ", центрів розвитку дитини";
абзац сьомий пункту 3 виключити.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2009 р. N 1124
ПОЛОЖЕННЯ
про центр розвитку дитини
Загальні питання
1. Центр розвитку дитини (далі - центр) є дошкільним навчальним закладом, в якому забезпечується фізичний, розумовий і психологічний розвиток, корекція фізичного та розумового розвитку, оздоровлення дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, які відвідують інші дошкільні навчальні заклади чи виховуються вдома.
2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими законодавчими актами, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Положенням та статутом центру, який розробляється на підставі Примірного статуту дошкільного навчального закладу, затвердженого МОН.
3. Центр утворюється на базі дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виховних комплексів у приміщеннях, будівлях, які відповідають санітарно-гігієнічним та іншим нормам і правилам утримання, що регламентують роботу дошкільних навчальних закладів, із забезпеченням безперешкодного доступу до центру осіб з обмеженими фізичними можливостями. При цьому враховуються соціально-економічні, національні, культурно-освітні і мовні потреби, наявність території для облаштування майданчиків, належної матеріально-технічної, навчально-методичної бази, кадрового забезпечення тощо.
4. Основними завданнями центру є:
забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їх нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей;
забезпечення ранньої соціальної адаптації дітей до умов дошкільного навчального закладу та готовності до шкільного навчання;
надання комплексної педагогічної, психологічної допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації;
надання методичної і консультаційної допомоги сім'ям, залучення батьків до процесу виховання, навчання та реабілітації дитини;
взаємодія з громадськими організаціями з метою сприяння всебічному розвитку дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
провадження експериментальної та інноваційної діяльності.
5. Центр провадить діяльність за такими основними напрямами:
організація роботи груп з метою виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти та Базової програми розвитку дитини дошкільного віку;
соціальна адаптація дітей до умов дошкільного закладу;
організація роботи з підготовки дітей до шкільного навчання;
проведення різних форм освітнього процесу (заняття в гуртках, секціях, студіях тощо) для своєчасного виявлення, підтримки та розвитку природних нахилів і здібностей дітей;
проведення серед населення роз'яснювальної роботи, спрямованої на розуміння проблем сімей, що виховують дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, виховання толерантного ставлення до таких дітей;
надання педагогам та батькам кваліфікованої допомоги з питань розвитку, виховання, навчання, реабілітації та соціальної адаптації дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
психолого-педагогічне обстеження дітей та вивчення їх оточення, розроблення індивідуального плану корекції розвитку дитини на основі індивідуальної реабілітаційної програми, здійснення системних психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному розвитку та сприяння всебічному розвитку дитини;
здійснення заходів, спрямованих на компенсацію втрачених функцій, формування психологічних новоутворень у дитини, яка потребує корекції фізичного та (або) розумового розвитку, сприяння всебічному розвитку дитини в сім'ї, формування стосунків з членами родини та громади тощо.
Організаційно-правові засади діяльності центру
6. Центр є юридичною особою і діє на підставі статуту, який затверджується його засновником (власником) за погодженням з відповідним органом управління освітою і реєструється виконавчим комітетом міської ради міста обласного значення або районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією за місцезнаходженням центру.
7. Центр має печатку, штампи, бланки встановленого зразка, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства (для державних і комунальних), може мати рахунки в банках (для приватних).
8. Створення, ліквідація, реорганізація центру незалежно від підпорядкування, типів і форми власності здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
9. Відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та Базової програми розвитку дітей дошкільного віку у центрі можуть функціонувати:
групи із забезпечення ранньої соціальної адаптації дітей до умов дошкільного навчального закладу для дітей віком від двох місяців до трьох років;
групи підготовки до шкільного навчання для дітей віком від п'яти до шести (семи) років;
групи художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого, музичного спрямування для дітей віком від трьох до шести (семи) років;
групи корекційного та реабілітаційного спрямування (надання послуг з корекційної, педагогічної, психологічної, медичної, соціальної реабілітації дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, віком від двох до семи (восьми) років та ранньої допомоги для дітей віком від двох місяців до двох років).
У центрі може бути організована робота клубів, секцій, гуртків, студій для дітей віком від чотирьох до шести (семи) років, а також консультаційних центрів для надання всебічної допомоги сім'ям, які виховують дітей вдома.
10. Режим роботи центру незалежно від підпорядкування і форми власності встановлюється його засновником (власником) за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами охорони здоров'я.
У центрі можуть створюватися групи короткотривалого перебування дітей.
11. Групи можуть комплектуватися за віковою, сімейною (родинною) та іншими ознаками з урахуванням нахилів, здібностей та інтересів дітей, стану їх здоров'я, побажань батьків або осіб, які їх замінюють, відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних навчальних закладах.
У центрах, розташованих у селах та селищах, кількість дітей у групах визначається засновником (власником) залежно від демографічної ситуації та потреб населення.
12. Формування новоутворених груп, переведення дітей з однієї групи до іншої здійснюється, як правило, перед початком нового навчального року.
13. Прийом дітей до центру здійснюється його завідувачем протягом календарного року. Для цього батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, медичну довідку про стан здоров'я дитини, довідку про епідеміологічне оточення, копію свідоцтва про народження дитини.

................
Перейти до повного тексту