- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності військово-цивільних адміністрацій
Верховна Рада України
постановляє:
1. Абзац четвертий частини першої
статті 1 викласти в такій редакції:
"Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на територіях відповідних територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів та інші повноваження, визначені цим Законом".
абзац п’ятий частини першої викласти в такій редакції:
"У разі утворення військово-цивільної адміністрації населених пунктів повноваження відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів припиняються з дня призначення керівника такої військово-цивільної адміністрації. Повноваження виконавчих органів зазначених рад, апаратів цих рад та їх виконавчих комітетів, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у таких органах та апаратах, припиняються з дня, наступного за днем прийняття рішення зазначеним керівником військово-цивільної адміністрації населених пунктів про можливість цієї військово-цивільної адміністрації здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад";
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів утворюються на території територіальних громад, сільські, селищні, міські ради яких та/або їх виконавчі органи не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, у тому числі внаслідок фактичного саморозпуску або самоусунення від виконання своїх повноважень, або їх фактичного невиконання, а також у разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про неможливість проведення виборів до відповідних органів місцевого самоврядування. Найменування військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, як правило, є похідними від найменувань населених пунктів, визначених адміністративними центрами відповідних територіальних громад, у формі прикметника";
частину четверту доповнити абзацом другим такого змісту:
"Працівники військово-цивільних адміністрацій населених пунктів (крім військовослужбовців військових формувань, утворених відповідно до законів України, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, які відряджаються до них у встановленому законодавством порядку для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах без виключення зі списків особового складу), які здійснюють посадові обов’язки, безпосередньо пов’язані з виконанням цими військово-цивільними адміністраціями повноважень органів місцевого самоврядування, є посадовими особами місцевого самоврядування, на яких поширюється діяЗакону України "Про службу в органах місцевого самоврядування";
в абзацах першому - третьому частини одинадцятої слова "новообраної відповідної ради" замінити словами "новообраної ради".
у частині першій:
пункти 12 і 27 викласти в такій редакції:
"12) здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад п’ять років). Обмеження щодо відчуження комунального майна, встановлені цим пунктом, не поширюються на випадки розподілу такого майна між територіальними громадами, території яких затверджені Кабінетом Міністрів України (далі - сформовані територіальні громади)";
"27) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду на строк понад п’ять років). Обмеження щодо відчуження земельних ділянок комунальної власності, встановлені цим пунктом, не поширюються на випадки надання земельної ділянки комунальної власності у приватну власність замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала";
доповнити пунктом 49 такого змісту:
"49) утворення центрів надання адміністративних послуг та укладення договорів про співробітництво територіальних громад з метою підвищення якості надання послуг населенню на основі спільних інтересів та цілей";
пункт 5 частини третьої викласти в такій редакції:
"5) здійснення управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (крім вирішення питань відчуження, у тому числі шляхом приватизації, таких об’єктів); призначення і звільнення їх керівників. Обмеження щодо відчуження зазначених об’єктів спільної власності територіальних громад, встановлені цим пунктом, не поширюються на випадки розподілу такого майна між територіальними громадами районів, утворених Верховною Радою України, та передачі відповідного майна у власність сформованих територіальних громад".
у частині другій слова "та звільняється з посади" виключити;
доповнити частиною четвертою такого змісту:
"4. Керівник військово-цивільної адміністрації населених пунктів звільняється з посади керівником відповідної обласної військово-цивільної адміністрації. Підставами для звільнення є:
1) порушення ним Конституції України і законів України;
2) втрата ним громадянства, виявлення факту подвійного громадянства;
3) визнання його недієздатним або обмеження його дієздатності судом;
4) виїзд на проживання в іншу країну;
5) набрання щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду;
6) порушення ним вимог щодо несумісності;
7) подання ним заяви про звільнення з посади за власним бажанням;
8) припинення повноважень відповідної військово-цивільної адміністрації населених пунктів;
9) інші підстави, передбачені законом, - за ініціативою керівника обласної військово-цивільної адміністрації, погодженою з відповідною особою, зазначеною в частині другій цієї статті.
Якщо відповідна обласна військово-цивільна адміністрація не утворена, керівник військово-цивільної адміністрації населених пунктів з підстав, передбачених цією частиною, звільняється з посади керівником Антитерористичного центру при Службі безпеки України, а в разі утворення військово-цивільної адміністрації населених пунктів для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях - Командувачем об’єднаних сил".
включити пункт 2 такого змісту:
"2. У разі утворення військово-цивільних адміністрацій населених пунктів на територіях територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (далі - новоутворені військово-цивільні адміністрації), де за рішенням Центральної виборчої комісії перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад та відповідних сільських, селищних, міських голів не проводилися, набуття повноважень зазначеними військово-цивільними адміністраціями та припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, території яких увійшли до складу територій відповідних сформованих територіальних громад (далі - розформовані територіальні громади), їхніх виконавчих органів, реорганізація таких сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб, а також припинення повноважень військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, території яких увійшли до складу територій відповідних сформованих територіальних громад (далі - військово-цивільні адміністрації, що припиняються), реорганізація таких військово-цивільних адміністрацій як юридичних осіб здійснюються з урахуванням таких положень:
1) з дня призначення керівника новоутвореної військово-цивільної адміністрації припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних розформованими територіальними громадами, адміністративні центри яких включені до території відповідної сформованої територіальної громади;
2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, зазначених у підпункті 1 цього пункту (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до дня, наступного за днем прийняття рішення керівниками військово-цивільних адміністрацій відповідних населених пунктів про можливість цих військово-цивільних адміністрацій здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Протягом зазначеного строку керівники новоутворених військово-цивільних адміністрацій очолюють такі виконавчі комітети та входять до їх персонального складу;
3) після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, що припиняється, відповідні функції одноособово виконує керівник новоутвореної військово-цивільної адміністрації до дня, наступного за днем прийняття ним рішення про можливість цієї військово-цивільної адміністрації здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
4) з дня призначення керівника новоутвореної військово-цивільної адміністрації припиняються повноваження керівника військово-цивільної адміністрації, що припиняється. Військово-цивільна адміністрація, що припиняється, здійснює свої повноваження до дня, наступного за днем прийняття керівником новоутвореної військово-цивільної адміністрації рішення про можливість новоутвореної військово-цивільної адміністрації здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Протягом зазначеного строку керівники новоутворених військово-цивільних адміністрацій здійснюють керівництво військово-цивільними адміністраціями, що припиняються;
5) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов’язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 6 і 7 цього пункту;
6) якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:
нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;
речей, призначених для обслуговування відповідних об’єктів нерухомого майна і пов’язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв’язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об’єкта нерухомого майна і пов’язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;
прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної ради та/або військово-цивільної адміністрації, що припиняються), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади;
................Перейти до повного тексту