- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 листопада 2012 р. № 1116
Київ
Про затвердження Типового положення про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
Відповідно до частини третьої
статті 7 Закону України "Про екстрену медичну допомогу" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типове положення про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що додається.
3. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2013 року.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
Інд. 70 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 листопада 2012 р. № 1116
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
1. Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі - центр) - заклад охорони здоров'я, що забезпечує на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, область, мм. Київ та Севастополь) організацію та надання екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим, які перебувають у невідкладному стані (далі - пацієнти і постраждалі), у повсякденних умовах, особливий період та під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
2. Центр у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ, іншими нормативно-правовими актами і статутом, розробленим на підставі цього Типового положення.
3. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в територіальних органах Казначейства, печатку та бланк із своїм найменуванням. За своєю організаційно-правовою формою центр може бути унітарним комунальним підприємством або територіальним медичним об'єднанням, до складу якого входять юридичні особи та підрозділи, які не мають статусу юридичної особи.
4. Основними завданнями центру є:
1) забезпечення організації:
надання безоплатної екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим у повсякденних умовах, в особливий період та в разі виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації наслідків таких надзвичайних ситуацій (далі - постраждалі);
готовності та реагування служби медицини катастроф на надзвичайні ситуації;
медичної евакуації постраждалих;
надання консультаційної медичної допомоги у разі звернення до оперативно-диспетчерської служби;
2) організація:
виконання нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі - бригади) до місця події;
медико-санітарного забезпечення під час проведення масових заходів та заходів за участю осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
участі у рятувальних та інших невідкладних роботах з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, зокрема заходах телемедицини.
3) організація та здійснення:
прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх наслідків у сфері охорони здоров’я;
взаємодії з аварійно-рятувальними службами та підрозділами міністерств та інших органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування під час виникнення надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;
транспортування пацієнтів і постраждалих, які потребують медичного супроводу, а також медичної та аеромедичної евакуації пацієнтів і постраждалих;
організаційно-методичної допомоги Міністерству охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам з питань охорони здоров’я, обласних, Київської та Севастопольської міських державних (військових) адміністрацій під час розроблення плану реагування на надзвичайні ситуації;
інформаційно-аналітичного забезпечення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій;
контролю за своєчасністю, повнотою та якістю надання екстреної медичної допомоги бригадами.
5. Відповідно до покладених на нього завдань центр:
1) забезпечує:
приймання від населення викликів щодо надання екстреної медичної допомоги, надісланих за допомогою усіх засобів зв’язку, зокрема екстериторіально;
надання безоплатної екстреної медичної допомоги, зокрема в зоні надзвичайної ситуації та під час медичної евакуації постраждалих з таких зон, відповідно до затверджених МОЗ протоколів і стандартів; здійснення медичної евакуації постраждалих від надзвичайних ситуацій до закладу охорони здоров’я;
надання консультаційної медичної допомоги;
підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації особового складу, зокрема бригад та команд медицини катастроф, в частині медицини невідкладних станів медичних та немедичних працівників, зокрема щодо реагування на надзвичайні ситуації;
участь медичних та немедичних працівників команд медицини катастроф у освітніх заходах, а також заходах оцінки якості знань (компетентностей), організованих з метою удосконалення їх професійних компетентностей уповноваженим закладом у порядку, визначеному МОЗ;
розроблення планів заходів щодо розвитку служби екстреної медичної допомоги;
ведення статистичного обліку і звітності щодо надання екстреної та виїзної консультаційної медичної допомоги;
пально-мастильними матеріалами, а також технічне обслуговування спеціалізованого санітарного транспорту центру;
зв’язок з бригадами;
прогнозування виникнення медико-санітарних наслідків (санітарних втрат) надзвичайної ситуації та розроблення рекомендацій щодо запобігання їм, їх мінімізації та ліквідації;
проведення збору, аналізу та передачі інформації про наслідки надзвичайної ситуації з використанням Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій;
залучення команд медицини катастроф з числа власних та команд медицини катастроф закладів охорони здоров’я, їх розгортання на етапах медичної евакуації з метою забезпечення прийому постраждалих, надання необхідного обсягу медичної допомоги та підготовку до подальшої медичної евакуації;
розгортання мобільних госпіталів;
взаємодію з:
- відділеннями екстреної (невідкладної) медичної допомоги багатопрофільних лікарень з метою забезпечення безперервності та послідовності надання екстреної медичної допомоги бригадами і закладами охорони здоров’я;
- державним закладом "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України" як уповноваженим закладом з питань координації функціонування служби медицини катастроф (далі - уповноважений заклад);
- органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
- закладами охорони здоров’я відповідної адміністративно-територіальної одиниці щодо створення регіональних резервів лікарських засобів і медичних виробів;
................Перейти до повного тексту