- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 жовтня 2021 р. № 1113 Київ |
Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 576 і від 1 червня 2020 р. № 587
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до
Порядку надання соціальних послуг особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 576 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 55, ст. 1912), і
Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 57, ст. 1781), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 2021 р. № 1113
ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 576 і від 1 червня 2020 р. № 587
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 червня 2019 р. № 576
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 2021 р. № 1113)
ПОРЯДОК
надання соціальних послуг особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади
1. Цим Порядком визначається механізм надання соціальних послуг, зокрема з догляду, особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади та потребують соціальних послуг (далі - особа з інвалідністю, особа похилого віку).
2. Особи з інвалідністю, особи похилого віку відповідно до індивідуальних потреб можуть отримувати соціальні послуги, перелік яких визначається класифікатором соціальних послуг, який затверджується Мінсоцполітики, зокрема соціальні послуги догляду вдома, догляду стаціонарного, денного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання.
3. Соціальні послуги особам з інвалідністю, особам похилого віку можуть надаватися безоплатно, з установленням диференційованої плати або за рахунок особи з інвалідністю, особи похилого віку чи третіх осіб.
Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, затвердженими наказами Мінсоцполітики (далі - державні стандарти), надаються безоплатно особам, визначеним пунктом 1 частини другої
статті 28 Закону України "Про соціальні послуги".
Особам з інвалідністю (крім осіб з інвалідністю I групи), особам похилого віку, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, соціальні послуги надаються з установленням диференційованої плати відповідно до законодавства.
Особам з інвалідністю (крім осіб з інвалідністю I групи), особам похилого віку, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткових мінімуми, соціальні послуги надаються за рахунок особи з інвалідністю, особи похилого віку чи третіх осіб.
Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами, надаються за умови їх оплати.
Тарифи на соціальні послуги обчислюються надавачем соціальних послуг відповідно до
Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 428 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 46, ст. 1470).
4. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації та органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення про надання за рахунок бюджетних коштів інших соціальних послуг та/або соціальних послуг іншим особам з інвалідністю, особам похилого віку, ніж зазначені в пункті 1 частини другої
статті 28 Закону України "Про соціальні послуги". Для цього Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцева держадміністрація та орган місцевого самоврядування приймає рішення (видає розпорядження) про перелік послуг, що надаються за рахунок бюджетних коштів, та/або про звільнення окремих категорій осіб від плати за надання соціальних послуг.
5. Для отримання соціальних послуг особа з інвалідністю, особа похилого віку, її законний представник подають заяву про надання соціальних послуг (далі - заява), уповноважена особа органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника) - повідомлення про надання соціальних послуг (далі - повідомлення) разом із документами, зазначеними в пункті 8 цього Порядку, до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - уповноважений орган) за місцем проживання/перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку або до центру надання адміністративних послуг у разі надання соціальних послуг надавачами соціальних послуг державного та комунального сектору, а також недержавного сектору із залученням бюджетних коштів.
У разі наявності в недієздатної особи двох або більше опікунів заяву подає один із опікунів.
Опікун, який подав заяву, протягом трьох днів рекомендованим листом повідомляє іншому (іншим) опікуну (опікунам) про її зміст.
Для отримання у надавачів соціальних послуг недержавного сектору соціальних послуг (крім тих, що надаються за рахунок бюджетних коштів) особа з інвалідністю, особа похилого віку, її законний представник, уповноважена особа органу опіки та піклування звертаються безпосередньо до такого надавача соціальних послуг.
6. Суб’єктами виявлення осіб з інвалідністю, осіб похилого віку є центри соціальних служб, центри надання соціальних послуг, територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), інші установи/заклади надання соціальних послуг, зокрема спеціалізовані служби підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі; соціальні менеджери, фахівці із соціальної роботи, соціальні працівники або інші уповноважені посадові особи виконавчих органів; заклади охорони здоров’я; установи з надання безоплатної первинної правової допомоги, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності (далі - суб’єкт).
Виявлення осіб з інвалідністю, осіб похилого віку проводиться суб’єктами у процесі виконання ними службових/посадових обов’язків (вжиття заходів реагування на отримані особисті заяви/звернення, телефонні, письмові, електронні, усні повідомлення про осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, матеріали в засобах масової інформації).
Суб’єкт у разі виявлення особи з інвалідністю, особи похилого віку інформує про це уповноважений орган за місцем її проживання/перебування шляхом надсилання не пізніше ніж наступного робочого дня заяви, звернення про надання соціальних послуг у письмовій або електронній формі, повідомлення засобами телекомунікаційного, зокрема електронного та телефонного, зв’язку. Не пізніше ніж наступного робочого дня після отримання інформації про виявлення особи з інвалідністю, особи похилого віку уповноважений орган повідомляє її соціальному менеджеру/фахівцю із соціальної роботи, у разі перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку у надавача соціальних послуг - його соціальному працівнику для проведення ним оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах.
Підставою для розгляду питання про надання соціальних послуг є повідомлення суб’єкта та/або акт оцінки потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку, заява, звернення, повідомлення інших осіб в інтересах осіб з інвалідністю, осіб похилого віку.
7. Оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку у соціальних послугах проводиться соціальним менеджером/фахівцем із соціальної роботи, у разі перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку у надавача соціальних послуг - його соціальним працівником протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення в порядку, встановленому Мінсоцполітики, із залученням у разі потреби фахівців мобільної мультидисциплінарної команди з охорони психічного здоров’я.
За результатами оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах соціальний менеджер/фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку у надавача соціальних послуг - його соціальний працівник) складає акт оцінки потреб сім’ї/особи та подає уповноваженому органу для прийняття рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг.
Якщо за результатами оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах підтверджується перебування такої особи під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння її у складні життєві обставини, які впливають на подання заяви та документів для отримання соціальних послуг, соціальний менеджер/фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи/сім’ї у надавача соціальних послуг - його соціальний працівник) надає такій особі з інвалідністю, особі похилого віку допомогу в оформленні заяви та документів, зазначених у пункті 8 цього Порядку, а також передає ці документи уповноваженому органу разом з актом оцінки потреб сім’ї/особи.
Форма акта оцінки потреб сім’ї/особи затверджується Мінсоцполітики.
8. Для надання соціальних послуг подається у письмовій або електронній формі заява особи з інвалідністю, особи похилого віку (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена), законного представника (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів) або повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника).
Під час подання заяви, повідомлення за формою, затвердженою Мінсоцполітики, пред’являються:
паспорт громадянина України; посвідчення про взяття на облік бездомної особи за формою, затвердженою Мінсоцполітики; для іноземців та осіб без громадянства - довідка про звернення за захистом в Україні/ посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання;
документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України.
До заяви, повідомлення додаються такі документи/копії (якщо викладених у них відомостей немає в державних електронних інформаційних ресурсах):
висновок про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг, за формою, затвердженою МОЗ (крім соціальних послуг, які надаються одноразово, екстрено (кризово);
копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ (за наявності інвалідності), з пред’явленням оригіналу;
копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, яка потребує надання соціальних послуг (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна (опікунів) або піклувальника (піклувальників) особі, яка потребує надання соціальних послуг (за наявності опікуна (опікунів) або піклувальника (піклувальників);
рішення органу опіки та піклування про надання соціальних послуг (якщо подається повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника);
копія документа, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування (якщо подається повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника), з пред’явленням оригіналу;
копія паспорта громадянина України опікуна (опікунів) або піклувальника (піклувальників) особи, яка потребує надання соціальних послуг (за наявності опікуна (опікунів) або піклувальника (піклувальників);
акт оцінки потреб сім’ї/особи (за наявності), складений соціальним менеджером/фахівцем із соціальної роботи (у разі перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку в надавача соціальних послуг - його соціальним працівником) відповідно до пункту 7 цього Порядку;
декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності). За наявності технічної можливості копія зазначеної довідки подається в електронній формі з використанням мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - "Портал Дія").
Зазначені копії документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяву.
Заява, повідомлення та документи, прийняті центром надання адміністративних послуг, протягом одного робочого дня з дати їх надходження передаються уповноваженому органу для підготовки відповідних запитів, клопотань (у разі потреби) та прийняття рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг.
Заява, повідомлення в електронній формі можуть подаватися через "Портал Дія".
На заяву, повідомлення та документи, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис (або удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа) особи з інвалідністю, особи похилого віку, її законного представника, уповноваженої особи органу опіки та піклування, які звертаються за наданням соціальних послуг.
Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для надання соціальної послуги, отримуються органом, що приймає рішення про надання соціальної послуги:
через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
через інформаційні системи або бази даних;
шляхом надсилання запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.
Особа з інвалідністю, особа похилого віку, її законний представник, уповноважена особа органу опіки та піклування, які звертаються за наданням соціальних послуг, є відповідальними за достовірність зазначеної в документах інформації.
Для осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, які потребують надання соціальної послуги стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання в інтернатній установі (інтернатному закладі) системи соціального захисту населення (далі - інтернатний заклад), крім зазначених, подаються у паперовій або електронній формі такі документи/копії (якщо викладених у них відомостей немає в державних електронних інформаційних ресурсах):
довідка про можливість перебування особи в інтернатному закладі з висновком лікарської комісії за участю лікаря-психіатра за формою, встановленою МОЗ;
копія індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю за формою, затвердженою МОЗ (за наявності інвалідності);
копія пенсійного посвідчення або посвідчення особи, яка отримує державну соціальну допомогу (за наявності), з пред’явленням оригіналу;
три фотокартки розміром 3 x 4 сантиметри.
9. Соціальні послуги стаціонарного догляду, паліативного догляду, догляду вдома, підтриманого проживання особам з інвалідністю, особам похилого віку з числа внутрішньо переміщених осіб, осіб, постраждалих внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, бездомних осіб, засуджених осіб, звільнених осіб, пацієнтів закладів з надання психіатричної допомоги надаються на підставі:
заяви про надання соціальних послуг особи з інвалідністю, особи похилого віку (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про надання соціальних послуг особі з інвалідністю, особі похилого віку (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування з рішенням органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника).
Під час подання заяви, повідомлення та рішення органу опіки та піклування пред’являються паспорт громадянина України; посвідчення про взяття на облік бездомної особи за формою, затвердженою Мінсоцполітики; для іноземців та осіб без громадянства - довідка про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання.
До заяви, повідомлення долучаються такі документи/копії (якщо викладених у них відомостей немає в державних електронних інформаційних ресурсах):
висновок про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг, за формою, затвердженою МОЗ;
довідка про можливість перебування особи в інтернатному закладі з висновком лікарської комісії за участю лікаря-психіатра за формою, встановленою Мінсоцполітики та МОЗ;
декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності). У разі технічної можливості копія зазначеної довідки подається в електронній формі з використанням мобільного додатка "Портал Дія".
10. Для отримання інформації про доходи особи з інвалідністю, особи похилого віку та членів її сім’ї уповноважений орган протягом трьох робочих днів після надходження заяви від такої особи, її законного представника, повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування надсилає запит до:
ДПС - для отримання відомостей про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном;
Пенсійного фонду України - для отримання відомостей про доходи осіб з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики;
фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування - для отримання інформації про страхові виплати із зазначених фондів у порядках, установлених Мінсоцполітики за погодженням з Фондом соціального страхування, та Мінсоцполітики і Мінекономіки за погодженням з Державним центром зайнятості.
ДПС, Пенсійний фонд України, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом п’яти робочих днів після надходження запиту надають уповноваженому органу інформацію про доходи особи з інвалідністю, особи похилого віку або страхові виплати такій особі.
11. Уповноважений орган протягом десяти робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах приймає рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг відповідно до законодавства. У рішенні про надання соціальних послуг зазначаються результати оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах і найменування надавача (надавачів) соціальних послуг, яким (якими) буде забезпечено надання необхідних соціальних послуг.
Про прийняте рішення уповноважений орган надсилає особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, уповноваженій особі органу опіки та піклування у паперовій або електронній формі повідомлення про надання/відмову в наданні соціальних послуг не пізніше ніж через три робочих дні з дати його прийняття.
Опікун, який отримав повідомлення про надання/відмову в наданні соціальних послуг, протягом трьох днів рекомендованим листом (за наявності технічної можливості - за допомогою засобів телекомунікаційного, зокрема електронного, зв’язку) повідомляє іншому (іншим) опікуну (опікунам) про його зміст.
Уповноважений орган у паперовій та/або електронній формі надсилає надавачу (надавачам) соціальних послуг рішення про надання соціальних послуг особі з інвалідністю, особі похилого віку разом з інформацією про особу з інвалідністю, особу похилого віку (призначення виплат і державної допомоги, встановлення статусу внутрішньо переміщеної особи, особи з інвалідністю тощо) не пізніше ніж через три робочих дні з дати його прийняття.
Форми повідомлення про надання/відмову в наданні соціальних послуг та рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг затверджуються Мінсоцполітики.
У разі надання соціальних послуг надавачами недержавного сектору без залучення бюджетних коштів рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг приймає такий надавач.
12. Уповноважений орган протягом семи робочих днів з дати подання заяви особою з інвалідністю, особою похилого віку, її законним представником, повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування про надання особі з інвалідністю, особі похилого віку соціальних послуг в інтернатному закладі та документів з урахуванням результатів оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку в соціальних послугах надсилає:
обласній, Київській та Севастопольській міській держадміністрації - пакет документів і клопотання про влаштування особи з інвалідністю, особи похилого віку до інтернатного закладу;
особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, уповноваженій особі органу опіки та піклування - повідомлення про подання клопотання про влаштування особи з інвалідністю, особи похилого віку до інтернатного закладу.
Форми клопотання про влаштування особи до інтернатного закладу, закладу соціальної підтримки сімей, дітей та молоді та повідомлення про подання клопотання про влаштування особи до інтернатного закладу, закладу соціальної підтримки сімей, дітей та молоді затверджуються Мінсоцполітики.
Обласна, Київська та Севастопольська міська держадміністрація у строк до п’яти робочих днів з дати надходження клопотання про влаштування особи з інвалідністю, особи похилого віку до інтернатного закладу та документів оформляє путівку на влаштування до інтернатного закладу за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - путівка), та протягом одного робочого дня з дати оформлення путівки видає/надсилає її на поштову адресу особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, уповноваженій особі органу опіки та піклування.
Про видачу/надсилання путівки особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, уповноваженій особі органу опіки та піклування обласна, Київська та Севастопольська міська держадміністрація письмово інформує уповноважений орган за місцем проживання/перебування особи з інвалідністю, особи похилого віку.
З путівкою особа з інвалідністю, особа похилого віку, її законний представник, уповноважена особа органу опіки та піклування звертається до інтернатного закладу.
13. Якщо до заяви додано не всі необхідні документи, уповноважений орган протягом трьох робочих днів надсилає повідомлення в письмовій або електронній формі засобами телекомунікаційного, зокрема електронного, зв’язку особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, уповноваженій особі органу опіки та піклування про те, які документи необхідно подати додатково не пізніше ніж у місячний строк з дати подання заяви.
Якщо в особи з інвалідністю, особи похилого віку, яка перебуває у закладі з надання психіатричної допомоги, установі виконання покарань, слідчому ізоляторі, спеціалізованій установі для осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, закладі для бездомних осіб, немає паспорта громадянина України, посвідчення про взяття на облік бездомної особи за формою, затвердженою Мінсоцполітики, в іноземців та осіб без громадянства - довідки про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортного документа іноземця та посвідки на тимчасове проживання або посвідки на постійне проживання, такій особі цими закладами (установами) надається допомога в отриманні/поновленні зазначеного документа відповідно до законодавства.
14. У разі виявлення в закладі з надання психіатричної допомоги, установі виконання покарань, слідчому ізоляторі, спеціалізованій установі для осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, особи з інвалідністю, особи похилого віку, яка потребує надання соціальних послуг, заклад (установа) інформує про це уповноважений орган за місцезнаходженням закладу (установи) шляхом надсилання заяви, звернення про надання соціальних послуг у письмовій або електронній формі, повідомлення засобами телекомунікаційного, зокрема електронного, зв’язку.
Не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після отримання інформації про виявлення особи з інвалідністю, особи похилого віку уповноважений орган повідомляє про це соціальному менеджеру/фахівцю із соціальної роботи для проведення ним оцінювання потреб у соціальних послугах особи з інвалідністю, особи похилого віку за місцем її перебування.
Оцінювання потреб у соціальних послугах особи з інвалідністю, особи похилого віку, яку виявлено в закладі з надання психіатричної допомоги, установі виконання покарань, слідчому ізоляторі, спеціалізованій установі для осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, та прийняття рішення про надання/відмову в наданні такій особі соціальних послуг проводиться відповідно до вимог пункту 7 цього Порядку.
Надавач соціальних послуг стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання разом з уповноваженим органом та іншими заінтересованими органами протягом шести місяців забезпечують оформлення необхідних документів для надання соціальних послуг особі з інвалідністю, особі похилого віку з числа осіб, зазначених у пунктах 9 та 14 цього Порядку.
15. Після отримання рішення про надання соціальних послуг чи путівки надавач соціальних послуг забезпечує такими послугами осіб з інвалідністю, осіб похилого віку відповідно до державних стандартів та укладеного між надавачем соціальних послуг та особою з інвалідністю, особою похилого віку, її законним представником, уповноваженою особою органу опіки та піклування договору про надання соціальних послуг.
Обсяг та зміст соціальної послуги для особи з інвалідністю, особи похилого віку визначаються надавачем соціальних послуг індивідуально залежно від її потреб і зазначаються в індивідуальному плані надання соціальної послуги, що є невід’ємною частиною договору про надання соціальної послуги.
Якщо особі з інвалідністю, особі похилого віку одночасно надаватимуться декілька соціальних послуг, заходи щодо кожної соціальної послуги, їх періодичність, строки та обсяг їх виконання зазначаються в окремих розділах одного індивідуального плану.
16. Уповноваженим органом може бути відмовлено особі з інвалідністю, особі похилого віку в наданні соціальних послуг у разі:
відсутності потреби у соціальних послугах за результатами оцінювання потреб особи з інвалідністю, особи похилого віку;
ненадання надавачем соціальних послуг тих соціальних послуг, яких потребує особа з інвалідністю, особа похилого віку;
наявності медичних протипоказань до надання соціальних послуг відповідно до висновку про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг, за формою, затвердженою МОЗ. Рішення про надання такій особі соціальних послуг приймається після усунення таких протипоказань.
У разі відмови у наданні соціальних послуг у повідомленні про надання/відмову в наданні соціальних послуг зазначаються причини відмови. Повідомлення про надання/відмову в наданні соціальних послуг із зазначенням причин відмови в наданні соціальних послуг надається (надсилається) особі з інвалідністю, особі похилого віку, її законному представнику, який подав заяву, уповноваженій особі органу опіки та піклування у письмовій або електронній формі протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення про відмову в наданні соціальних послуг.
Документи, на підставі яких прийнято рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг, формуються в особову справу отримувача соціальних послуг/особи, яка потребує надання соціальних послуг (у паперовій або електронній формі), що зберігається протягом п’яти років уповноваженим органом відповідно до законодавства з дотриманням вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
17. Надавач соціальної послуги зобов’язаний:
створювати необхідні умови для соціального та правового захисту осіб з інвалідністю, осіб похилого віку;
ознайомити особу з інвалідністю, особу похилого віку, її законного представника, уповноважену особу органу опіки та піклування із законодавством про психіатричну допомогу, соціальний захист, соціальні послуги, а також з адресами і телефонами відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, громадських об’єднань, до яких може звернутися отримувач соціальних послуг у разі порушення його прав;
здійснювати захист прав і законних інтересів осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, визнаних в установленому законом порядку недієздатними, які не мають законного представника, - у разі надання соціальних послуг стаціонарного догляду;
створювати безпечні умови для осіб з інвалідністю, осіб похилого віку під час надання соціальних послуг;
невідкладно інформувати членів сім’ї особи з інвалідністю, особи похилого віку (за згодою такої особи), її законних представників про зміни стану здоров’я, виявлені тілесні ушкодження і травми в особи з інвалідністю, особи похилого віку, якій надаються соціальні послуги стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання; у разі виявлення у них тілесних ушкоджень кримінального характеру (вогнепальних, колотих, різаних, рубаних, забитих ран) - органи і підрозділи поліції та бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги відповідно до законодавства;
інформувати орган опіки та піклування про надання соціальних послуг особі з інвалідністю, особі похилого віку, яка визнана недієздатною і якій не призначено опікуна;
організовувати не рідше ніж один раз на рік проведення лікарською комісією за участю лікаря-психіатра огляду осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, які отримують соціальну послугу стаціонарного догляду, з метою вирішення питання щодо подальшого їх проживання (перебування) в інтернатних закладах або щодо можливості перегляду рішення про недієздатність особи.
Обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації на офіційному веб-сайті оприлюднюють інформацію, яка оновлюється щомісяця до 5 числа місяця, наступного за звітним, стосовно:
потужності кожного інтернатного закладу;
чисельності осіб, які проживають/перебувають в інтернатному закладі;
наявності вільних місць в інтернатному закладі.
18. Особи з інвалідністю, особи похилого віку в разі отримання соціальних послуг, зокрема стаціонарного догляду, мають право на:
спілкування з іншими особами, зокрема адвокатом або іншим законним представником, без присутності сторонніх осіб згідно з правилами внутрішнього розпорядку;
забезпечення таємниці листування під час відправлення та отримання будь-якої кореспонденції;
доступ до засобів масової інформації;
................Перейти до повного тексту