1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2017 р. № 1101
Київ
Про утворення Національної служби здоров’я України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 753 від 21.08.2019 № 1073 від 27.11.2019 № 1067 від 06.10.2021 № 653 від 30.06.2023 № 212 від 27.02.2024 № 1192 від 18.10.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Національну службу здоров’я України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я.
2. Затвердити Положення про Національну службу здоров’я України, що додається.
3. Внести до схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 74, ст. 2105), такі зміни:
1) розділ II доповнити абзацом такого змісту:
"Національна служба здоров’я України";
2) пункт 11 розділу III доповнити абзацом такого змісту:
"Національна служба здоров’я України".

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2017 р. № 1101
ПОЛОЖЕННЯ
про Національну службу здоров’я України
1. Національна служба здоров’я України (НСЗУ) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1192 від 18.10.2024 )
2. НСЗУ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями НСЗУ є:
1) реалізація державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій);
2) виконання функцій замовника медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій та за бюджетними програмами, розпорядником яких є НСЗУ;
( Підпункт 2 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 653 від 30.06.2023 - застосовується з 1 липня 2023 року; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 212 від 27.02.2024 )
3) внесення на розгляд Міністра охорони здоров’я пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
4. НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку вносить їх на розгляд Міністра охорони здоров’я;
1-1) вносить на розгляд Міністру охорони здоров’я пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та бере участь у реалізації, контролі та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до її компетенції;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 1-1 згідно з Постановою КМ № 1192 від 18.10.2024 )
2) проводить аналіз і прогнозування потреб населення України у медичних послугах та лікарських засобах з метою розроблення проекту програми медичних гарантій, здійснення стратегічних закупівель медичних послуг та реімбурсації лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій;
( Підпункт 2 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 753 від 21.08.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 653 від 30.06.2023 - застосовується з 1 липня 2023 року )
3) розробляє проект програми медичних гарантій, порядок реалізації програми медичних гарантій та проекти специфікацій і умов закупівлі медичних послуг за програмою медичних гарантій, вносить пропозиції щодо тарифів і коригувальних коефіцієнтів;
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1073 від 27.11.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1192 від 18.10.2024 )
3-1) визначає референтні заклади охорони здоров’я та аналізує витрати таких закладів на медичне обслуговування у встановленому законодавством порядку;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 1073 від 27.11.2019 )
3-2) надає пропозиції та консультації щодо формування, структури, функціонування та підвищення ефективності мережі закладів охорони здоров’я державної та комунальної форми власності, структури та функціонування госпітальних округів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-2 згідно з Постановою КМ № 1073 від 27.11.2019 )
3-3) аналізує звіти про доходи і витрати надавачів медичних послуг з метою проведення розрахунку тарифів і коригувальних коефіцієнтів та здійснення інших повноважень, передбачених законодавством;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 3-3 згідно з Постановою КМ № 1073 від 27.11.2019 )
4) укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення та договори про реімбурсацію;
5) здійснює заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій;
( Підпункт 5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 753 від 21.08.2019; в редакції Постанов КМ № 1067 від 06.10.2021, № 1192 від 18.10.2024 )
5-1) проводить моніторинг виконання умов договорів про медичне обслуговування населення та про реімбурсацію у порядку, встановленому законодавством;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 5-1 згідно з Постановою КМ № 1192 від 18.10.2024 )
6) отримує та обробляє необхідні для здійснення своїх повноважень персональні дані та іншу інформацію про пацієнтів (у тому числі інформацію про стан здоров’я, діагноз, відомості, одержані під час медичного обстеження пацієнтів), надавачів медичних послуг, суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та уклали договір про реімбурсацію (далі - аптечні заклади), незалежно від форми власності та підпорядкування з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних";
( Підпункт 6 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 753 від 21.08.2019 )
7) забезпечує функціонування електронної системи охорони здоров’я (далі - система), визначає напрями її розвитку, проводить верифікацію даних у системі, затверджує технічні вимоги до електронних медичних інформаційних систем;
( Підпункт 7 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1073 від 27.11.2019 )
8) забезпечує ведення реєстрів, що входять до складу електронної системи охорони здоров’я, інших державних електронних баз та реєстрів, інших інформаційних систем у сфері, що належить до її компетенції;
9) здійснює оплату згідно з тарифом за надані пацієнтам медичні послуги (включаючи медичні вироби) та лікарські засоби за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій та іншими договорами про медичне обслуговування населення;
( Підпункт 9 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 212 від 27.02.2024 )
10) здійснює відшкодування вартості лікарських засобів та медичних виробів за договорами про реімбурсацію за програмою медичних гарантій;
( Підпункт 10 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 653 від 30.06.2023 - застосовується з 1 липня 2023 року )
11) надає особі інформацію про неї, що міститься в електронній системі охорони здоров’я, та відомості про осіб, які подавали запити щодо зазначеної інформації відповідно до законодавства;
12) опубліковує на своєму офіційному веб-сайті дані, накопичені в електронній системі охорони здоров’я, за умови знеособлення персональних даних відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних" в обсязі та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України;
13) аналізує звітність надавачів медичних послуг щодо переліку та обсягу наданих медичних послуг за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій;
( Підпункт 13 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 753 від 21.08.2019 )
13-1) аналізує звітність аптечних закладів про відпущені лікарські засоби, медичні вироби та їх вартість, яка підлягає реімбурсації;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-1 згідно з Постановою КМ № 753 від 21.08.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 653 від 30.06.2023 - застосовується з 1 липня 2023 року )
14) інформує уповноважені державні органи та органи місцевого самоврядування про виявлені порушення умов договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій і договорів про реімбурсацію та звертається до суду у випадках, передбачених законом;
( Підпункт 14 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1192 від 18.10.2024 )
15) розглядає звернення та скарги з питань, пов’язаних із діяльністю НСЗУ, зокрема щодо реалізації прав пацієнтів у сфері державних фінансових гарантій, виконанням умов договорів про медичне обслуговування населення та договорів про реімбурсацію, виявляє причини, що призводять до подання скарг, та вживає заходів для їх усунення;
( Підпункт 15 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1192 від 18.10.2024 )
16) інформує Раду громадського контролю щодо запропонованого складу програми медичних гарантій, тарифів та коригувальних коефіцієнтів, розмірів реімбурсації лікарських засобів та медичних виробів, отримує та забезпечує доведення позиції Ради громадського контролю з цього приводу до відома МОЗ;
( Підпункт 16 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 653 від 30.06.2023 - застосовується з 1 липня 2023 року )
17) забезпечує інформування населення про програму медичних гарантій, організовує роз’яснювальну роботу, пов’язану з практикою застосування законодавства з питань, що належать до компетенції НСЗУ;
18) забезпечує створення можливості для реалізації пацієнтами їх права на вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, шляхом надання роз’яснень стосовно надавачів медичних послуг, пов’язаних з наданням первинної медичної допомоги, та інформації про лікарів, що працюють у таких надавачів медичних послуг;
19) складає і подає фінансову, бюджетну звітності про отримання та використання бюджетних коштів у встановленому законодавством порядку;
20) публікує щорічний звіт про результати діяльності, який включає результати аналізу та середньостроковий прогноз потреб населення у медичному обслуговуванні та лікарських засобах за програмою медичних гарантій, результати аналізу виконання надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення, аналізу виконання аптечними закладами договорів про реімбурсацію, та оприлюднює інші відомості, що можуть сприяти підвищенню якості медичного обслуговування за програмою медичних гарантій, розпорядником або володільцем яких вона є, з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних та інформації з обмеженим доступом;
( Підпункт 20 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1073 від 27.11.2019 )
21) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є НСЗУ;
22) проводить фінансовий аналіз та довгострокове планування сталого фінансування програми медичних гарантій;
23) узагальнює інформацію та розробляє стратегічні напрями розвитку медичного обслуговування населення з метою досягнення універсального охоплення населення України необхідними медичними послугами та лікарськими засобами за програмою медичних гарантій;
( Підпункт 23 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 753 від 21.08.2019 )
24) розробляє проекти державних цільових програм з питань, що належать до її компетенції, бере участь у забезпеченні виконання таких програм;

................
Перейти до повного тексту