1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 січня 2014 р. № 11
Київ
Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 825 від 16.11.2016 № 450 від 06.06.2018 № 659 від 17.07.2019 № 916 від 06.11.2019 № 1065 від 04.12.2019 № 826 від 09.09.2020 № 424 від 28.04.2021 № 212 від 06.03.2022 № 227 від 06.03.2022 № 456 від 23.02.2022 № 545 від 07.05.2022 № 976 від 30.08.2022 № 134 від 14.02.2023 № 416 від 28.04.2023 № 270 від 08.03.2024 № 923 від 13.08.2024 )
Відповідно до частини другої статті 8 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про єдину державну систему цивільного захисту, що додається.
2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям забезпечити реалізацію Положення, затвердженого цією постановою.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 січня 2014 р. № 11
ПОЛОЖЕННЯ
про єдину державну систему цивільного захисту
Загальні питання
1. Це Положення регулює питання здійснення заходів цивільного захисту в державі, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності єдиної державної системи цивільного захисту, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
єдина державна система цивільного захисту - сукупність органів управління, сил і засобів центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, виконавчих органів рад, підприємств, установ та організацій, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту;
органи управління цивільного захисту - органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх створення), селищних та сільських рад, керівні органи підприємств, установ та організацій, а також їх структурні підрозділи (посадові особи), призначені для безпосереднього керівництва діяльністю у сфері цивільного захисту відповідно до компетенції;
( Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
координаційні органи - державна, регіональні, місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ, організацій, державна, регіональні, місцеві та об’єктові спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що утворюються для координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, підприємств, установ та організацій, пов’язаної з техногенно-екологічною безпекою, захистом населення і територій, запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації;
регіон - територія Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України.
3. Основною метою функціонування єдиної державної системи цивільного захисту є забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту у мирний час та в особливий період.
4. Єдина державна система цивільного захисту виконує завдання, визначені у статті 8 Кодексу цивільного захисту України.
Керівництво та загальна структура єдиної державної системи цивільного захисту
5. Керівництво єдиною державною системою цивільного захисту здійснює Кабінет Міністрів України.
Безпосереднє керівництво діяльністю єдиної державної системи цивільного захисту здійснює ДСНС.
6. Єдина державна система цивільного захисту складається з постійно діючих функціональних і територіальних підсистем.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
7. Функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - функціональні підсистеми) створюються у відповідних сферах суспільного життя центральними органами виконавчої влади з метою захисту населення і об’єктів функціональної підсистеми від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, здійснення заходів цивільного захисту відповідного галузевого спрямування, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення на об’єктах функціональної підсистеми, забезпечення готовності підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.
( Абзац перший пункту 7 в редакції Постанови КМ № 923 від 13.08.2024 )
Безпосереднє керівництво діяльністю функціональної підсистеми здійснюється керівником органу чи суб’єкта господарювання, що створив таку підсистему.
Перелік центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми, наведено у додатку 1.
8. Територіальні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - територіальні підсистеми) створюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі з метою здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період у відповідному регіоні.
Ланки територіальних підсистем створюються:
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
Радою міністрів Автономної Республіки Крим - у районах Автономної Республіки Крим;
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями - у районах (крім територій міських територіальних громад, адміністративними центрами яких є обласні центри), районах у мм. Києві та Севастополі;
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023; в редакції Постанови КМ № 923 від 13.08.2024 )
виконавчими органами міських рад - на території міських територіальних громад, адміністративними центрами яких є обласні центри.
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
Субланки ланок територіальних підсистем створюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (крім міських рад територіальних громад, адміністративними центрами яких є обласні центри).
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
До складу територіальних підсистем, їх ланок та субланок входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
( Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
Безпосереднє керівництво діяльністю територіальної підсистеми, її ланки та субланки здійснюється посадовою особою, яка очолює орган, що створив таку підсистему, ланку, субланку.
( Абзац пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
Органи управління та сили цивільного захисту
9. У складі єдиної державної системи цивільного захисту функціонують постійно діючі органи управління цивільного захисту, координаційні органи, сили цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем.
10. Постійно діючими органами управління цивільного захисту, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:
на державному рівні - Кабінет Міністрів України, ДСНС, а також центральні органи виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми, та підрозділи з питань цивільного захисту у складі їх апаратів;
на регіональному рівні - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, підрозділи з питань цивільного захисту, які утворюються у їх складі, територіальні органи ДСНС;
на місцевому рівні - районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, селищних, сільських рад, підрозділи з питань цивільного захисту, які утворюються в їх складі, підрозділи територіальних органів ДСНС;
( Абзац четвертий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 450 від 06.06.2018; в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
на об’єктовому рівні - керівні органи підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.
11. Координаційними органами є:
на загальнодержавному рівні - Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
на регіональному рівні - регіональні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя;
( Абзац третій пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
на місцевому рівні - місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій районів, районів у містах (у разі їх утворення), територій міських, селищних, сільських територіальних громад;
( Абзац четвертий пункту 11 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
на об’єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.
Діяльність зазначених комісій провадиться відповідно до положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на державному, регіональному, місцевому та об’єктовому рівні у разі потреби можуть утворюватися спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких провадиться відповідно до положень про такі комісії.
( Абзац сьомий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
12. Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
1) на державному рівні:
оперативно-чергова служба державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС;
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби центральних органів виконавчої влади (у разі їх утворення);
2) на регіональному рівні:
оперативно-чергові служби пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;
оперативно-чергові служби центрів управління в надзвичайних ситуаціях територіальних органів ДСНС;
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (у разі їх утворення);
3) на місцевому рівні:
чергові служби райдержадміністрацій та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад;
( Абзац другий підпункту 3 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (у разі їх утворення);
4) на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (у разі їх утворення).
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до роботи центрів управління в надзвичайних ситуаціях залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
13. Для забезпечення сталого управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується відповідно до статті 72 Кодексу цивільного захисту України державна система пунктів управління.
14. Для управління єдиною державною системою цивільного захисту використовується електронна комунікаційна мережа загального користування, Національна телекомунікаційна мережа, електронна комунікаційна мережа спеціального призначення та державна система урядового зв’язку.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 456 від 23.02.2022, № 270 від 08.03.2024 )
14-1. Для забезпечення оповіщення та інформування органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, органів управління і сил цивільного захисту та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
на державному рівні - загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення;
на регіональному рівні - територіальна автоматизована система централізованого оповіщення;
на місцевому рівні - місцева автоматизована система централізованого оповіщення;
на об’єктовому рівні - спеціальні, локальні та об’єктові системи оповіщення.
( Положення доповнено пунктом 14-1 згідно з Постановою КМ № 270 від 08.03.2024 )
15. До складу сил цивільного захисту єдиної державної системи цивільного захисту входять:
Оперативно-рятувальна служба цивільного захисту;
аварійно-рятувальні служби;
формування цивільного захисту;
спеціалізовані служби цивільного захисту;
пожежно-рятувальні підрозділи (частини);
добровільні формування цивільного захисту.
Оперативно-рятувальна служба цивільного захисту функціонує в системі ДСНС.
Перелік центральних органів виконавчої влади, якими утворюються галузеві спеціалізовані служби цивільного захисту, наведено у додатку 2.
( Абзац дев'ятий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 424 від 28.04.2021 )
16. До складу сил цивільного захисту функціональних підсистем входять:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби;
об’єктові аварійно-рятувальні служби;
об’єктові формування цивільного захисту;
галузеві та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини), що забезпечують відомчу пожежну охорону;
добровільні формування цивільного захисту.
17. До складу сил цивільного захисту територіальних підсистем входять:
підрозділи (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту;
регіональні, комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій;
об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;
територіальні та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
добровільні формування цивільного захисту.
17-1. Для забезпечення доступності для населення послуг у сфері захисту від пожеж та надзвичайних ситуацій, громадської безпеки, екстреної медичної допомоги органи місцевого самоврядування можуть утворювати центри безпеки, в яких можуть розміщуватися пожежно-рятувальні підрозділи, підрозділи Національної поліції та бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Критерії утворення в населених пунктах центрів безпеки визначаються Мінінфраструктури разом з МВС та МОЗ.
( Абзац другий пункту 17-1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 ) ( Положення доповнено пунктом 17-1 згідно з Постановою КМ № 659 від 17.07.2019 )
18. Облік сил цивільного захисту на державному рівні ведеться ДСНС, а регіональному рівні - її територіальними органами.
Режими функціонування
19. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, в Україні або в межах конкретної її території встановлюється один із таких режимів функціонування єдиної державної системи цивільного захисту:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
20. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій єдина державна система цивільного захисту функціонує в режимі повсякденного функціонування.
21. Підставами для тимчасового встановлення для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для окремих її складових режиму підвищеної готовності є:
( Абзац перший пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
на державному рівні - загроза виникнення надзвичайної ситуації державного рівня;
на регіональному рівні - загроза виникнення надзвичайної ситуації регіонального рівня;
на місцевому рівні - загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
для функціональної підсистеми - загроза виникнення надзвичайної ситуації на об’єктах відповідної функціональної підсистеми.
( Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
22. Підставами для тимчасового встановлення для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для окремих її складових режиму надзвичайної ситуації є:
( Абзац перший пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
на державному рівні - виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація державного рівня;
на регіональному рівні - виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація регіонального рівня;
на місцевому рівні - виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня;
для функціональної підсистеми - виникнення надзвичайної ситуації на об’єктах відповідної функціональної підсистеми.
( Пункт 22 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 368 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 12, ст. 740; 2009 р., № 24, ст. 800; 2013 р., № 41, ст. 1477).
23. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для окремих її складових установлюється:
( Абзац перший пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
за рішенням Кабінету Міністрів України - для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для кількох окремих її функціональних чи територіальних підсистем;
( Абзац другий пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
за рішенням центрального органу виконавчої влади, що утворив функціональну підсистему, - для відповідної функціональної підсистеми;
( Абзац третій пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
за рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій - для відповідної територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її складових;
( Абзац четвертий пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
за рішеннями районних держадміністрацій - для відповідної ланки територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її субланок;
( Абзац пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
за рішеннями виконавчих органів сільських, селищних, міських рад - для відповідної субланки ланки територіальної підсистеми.
( Абзац пункту 23 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
У період дії надзвичайного стану в разі його введення єдина державна система цивільного захисту функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України "Про правовий режим надзвичайного стану" та іншими нормативно-правовими актами.
В особливий період єдина державна система цивільного захисту функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України "Про правовий режим воєнного стану", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а також іншими нормативно-правовими актами.
24. Основними завданнями, що виконуються єдиною державною системою цивільного захисту, є:
1) у режимі повсякденного функціонування:
забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
( Абзац четвертий підпункту 2 пункту 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
4) у режимі надзвичайного стану - виконання завдань відповідно до Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану".
24-1. Додатковими завданнями єдиної державної системи цивільного захисту у відбудовний період є:
проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;
ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги.
( Положення доповнено пунктом 24-1 згідно з Постановою КМ № 545 від 07.05.2022 )
25. З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях єдина державна система цивільного захисту переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду в повному обсязі або у межах відповідних регіонів.
Підготовка єдиної державної системи цивільного захисту до виконання завдань цивільного захисту в умовах особливого періоду здійснюється завчасно у мирний час.
Переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.
Виконання завдань цивільного захисту під час функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах особливого періоду здійснюється у взаємодії з відповідним військовим командуванням.
До основних заходів, що здійснюються в разі переведення єдиної державної системи цивільного захисту з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період у період воєнного стану, залежно від встановленого ступеня готовності відносяться:
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
оповіщення органів управління та сил цивільного захисту єдиної державної системи цивільного захисту, а також населення про загрозу чи застосування противником засобів ураження;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
введення в дію та реалізація планів цивільного захисту на особливий період;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
приведення органів управління та сил цивільного захисту, пунктів управління, систем зв’язку та оповіщення в готовність до дій в умовах особливого періоду;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
організація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли внаслідок воєнних (бойових) дій, зокрема із застосуванням засобів ураження;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
переведення органів управління та сил цивільного захисту на штати воєнного часу;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
розгортання спеціальних формувань, призначених для виконання окремих завдань цивільного захисту, на територіях та у населених пунктах, віднесених до груп цивільного захисту, а також на об’єктах суб’єктів господарювання, віднесених до категорій цивільного захисту;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
уточнення потреби в захисних спорудах для укриття населення та приведення в готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
організація будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
здійснення заходів із забезпечення захисту джерел водопостачання;
( Пункт 25 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 923 від 13.08.2024 )
здійснення заходів із забезпечення сталої роботи або безаварійної зупинки суб’єктів господарювання, забезпечення живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення;

................
Перейти до повного тексту