1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Основні напрями конкурентної політики на 2002-2004 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 140/2003 від 19.02.2003 )
З метою комплексного проведення економічних реформ, формування ефективного конкурентного середовища та утвердження соціально орієнтованої ринкової економіки
постановляю:
1. Схвалити Основні напрями конкурентної політики на 2002-2004 роки (додаються).
2. Кабінету Міністрів України:
забезпечити реалізацію Основних напрямів конкурентної політики на 2002-2004 роки;
забезпечити підготовку та внесення в установленому порядку проектів нормативно-правових актів, спрямованих на реалізацію Основних напрямів конкурентної політики на 2002-2004 роки;
прийняти нормативно-правові акти, що випливають із цього Указу.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування вживати заходів щодо реалізації Основних напрямів конкурентної політики на 2002-2004 роки.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 19 листопада 2001 року
N 1097/2001
СХВАЛЕНО
Указом Президента України
від 19 листопада 2001 року N 1097/2001
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
конкурентної політики на 2002-2004 роки
1. Стан розвитку конкурентної політики
Основним підсумком реалізації конкурентної політики протягом останніх років стало утвердження конкурентних відносин на більшості товарних ринків України. Завдяки запровадженню ринкових механізмів ціноутворення, створенню цілісної системи захисту конкуренції у підприємницькій діяльності частка монопольного сектора в економіці України знизилася з майже 100 відсотків на початок 90-х років до 40 відсотків на сьогодні.
Проте окремі загальнодержавні і регіональні ринки до цього часу характеризуються високим рівнем монополізації. Потребує дальшого удосконалення система державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, оскільки ці суб'єкти найчастіше допускають зловживання монопольним становищем. Недосконалою є діяльність щодо структурної перебудови основних товарних ринків, створення рівних умов діяльності для всіх суб'єктів господарювання. Негативно впливає на стан конкурентного середовища відсутність ефективної системи управління об'єктами державної власності.
Одним із найпоширеніших видів порушень антимонопольного законодавства залишається дискримінація суб'єктів господарювання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Значною перешкодою на шляху розвитку конкуренції є недодержання вимог антимонопольного законодавства під час прийняття рішень центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
Конкурентна політика на сучасному етапі передбачає здійснення комплексу заходів щодо формування ефективного конкурентного середовища, зменшення частки монопольного сектора в економіці України, удосконалення правил конкуренції, впровадження сучасних методів державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, зменшення частки монопольного сектора у внутрішньому валовому продукті до 10-12 відсотків, захисту і підтримки конкуренції, розвитку її інституційного забезпечення.
2. Основні напрями конкурентної політики
Основними напрямами конкурентної політики у 2002-2004 роках є:
узгодження промислової, зовнішньоекономічної, регуляторної політики та політики у сфері приватизації з конкурентною політикою;
забезпечення ефективного розвитку конкурентних відносин, підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств та дальше зменшення рівня монополізації економіки;
оптимізація діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування як суб'єктів економічних відносин;
удосконалення регулювання діяльності суб'єктів природних монополій;
розвиток законодавства про захист економічної конкуренції.
3. Заходи щодо реалізації Основних напрямів конкурентної політики на 2002-2004 роки
З метою реалізації Основних напрямів конкурентної політики на 2002-2004 роки Кабінету Міністрів України, міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади здійснити низку заходів щодо:
створення ефективного конкурентного середовища як одного з пріоритетів під час реалізації державних, галузевих та регіональних програм з питань соціально-економічного розвитку;
забезпечення рівних умов здійснення підприємницької діяльності для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, підвищення прозорості функціонування товарних ринків шляхом звуження сфери застосування товарообмінних (бартерних) операцій та операцій з давальницькою сировиною, вексельних та інших форм негрошових розрахунків;
подолання негативного впливу тіньового сектора економіки на конкуренцію;
упорядкування та оптимізації системи державної підтримки окремих суб'єктів господарювання та галузей економіки;
прискорення структурних реформ у паливно-енергетичному комплексі, галузях транспорту і зв'язку, в житлово-комунальному господарстві;
запровадження з 2002 року обліку та структурного аналізу частки монопольного сектора у внутрішньому валовому продукті;
забезпечення прозорості процесу приватизації, в тому числі надання потенційними покупцями інформації про володіння безпосередньо або опосередковано правами, що надають можливість концентрації управління у відповідній сфері, забезпечення інформування потенційних покупців про вимоги антимонопольного законодавства та законодавства про захист економічної конкуренції;
розроблення з метою недопущення монополізації товарних ринків і забезпечення національної безпеки держави механізму контролю за реалізацією прав, що виникають у зв'язку з набуттям права власності на контрольні пакети акцій відкритих акціонерних товариств, які перебувають у лістингу на організаційно оформлених ринках цінних паперів, і внесення в установленому порядку відповідних пропозицій;
підвищення конкурентоспроможності підприємств, що підлягають приватизації, шляхом відокремлення непрофільних виробництв та об'єктів соціальної інфраструктури;
захисту економічних інтересів України на світових товарних ринках шляхом створення для вітчизняних суб'єктів господарювання належних умов здійснення зовнішньоекономічної діяльності та захисту інтересів вітчизняних суб'єктів господарювання в разі порушення іншими державами антидемпінгових процедур;
сприяння узгодженим діям вітчизняних суб'єктів господарювання, спрямованим на підвищення їх конкурентоспроможності на світових товарних ринках, за умови недопущення усунення чи обмеження конкуренції на відповідних товарних ринках України;
забезпечення виваженого підходу щодо порушення антидемпінгових процедур та антидемпінгового розслідування з метою недопущення обмеження конкуренції на товарних ринках України;

................
Перейти до повного тексту