- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 5 вересня 2007 р. № 1090 Київ |
Деякі питання виконання бюджетних програм, спрямованих на реалізацію проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок казначейського обслуговування коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для виконання бюджетних програм, спрямованих на реалізацію проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, що додається.
2. Установити, що під час реалізації проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, і кошти для реалізації яких передбачені у спеціальному фонді державного бюджету, не застосовуються вимоги:
постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2001 р.
№ 332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного і місцевих бюджетів" (Офіційний вісник України, 2001 р., № 14, ст. 615; 2002 р., № 39, ст. 1810, № 41, ст. 1906, № 52, ст. 2394; 2003 р., № 23, ст. 1042; 2006 р., № 21, ст. 1553);
постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р.
№ 1070 "Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64);
пункту 2
постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 "Про Порядок затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії" (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320);
3. Центральним органам виконавчої влади привести у місячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
Прем'єр-міністр України |
В. ЯНУКОВИЧ |
Інд. 27 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 вересня 2007 р. № 1090
ПОРЯДОК
казначейського обслуговування коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для виконання бюджетних програм, спрямованих на реалізацію проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 17 від 09.01.2024,
№ 1189 від 18.10.2024 )
( У тексті Порядку слова "Державне казначейство" в усіх відмінках замінено словами "Державна казначейська служба" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 391 від 13.04.2011 )
( У тексті Порядку слова "Державна казначейська служба" в усіх відмінках замінено словом "Казначейство" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 1183 від 18.10.2022 )
( У тексті Порядку слово "позика" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "позика/грант МБРР та/або МАР" у відповідному відмінку і числі; слово "МБРР" замінено словами "МБРР та/або МАР" згідно з Постановою КМ
№ 17 від 09.01.2024 )
( У тексті Порядку слова "МБРР та/або МАР" замінено словом "МФО" згідно з Постановою КМ
№ 1189 від 18.10.2024 )
1. Цей Порядок визначає механізм казначейського обслуговування коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для виконання бюджетних програм, спрямованих на реалізацію проектів економічного та соціального розвитку, які підтримуються Міжнародним банком реконструкції та розвитку та/або Міжнародною асоціацією розвитку та/або Банком розвитку Ради Європи (далі - МФО), виконуються розпорядниками і одержувачами бюджетних коштів та набрали чинності в установленому законодавством порядку (далі - проекти).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
рахунок позики/гранту МФО - рахунок, на якому зарезервовано у валюті позики/гранту МФО кошти МФО на ім'я позичальника (Україна) для реалізації відповідного проекту за його номером та назвою. Операції за таким рахунком проводяться в установленому МФО порядку;
угода про позику/грант МФО - міжнародний договір між Україною та МФО про одержання позики/гранту МФО, який набрав чинності в установленому законодавством порядку;
спеціальний рахунок в іноземній валюті - рахунок в іноземній валюті, відкритий в уповноваженому банку на ім'я Казначейства на строк дії угоди про позику/грант МФО;
рахунок в іноземній валюті - рахунок в іноземній валюті, відкритий в уповноваженому банку на ім'я головних розпорядників коштів державного бюджету, головних розпорядників коштів місцевого бюджету, розпорядників коштів державного та місцевого бюджетів нижчого рівня, одержувачів коштів державного та місцевого бюджетів для реалізації проекту на строк дії угоди про позику/грант МФО;
уповноважений банк - визначений Казначейством за погодженням з МФО банк, що обслуговує кошти позики/гранту МФО;
грант МФО - кошти, що надаються відповідно до міжнародних договорів між Україною та МФО через цільові фонди Світового банку на безоплатній та безповоротній основі для фінансування проектів.
3. Головний розпорядник коштів державного бюджету:
1) здійснює заходи щодо внесення бюджетних програм використання коштів позик/грантів МФО до проекту Закону про Державний бюджет України на відповідний рік та їх виконання;
2) координує відповідно до плану заходів з реалізації проекту згідно з додатком 1 діяльність розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня, головних розпорядників коштів місцевих бюджетів та одержувачів коштів державного бюджету;
3) подає протягом двох тижнів з дати набрання чинності угодою про позику/грант МФО Мінфіну план заходів з реалізації проекту згідно з додатком 1 і погоджений з МФО план закупівель;
4) складає перелік розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня, головних розпорядників коштів місцевих бюджетів та одержувачів коштів державного бюджету за територіями та подає його не пізніше ніж за 15 днів до початку планованого бюджетного року Казначейству. У разі потреби головний розпорядник коштів державного бюджету подає Казначейству реєстр змін до переліку з їх обґрунтуванням;
5) здійснює закупівлю товарів (робіт, послуг) згідно з планом закупівель, правилами і процедурами, установленими МФО, та укладає відповідні договори;
6) готує за результатами аналізу звітів та зведених реєстрів планових зобов'язань, що вносяться розпорядниками коштів державного бюджету нижчого рівня, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів та одержувачами коштів державного бюджету, і подає Мінфіну щокварталу до 10 числа наступного місяця:
звіт про стан реалізації проекту згідно з додатком 3;
зведений реєстр планових зобов'язань згідно з додатком 4;
6-1) реєструє зведені реєстри планових зобов’язань шляхом зазначення номера і дати на кожному примірнику такого реєстру та внесення відповідного запису до журналу реєстрації. Після реєстрації перший примірник реєстру планових зобов’язань передається Казначейству, другий - Мінфіну, третій зберігається у головного розпорядника коштів державного бюджету;
7) готує з урахуванням зареєстрованих зведених реєстрів планових зобов'язань і подає Казначейству:
розподіли відкритих асигнувань у розрізі розпорядників коштів державного бюджету нижчого рівня, головних розпорядників коштів місцевих бюджетів та одержувачів коштів державного бюджету з урахуванням зазначених зобов'язань;
у разі здійснення видатків в іноземній валюті - заявку-доручення на здійснення видатків в іноземній валюті, оформлену відповідно до встановлених Казначейством вимог;
у разі здійснення видатків у національній валюті - письмове звернення щодо зарахування на рахунки спеціального фонду державного бюджету гривневого еквівалента в іноземній валюті;
8) відкриває в Казначействі реєстраційні рахунки за коштами спеціального фонду державного бюджету в розрізі бюджетних програм для проведення розрахунків у національній валюті в рамках реалізації проекту та рахунки в уповноваженому банку для проведення розрахунків в іноземній валюті;
9) подає протягом семи робочих днів з дати виникнення зобов’язань Казначейству в установленому ним порядку реєстр зобов’язань;
10) здійснює видатки у національній та іноземній валюті для виконання зобов'язань перед постачальниками (виконавцями, надавачами) товарів (робіт, послуг) у рамках реалізації проекту;
11) проводить операції за рахунком позики/гранту МФО у визначеному МФО порядку;
12) подає Казначейству за встановленою ним формою довідку про операції, проведені в іноземній валюті;
13) подає Мінфіну у разі потреби у здійсненні органами місцевого самоврядування видатків з реалізації проекту пропозиції стосовно визначення механізму здійснення видатків, зокрема схеми надання міжбюджетних трансфертів;
13-1) поповнює спеціальний рахунок в іноземній валюті, відкритий в уповноваженому банку на ім'я Казначейства;
13-2) здійснює платежі з рахунка позики/гранту МФО для оплати товарів (робіт, послуг) у рамках реалізації проектів;
13-3) здійснює у встановленому законодавством порядку відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про придбані товари (роботи, послуги), а також проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, забезпечує зберігання фінансових та інших документів, складення та подання фінансової і бюджетної звітності, а також контроль за цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, доступ аудиторів з метою проведення аудиту в рамках реалізації проектів;
14) виконує інші функції відповідно до законодавства.
4. Головний розпорядник коштів місцевого бюджету:
1) здійснює заходи щодо внесення бюджетних програм, в яких відображається використання коштів позик/грантів МФО для реалізації проектів, до проекту місцевого бюджету на планований бюджетний період та їх виконання в установленому порядку;
2) координує відповідно до плану заходів з реалізації проекту діяльність розпорядників коштів місцевого бюджету нижчого рівня та одержувачів коштів місцевого бюджету;
3) подає в установлені строки головному розпоряднику коштів державного бюджету обґрунтовані пропозиції стосовно визначення строків та обсягу здійснення витрат відповідно до плану заходів з реалізації проекту та плану закупівель;
4) складає перелік розпорядників коштів місцевого бюджету нижчого рівня та одержувачів коштів місцевого бюджету і погоджує його з головним розпорядником коштів державного бюджету;
5) подає не пізніше ніж за 15 робочих днів до початку планованого бюджетного року органові Казначейства погоджений з головним розпорядником коштів державного бюджету перелік розпорядників коштів місцевого бюджету нижчого рівня та одержувачів коштів місцевого бюджету. У разі потреби головний розпорядник коштів місцевого бюджету подає Казначейству реєстр змін до переліку з їх обґрунтуванням;
6) здійснює закупівлю товарів (робіт, послуг) згідно з правилами та процедурами, установленими МФО, та укладає відповідні договори;
7) готує за результатами аналізу реєстрів та звітів, що подаються розпорядниками коштів місцевого бюджету нижчого рівня та одержувачами коштів місцевого бюджету, і подає щокварталу до 7 числа наступного місяця головному розпоряднику коштів державного бюджету:
................Перейти до повного тексту